![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#582 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is geen evolutie van soorten. Zelfs de termen micro evolutie en macro evolutie hoeven niet gebruikt te worden. Het is gewoon een semantisch spel er gekomen door het geloof in evolutie. Je kan "micro evolutie" ook gewoon "adaptatie" noemen. Er is geen evolutie van soorten. Als je alle bewijs bekijkt zie je dat er geen spaander heel blijft van de evolutietheorie. Maar slechts weinigen doen dat. ![]()
Laatst gewijzigd door exodus : 29 januari 2014 om 09:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#583 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
"De biologische soort. Een biologische soort is een verzameling organismen die onder natuurlijke omstandigheden tot voortplanting komt en daarbij vruchtbare nakomelingen kan produceren. Dit is meestal de nuttigste definitie voor wetenschappers die zich met levende gewervelde dieren bezighouden zoals zoogdieren, vissen en vogels. De definitie is echter zinloos bij organismen die zich niet seksueel voortplanten." Als er daaraan niet meer voldaan is, heb je een nieuwe soort. Dus ja, evolutie van het paard is zeer zeker macro evolutie. En je hebt weldegelijk serieuze verschillen. Citaat:
Een heel nieuwe soort? Dat is uiteraard zever in pakskes. Een heel nieuwe soort bestaat niet. Een vis gaat niet over in een hond, een kat niet in een papegaai. Dat is niet wat evolutie is. Een mens komt niet van een muis maar iets wat de verhoudingen/afmetingen had van een muis maar zeker geen muis zoals we die vandaag kennen. Wat evolutie zegt, is dat soorten evolueren, maar ze blijven afkomstig van die soort, ze dragen hun eigenschappen over. Zo zijn gewervelden nog steeds gewerveld, zoogdieren nog steeds zoogdieren ook al gaan ze in de zee wonen. Evolutie is geen toverkunst zoals in de sprookjes van Merlijn die zijn pupil van een mens in een vis tovert of een kikker etc. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#587 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb tot in de treure mijn standpunt over evolutie herhaald. We draaien cirkels. Herlees afgelopen pagina's nogmaals en ze waar je tekort schiet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoe zag de mens er 55 miljoen jaar geleden uit? Wij zijn op 3 miljoen jaar tijd van klein aapke tot mensachtige geëvolueerd. Zie eens wat uw paard nodig had ... |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#588 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar zie ik echt nog paarden, ezels en pony's uit erecten ja. Die leken me heel sterk op mekaar ! 55 miljoen jaar tijd van dat tot paard? Dat kan ik ergens nog plaatsen ja. Maar ziet gij uit een muis een mens ontstaan? Ziet gij uit een cel vissen komen die aan land kruipen ? Een klein aapke op 3 miljoen jaar tijd tot ons evolueren? Geloof jij dat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#589 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Nog zo eentje wat bezig is te muteren naar landdier. Vraagt wel even tijd hoor. http://nl.wikipedia.org/wiki/Slijkspringer Citaat:
Laatst gewijzigd door Aton : 29 januari 2014 om 13:28. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | ||
Banneling
|
![]() Neen, omdat een muis op geen enkele manier een voorouder is van de mens.
Ze delen wel een gemeenschappelijke gewervelde voorouder, maar dat is iets anders. Citaat:
Elke tussenstap is verklaarbaar en acceptabel en past binnen de evolutietheorie. jij moet het blijkbaar weer in het belachelijke trekken omdat dat je best uitkomt. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 29 januari 2014 om 13:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een konijn dat een vis wordt, heeft niets met evolutie te maken of met micro/macro evolutie. Dat is gewoon niet waar de theorie voor staat. De theorie vertrekt van graduele veranderingen in de genenpoel van een populatie. In dezelfde soort kunnen er zich binnen verschillende populaties van die soort, andere wijzigingen voortdoen en kunnen er dus uit één soort meerdere andere soorten groeien waardoor we een takkenstructuur van de tree of life krijgen. Een soort van één tak kan niet veranderen in een soort van een andere tak. Een konijn wordt dus geen salamander. Indien zich dat zou voor doen dan is evolutie fout. Bij het paard heb je zo een modern paard en zebra's gekregen onder meer. Het paard zal nooit in de zebra evolueren of vice versa. Beide zijn wel oorspronkelijk voortgekomen uit dezelfde soort (ver terug). Citaat:
Citaat:
Hoe iets eruit ziet heeft echt weinig te maken met hoeveel het veranderd is. Dat terzijde dient niet alles even snel te veranderen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bovendien weten we dat lengte (de "je" in aapje) weldegelijk geen probleem is. Mensen nu zijn gemiddeld veel groter dan vroeger en dat is op een paar honderd jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#593 | |
|
![]() Citaat:
Maar ja, dan beginnen ze over selectiedruk in het Lenski experiment, wat ook allemaal illusionaire termen zijn. Illusies om illusies in stand te houden. Overal waar je kijkt zie je dat er geen bal klopt van evolutie, het bewijs is er tegen. Alleen is het verheven tot een geloof, een bewezen feit terwijl het totaal niet zo is.
Laatst gewijzigd door exodus : 29 januari 2014 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#594 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#595 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo liggen de feiten nu eenmaal. Dat u op dat vlak mentaal geblokkeerd zit is een jammer fenomeen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#596 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#597 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hominini Aan het begin was er nog geen homo sapiens. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#598 |
Burger
|
![]() Waar zie je een evolutie van soort naar andere soort?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#599 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie het niet direct gebeuren!!! Dat vragen we toch te tonen? Athelas, ik zie het niet in dat paard. Ik zie een matige overgang. Ik zie effectief in zo'n beest vanop de foto 55 miljoen jaar geleden een paardachtig wezen. En macro evolutie leert ons dat we met variatie in soorten zitten door mutaties en natuurlijke selectie op een langdurige periode. Paarden, zebra's, pony's, ... Apen, gorilla's, bavianen, ... Dolfijnen, walvissen, orca's, ... Hamerhaaien, mensenhaaien, verpleegsterhaaien, ... Allemaal families .... Maar hoe verklaar je die variatie? Allemaal spontaan tegelijk ontstaan? Hoe verklaar je dat we met zulke verscheidenheid zitten. Wie is de moeder van iedere familie en waar komt die moeder op keer vandaan? Ik zal de eerste zijn om het toe te geven als ik echt voor me zie. En vergeef me, ik zie het echt niet. Ik kan geen verklaring geven hoe dit allemaal ontstaan is. En hetgene men ons aanleert doet ons en onze omgeving geen goed. Kan het antwoord niet simpelweg God zijn en terug nauwer in relatie daarmee gaan leven? Het is vanaf wij theoriën als onze paradigma's zijn beginnen kleden de wereld is beginnen doldraaien. De mensheid spreidt uit als kanker en er is iets danig fout in onze verdere ontwikkeling. Waarom zou het fout zijn U te keren tot iets dat absoluut is en de mensheid tijdelijk? Welk baat hebben we erbij het absolute te bestrijden door er onze eigen hypotheses aan te linken? Zijn de signalen niet duidelijk? Is het niet duidelijk dat wij ontspoort zijn van de natuur en voelen wij niet allemaal aan dat onze relatie daarmee één van liefde is? Iedereen voelt dat, return to your own innocence. Zoek diep in uzelf, zoek heel diep in uw eigen geest. En ge zult zien, we zijn hier met bewuste reden en er is helemaal geen toeval bij verbonden. Onze mogelijkheden zijn onbeperkt, maar we moeten eerst van onze paradigma's af. So man can be what he was born to be. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#600 |
Banneling
|
![]() Peche, als je de snelheid en de versnelling van een auto weet, weet jij hoe je moet berekenen in hoeveel tijd de auto 100 meter aflegt?
|
![]() |
![]() |