![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Twee staten oplossing: voor of tegen | |||
2 staten |
![]() ![]() ![]() |
42 | 60,87% |
1 staat, zoals het nu is |
![]() ![]() ![]() |
16 | 23,19% |
Confederatie |
![]() ![]() ![]() |
11 | 15,94% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is voor jou niet up to date? Citaat:
Citaat:
Maar je mag ook gewoon toegeven dat de lonen voor jongeren er belachelijk laag zijn. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#582 |
Minister-President
|
![]() België moet weg. We moeten van die PS-corruptie af. We moeten van die grote puinhoop bij justitie af. We moeten van die haatzaaierij (van het regime) af. Het huidige regime in België zaait alleen maar haat tegen de Vlamingen. Kijk maar naar de schutskring tegen Vlaams belang. Kijk maar naar hoe Bart De Wever en de NVA behandeld worden in de media. En de Vlaming pikt dat allemaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#583 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#585 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Ik had geklikt onderaan op de pagina op Wettelijk Minimum Loon per 1 juli 2011 - per dag, week, maand, jaar Dit omdat ik enkel kan denken in maandloon. ![]() Citaat:
Zie ook post van Hollander: Jeugdwerkloosheid NL 8,2% (okt 2011) Jeugdwerkloosheid BE 17,7% (okt 2011) Met andere woorden, ze doen veel sneller ervaring op en vertrekken met een voorsprong in de arbeidsmarkt. Wij betalen in ons bedrijf een boete als we een bepaald quota van jongeren niet halen, wat eigenlijk gewoon een schadelijke belasting is in Vlaanderen. Want in Vlaanderen moeten vooral ouderen aangespoord worden om terug werk te vinden. Weer een voorbeeld waarom het beleid in Vlaanderen en Wallonië per regio moet georganiseerd worden en niet federaal. Exact berekenen kan ik dat niet. Dat is een dusdanige complexe berekening en ik ben maar een gewone werknemer in een bedrijf in Vlaanderen en heb daar de tools niet voor. Zie hiervoor naar post van Hollander: Belastinginkomsten als % van het BNP (Eurostat): België 43.5% Nederland 38.2% Mijn collega woont tegen de Nederlandse grens en gaat regelmatig winkelen in Nederland. De prijzen liggen daar meer dan 10% lager. Citaat:
![]()
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier Laatst gewijzigd door Dirk A : 5 januari 2012 om 22:26. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#587 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dat vat ik net voor je samen, maar vooruit, nog maar eens in vet en kleur:
Annual EU healthcare index puts The Netherlands in “uncontested leadership” Citaat:
Citaat:
Ik vraag me wel eens af wat jullie beter doen. Vlaanderen doet het op een behoorlijk aantal vlakken beter dan Nederland, maar België als geheel presteert op élke indicator slechter dan Nederland. Behalve wellicht als je culinair geïnteresseerd bent.
![]() |
![]() |
#588 |
Minister
|
![]() We zitten met een federale regering, weliswaar een oppositieregering, maar tot zolang denk ik op Belgisch bestuurlijk niveau.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
![]() |
![]() |
![]() |
#589 |
Minister
|
![]() Nu ik mijn post herlees, begrijp ik je vraag. Ik bedoelde natuurlijk, dat vanaf 23 jaar de Nederlanders netto meer overhouden aan hun zelfde bruto loon en zeker qua koopkracht beter af zijn. Onder de 23 jaar heb je gelijk, dan zijn de Nederlanders op puur financieel vlak beter gesteld.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
![]() |
![]() |
![]() |
#590 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Bij de berekeningen worden toch een aantal dingen vergeten.
Pensioen word niet door de staat betaald. Je krijgt AOW. Dat is een vast bedrag voor iedereen ongeacht zijn vorig inkomen. Voor pensioen moet je zelf (of je werkgever) zorgen in Nederland. Ook de bijdragen voor ziektekosten moet je in veel grotere mate uit eigen zak betalen. 2 dingen die hier eigenlijk via de belastingen geregeld worden. En geloof mij zo zijn er nog veel meer verschillen waardoor de belastingsdruk in Nederland schijnbaar lager ligt dan in België. Je vergelijkt dus appelen met peren.
![]() |
#591 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Waarom vervangen we de dictatuur van het grootkapitaal niet door een echte democratie? Dan is het probleem ook opgelost. Geen zakkenvullers meer, geen vriendjespolitiek meer, geen corruptie meer. Spaart tientalle miljarden uit per jaar.
![]() |
#592 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#593 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Misschien is dat een vraag maar de vraag??? Who cares zou ik zeggen... als ze maar met hun poten van ons geld en grondgebied blijven. Of die Gallo-Hangmatiers een andere gastheer vinden of niet is hun probleem.
![]() |
#594 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#595 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En in tegenstelling tot wat jij denkt kan niet iedereen aan pensioensparen doen. Tenminste 300000 gezinnen (waarschijnlijk zelfs veel meer)beschikken niet over voldoende financiele middelen om dat te kunnen. Zij zijn al gelukkig als ze op het einde van de maand niet in het rood staan. Daarbij is pensioensparen ook goedkoper als je inkomen hoger is omdat dan de aftrek hoger word.
![]() |
![]() |
#596 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Volksvertegenwoordigers zijn daarin gewone werknemers met als baas hun kiezers. Kunnen dus ook niets voor U regelen. In een dictatuur of belgische democratie heb jij niets te vertellen al zou 99% van de bevolking het met je eens zijn.
![]() |
![]() |
#597 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een relevantere vraag lijkt me dus te zijn: de Belgische bestuursvormen en administratie inruilen voor een verbeterde Belgische versie of een betere Vlaamse versie of een betere versie waar Nederland op een of andere manier bij betrokken wordt. Je kunt België of Vlaanderen niet afschaffen of splitsen of uitbreiden; je kunt alleen maar andere administratieve regelingen treffen, en dat kan pragmatisch geschieden, zonder Belgisch, Vlaams of Groot-Nederlands patriottisme, met het oog op efficiëntie.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#598 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die plaats nam België, en vooral Vlaanderen, in de geesten van onze Noorderburen ooit echt in. Inmiddels is dat wel grondig veranderd, en het zou mij wel bevallen als Vlamingen daar eens wat vaker bij stilstonden. Voor het overige denk ik er nog steeds hetzelfde over als toen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#599 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik schiet in een lach. Alweer iemand die bereid is, het nog eens geduldig te herhalen voor Artisjok! Als je met haar in discussie gaat, moet je weten waar je aan begint.
![]() |
![]() |