Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2013, 11:35   #581
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Kom kom, je kronkelt als een aal. Er is door de Vla Reg tweemaal duidelijk contact geweest met de Fed Reg. Een gezamenlijke communicatie is hier niet aan de orde, dat is nooit zo geweest. Waarom zou dat nu plots moeten? Ik zal het je zeggen: omdat Rutten per se stoer wou doen.

Gemakkelijk hoor. Nu plots blijkt dat Rutten alleen maar spelletjes zit te spelen, zijn het volgens jou plots 'strategische spelletjes' en 'eenzijdige verklaringen'. Wat een zwaktebod. Je bent je al even vast aan het rijden als La Rutten.
Ik denk dat petit Croo die afgedankt is voor bewezen diensten, in zijn vuistje zit te lachen.
Alleen zal de VLD daar een zware prijs voor betalen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 11:37   #582
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik denk dat petit Croo die afgedankt is voor bewezen diensten, in zijn vuistje zit te lachen.
Alleen zal de VLD daar een zware prijs voor betalen.
Ik denk dat die Rutten onder een ongelofelijke druk staat. Ze heeft heel wat misbaar gemaakt toen ze geen minister werd. Nu mag ze het plots bewijzen als voorzitter. Met al die macho's en andere Dewaels die over haar schouders meekijken, ze zal gedacht hebben: ik schop meteen eens tegen de schenen van de N-VA. Nou, vooral doen, zou ik zeggen.
Oud 22 januari 2013, 11:38   #583
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De benoeming van de gouverneur is een Vlaamse kwestie.
Uit beleefdheid wordt nog eens de mening van de federale regering gevraagd.
Maar met de mening van de federale regering mogen ze voor mijn part hun gat afkuisen.
Het gaat niet meer over beleefdheid. De vraag is "where is your loyalty at ?"

Citaat:
Zij is daar vooral geraakt door gewillig in de pijplijn te staan wachten.
Of dacht je dat haar redenaarstalent zo spectaculair is?
Met gewillig wachten wordt je geen voorzitter.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 11:38   #584
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De Vlaamse regering stelt de federale loyaliteit in vraag met hun dictaat.

Daarom ook dat Gwendolyn Rutten een opsomming maakt van de taken van een gouverneur.
Ah, nu is het al een dictaat van de Vlaamse regering?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 11:39   #585
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat die Rutten onder een ongelofelijke druk staat. Ze heeft heel wat misbaar gemaakt toen ze geen minister werd. Nu mag ze het plots bewijzen als voorzitter. Met al die macho's en andere Dewaels die over haar schouders meekijken, ze zal gedacht hebben: ik schop meteen eens tegen de schenen van de N-VA. Nou, vooral doen, zou ik zeggen.
Wat denk jij nu eigenlijk. Denk jij dat iemand binnen Open VLD Gwendolyn Rutten onder druk zet of dat zij een manifestatiedrang uit ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 22 januari 2013 om 11:39.
Oud 22 januari 2013, 11:41   #586
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de grondwet is zijn de gewesten en de gemeenschappen loyaal aan het federaal niveau.
Ah zo. Volgens welk artikel?

Citaat:
Denk jij dat Gwendolyn geraakt is in de politiek waar ze nu is door 'braaf te zijn' ?
Waarschijnlijk niet, maar nu speelt ze wel met jongentjes die van een ander kaliber zijn dan de fils a papa uit haar partijtje. De vraag is dus nog steeds of ze braaf gaat zijn, of zich in compleet in de vernieling gaat rijden. In deze zaak is ze alvast goed bezig met het 2e
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 22 januari 2013 om 11:41.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 11:42   #587
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ah ok, dan weet ik meteen dat u oneerlijk aan het discussieren gaat, nog maar eens. Dank u om meteen aan te tonen dat u geen argumenten heeft.

Uiteraard zeg ik dat Di Rupo geen lidkaart van N-VA heeft

De Vlaams regering. Dat is dus ook CD&V en ook SP.A

Neen gewoon lachwekkend in die zin dat u zichzelf weer eens hebt vastgereden en dan maar met non argumentatie op de proppen komt. Ja dat is lachwekkend. Als het u verder niet duidelijk is wat daarmee bedoeld wordt, stel ik voor dat u een woordenboek bij de hand neemt.

Neen, het is de Vlaamse regering die een beslissing heeft genomen. Jij kan de beslissingen van de VLaamse regering natuurlijk een dictaat van de N-VA noemen maar dat is nogal belachelijk als je weet dat N-VA de kleinste coalitiepartner is.
Beste fox,

Ik voer hier niet eens een argumentatie. Dus jij moet niet trachten op te sporen waar ik me in 'mijn argumentatie' zou vastrijden.

Oud 22 januari 2013, 11:42   #588
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
5 afgestudeerde werklozen als gouverneurgroep zou een goed teken zijn geweest.
Waarom geen 56-jarige bruggepensioneerde lasser ex-Boelwerver met een A-4 diploma maar een partijkaart van de pvda ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 11:43   #589
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste fox,

Ik voer hier niet eens een argumentatie. Dus jij moet niet trachten op te sporen waar ik me in 'mijn argumentatie' zou vastrijden.
Point taken. U hebt gelijk, argumenten aandragen is niet meteen uw sterkste kant.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 22 januari 2013 om 11:43.
Oud 22 januari 2013, 11:45   #590
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah zo. Volgens welk artikel?
Artikel 1 van onze grondwet.

Citaat:
Waarschijnlijk niet, maar nu speelt ze wel met jongentjes die van een ander kaliber zijn dan de fils a papa uit haar partijtje. De vraag is dus nog steeds of ze braaf gaat zijn, of zich in compleet in de vernieling gaat rijden. In deze zaak is ze alvast goed bezig met het 2e
Wat kan volgens jou Gwendolyn Rutten bereiken door 'braaf te zijn' ?

Oud 22 januari 2013, 11:46   #591
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Point taken. U hebt gelijk, argumenten aandragen is niet meteen uw sterkste kant.
Waarvoor zou ik argumenten moeten aanbrengen ?

Oud 22 januari 2013, 11:46   #592
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt het laatste jaar op een andere planeet geleefd? U hebt vandaag nog niet gelezen dat wij bij ongewijzigd beleid in 2050 het nieuwe Griekenland zullen zijn?
Met N-VA en wie worden hun confederale partners, we weten het niet, maar ik vermoed van Monsieur Reynders aan Waalse kant en CD&V (moet wel aan Vlaamse kant), staat 50% van de bevolking daar al in 2018.
Je wil altijd bewijzen dat anderen op een andere planeet leven, terwijl jouw vriendjes er enkel op uit zijn, ten koste van iedereen, door garantstellingen van de Vlaamse belastingbetaler voor industriële privé projecten, zelf al voor 13,5 miljard gokschulden heeft opgebouwd.
Volgens mij, mogen ze van jou op jouw kosten zelfs de ACW deelbewijzen opkopen met de "Staatsbank" Belfius. En de Vlaamse regering doet natuurlijk mee.
Daar sta je dus ook weer garant voor. 2X betalen voor hetzelfde geld.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 11:46   #593
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarom geen 56-jarige bruggepensioneerde lasser ex-Boelwerver met een A-4 diploma maar een partijkaart van de pvda ?

.
Bwa, als een café baas het kan....
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 11:56   #594
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Artikel 1 van onze grondwet.
Neen dus. Dit is namelijk artikel 1. Nergens wordt melding gemaakt van het feit dat de Vlaamse regering loyaal moet zijn aan de federale.

Art.1 België is een federale Staat, samengesteld uit de gemeenschappen en de gewesten.

Citaat:
Wat kan volgens jou Gwendolyn Rutten bereiken door 'braaf te zijn' ?
Bereiken? Niets natuurlijk, maar ze kan gewoon de schade wat beperken naar haar domme stoot om hier een relletje rond te maken.
Oud 22 januari 2013, 11:57   #595
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarvoor zou ik argumenten moeten aanbrengen ?
Oh, dat moet je niet van mij. Argumenten breng je inderdaad maar aan als je denkt gelijk te hebben. Het is goed dat je zelf beseft dat je je vastgereden hebt.
Oud 22 januari 2013, 11:58   #596
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Met N-VA en wie worden hun confederale partners, we weten het niet, maar ik vermoed van Monsieur Reynders aan Waalse kant en CD&V (moet wel aan Vlaamse kant), staat 50% van de bevolking daar al in 2018.
Je wil altijd bewijzen dat anderen op een andere planeet leven, terwijl jouw vriendjes er enkel op uit zijn, ten koste van iedereen, door garantstellingen van de Vlaamse belastingbetaler voor industriële privé projecten, zelf al voor 13,5 miljard gokschulden heeft opgebouwd.
Volgens mij, mogen ze van jou op jouw kosten zelfs de ACW deelbewijzen opkopen met de "Staatsbank" Belfius. En de Vlaamse regering doet natuurlijk mee.
Daar sta je dus ook weer garant voor. 2X betalen voor hetzelfde geld.
Try again mijn beste. Het ging hier over de verdiensten van de huidige federale regering. Jij bent die aan het bewieroken, dus zou het beter zijn dat je ook zegt waarom ze zo goed bezig zijn in plaats van te kappen op de oppositie.
Oud 22 januari 2013, 12:05   #597
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat denk jij nu eigenlijk. Denk jij dat iemand binnen Open VLD Gwendolyn Rutten onder druk zet of dat zij een manifestatiedrang uit ?
Beantwoord jij elke post altijd op een vraag in plaats van te argumenteren?
Maar: ja, dat denk ik; Ik ben er zelfs vrij zeker van. Dat, of het is een dom kalf.
Oud 22 januari 2013, 12:58   #598
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen dus. Dit is namelijk artikel 1. Nergens wordt melding gemaakt van het feit dat de Vlaamse regering loyaal moet zijn aan de federale.

Art.1 België is een federale Staat, samengesteld uit de gemeenschappen en de gewesten.
Als je de loyaliteit van de gewesten en de gemeenschappen aan het federaal niveau in vraag stelt dan stel je de federale staat België in vraag.

Citaat:
Bereiken? Niets natuurlijk, maar ze kan gewoon de schade wat beperken naar haar domme stoot om hier een relletje rond te maken.
Welke schade aan wie of wat ?

Oud 22 januari 2013, 13:00   #599
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beantwoord jij elke post altijd op een vraag in plaats van te argumenteren?
Maar: ja, dat denk ik; Ik ben er zelfs vrij zeker van. Dat, of het is een dom kalf.
Neen. Ik stel enkel een vraag als ik op zoek ben naar verduidelijking. Welk van de 2 is het nu of is het beiden ?

Oud 22 januari 2013, 13:01   #600
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh, dat moet je niet van mij. Argumenten breng je inderdaad maar aan als je denkt gelijk te hebben. Het is goed dat je zelf beseft dat je je vastgereden hebt.
Om welk gelijk is het jou te doen ? Gelijk over wie of wat ?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be