Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2012, 06:29   #581
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Deden de putschisten van 1830 dat ook?
Offtopic.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 06:30   #582
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U schikt zich naar de wensen van de meerderheid in dit land.
En welke zijn die wensen? Hoe heb je dat vastgesteld?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 06:32   #583
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
En welke zijn die wensen? Hoe heb je dat vastgesteld?
Komaan manneke, we leven in een parlementaire democratie, niet zeveren hé.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 06:32   #584
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Alleen de Vlaamse, wegens te belachelijke argumenten.
Ik twijfel er niet aan dat jouw argumenten om alleen het Vlaamse onafhankelijkheidsstreven belachelijk te vinden inderdaad zelf belachelijk zijn.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 30 juli 2012, 06:33   #585
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Wat is er fout met een meerderheid in een parlementaire democratie ?
Niets. Alleen is dit geen parlementaire democratie. Het is een parlementaire particratie.
Oud 30 juli 2012, 06:34   #586
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

"We leven in een parlementaire democratie"...
Oud 30 juli 2012, 06:36   #587
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt blijkbaar moeite met lezen.

De meerderheid in dit land.
De vlaamse meerderheid is niet noodzakelijk de meerderheid in dit land.
Bedoel je die meerderheid waarvan men zelfs niet eens weet wat de mening is? Die meerderheid waarvoor men in de regering een minderheid aan "vertegenwoordigers" (hoest, kuch) heeft gebruikt?
Oud 30 juli 2012, 07:10   #588
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zat toch niet aan de fles toen je dit intikte....
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 09:04   #589
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat na 2014 er een ver doorgedreven confederalisme komt.
Niet onmiddellijk maar het kómt er !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 09:30   #590
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dus bijvb. niet naar Nederland maar uitgerekend naar Frankrijk, de eeuwenoude aarts- en erfvijand van Uw geliefd België......
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=73
en het lijste van voor 1500 is nog indrukwekkender!

Misschien was uw achterbedovergrootvader misschien wel diegene die de Franse vlag hees in 1830 op het Brusselse gemeentehuis.

Ik noteer dus dat ge op de eerste plaats een Franstalige zijt en dan pas een Belgische.

1. Ik heb eerder de indruk dat het buitenland geïnteresseerd is. Ik moet dat elke keer uitleggen aan buitenlanders. Maar lachen, neen, dat is niet mijn ervaring.

België op zich is het produkt van kommunautaire brol en separatisme, weet ge nog wel....

2. Maar als Vlaanderen onafhankelijk is verliezen we niet langer onze tijd met zandbakspelletjes (lees kommunautaire brol)

Kortom U hebt een tijdverliesstok gevonden om de separatistische hond mee te slaan. En waarom? Gewoon omdat ge U identificeert met België. Vraag is waarom? Graag een rationele uitleg....
Ik verlies niet mijn tijd met historische aspecten om te weten waar ik verhuis. Ik heb al verschillende keren Frankrijk bezocht en het is gewoon een land dat ik zeer graag heb en waar ik zou graag willen wonen als ik er de mogelijkheid heb, zo simpel is het.

Het buitenland geïnteresseerd? Laat me raden, u dwingt hen zo'onderwerp? Ieder zijn/haar mening. Als ik met vakantie naar het buitenland ga, is het om van mijn vakantie te genieten. Helemaal niet om over het "communautair" te spreken. En als die buitenlanders daarover zouden willen spreken, zal ik hen beleefd laten weten dat ik met vakantie ben en dat ik liever over iets anders wil spreken ("Is het de eerste keer dat u naar............komt?", "Welke landen hebt u al bezocht?", enz........... dus liever "vakantie-onderwerpen").

Waarom identificeer ik me met België? Voor de eenvoudige reden dat België het land is waar ik woon. Als Franstalig denk ik helemaal niet :"Ah ja, hij is Vlaming. Ik moet dus denken dat die persoon slecht is, enkel en alleen omdat hij Vlaming is. Mijn brol vraagt me tegen de Vlamingen te zijn, zomaar, zonder redenen. En ik moet als een schaap volgen. Zonder na te denken, natuurlijk." Dat is typisch gelinkt aan uw Vlaams-Nationalisme maar tegenover de Franstaligen. En de Franstaligen, ze lachen met uw brol. En ik blijf erbi : Hoe meer Franstaligen in Vlaanderen, hoe beter!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 10:44   #591
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Niets. Alleen is dit geen parlementaire democratie. Het is een parlementaire particratie.
Dat België geen democratie is, daar ben ik reeds van op de hoogte. Mijn vraag stelde ik aan Dirk A, hij ziet vermommingen en dictaturen van de democratie die ons allen bedreigen.
Oud 30 juli 2012, 10:47   #592
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik verlies niet mijn tijd met historische aspecten om te weten waar ik verhuis. Ik heb al verschillende keren Frankrijk bezocht en het is gewoon een land dat ik zeer graag heb en waar ik zou graag willen wonen als ik er de mogelijkheid heb, zo simpel is het.

Het buitenland geïnteresseerd? Laat me raden, u dwingt hen zo'onderwerp? Ieder zijn/haar mening. Als ik met vakantie naar het buitenland ga, is het om van mijn vakantie te genieten. Helemaal niet om over het "communautair" te spreken. En als die buitenlanders daarover zouden willen spreken, zal ik hen beleefd laten weten dat ik met vakantie ben en dat ik liever over iets anders wil spreken ("Is het de eerste keer dat u naar............komt?", "Welke landen hebt u al bezocht?", enz........... dus liever "vakantie-onderwerpen").

Waarom identificeer ik me met België? Voor de eenvoudige reden dat België het land is waar ik woon. Als Franstalig denk ik helemaal niet :"Ah ja, hij is Vlaming. Ik moet dus denken dat die persoon slecht is, enkel en alleen omdat hij Vlaming is. Mijn brol vraagt me tegen de Vlamingen te zijn, zomaar, zonder redenen. En ik moet als een schaap volgen. Zonder na te denken, natuurlijk." Dat is typisch gelinkt aan uw Vlaams-Nationalisme maar tegenover de Franstaligen. En de Franstaligen, ze lachen met uw brol. En ik blijf erbi : Hoe meer Franstaligen in Vlaanderen, hoe beter!
5 minuten politieke (en economische) moed. Het valt best mee. Hou er rekening mee dat ook in Frankrijk nationalisten van allerlei soort wonen. Vluchten kan niet meer !

Laatst gewijzigd door Cyrano : 30 juli 2012 om 10:48.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 11:02   #593
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is zijn goed recht.
Of mag dat niet bij de Hollanders ?
Als taalneutraal premier van de tripartite regering van een tweetalig land kan dat niet. Hij heeft rechten en plichten, en als premier heeft hij de plicht zich neutraal te houden in de verkiezingsstrijd van een ander land.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 21:40   #594
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Als taalneutraal premier van de tripartite regering van een tweetalig land kan dat niet. Hij heeft rechten en plichten, en als premier heeft hij de plicht zich neutraal te houden in de verkiezingsstrijd van een ander land.
Oud 31 juli 2012, 14:38   #595
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het buitenland geïnteresseerd? Laat me raden, u dwingt hen zo'onderwerp? Ieder zijn/haar mening. !Als ik met vakantie naar het buitenland ga, is het om van mijn vakantie te genieten. Helemaal niet om over het "communautair" te spreken. En als die buitenlanders daarover zouden willen spreken, zal ik hen beleefd laten weten dat ik met vakantie ben en dat ik liever over iets anders wil spreken ("Is het de eerste keer dat u naar............komt?", "Welke landen hebt u al bezocht?", enz........... dus liever "vakantie-onderwerpen").
Verkeerd geraden.
Het zijn steevast die buitenlanders die daar zelf over beginnen te vragen...

Citaat:
Waarom identificeer ik me met België? Voor de eenvoudige reden dat België het land is waar ik woon.
Wat een mega kleuterantwoord.
Dat is natuurlijk nog altijd geen reden om Belgicist te zijn; ik woon er ook maar ik identificeer me er niet mee.

Citaat:
En ik blijf erbi : Hoe meer Franstaligen in Vlaanderen, hoe beter!
Inderdaad op voorwaarde dat ze zich vestigen in een niet-faciliteitengemeente. Dan worden die hun kinderen immers 'nieuwe Nederlandstaligen' omdat ze een assimilatiedwang zullen ondergaan door de afwezigheid van Franstalig onderwijs.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 31 juli 2012 om 14:39.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 14:51   #596
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verkeerd geraden.
1.Het zijn steevast die buitenlanders die daar zelf over beginnen te vragen...

Wat een mega kleuterantwoord.
Dat is natuurlijk nog altijd geen reden om Belgicist te zijn; ik woon er ook maar ik identificeer me er niet mee.

3. Inderdaad op voorwaarde dat ze zich vestigen in een niet-faciliteitengemeente. Dan worden die hun kinderen immers 'nieuwe Nederlandstaligen' omdat ze een assimilatiedwang zullen ondergaan door de afwezigheid van Franstalig onderwijs.
1. Ik zou hen in dit geval zeggen dat ik met vakantie ben en dat ik mijn tijd niet met zo'n onnozel debat wil verliezen. Ik zou hen ook uitleggen dat dit debat vooral onze politici interesseert.

2. Een land splitsen omdat verschillende gemeenschappen er leven, is gewoon belachelijk.

3. Als de Franstalige aanwezigheid er zo sterk in pakweg Linkebeek is, kan de Franstalige aanwezigheid er even sterk in pakweg Bree of Stekene zijn.

Laatst gewijzigd door Everytime : 31 juli 2012 om 14:52.
Oud 31 juli 2012, 19:09   #597
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. Ik zou hen in dit geval zeggen dat ik met vakantie ben en dat ik mijn tijd niet met zo'n onnozel debat wil verliezen. Ik zou hen ook uitleggen dat dit debat vooral onze politici interesseert.

2. Een land splitsen omdat verschillende gemeenschappen er leven, is gewoon belachelijk.

3. Als de Franstalige aanwezigheid er zo sterk in pakweg Linkebeek is, kan de Franstalige aanwezigheid er even sterk in pakweg Bree of Stekene zijn.
Rattachement ? In Parijs lachen ze er hartelijk om.

1. Na 14 oktober zal het debat iets minder onnozel zijn.
2. Tsjechoslovakije splitsen was ook belachelijk.
3. Ook even sterk als in Zoetenaaie

Laatst gewijzigd door Boduo : 31 juli 2012 om 19:10.
Oud 31 juli 2012, 19:33   #598
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daar heb je gelijk in.

Belgie echter zal gesplitst worden omdat de verschillende gemeenschappen niet kunnen samenleven.

Zelfs Lambertz zijn oogjes zijn aan het opengaan wat dat betreft.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 31 juli 2012 om 19:37.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 19:50   #599
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Rattachement ? In Parijs lachen ze er hartelijk om.

1. Na 14 oktober zal het debat iets minder onnozel zijn.
2. Tsjechoslovakije splitsen was ook belachelijk.
3. Ook even sterk als in Zoetenaaie

1. Na 14 october zal helemaal niets gebeuren.
2. In Tsjechoslovakije hadden ze geen "Brussel-toestanden".
Oud 31 juli 2012, 19:52   #600
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Daar heb je gelijk in.

Belgie echter zal gesplitst worden omdat de verschillende gemeenschappen niet kunnen samenleven.

Zelfs Lambertz zijn oogjes zijn aan het opengaan wat dat betreft.
We kunnen perfect samenleven. Alleen de Vlaams-Nationalisten accepteren de andere gemeenschappen niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be