![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's? | |||
Ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
29 | 78,38% |
Ik ben tegen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 21,62% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar het kind heeft in die situatie nooit ervaren dat hij een vader en een moeder gehad. Het hebben van een vader en een moeder is dus voor hem even normaal of abnormaal als het hebben van drie moeders en zeven vaders. Het kind trapt dus nergens in, want hij weet helemaal niet dat een vader + moeder de normale situatie is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#582 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#583 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#585 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een man ook de verzorgde rol op zich nemen, maar een vrouw doet dat toch beter (over het algemeen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat doet niks af aan de affectie van de opvoeders en dat kind. Maar het zijn zijn "ouders" (ttz, de mensen van wie hij genetisch de voortzetting is) niet. Als jij opgevoed wordt door een stel bavianen, dan is dat van hetzelfde. Dat kunnen liefdevolle affectieve bavianen zijn. Maar het is "jouw soort" niet. Uw adoptieouders zijn "uw soort" niet. Wat geeft die bavianen, of wat geeft die adoptieouders, het recht om over U te beslissen ?
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 oktober 2015 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#587 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen fundamentele reden te vinden om aan die opvoeders van jou ergens het basisrecht te geven om alle dwangmatige handelingen te stellen jegens jou die "opvoeding" heten. De enige fundamentele reden die ik kan bedenken is de "genetische voortzetting". Zo niet zie ik niet waar die opvoeders het specifieke recht vandaan halen om jou op te voeden en dus een heel grote vorm van dwang (weliswaar goedbedoelde dwang in hopelijk de meeste situaties) over jou uit te oefenen. Dat je biologische genitoren dat fundamentele recht hebben, uit het feit zelf dat ze aan jouw oorsprong liggen, lijkt mij een asymmetrie tussen "jouw ouders" en "de rest van de mensheid" die het specifiek mogelijk maken dat het jouw ouders zijn die je mogen opvoeden (en dus dwingen in een zeker keurslijf). Maar waar een, twee, of meer willekeurige andere personen het natuurrecht zouden halen om U te mogen dwingen opgevoed te worden volgens hun visie, mag joost weten. Het is natuurlijk nodig in de triestige situatie waar adoptie nodig is. Maar het is tegen elke vorm van natuurrecht: waarom zij en niemand anders ?
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 oktober 2015 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#588 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik dus gewoon wou zeggen is dat het "er in trappen"-argument niet per se enkel van toepassing is bij adoptie door hetero-ouders. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 oktober 2015 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#589 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beetje zelfde principe als de hele nature vs. nurture discussie. Volgens mij is het al dan niet beter kunnen opnemen van een verzorgende rol grotendeels nurture. Die bewering doe ik trouwens puur op basis van gevoel/ervaring, ik heb er geen wetenschappelijke bronnen voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik vierkant tegen ben, is om te ORGANIZEREN dat het omzeep zal zijn voor een kleine, om die KUNNEN te adopteren.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 oktober 2015 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vermoedde al dat onze reacties dichter tegen elkaar aan lagen dan op het eerste zicht leek.
Citaat:
Eens dat men tot de conclusie komt dat kinderen best in een gezin (waarbij we het er over eens zijn dat het hierbij niet uitmaakt of men homoseksueel of heteroseksueel is) worden opgevoed, zie ik niet in waarom de 'opvoedingsdwang' enkel door biologische ouders zou mogen worden uitgeoefend. Als samenleving wil men gewoon dat het kind wordt opgevoed in een gezin, en op basis daarvan heeft een adoptiekoppel wel degelijk het recht om 'opvoedingsdwang' uit te oefenen. De biologische band is in mijn ogen niet meer dan een prioritair recht om de opvoeding waar te nemen. Als blijkt dat de biologische ouders hiertoe niet in staat zijn/niet willen, leggen we die 'opvoedingsdwang' in handen van iemand anders. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 oktober 2015 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dan heb je tientallen posts liggen zwammen over het specifieke van holebi-adoptie. Waarom zijn kinderen bij een adoptie reeds �* priori om zeep ? Waarop baseer je je ? Bahalve misschien de roddels bij de bakker of in het kapsalon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#593 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, holebi koppels moeten niet komen zagen om het RECHT op adoptie. Als ze NODIG ZIJN om sukkelaars te adopteren, dan zie ik niet waarom niet. Maar er is voor mij niet zoiets als "recht op adoptie" of "recht op kind". Ook niet voor hetero koppels. Citaat:
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 oktober 2015 om 13:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#594 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dusdanig is er het probleem dat een individu normaal vrijheid van handelen heeft (de vrijheid die hij van nature heeft als hij alleen is) ; maar een kind heeft geen vrijheid van handelen, want streng beperkt door zijn "opvoeders". Natuurlijk is het onmogelijk dat alle andere individuen dwang mogen uitoefenen over een kind. Welke natuurlijke asymmetrie tussen alle andere individuen is er dan om op natuurlijke (ttz, maatschappij-consensus-onafhankelijke) wijze de "dwang-rechtmatigen" aan te wijzen ? Het lijkt mij voor de hand liggend dat de enige symmetriebreking hier de genetische link is. Zoniet is op maatschappij-onafhankelijke wijze, Jef even gerechtigd als Piet als Joris als Marie als Suzanne om die kleine te dwingen en op te voeden. Dus is er op natuurrechtelijke wijze enkel maar de biologische ouders die het recht toekomt om hun genetisch progenituur de dwang van een opvoeding laten te ondergaan. Dat die progenituur tevens de fundamentele biologische functie van Darwinistisch genetisch voortbestaan in zich draagt, gaat daar mooi mee samen.
![]() |
![]() |
#595 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nergens kan er gelezen worden dat homoseksualiteit als normaal zou moeten worden voorgesteld. "Niemand uitsluiten" en "respect" gaan op geen enkele wijze over een moreel oordeel over bepaalde vormen van seksualiteit. Respect is vooreerst een waarde die gestoeld is vanuit een waardenpatroon en hangt niet zomaar in de lucht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#596 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onjuist, natuurlijk. Rechten zijn nu eenmaal individueel. Het huwelijk als bevestiging van de unieke band tussen man en vrouw houdt geen discriminatie is, daar niet de persoon in zijn rechten wordt gefnuikt. De toegang tot het traditioneel huwelijk is immer voor iedereen gelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#597 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#598 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#599 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 oktober 2015 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#600 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In Duitsland deden ze ooit ook zo'n zaken, dat is vrij slecht afgelopen. Laatst gewijzigd door zonbron : 21 oktober 2015 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |