Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2014, 17:37   #581
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je bedoelt dat erothiek alleen is weggelegd voor Adonissen en de winnaressen van miss-verkiezingen?

Of wilde je alleen maar beledigen?
Sorry, ik wou niemand hier persoonlijk aanvallen met mijn beschrijving.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2014, 17:46   #582
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suzanne 23 Bekijk bericht
Natuurlijk kiezen ze voor pidgin Engels, is makkelijk, zelden hoor je Engels praten, nochtans een rijke taal.
Wat betreft Frans, het is doodjammer dat het verwaarloosd wordt!
Het is de taal voor ieder die van cultuur houdt, het is de taal van de liefde...
Wanneer je dat als determinerend criterium neemt, dan is niet het Frans maar wel het Italiaans de taal die zou horen aangeleerd te worden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2014, 17:51   #583
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bedoelt dat erothiek alleen is weggelegd voor Adonissen en de winnaressen van miss-verkiezingen?

Of wilde je alleen maar beledigen?
Natuurlijk is het dat. Alhoewel hij er steeds als de kippen bij is om anderen te bekritiseren wanneer ze wat krachtiger taalgebruik hanteren. Meer nog, hij gaat er voor uithuilen op de schouder van de moderator.
Oud 23 december 2014, 18:58   #584
Rikm
Lokaal Raadslid

Rikm's schermafbeelding

Standaard

Suzanne is een romantica en het is haar gegund. Ze verdient dan ook niet de ontsporing van de thread omwille van haar outing ten gunste van de Franse taal (met een hoofdletter in het Nederlands!).

De liefde kent natuurlijk geen eigen gesproken taal. De beste uitingen ervan zijn wellicht nog degene die niet gearticuleerd zijn.

Maar dit terzijde.

België is een drietalig land. Alle Belgen hebben dan ook de morele plicht (en het zou eigenlijk de grondwettelijke plicht moeten zijn ) om op een behoorlijke manier Nederlands, Frans en Duits te leren spreken en schrijven.
Je kan het op het actief schrijven van de Franstaligen en hun weigerachtigheid om (behoorlijk) Nederlands te leren, dat nu ook de Nederlandstaligen het laten afweten op het gebied van Frans.

Engels zou de vierde taal moeten zijn. Die kan er best nog bij, als je maar op jonge leeftijd behoorlijk taalles geeft. Tenslotte: Homans verwacht toch ook (en m.i. niet ten onrechte) dat iemand die ééntalig in het Singalees of het Amazigh werd grootgebracht op korte termijn Nederlands leert.
Rikm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2014, 19:08   #585
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De mooie kom jij niet tegen want die worden ingepalmd door mannen die hebben wat jij mankeert.
Wat kan dat toch zijn ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2014, 19:08   #586
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pandasaus Bekijk bericht
Ik zou die brave man gewoon negeren. Normaal moest die met wat ik tot nu toe van hem gelezen heb al lang verbannen zijn.
Bent u verbannen in een vorig forum-leven misschien ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2014, 19:30   #587
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
.../.. Mooie volzinnen kunnen gemakkelijk hol klinken als ze de projectie van het ego laten voorgaan op de inhoud.
Uw stelling inzake "de projectie van het ego" is in deze onzinnig, maar grif toegegeven, ze zou uitermate treffend zijn ingeval een persoon het forum bijvoorbeeld als gratis vehikeltje zou gebruiken om onder eigen naam reclame te maken voor zijn kunsthandeltje.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 23 december 2014 om 19:32.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2014, 20:01   #588
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Uw stelling inzake "de projectie van het ego" is in deze onzinnig, maar grif toegegeven, ze zou uitermate treffend zijn ingeval een persoon het forum bijvoorbeeld als gratis vehikeltje zou gebruiken om onder eigen naam reclame te maken voor zijn kunsthandeltje.
Wanneer zou die stelling niet treffend zijn ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2014, 00:02   #589
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Sorry, ik wou niemand hier persoonlijk aanvallen met mijn beschrijving.
Toch wel.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2014, 00:04   #590
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suzanne 23 Bekijk bericht
Het is de taal voor ieder die van cultuur houdt, het is de taal van de liefde...
Nederlands is bij mij de taal van de liefde. De taal die mijn vrouw en ik gebruiken. Het Frans vormt op dat vlak iets vreemds. Ik zou niet weten waarom we "voor de liefde" naar die taal zouden overschakelen.

Uw benadering lijkt me bijgevolg ook vrij goedkoop en inhoudsloos.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2014, 00:05   #591
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rikm Bekijk bericht
België is een drietalig land. Alle Belgen hebben dan ook de morele plicht (en het zou eigenlijk de grondwettelijke plicht moeten zijn ) om op een behoorlijke manier Nederlands, Frans en Duits te leren spreken en schrijven.
Op basis van welke moraal is die plicht dan gestoeld?
Oud 24 december 2014, 00:06   #592
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Op basis van welke moraal is die plicht dan gestoeld?
L'Amour de la Belgique...
Oud 24 december 2014, 00:10   #593
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=mauste;7465836]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rikm Bekijk bericht

'Elio Di Rupo spreekt goed Nederlands. " Rutte
"Of de premier nu Nederlandstalig of Franstalig is, maakt voor ons niet uit. Het Nederlands van de premier is goed. Het gesprek verliep overigens volledig in het Nederlands", zei Rutte achteraf.
Een student Nederlands aan een Franstalige hogeschool die Nederlands als Di Rupo spreekt, maakt geen enkele kans zijn diploma te halen.

Wat we hier van Rutte horen, is een diplomatieke uitspraak. Een captatio benevolentiae.
Oud 24 december 2014, 00:13   #594
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Inderdaad en dat speelt veel in het feit dat zoveel Franstaligen in Vlaanderen werken. Voor bepaalde jobs is de kennis van de twee talen zeer belangrijk, komt het Frans aan bod voor hun werk en aangezien bazen minder en minder Vlamingen met een (zeer )goeie kennis van het Frans vinden, gaan ze die vinden waar ze wonen : in Brussel en in Wallonië.
Dat laatste blijkt alvast nergens uit. Interimbureaus en HR-bedrijven hebben grootste moeite dit soort mensen te vinden onder de Franstalige Brusselaars.
Oud 24 december 2014, 00:18   #595
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn kunst is geen handel maar een onvoorwaardelijk geschenk voor de mens. Zo zijn mijn werken en ook de website ontstaan. In vraag ook geen inkom voor om 'virtueel museum' te bezoeken. Uw verkeerde veronderstellingen tonen een beperkte visie op kunst en op mijn motivaties terzake.

Jack probeert me persoonlijk te raken door racistische praat over Bolivianen te verkondigen. U probeert het via mijn kunst. Maar straks beklaagt u zich weer dat een door u ongewenste opmerking niet on topic zou zijn, ondertussen dat u het on topic deel van mijn bericht negeert, waarin nochtans een inconsistentie in uw handelen aangehaald werd.

Website
Oud 24 december 2014, 00:50   #596
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn kunst is geen handel maar een onvoorwaardelijk geschenk voor de mens. Zo zijn mijn werken en ook de website ontstaan. In vraag ook geen inkom voor om 'virtueel museum' te bezoeken. Uw verkeerde veronderstellingen tonen een beperkte visie op kunst en op mijn motivaties terzake.

Jack probeert me persoonlijk te raken door racistische praat over Bolivianen te verkondigen. U probeert het via mijn kunst. Maar straks beklaagt u zich weer dat een door u ongewenste opmerking niet on topic zou zijn, ondertussen dat u het on topic deel van mijn bericht negeert, waarin nochtans een inconsistentie in uw handelen aangehaald werd.
Wat is er nu racistisch aan het feit dat ik vind dat er weinig knappe Boliviaanse vrouwen zijn?
Dat is een zeer subjectieve esthetische opinie van mijnentwege.

Mijn excuses indien ik u gekwetst heb, maar ik had geen flauw vermoeden dat er zich een Boliviaanse vrouw verschool achter de naam Johan Bollen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2014, 00:59   #597
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als u mensen kwaadwillig “de projectie van het ego” aanwrijft doet u er goed aan om eerst eens te kijken hoe het met “de projectie” van uw eigen ego is gesteld, mijnheer. In casu is het overduidelijk dat u alvast niet de geschikte persoon bent om anderen met de vinger te wijzen.

Laat er voor het overige geen twijfel over bestaan dat ik weliswaar uw handelswijze op dit forum lachwekkend en ongepast vind, maar u als medemens respecteer. En als ik het ludiek heb over een “kunsthandeltje” hoeft u daar geen conclusie aan te verbinden omtrent mijn visie op uw creaties, die u zelf geheel bescheiden als “onvoorwaardelijk geschenk voor de mens” blijkt te omschrijven.

Voor wat het voorgehouden “topic deel” van uw bericht 572 betreft : ik heb middels post 546 uw “argumenten” duidelijk weerlegd, en uw herhaald terugkomen met eenzelfde fout verhaaltje is voor mij geen aanleiding om daar telkens weer op in te gaan.

Ik maak evenwel graag van de gelegenheid gebruik om u en uw gezin een prettige eindejaarsperiode en een voorspoedig nieuw jaar toe te wensen.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 24 december 2014 om 01:01.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2014, 01:16   #598
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u mensen kwaadwillig “de projectie van het ego” aanwrijft doet u er goed aan om eerst eens te kijken hoe het met “de projectie” van uw eigen ego is gesteld, mijnheer. In casu is het overduidelijk dat u alvast niet de geschikte persoon bent om anderen met de vinger te wijzen.

Laat er voor het overige geen twijfel over bestaan dat ik weliswaar uw handelswijze op dit forum lachwekkend en ongepast vind, maar u als medemens respecteer. En als ik het ludiek heb over een “kunsthandeltje” hoeft u daar geen conclusie aan te verbinden omtrent mijn visie op uw creaties, die u zelf geheel bescheiden als “onvoorwaardelijk geschenk voor de mens” blijkt te omschrijven.

Voor wat het voorgehouden “topic deel” van uw bericht 572 betreft : ik heb middels post 546 uw “argumenten” duidelijk weerlegd, en uw herhaald terugkomen met eenzelfde fout verhaaltje is voor mij geen aanleiding om daar telkens weer op in te gaan.

Ik maak evenwel graag van de gelegenheid gebruik om u en uw gezin een prettige eindejaarsperiode en een voorspoedig nieuw jaar toe te wensen.
Ik reageerde aanvankelijk op uw stelling die niet beperkt is tot het taalonderwijs.

Citaat:
Ik kan in verband met de kennelijk povere kwaliteit van het onderwijs in Vlaanderen slechts hopen dat de andere vakken met een beetje meer ernst worden gegeven
Ook prettige feestdagen gewenst verder. Een ego is niet noodzakelijk een 'liability' (het Nederlandse woord schiet me niet direct te binnen). Kwestie van het wat in toom te houden. Geldt voor ons allemaal.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 december 2014 om 01:19.
Oud 24 december 2014, 01:25   #599
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wat is er nu racistisch aan het feit dat ik vind dat er weinig knappe Boliviaanse vrouwen zijn?
Dat is een zeer subjectieve esthetische opinie van mijnentwege.
U vergelijkt de Boliviaanse vrouwen met dieren. Een (Franse) leraar filosofie op de school van mijn kinderen zei ooit op een wijze manier "Behoedt u als mensen hun medemens met dieren beginnen vergelijken".
Citaat:
Mijn excuses indien ik u gekwetst heb, maar ik had geen flauw vermoeden dat er zich een Boliviaanse vrouw verschool achter de naam Johan Bollen.
Die excuses kan ik niet aanvaarden aangezien ze niet oprecht bedoeld zijn.

"Heb elkander lief. Het is bijna kerst" stond er hier even geleden in deze draad geplaatst door een nieuw forummer met een naam waar cijfertjes in voorkomen. En dan plots was het weg. Jammer.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 december 2014 om 01:26.
Oud 24 december 2014, 01:41   #600
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauste Bekijk bericht
Heeft u dat artikel eigenlijk gelezen of gewoon van het internet geplukt? Dat is weinig te zake doende kritiek.

Website
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be