![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik begin met de homoseksuelen ![]() Dit gezegd zijnde; de reden (wat die ook is) waarom homo's het eigen geslacht prefereren, staat los van de discussie seksualiteit-voortplanting. Als jij zegt dat het doel van seks onmogelijk voortplanting kan zijn, omdat homoseksualiteit bestaat, kan ik evengoed zeggen dat we per definitie beter geen kinderen krijgen, omdat er homo's bestaan en die kunnen dat ook niet. Niet logisch. Het volgt er gewoon niet uit. Mensen zonder kinderwens dan. Het niet hebben van een kinderwens is een persoonlijke keuze, die mensen nemen om verschillende mogelijke redenen. Het is natuurlijk niet altijd wenselijk om kinderen te hebben. Ook hier bevrijden die specifieke redenen hen niet van hun geslachtsdelen, hun lust of hormonen. Het is perfect mogelijk seks te hebben voor de lust. Het is die lust die er voor zorgt dat we het doen. Kinderwens of niet, homo of hetero... Dat de mens als soort succesvol is (in de zin van numeriek talrijk), indiceert hier wel iets denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#582 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het bestaan van homo's bewijst niks. Buiten het bestaan van homo's ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#583 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Da's een vorm van nihilisme dat nergens op slaat. Op die manier kun je alles wat je niet aanstaat aanvechten, op basis van die premisse. Ik stel voor dat je eens een gezellig avondje doorbrengt met 'n gepensionneerd besje. Tussen de lakens. Ik denk dat menselijke concepten als jeugd, schoonheid, geur, normaal / abnormaal &ct. voor jou heel snel relevant gaan worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#585 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Veel mensen hebben seks omwille van het genot, zonder er zich bewust van te zijn dat die handeling de voortplanting dient. Het verschil is dat onthouding in het laatste geval geen fatale afloop kent. Het genot zorgt ervoor dat we het doen. Het punt is dat je doelmatigheid volgens mij niet zomaar kunt ontkennen. Vandaar voorbeeld 1. In je post van 22.41, zeg je: "Natuurlijk en onnatuurlijk bestaan niet, doelen ook niet. de natuur en evolutie is er gewoon. Ik begrijp niet waarom je dat niet wilt snappen." Als je zegt dat er geen doelen zijn, betekent het dat we niet ergens naartoe kunnen werken. Dat we geen doelstellingen kunnen zetten om te halen. In welk geval gelijk welke menselijke activiteit zinloos wordt. Ik vind dat vrij nihilistisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#587 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#588 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast is homoseksualiteit niet onnatuurlijk, maar wel tegennatuurlijk. Hun seksuele handelingen gaan in tegen de finaliteit van ons lichaam op dat vlak. Daarom ook blijft hun relatie onvruchtbaar, zelfs al zijn de individuele partners zelf vruchtbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#589 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is gewoon zo. Dat is de biologische finaliteit. Een boer laat een beer in zijn varkensstal, waar hij zijn ding kan doen, nl. door een seksuele handeling de vrouwtjes te dekken. En op die manier wordt voor voortplanting gezorgd. Bij de mens is dat niet anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Mijn excuses als ik je, wat dat nihilisme betreft, verkeerd verstaan heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een fetisjist masturberen tegen een boom als het hoogste seksueel genoegen vindt, zal dat ook tot niets leiden. Zelfs al doet hij dat iedere dag bij een andere boom. Er komt geen conceptie. Als man en vrouw intiem zijn en dat op geregelde basis gebeurt zonder dat ze de natuur op de een of andere manier belemmeren, is de kans heel groot dat de finaliteit van hun handeling wordt bereikt, nl. een bevruchting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#593 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#594 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik vind het goed verwoord ja. Trouwens heb ik Jan nergens de evolutie-theorie horen ontkennen. Hij zegt dat de mens sinds de oudheid - en een stuk langer geleden dan dat - geen evolutie meer heeft doorgemaakt. Dat gebeurt namelijk niet op een paar duizend jaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#595 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen valt gewoon niet te ontkennen dat er ook een biologische finaliteit is. Het geregeld intiem verkeer tussen een vruchtbare man en vrouw kan tot een conceptie leiden. Zo zit onze natuur nu eenmaal in elkaar. Wie dit ontkent, kan even goed het bestaan van aarde, zon en maan ontkennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#596 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#597 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bewijs? Nul. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#598 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Technologische evolutie, ja. Maar ik betwijfel echt of de archeoloog die een Romeins massagraf blootlegt, in die skeletten significante verschillen zal vinden met de hedendaagse mens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#599 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem ligt dus niet bij het individu, maar wel bij de aard van de relatie. Homoseksuele relaties zijn steriel uit zichzelf. De biologische finaliteit werd er immers in ontkend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#600 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
"Als voortplanting niet het doel is van seks? Waarom gebeurt het dan" 'Het' slaat hier op de conceptie. |
|
![]() |
![]() |