![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#582 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En welke zijn die wensen? Hoe heb je dat vastgesteld?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#583 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#584 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik twijfel er niet aan dat jouw argumenten om alleen het Vlaamse onafhankelijkheidsstreven belachelijk te vinden inderdaad zelf belachelijk zijn.
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#585 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niets. Alleen is dit geen parlementaire democratie. Het is een parlementaire particratie.
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() "We leven in een parlementaire democratie"... ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#587 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedoel je die meerderheid waarvan men zelfs niet eens weet wat de mening is? Die meerderheid waarvoor men in de regering een minderheid aan "vertegenwoordigers" (hoest, kuch) heeft gebruikt?
![]() |
![]() |
![]() |
#588 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#589 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het buitenland geïnteresseerd? Laat me raden, u dwingt hen zo'onderwerp? Ieder zijn/haar mening. Als ik met vakantie naar het buitenland ga, is het om van mijn vakantie te genieten. Helemaal niet om over het "communautair" te spreken. En als die buitenlanders daarover zouden willen spreken, zal ik hen beleefd laten weten dat ik met vakantie ben en dat ik liever over iets anders wil spreken ("Is het de eerste keer dat u naar............komt?", "Welke landen hebt u al bezocht?", enz........... dus liever "vakantie-onderwerpen"). Waarom identificeer ik me met België? Voor de eenvoudige reden dat België het land is waar ik woon. Als Franstalig denk ik helemaal niet :"Ah ja, hij is Vlaming. Ik moet dus denken dat die persoon slecht is, enkel en alleen omdat hij Vlaming is. Mijn brol vraagt me tegen de Vlamingen te zijn, zomaar, zonder redenen. En ik moet als een schaap volgen. Zonder na te denken, natuurlijk." Dat is typisch gelinkt aan uw Vlaams-Nationalisme maar tegenover de Franstaligen. En de Franstaligen, ze lachen met uw brol. En ik blijf erbi : Hoe meer Franstaligen in Vlaanderen, hoe beter! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 |
Minister
|
![]() Dat België geen democratie is, daar ben ik reeds van op de hoogte. Mijn vraag stelde ik aan Dirk A, hij ziet vermommingen en dictaturen van de democratie die ons allen bedreigen.
![]() |
#592 | |
Minister
|
![]() Citaat:
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 30 juli 2012 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#593 |
Minister-President
|
![]() Als taalneutraal premier van de tripartite regering van een tweetalig land kan dat niet. Hij heeft rechten en plichten, en als premier heeft hij de plicht zich neutraal te houden in de verkiezingsstrijd van een ander land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#594 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#595 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het zijn steevast die buitenlanders die daar zelf over beginnen te vragen... Citaat:
![]() Dat is natuurlijk nog altijd geen reden om Belgicist te zijn; ik woon er ook maar ik identificeer me er niet mee. Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 31 juli 2012 om 14:39. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#596 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Een land splitsen omdat verschillende gemeenschappen er leven, is gewoon belachelijk. 3. Als de Franstalige aanwezigheid er zo sterk in pakweg Linkebeek is, kan de Franstalige aanwezigheid er even sterk in pakweg Bree of Stekene zijn. ![]() Laatst gewijzigd door Everytime : 31 juli 2012 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#597 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Na 14 oktober zal het debat iets minder onnozel zijn. 2. Tsjechoslovakije splitsen was ook belachelijk. 3. Ook even sterk als in Zoetenaaie ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 31 juli 2012 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#598 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgie echter zal gesplitst worden omdat de verschillende gemeenschappen niet kunnen samenleven. Zelfs Lambertz zijn oogjes zijn aan het opengaan wat dat betreft.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 31 juli 2012 om 19:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#599 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. In Tsjechoslovakije hadden ze geen "Brussel-toestanden". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#600 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen perfect samenleven. Alleen de Vlaams-Nationalisten accepteren de andere gemeenschappen niet.
|
![]() |
![]() |