Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2017, 18:45   #581
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
is VLD wel ooit de grootste geweest?
Zeker, in de peilingen en in Verafstoots natte dromen...
Oud 7 april 2017, 18:45   #582
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je legt hem dus woorden in de mond... Begrijp je de functie van het werkwoord "moeten" in die zin echt niet, of speel je komedie ?
Spreekt hij zich uit voor de Vlaamse onafhankelijke staat of is hij tegen?
Oud 7 april 2017, 18:46   #583
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Groter dan de BLUB.
Je noemt daar ook een flutpartijtje.
Oud 7 april 2017, 18:49   #584
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Een Belg IS en BLIJFT een Belg.

U mag hierover discussiëren zoveel u wilt, wat IS blijft hé.
Het dwingende, belerende toontje van la Belgique.
Hetzelfde toontje waarmee handjes werden afgekapt...
Oud 7 april 2017, 18:49   #585
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Pajos; je past de onvervalste regels toe van een racist.
En ik zal U aantonen waarom het zo is.
In elke maatschappij zijn er mensen die ontevreden zijn omwille van diverse redenen. Toen mijn vader financieel zwaar benadeeld werd door een familielid politieker met hoge rang en daarop volgend ik; zijn zoon dus; ook moest boeten omdat ik zijn zoon was en vervolgens ook mijn zoon het gelag moest betalen waren er dus drie opeenvolgende generaties die moesten boeten omdat een gangster met macht het zo besloten had.
Nergens; maar ook nergens werd er enig medelijden betoond door de politieke klasse om het onrecht ongedaan te maken.
Toen ik destijds dit inzag heb ik besloten dat ik geen rechten had in onze geveinsde democratie en daaruit volgend ook besloten dat de traditionele politiek ook niet op mij meer moest rekenen. Welke keuze werd ons gelaten?
Wel; wij konden rekenen op twee mogelijkheden en ik heb gekozen voor de enige die nog het minst bezoedeld was door het voorafgaand oorlogsgebeuren. Ook in die partij zaten zwarten. En in andere partijen ook maar die werden bij de genade Gods wel oogluikind uit de wind gezet en gehouden. En daardoor hokte ik dus samen met mensen die om gans andere redenen toetraden tot die partij. In ieder geval was hun reden niet de mijne.
Ik heb mij gewoon afgekeerd van een te groot onrecht. Anderen waren misschien aanhangers van Hitler. Mijn zaak dus niet. Mijn zaak was veel persoonlijker. Er bleef mij trouwens geen andere uitweg.
De huidige geschiedenis bewijst weeral eenzelfde gebeuren.
De SP geraakt vele kiezers kwijt omdat velen ontevreden zijn en juist daarom aansluiten bij een andere partij die de naam Communistisch opgeplakt krijgt. Die afvalligen zijn dus allemaal communisten? Ze hokken er toch ook mee samen Pajoske? Terwijl ieder mens die nadenkt weet dat de partijvlucht vooral te wijten is aan de ontevredenheid van de werkende klasse; sorry van de werknemers; want er zijn er nog anderen die werken uiteraard. Het zijn dus allemaal communisten die vluchten omdat ze de daden van Stalin waarderen? Wie bewijst dit? Waar staaft men zulkdanige vooroordelen op? Oh ja; ze hokken dus samen met een groepering waarin er misschien een paar zitten die Stalin nog aanbidden.
Waarom wordt er hier wel afgeweken voor de ene groep; als dit niet zo zou zijn; terwijl er voor de andere groep Vlamingen andere rechtspraak volgt in het achterhoofd van racisten?
IS bestaat voornamelijk uit halfbruine aanhangers. Dus al wie halfbruin is wordt ongetwijfeld beschouwd als IS aanhanger want ze hokken er toch ook mee samen in hun moskeeën en hebben hetzelfde geloof.
Het respect dat men hier in dit land opbrengt voor vreemdelingen geldt dus niet voor ons; Vlamingen. Wie voor buitenlanders hetzelfde mocht redeneren als er geredeneert wordt voor eigen witte soortgenoten loopt het gevaar van zijn vrijheid beroofd te worden. Dat zijn feiten; geen verzinsels.
Iedereen stelt vast wat er gebeurt.
Racisme dus. Racisme moet bestraft worden. Volledig akkoord. Ik ben voorstander. Maar dan alle racisme.
Het wordt dus meer dan tijd dat ook hier de regering het begrip racisme in zijn ware vorm zal kaderen. En de wet toepassen. Anders blijft die onnozelheid hier hoogtij vieren. Iedereen dezelfde rechten en ook dezelfde plichten. De smerige achterhaalde aanvallen mogen na zeventig jaar eindelijk wel stoppen. Ik ben nooit een zwarte volksverrader geweest en wens er ook niet voor gekruisigd te worden. Mijn motieven waarom ik gehandeld heb waren verklaarbaar; menselijk en aannemelijk.
Zoals vele anderen hun motieven verklaarbaar kunnen zijn.
Maar mogelijk niet altijd menselijker en eerlijker zijn.
Het zou wenselijk zijn dat de particratie; laat ons het democratie noemen;
meer zorg zou besteden aan een echte rechtstaat. Doen ze dat niet dan veroorzaken zij zelf onrecht en blijven dit gedogen.

Speciaal voor jou Panda. Mogelijk wil je mijn zever niet lezen maar het gaat in mijn bovenstaand artikel toch ook over problematiek waar Sossen mee te maken krijgen. Maar kom; het zal weeral zever zijn van een onderontwikkelde
zoals je vroeger reeds eens liet doorschemeren op dit forum.
En je kunt weeral eens pogen om het artikel te begraven of te negeren.
Kan ik niet verhinderen natuurlijk. Maar uw commentaar zou mij welkom zijn.
Ik zal hem lezen. Beloofd. Zolang hij maar zinnig is en ik niet het verwijt krijg dat je geen zaken hebt met hetgeen zwarten schrijven.
Want Panda; .....ik ben dus geen gewezen zwarte.
Dat genoegen gun ik U niet.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 18:54   #586
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je méént het? Dat Vlamingen Belgique als hun land beschouwen uit schrik voor mijn invloed op dit forum?
neen, maar toch aangenaam verrast dat ook gij dat als voorwaarde voorop stelde, zoals het hoort.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 18:57   #587
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Spreekt hij zich uit voor de Vlaamse onafhankelijke staat of is hij tegen?
Miljoenen belgen in vlaanderen zijn geen vragende partij voor onafhankelijkheid als doel op zich. Tenminste als ik verkiezingsuitslagen daarvoor als bron mag weerhouden ?
Als je jouw clubje van zuiveren in de ware leer gaat limiteren tot enkel diegenen die actief streven naar onafhankelijkheid als enig doel gaan er binnen je definiëring weinig anderen over blijven dan "anti-vlamingen" hoor...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 18:58   #588
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Tweetaligen leiden tot jaloersheid en ergernis bij vlaams-nationalisten vooral als de moedertaal van die tweetaligen Frans is.
Wat een bullshit.
Ik spreek 6 talen, maar dat betekent niet dat ik mijn moedertaal minacht.
Enkel idioten spugen op de cultuur waarin ze groot werden.
Oud 7 april 2017, 19:02   #589
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Zoals ik al eerder schreef mag men kinderen niet afrekenen op de politieke en economische daden van hun (voor-)ouders.
Maar als die kinderen samenhokken in een bijna exclusief politiek clubje van leden met een gemeenschappelijk zwart ouderverleden moet men niet verbaasd zijn als daarmee rekening wordt gehouden.
Waarom?
In een democratie is het niet verboden politiek actief te zijn.
Misdaden moeten gebonden zijn aan die die ze gepleegd heeft.
Anders doe je aan racisme.
Oud 7 april 2017, 19:05   #590
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Is die man al niet allang dood?
BWarrior's prutspartijtje doet momenteel proeven.
Ze hopen Hitler en co weer tot leven te kunnen wekken.
Alles om Vlaamsnationalisten een schuldgevoel op te zadelen...
Oud 7 april 2017, 19:08   #591
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wanneer Elke Sleurs nog altijd vol bewondering staat voor de Oostfronters
Is dat zo?

Citaat:
, wanneer Vlaams-nationalisten zoals vroeger Sauwens, en nu Weyts, Jambon, Francken, pinten gaan drinken met Oostfronters
Leven die nog?
En als ze nog leven is het niet riskant om hen wat pinten te geven?
Oud 7 april 2017, 19:10   #592
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die blijft plezant.

Het begint altijd weer hetzelfde, 'volkeren, wat zijn dat? Ik ken dat niet'.

Ik moet U eerlijk bekennen, als Limburger voel ik toch maar weinig affiniteit met een Oost- of West-Vlaming. Met mensen uit Brabant lukt het al wat beter, maar het blijven toch evenzeer vreemden. Een 'volksgebonden' gevoel heb ik met deze mensen toch niet.

In die zin vraag ik me dan ook af af dat zogenaamde 'Vlaamse volk' wel bestaat.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 19:10   #593
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Miljoenen belgen in vlaanderen zijn geen vragende partij voor onafhankelijkheid als doel op zich. Tenminste als ik verkiezingsuitslagen daarvoor als bron mag weerhouden ?
Als je jouw clubje van zuiveren in de ware leer gaat limiteren tot enkel diegenen die actief streven naar onafhankelijkheid als enig doel gaan er binnen je definiëring weinig anderen over blijven dan "anti-vlamingen" hoor...
Is hij voor of tegen de Vlaamse staat?

Al de rest heeft er niets mee te maken, tenslotte hebben we het over de man zijn houding ten opzichte van Vlaamse zelfbeschikking, niet meer, niet minder.
Oud 7 april 2017, 19:12   #594
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dit is echt ad nauseam...

Voor de elvendertigste keer krijgen we het verhaal van een frustraat die ongelukkig is omdat zijn familie zich niet heeft kunnen rijk boeren toen men de gronden in vlaanderen is gaan inkleuren. Boe hoe hoe... huilie huilie...

Guess what ? Nobody gives a shit ! Meer dan een jaar geleden vroegen verschillende forum deelnemers details en -vooral- bewijzen van die gratuite beweringen en beschuldigingen. Resultaat : nul komma nul.

Verwacht dan ook nul komma nul empathie met je perpetuele frustraties...

Je bent geen mens waarmee te praten valt Panda.
Je liegt. Bewijs wat je hier komt beweren. Wie heeft mij ooit bewijs gevraagd?
Het voornaamste deel van mijn artikel gaat niet over de gratuite beweringen.
Die worden alleen vermeld; niet in detail; om te onderschrijven waarom ik destijds mij aansloot bij een niet traditionele partij.
U pikt er dit detail uit om mij aan te vallen en te kunnen beweren dat ik een leugenaar ben. Wel Panda; je bent niet alleen zelf de leugenaar maar bovendien een omhooggevallen individu.
Jij bent hier de éénoog-koning in uw land der blinden.
Tevreden nu? En ga nu maar weer klagen bij uw moderator.
Kun je weeral eens lachen als ik zou terugkomen na dag op dag die maand retraite bij de paterkes. Daar had je veel plezier in. Oh; dat was plezant. Tegenstanders van dit forum naar de catacomben verwijzen.
Met een beetje hulp uiteraard. En nooit iets gedaan natuurlijk.
Altijd anderen. De keren dat ik telkens al een waarschuwing heb gekregen voor persoonlijke aanval was je telkens in de omgeving. Toevallig zeker?
Men kan toch niet altijd het eens zijn met uw visie?
Of moet dat? Wordt eens volwassen man.
En Panda; je kan mij wel verwijzen via hulp naar het rijk der hemelen maar vanaf heden veeg ik daar grandioos mijn uitlaat aan.
Niemand; dus ook gij niet; zal mij hier verwijten via leugens dat ik een leugenaar ben. Ik pik dat niet van een homo erectus.
Mogelijk verkrijg je weeral wat je beoogt.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 19:13   #595
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Is hij voor of tegen de Vlaamse staat?

Al de rest heeft er niets mee te maken, tenslotte hebben we het over de man zijn houding ten opzichte van Vlaamse zelfbeschikking, niet meer, niet minder.
Wiebel, wiebel...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 19:14   #596
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Wat wel klopt is dat de oprichters zelf volledig meestapten in de mythe dat de collaborateurs dat deden om "vlaamse" motieven. cfr Frans Van der Elst die zwartzak Hendrik Elias van het VNV ging bezoeken in jail.
Alsof alle belgicisten anti-Hitler waren.
Dat is ook een mythe die met gretigheid door de francofonie verspreid wordt.
Ik herinner mij een aantal jaar geleden een interview op de radio, als ik mij niet vergis was het met Kurt van Eeghem, en hij had het over een zwarte bladzijde in de "vaderlandse" geschiedenis van een topambtenaar die serieuze sympathieën pro-Hitler had, en die feliciteerde met zijn anti-Joodse maatregelen.
Wees gerust, noch Bwarrior, noch Het Oosten gaan daar iets over zeggen, past niet in het kraam.
Zit veilig in de doofpot.
Oud 7 april 2017, 19:17   #597
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
De geschiedenis van de collaboratie is wetenschappelijk onderzocht, het bronmateriaal is beschikbaar voor iedereen die de moeite wil doen het te lezen. En dat spreekt jouw bewering tegen.
Voor iedereen die in het verleden wil blijven leven, ja.
Ik ben geïnteresseerd in de politiek van 2017, niet die van 1937.
Oud 7 april 2017, 19:18   #598
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Alsof alle belgicisten anti-Hitler waren.
Dat is ook een mythe die met gretigheid door de francofonie verspreid wordt.

Ik herinner mij een aantal jaar geleden een interview op de radio, als ik mij niet vergis was het met Kurt van Eeghem, en hij had het over een zwarte bladzijde in de "vaderlandse" geschiedenis van een topambtenaar die serieuze sympathieën pro-Hitler had, en die feliciteerde met zijn anti-Joodse maatregelen.
Wees gerust, noch Bwarrior, noch Het Oosten gaan daarbij iets over zeggen, past niet in het kraam.
Zit veilig in de doofpot.
Dat is juist. Met indertijd Léon Degrelle op kop.

Let wel, Rex kan men qua aantal niet vergelijken met het VNV.

Maar ergens hebt u wel een punt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 april 2017 om 19:32.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 19:18   #599
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet U eerlijk bekennen, als Limburger voel ik toch maar weinig affiniteit met een Oost- of West-Vlaming. Met mensen uit Brabant lukt het al wat beter, maar het blijven toch evenzeer vreemden. Een 'volksgebonden' gevoel heb ik met deze mensen toch niet.

In die zin vraag ik me dan ook af af dat zogenaamde 'Vlaamse volk' wel bestaat.
Ik ben (weer) vol van verbazing dat u zulke twijfels hebt over het bestaan van het Vlaamse volk gebaseerd op anekdotische en bovendien subjectieve veronderstellingen.
Oud 7 april 2017, 19:19   #600
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Allez allez, ge gaat onze bejaarde passionaria's hier toch niet confronteren met feiten, echte historici en academische werken?
U hoopt er de moderne twittergeneratie mee te interesseren?
Die generatie die het doet met 128 tekens?
Veel geluk.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be