Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2012, 22:59   #581
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Er hoeft zelfs niets mis te zijn, gewoon een identiteitscontrole volstaat om een keertje op te vragen of alles in orde is en om te zien of er niemand geseind staat, of je nu een Chinees of een belgisch paspoort hebt...
Maar ondertussen hebben ze de discussie al lang verloren en proberen ze de boel tot in het oneindige te rekken. Voor de aandacht zeker...
Het racisme zit enkel in hun arme geestjes. Mss dermee dat ze voorstander zijn van drugs, 't dood hun geestepijntjes...
Die Albanese paspoort en foto zal ook niet al te recent meer zijn zeker ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 23:09   #582
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik vraag niet wat er niet pluis kan zijn met papieren.
Ik vraag wat er niet pluis was met die papieren (waarvan de douane op Zaventem 3 dagen eerder het paspoort had afgestempeld)
Zeg vrouwke, ik was er niet bij èh, net zomin als jij.

Er hoeft trouwens niets mis te zijn met papieren (zie manta) om even 'n identiteitscontrole te doen.
Citaat:
Wat is er onzeker aan papieren waar niets mis mee is?
Dat de man Albanees is?
Wat is er mis om even 'n identiteitscontrole te doen?
Denk jij dat dat enkel bij Albanezen gebeurt?

Citaat:
Welke heleboel dingen kunnen mee spelen?
Ik vind het de evidentie zelve dat bij dat "geseind" er ook een minimum aan gegevens staan zodat de politie weet of het een gevaarlijke voortvluchtige crimineel is, of iemand die zich nog niet ingeschreven heeft in de gemeente bij verhuis.
Dat is je goed recht, en 't is ook je goed recht om daar wat aan proberen doen, je zou bvb kunnen gaan lobbyen, of 'n demonstratie organiseren opdat ieders gegevens zomaar overal en voor iedereen toegankelijk zijn.

Citaat:
Je gaat dus akkoord, als ze werkelijk geen enkele extra info hebben, behalve "geseind" dan is dat toch een zeer dom bedacht databank/consultatieprogramma!
Ik vind dat geen dom idee, ik vind niet dat er in politiecombi's 'n systeem moet zijn waar ieders gegevens zomaar voor iedereen toegankelijk zijn, zo'n combi zou zomaar eens even gestolen kunnen worden, daar sta je dan met al die gegevens...

Citaat:
De korpschef zegt daarover niets in zijn uitleg.
Dan zal er niets te zeggen geweest zijn zeker, oftewel zal hij 't tzt misschien nog wel doen.

Citaat:
Hij had een Fins verblijfsvergunning.
Waarom verzwijgen de politieagenten dat die man een verblijfsvergunning heeft?
Ze hebben't verzwegen en toch weet iedereen dat hij 'n Finse verblijfsvergunning heeft?

Hoe ben jij 't dan te weten gekomen?

De man stond geseind, dat betekent dat hij mee naar 't bureau moet om de zaken te klaren waarvoor hij geseind stond, daar is niets racistisch aan.

Dat de man wat langer is moeten blijven is 'n andere zaak, waarvan nog niemand weet wat daar de reden voor is of zou kunnen zijn, d�*t is dan ook 't ènige waarover je je druk zou kunnen maken, en proberen opheldering over te krijgen, NIET dat er 'n identiteitscontrole gedaan werd, gebeurt vaker.
Dat er adhv die identiteitscontrole aan 't licht kwam dat de man geseind stond en derhalve mee naar 't bureau moest is ook niet uitzonderlijk of racistisch, gewoon normale procedure.
Citaat:
Onkunde of racisme.
Ga voor beiden, zit je altijd goed en kan je nog wat meer 'haat zaaien' en politie 'stigmatiseren'!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 23:29   #583
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dit is allemaal een beetje nast de kwestie SDX
Ik heb het hier over geseind staan in het algemeen ( en dus niet over dit specifieke geval ) waar jij steeds van blijft beweren dat er niks meer aan info zou bekend zijn van zodra de agenten ter plekke zouden opmerken dat die persoon geseind zou staan en ik beweer het tegendeel
Goed, jij beweert 't tegendeel, dat is je goed recht, dan zullen we 't aan de experts moeten vragen, die weten of �*lle info beschikbaar is in 't systeem dat agenten in hun combi hebben over geseinde personen.
Ik zal 't m'n nichtje vragen, pas op èh, zij is flik (enfin ze is inspecteur, doet slachtofferbejegening en ze heeft ne zwarte gordel shodan), en hare vent is commissaris ergens in 't Brusselse...zal 't hen eens vragen, 't is dat ik er nog weinig contact mee heb.

Citaat:
Geklaard zou ik niet stellen... weet ik er veel van... ik was daar niet bij.
Het is een mogelijke en logische conclusie als die 'versterking' inderdaad gewoon een andere combi betrof
Voor mij is 't althans duidelijk, en ik herhaal; indien 'n koppel agenten ergens 'n controle staan uit te voeren, en al zeker op zo'n (na)middag voorafgaand aan oudejaarsavond, iemand aangehouden hebben die geseind stond, ze 'versterking' moeten oproepen om de persoon naar de bureau over te brengen om de kwestie te klaren, de agenten zelf, die controles staan uit te voeren, moeten op hun post blijven, of meen jij dat ze hun controle actie kunnen staken/opschorten tot die andere zaak van 't 'geseind staan/ontseinen' opgelost is?

Zo kunnen we nog 'n hele tijd blijven doorgaan, zonder resultaat, 't enige wat hier, volgens mij, niet echt kosjer is, is de duur die de man heeft moeten doorbrengen in bewaring, wat daarvan de reden is, weet ik niet, hebben we 't raden naar, er kunnen zoveel verschillende redenen zijn, racisme lijkt me toch wel ècht ver gezocht iig.
Oud 16 januari 2012, 23:53   #584
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Er hoeft trouwens niets mis te zijn met papieren (zie manta) om even 'n identiteitscontrole te doen.
Natuurlijk hoeft er niets mis te zijn aan die papieren.
Het doel van controles is nu net om na te gaan of er iets mis is.
Oud 18 januari 2012, 21:21   #585
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg vrouwke, ik was er niet bij èh, net zomin als jij.

Enige berichten geleden schreef je nog :
Waarom zouden ze dat (moeten) doen; van 'n 'worst case scenario' uitgaan & meteen 20 combi's oproepen, je wordt aangehouden door politie, ze controleren je 'papieren' (en nog wat andere dingen), indien zij denken dat er misschien iets niet pluis zou zijn met je 'papieren' controleren ze hun apparateke in hun combi,
Citaat:
Wat is er mis om even 'n identiteitscontrole te doen?
Denk jij dat dat enkel bij Albanezen gebeurt?
Even een identiteitscontrole en "hun apparateke in hun combi controleren"
Ik dacht dat dit gebeurde als er iets verdachts is, iets niet pluis,....
Ze doen dat toch niet van iedereen.

Citaat:
Dat is je goed recht, en 't is ook je goed recht om daar wat aan proberen doen, je zou bvb kunnen gaan lobbyen, of 'n demonstratie organiseren opdat ieders gegevens zomaar overal en voor iedereen toegankelijk zijn.
Dat is er over.
Jij denkt precies in uitersten.

Citaat:
Ik vind dat geen dom idee, ik vind niet dat er in politiecombi's 'n systeem moet zijn waar ieders gegevens zomaar voor iedereen toegankelijk zijn, zo'n combi zou zomaar eens even gestolen kunnen worden, daar sta je dan met al die gegevens...
Die gegevens zitten niet in die combi, hé.
Die worden geconsulteerd in de combi, op hun apparateke.
Daarvoor heb je toegang nodig, een beveiligd netwerk,...

Citaat:
Dan zal er niets te zeggen geweest zijn zeker, oftewel zal hij 't tzt misschien nog wel doen.
Misschien houdt hij dat liever stil.

Citaat:
Ze hebben't verzwegen en toch weet iedereen dat hij 'n Finse verblijfsvergunning heeft?
Ze hebben het verzwegen, toen ze contact opnamen met DVZ.
Volgens DVZ was dit wel degelijk een fout van de politie.

Citaat:
Hoe ben jij 't dan te weten gekomen?
Zeker niet van de politie.
Citaat:
De man stond geseind, dat betekent dat hij mee naar 't bureau moet om de zaken te klaren waarvoor hij geseind stond, daar is niets racistisch aan.
Waarom een nationale gegevensbank?

Wanneer een politieagent een controle verricht op straat, moet hij weten of deze persoon moet worden aangehouden of verhoord. Wanneer hij een persoon controleert aan een voetbalstadion, moet hij ook weten of tegen de persoon al dan niet een stadionverbod is uitgevaardigd. Daarvoor moet hij op het juiste moment en op de juiste plaats over de nodige informatie beschikken.
http://www.polfed-fedpol.be/org/org_cg_cgo_dsb_nl.php

Citaat:
Dat de man wat langer is moeten blijven is 'n andere zaak, waarvan nog niemand weet wat daar de reden voor is of zou kunnen zijn, d�*t is dan ook 't ènige waarover je je druk zou kunnen maken, en proberen opheldering over te krijgen, NIET dat er 'n identiteitscontrole gedaan werd, gebeurt vaker.
Dat er adhv die identiteitscontrole aan 't licht kwam dat de man geseind stond en derhalve mee naar 't bureau moest is ook niet uitzonderlijk of racistisch, gewoon normale procedure.
Dat is geen andere zaak.
Dat is dezelfde zaak.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 21:48   #586
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enige berichten geleden schreef je nog :
Waarom zouden ze dat (moeten) doen; van 'n 'worst case scenario' uitgaan & meteen 20 combi's oproepen, je wordt aangehouden door politie, ze controleren je 'papieren' (en nog wat andere dingen), indien zij denken dat er misschien iets niet pluis zou zijn met je 'papieren' controleren ze hun apparateke in hun combi,
Ja en?
Misschien hebben die agenten wel gedacht dat er iets niet pluis was, weet ik veel, maar er hoeft zelfs niet iets niet pluis te zijn met je 'papieren'.
Citaat:
Even een identiteitscontrole en "hun apparateke in hun combi controleren"
Ik dacht dat dit gebeurde als er iets verdachts is, iets niet pluis,....
Ze doen dat toch niet van iedereen.
Waarschijnlijk niet nee, maar deez X hebben ze 't toevallig wel gedaan, is dat racisme?

Citaat:
Dat is er over.
Jij denkt precies in uitersten.
Ik dènk niet zo, gaf enkel 'n 'voorbeeld' wat je zou kunnen doen indien je 't ergens niet mee eens bent.
Citaat:
Die gegevens zitten niet in die combi, hé.
Die worden geconsulteerd in de combi, op hun apparateke.
Daarvoor heb je toegang nodig, een beveiligd netwerk,...
Wat natuurlijk nooit gekraakt kan worden, soit, maakt niet uit, de man stònd geseind in dat systeem.

Citaat:
Misschien houdt hij dat liever stil.
Vraag 't hem, je woont in die contreien.

Citaat:
Ze hebben het verzwegen, toen ze contact opnamen met DVZ.
Volgens DVZ was dit wel degelijk een fout van de politie.

Zeker niet van de politie.
Ik heb hier eerder gelezen dat er 'n 'onderzoek kwam, dat onderzoek zal uitwijzen wat er fout gegaan is en waarom.
Citaat:
Waarom een nationale gegevensbank?

Wanneer een politieagent een controle verricht op straat, moet hij weten of deze persoon moet worden aangehouden of verhoord. Wanneer hij een persoon controleert aan een voetbalstadion, moet hij ook weten of tegen de persoon al dan niet een stadionverbod is uitgevaardigd. Daarvoor moet hij op het juiste moment en op de juiste plaats over de nodige informatie beschikken.
http://www.polfed-fedpol.be/org/org_cg_cgo_dsb_nl.php
Wat wil je daarmee aantonen?

Dat de man niet geseind stond en niet mee naar 't bureau had gemoeten?

Citaat:
Dat is geen andere zaak.
Dat is dezelfde zaak.
Dat is 't enige waar je je druk om kan maken, al de rest is gewoon routine, geen racisme, nog steeds niet.
Oud 18 januari 2012, 22:03   #587
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en?
Misschien hebben die agenten wel gedacht dat er iets niet pluis was, weet ik veel, maar er hoeft zelfs niet iets niet pluis te zijn met je 'papieren'.
Niet iedereen loopt in België rond met een verouderd Albanees paspoort en een Finse verblijfsvergunning. Dat trekt inderdaad de aandacht.
Oud 18 januari 2012, 22:20   #588
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Niet iedereen loopt in België rond met een verouderd Albanees paspoort en een Finse verblijfsvergunning. Dat trekt inderdaad de aandacht.
Als ik met de auto naar Blg. rij, en ik word aangehouden voor controle, controleren ze hun systeem óók.

Ik heb 'n Belgische ID kaart, Europees rijbewijs, Spaanse boorddocumenten met mijn naam op, Spaans kenteken, genoeg redenen om die controle uit te voeren, maar ik doe daar niet flauw over en ga geen 'racisme' lopen krijsen.
Oud 20 januari 2012, 08:05   #589
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Niet iedereen loopt in België rond met een verouderd Albanees paspoort en een Finse verblijfsvergunning.
Verouderd?
Het is erg dat je met zo'n onzin moet afkomen!

Citaat:
Dat trekt inderdaad de aandacht.
Dan toch omdat hij Albanees is.
Oud 20 januari 2012, 09:52   #590
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verouderd?
Het is erg dat je met zo'n onzin moet afkomen!
Ik hoef tenminste niet te liegen.
Oud 20 januari 2012, 10:04   #591
Baka
Banneling

Standaard

Aangezien Albanese bendes het land teisteren zou men elke Albanees preventief moeten arresteren.
Baka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 10:09   #592
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baka Bekijk bericht
Aangezien Albanese bendes het land teisteren zou men elke Albanees preventief moeten arresteren.
Je bent tenminste eerlijk, in het uiten van je racistische stelling.
Oud 20 januari 2012, 10:16   #593
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent tenminste eerlijk, in het uiten van je racistische stelling.
Alles om van jouw gezaag af te zijn als de politie zijn werk doet.
Oud 20 januari 2012, 10:27   #594
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Alles om van jouw gezaag af te zijn als de politie zijn werk doet.
Indien de politie elke Albanees preventief moeten arresteren, zoals jij voorstelt; doen ze hun werk niet.
Oud 20 januari 2012, 10:32   #595
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Indien de politie elke Albanees preventief moeten arresteren, zoals jij voorstelt; doen ze hun werk niet.
Idd, er zijn zoveel Albanese misdadigers dat de politie hun werk nooit afkrijgen.
Oud 20 januari 2012, 10:43   #596
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd, er zijn zoveel Albanese misdadigers dat de politie hun werk nooit afkrijgen.
Dat ze dan geen tijd hebben om de misdaad te bestrijden en de misdadigers op te pakken, komt inderdaad boven op het feit dat ze onschuldige mensen arresteren.
Dat is dubbel hun werk niet doen.
Goed opgemerkt.
Oud 20 januari 2012, 10:48   #597
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat ze dan geen tijd hebben om de misdaad te bestrijden en de misdadigers op te pakken, komt inderdaad boven op het feit dat ze onschuldige mensen arresteren.
Dat is dubbel hun werk niet doen.
Goed opgemerkt.
Wat begrijp je niet aan onderstaand woord en de verplichting die de politie er aan moet geven :

Geseinde persoon

Laatst gewijzigd door Baka : 20 januari 2012 om 10:50.
Oud 20 januari 2012, 10:55   #598
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat begrijp je niet aan onderstaand woord en de verplichting die de politie er aan moet geven :

Geseinde persoon
Ik reageerde op jouw post.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=592

Jij had het toch niet over geseinde personen.
Jij wil iedereen preventief arresteren op basis van nationaliteit.
Oud 20 januari 2012, 14:49   #599
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik reageerde op jouw post.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=592

Jij had het toch niet over geseinde personen.
Jij wil iedereen preventief arresteren op basis van nationaliteit.
Dat was om van je gezaag af te zijn maar blijkbaar zijn er meer drastische middelen nodig.

Alba stond geseind, politie deed hun werk.

Laatst gewijzigd door Baka : 20 januari 2012 om 14:49.
Oud 20 januari 2012, 18:16   #600
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

"De Federale Gerechtelijke Politie van Leuven heeft vorige week een bende inbrekers opgerold die over het hele land actief was. Vier inbrekers, Albanezen, werden opgepakt en aangehouden, net als twee helers, een Spanjaard en een Macedoniër.

Zes andere verdachten worden nog opgespoord en staan ondertussen internationaal geseind. De inbrekersbende zou tientallen, zoniet honderden, feiten gepleegd hebben en één van de verdachten zou zelfs in aanmerking komen voor 500 feiten. Dat meldt het Leuvense parket."

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...n-feiten.dhtml

Mss kwam die Albanees uit deze draad even z'n vriendjes bezoeken ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be