![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En hou uw vermoedens en insinuaties maar voor op het toilet. Daar lijken ze mij beter gepast. Regent Nederlands, haha, laat me toch niet lachen vent! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#582 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In "ik hou van jou en blijf je eeuwig trouw". In iedere nitwit die een toonladder kan uitzingen, te aanzien als een meesterlijk talent en in navolging van commerciële media, iedereen een VIP of ster te noemen, die een mooie uitvinding als TV/radio de godganse dag komt vervuilen, met hun achterlijk gekweel. Nu content? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#583 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voelt U zich dan niet geroepen om de verdediging van het Nederlandstalig imago van dit land mee te ondersteunen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#585 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niet te vroeg "klaarkomen". Rustig voorbereiden. Enfin, u vriendin/vrouw vriend/man zal u dat wel ne keer uitleggen....
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#587 |
Banneling
|
![]() Nederlandstalig imago van ons land? Ik dacht dat we nog altijd in een drietalig land leefden! Dus waarom zou ik iets moeten ondersteunen wat niet eens bestaat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#588 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien kan jouw vriend/vriendin man/vrouw een keer uitleggen dat blijven aan de kant morrelen en voorbereiden ook geen zoden aan de dijk brengt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#589 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U kronkelt toch wel wat hoor! Zeker de officiële staat België-Belgique heeft niet exclusief een Nederlandstalig imago. Maar, dat mag geen excuus zijn voor de Belgische voetbalbond om de Belgische Nederlandstaligheid te verdoezelen. Wat ze met dit lied wel degelijk doen. Het is overigens reeds de tweede maal dat ze dat pad opgaan. Het was ook reeds zo met de uitsluitend Frans-Engelse slogan die ze lanceerden aan de vooravond van de match België-Schotland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mijn part kiezen de volgende keer een lied in het Pools, het Swahili of het Vietnamees. Kan mij het schelen zeg. Laatst gewijzigd door SMI94 : 23 maart 2014 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het zeer goed dat een aantal (het weze dan maar 10 %) Vlamingen (eindelijk!) eens reageert tegen een bij uitstek Belgicistisch geval zoals de voetbalbond. Wat betreft uw steeds terugkerend verwijt omtrent de vermeende gebrekkige taalkennis van de Vlamingen, ik raad u ten zeerste aan eens een kijkje te nemen in de fora van de Belgische Franstalige kranten. Het wemelt er evenzeer van de fouten, zowel tegen de spelling als tegen de Franse grammatica. U kan het niet schelen, mij en vele anderen wél. Mag het even? Het soort mij dat die Franstalige djingle weer bijdraagt tot het voeden van een verkeerde overtuiging bij flink wat buitenlanders. Namelijk dat België uitsluitend "La Belgique", dus uitsluitend Franstalig is. Komt daar dan nog eens bij dat veel Vlaamse Belgicistische pipo's domweg menen dat ze die fout kunnen rechtzetten door in het buitenland te verkondigen dat er in dat Belgique ook nog "Vlaams" wordt gesproken. Ja, hallo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#593 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#594 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#595 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 23 maart 2014 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#596 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zijn en blijven een Franstalig land waar er gebieden bestaan waar je mag Nederlands spreken. Maar in delen van dat gebied moet je ook niet overdrijven met dat Nederlands. Zo kan je in sommige gebieden niet vragen aan Franstaligen om op Nederlandstalige Vlamingen te stemmen. In een groter gebied mag je zelf niet een Franstalige voor een Vlaamse rechter laten komen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#597 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denk jij nu écht dat dit lied iets gaat veranderen aan het imago van België? Denk je nu écht dat een Serviër of Zambiaan of Indonesiër belang hecht welke talen men hier al dan niet spreekt? Laat staan dat ze interesse hebben in het WK-lied van België... Man toch! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#598 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#599 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mijn weten is ook daar de cultuurtaal het Nederlands, is het onderwijs Nederlandstalig, net zoals de media. Ik zie het probleem niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#600 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |