![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#581 |
|
Minister-President
|
Maar wat voor menselijk is er daar nog aan, het gaat om kindermisbruik, walgelijke feiten gewoonweg en ja ik zei iedereen heeft recht op een proces maar ik blijf het er héél erg moeilijk mee hebben. Ze ophangen hoeft ook niet, sluit ze gewoonweg levenslang op in een cel waar ze niet meer mogen buitenkomen en afgesloten worden van alles en iedereen en waarin ze letterlijk wegteren.
|
|
|
#582 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#583 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is dan volgens de regels en procedures van een rechtstaat. Mij moet u dan eens uitleggen wat daar dan "menselijke" of "onmenselijk" aan is. |
|
|
|
|
|
|
#584 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Er moeten misschien criteria in het leven geroepen worden om iemand al dan niet door te verwijzen naar de rechtbank in zaken die heel lang geleden zijn. Dat is werk voor de kamer van inbeschuldigingstelling. Zij kunnen zaken die onmogelijk nog te bewijzen of te reconstrueren zijn, gewoon seponeren. |
|
|
|
|
|
|
#585 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De verjaring is vooral ingesteld om maatschappelijke redenen. En dit, omdat men op een gegeven ogenblik in een maatschappij de spons moet vegen, tabula rase maken, zodat men met een nieuwe lei kan beginnen. Dus de verjaring beoogt in feite de maatschappelijke stabiliteit. Of om het populair te zeggen: men kan niet eeuwig met oude koeien uit de gracht blijven komen aandraven. Laatst gewijzigd door system : 1 november 2010 om 20:49. |
|
|
|
|
|
|
#586 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Over een paar andere zaken had ik vroeger een paar kritische kanttekeningen. Die heb ik hem trouwens ook laten weten. En, in tegenstelling tot de andere Belgische bisschoppen, antwoordt mgr. Léonard altijd. Persoonlijk dan nog wel. En in vloeiend Nederlands. |
|
|
|
|
|
|
#587 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#588 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#589 | |
|
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 1 november 2010 om 20:46. |
|
|
|
|
|
|
#590 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#591 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Raar dat u soms Jezus aanhaalt waneer het u past, maar dat u hem verloochent wanneer het u niet meer past. Laatst gewijzigd door system : 1 november 2010 om 20:50. |
|
|
|
|
|
|
#592 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#593 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ik wacht nog altijd op een waarom van wie niet akkoord gaat. Willen we dan niet dat pedofielen menselijk behandeld worden, willen we dan niet dat slachtoffers mogen bepalen of er nog vervolging komt na de verjaringstermijn? Wie niet en waarom niet? Omdat het gemakkelijker is om mee te lopen met de mainstream dan wel zelf een standpunt in te nemen? Want zo lijkt het helaas wel. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#594 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#595 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bon, we kunnen dus kort zijn : jij staat volledig achter die bisschop, en al wie daar iets tegen inbrengt,zal het geweten hebben, die heeft ofwel geen inhoud, is te kwader trouw, heult mee met de media (want enkel u en Léonard hebben het natuurlijk bij het rechte eind, de andere tienduizenden zijn allemaal fout) enzovoort, enzovoort. Wel, jij blijft maar bij jouw (waarschijnlijk onfeilbare) "inhoud", wij zullen bij de onze blijven. Ik krijg de indruk dat uw superieur en hautain toontje een beetje teveel wordt.
|
|
|
#596 | |
|
Banneling
|
Citaat:
"De Bisschoppenconferentie van België is een permanent overlegorgaan binnen de rooms-katholieke Kerk van België waarin de bisschoppen, de hulpbisschoppen en titulaire bisschoppen van de Belgische kerkprovincie het gezamenlijke beleid van de kerkprovincie bepalen." Ook het beleid en houding inzake de pedofiele priesters behoort tot hun taak. Maar, helaas, ze hebben er geen oor naar gehad. Jarenlang. Laatst gewijzigd door system : 1 november 2010 om 21:02. |
|
|
|
|
|
|
#597 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#598 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#599 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ook het beleid en houding tegenover de pedofiele priesters behoort tot hun taak. Maar, helaas, ze hebben er geen oor naar gehad. Laatst gewijzigd door system : 1 november 2010 om 21:08. |
|
|
|
|
|
|
#600 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het beleid van bepaalde bisschoppen heeft inderdaad gefaald. Daar heb ik het trouwens al veel vroeger eens over gehad. Misschien herinnert u nog een reeks berichten van me die gingen over de houding die mgr. Danneels in bepaalde zaken aannam, en waarbij ik de woorden "laksheid" en "besluiteloosheid" in de mond nam.
|
|
|
|