Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2006, 16:44   #581
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht

Wat heb ik te maken gehad met het feit dat U als zelfstandige grandioos mislukte?...
En toen U zelfstandige was, wat hebt U dan voor de armen gedaan, buiten die vervoegd te hebben, wat uiteraard geen kunst is?

Zal het dan toch altijd de fout van anderen zijn?...
1° mijn bezigheid was commercieel een voltreffer tot het internet de handel overnam, dus werd genekt door de nieuwe technologie.
2° ik hoef geen reclame te maken zoals u over mijn goede daden, maar nu u het toch vraagt: *ging vroeger arme mensen gaan verhuizen of voorzag verenigingsgewijs hen van andere meubelen na een bezoek door de deurwaarder. Waarbij we een groot magazijn beheerden waar armen GRATIS konden winkelen om in hun basisbehoeften te voldoen (Kledij, meubilair, huisraad, speelgoed,....)
3° hoe ik in de armoede terecht kwam en er weer bovenop gekomen ben is door er hééél hard voor te werken. Waarschijnlijk veel harder dan jij ooit in je leven gepresteerd hebt, en voor de rest zijn het uw zaken niet.

PS: Zélf de boeken neerleggen is geen falen, blijven voortdoen zonder winst te maken.... dat is falen.

Laatst gewijzigd door cookie@vws : 7 april 2006 om 16:45.
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 16:46   #582

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Ik weet wat armoede veroorzaakt, dus had voor mij ook een breekpunt kunnen zijn... alleen pretendeer ik geen vetorecht te hebben binnen vws. Verder wens ik er dan ook geen match van te maken van het welles-nietes voetbal. Althans distantieer ik me nu van de dialoog hieromtrent en ga over naar belangrijke dingen.
heeft niets met vetorecht te maken, wel met een standpunt waar ik niet wens achter te staan. En daaraan mijn lidmaatschap koppelen is mijn goed recht, mijn eigen beslissing.
Trouwens nogmaals, heeft met deze draad niets te maken.
Alvast bedankt voor het duimpje.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 16:49   #583
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
heeft niets met vetorecht te maken, wel met een standpunt waar ik niet wens achter te staan. En daaraan mijn lidmaatschap koppelen is mijn goed recht, mijn eigen beslissing.
Trouwens nogmaals, heeft met deze draad niets te maken.
Alvast bedankt voor het duimpje.
Oud 7 april 2006, 17:09   #584

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Karma, als andersarme kan jij het begrijpen dat de arme soms een luchtbelletje ziet in een jointje? Even weg van de kei harde maatschappij. Weg van alle domme regels die ons opgelegd worden. Even weg van de ellende, verdriet, en eenzaamheid. Kortom even ontsnappen van de vreedheden van onze samenleving Even geen pijn
Beste duveltje,
nogmaals, is niet van deze draad. Is er wel bijgehaald uit een andere draad, dus totaal uit de context. Ik zou ook zaken uit andere draads kunnen halen en hier nu neerzetten. Doe ik alvast niet.
Trouwens, als discussies een beetje verhit geraken zegt men soms dingen die nadien wat moeten worden gerelativeerd. De woordvoerder van vws is daar al menigeens het levende bewijs van geweest.
VERBA VOLLA, SCRIPTA ERRAT. (het gesprokene vervliegt, het geschrevene blijft).
In ieder geval aan alle actieve (en ook passieve) vws'ers wens ik alvast veel succes toe.
Oud 7 april 2006, 17:21   #585
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste duveltje,
nogmaals, is niet van deze draad. Is er wel bijgehaald uit een andere draad, dus totaal uit de context. Ik zou ook zaken uit andere draads kunnen halen en hier nu neerzetten. Doe ik alvast niet.
Trouwens, als discussies een beetje verhit geraken zegt men soms dingen die nadien wat moeten worden gerelativeerd. De woordvoerder van vws is daar al menigeens het levende bewijs van geweest.
VERBA VOLLA, SCRIPTA ERRAT. (het gesprokene vervliegt, het geschrevene blijft).
In ieder geval aan alle actieve (en ook passieve) vws'ers wens ik alvast veel succes toe.
Was jij dan geen actief VWS lid? Ik heb je op een haar na gemist hé
Oud 7 april 2006, 17:32   #586

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Was jij dan geen actief VWS lid? Ik heb je op een haar na gemist hé
Inderdaad, maar kobaf heeft me op eigen houtje geband omdat ik deze draad hier ben begonnen.
Oud 7 april 2006, 17:36   #587
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar kobaf heeft me op eigen houtje geband omdat ik deze draad hier ben begonnen.
FOUT,FOUT, Jij bent zeker niet geband!
Oud 7 april 2006, 17:42   #588
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is straffe kost dat men gehaat en uitgesloten wordt als men het woordje werk in de mond durft te nemen.
De haat moet diep zitten!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 17:45   #589
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En het is nog straffer als men bedenkt dat men wel is voor; zolang mogelijk naar school te gaan, maar als men nadien die kennis in praktijk en dus ook centen wil omzetten gewoon een dikke nek is. Een complot smeder, een corrupte zak …en wat hebben we zo nog?
Dit klopt allemaal niet meer.
Oud 7 april 2006, 17:57   #590
guerin
Minister

Standaard

Het is ,mij inziens,niet de rol van het VWS om zich met werk bezig te houden, wel met armoede.Dat er mensen niet willen werken en daardoor in de armoede terecht komen is dan wel een zaak voor het VWS,niet om de mensen aan het werk te brengen maar om armoede als feit aan te klagen zonder een oordeel te vellen over die arme.
Oud 7 april 2006, 18:00   #591
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is straffe kost dat men gehaat en uitgesloten wordt als men het woordje werk in de mond durft te nemen.
De haat moet diep zitten!
Wat spreek jij toch in raadsels man,gewone taal,ik ben een gewone arme!
Oud 7 april 2006, 18:04   #592
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Het is ,mij inziens,niet de rol van het VWS om zich met werk bezig te houden, wel met armoede.Dat er mensen niet willen werken en daardoor in de armoede terecht komen is dan wel een zaak voor het VWS,niet om de mensen aan het werk te brengen maar om armoede als feit aan te klagen zonder een oordeel te vellen over die arme.
Dat is juist. Maar de kerntaak van ieder goedmenende organisatie die zich rond dit thema wil verdiepen moet zeker niet werken demoniseren. Men zou zich om den duur schamen dat men werkt.
Dit kan nooit de bedoeling zijn!
Er zijn wellicht tijden en streken geweest en nog steeds waar er gewoon geen werk is en dat men daarom arm is.
Wij hier zitten met een serieus luxe probleem van er is wel werkaanbod maar men wil er niet aan beginnen.
Dat is gelijk in Afghanistan…daar willen ze overal fabrieken maar geen één Afghaan wil er in gaan werken.
Oud 7 april 2006, 18:09   #593
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

ik werk meer dan 64 h vrijwillig voor vws mambo

en idd ik ben niet beschaamd om ronduit toe te geven dat ik me te goed vind om te werken voor de rijkdom van een ander ( bezitter v natuurlijke rijkdom en/of productiemiddelen )

ik krepeer nog liever dan dat ik aan dat achterlijke cirkus meedoe
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 april 2006 om 18:09.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 18:12   #594
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht

en idd ik ben niet beschaamd om ronduit toe te geven dat ik me te goed vind om te werken voor de rijkdom van een ander ( bezitter v natuurlijke rijkdom en/of productiemiddelen )

Dat is uw goed recht maar daarom moet men dat niet veralgemenen.
U werkt idd hard aan uw project, maar laat anderen zich individueel ontplooien en smijt niet alles op één hoop.

Men zal meer vliegen vangen met stroop dan met azijn immers.
Oud 7 april 2006, 18:12   #595
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht

Tja, en dat wil mensen uit de (kans)armoede helpen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2006, 18:12   #596

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mambo
Wij hier zitten met een serieus luxe probleem van er is wel werkaanbod maar men wil er niet aan beginnen.
dat zijn dus de door de falende overheid gezaaide leugens die we bestrijden. alsof het pure luiheid is waarom ze geen werkvolk vinden. er is gewoon iets mis met die jobs
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 april 2006 om 18:13.
Oud 7 april 2006, 18:13   #597

Standaard

Citaat:
Dat is uw goed recht maar daarom moet men dat niet veralgemenen.
U werkt idd hard aan uw project, maar laat anderen zich individueel ontplooien en smijt niet alles op één hoop.

Men zal meer vliegen vangen met stroop dan met azijn immers.
ik verbied toch niemand om te werken ?

maar als vierde wereld syndicalist moet ik de mensen wel oproepen om zich niet te laten uitbuiten voor een hongerloon.

gewoon mijn job dus

het is ook mijn job om doorheen een olifantenvel heen te trachten dringen.
vaak door dingen scherp te stellen en ja ook dmv provocaties.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 april 2006 om 18:16.
Oud 7 april 2006, 18:15   #598
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er is een heel lange lijst met knelpunt beroepen + nog een heel lange lijst met beroepen die nog geen knelpunt zijn maar eveneens moeite hebben.
Voor een arme komt niet alleen geld op de eerste plaats. Bijlange niet! Er is ook het isolement dat moet doorbroken worden. Het werk heeft net zoals alles een eigen habitat met sociale contacten. Ook dat is belangrijk als opstapje!

Hier een beetje, daar een beetje!
Oud 7 april 2006, 18:16   #599

Standaard

de vdab is er al voor de werkloze mambo - geen taak dus voor vws.

wel een taak voor vws om toe te kijken op de werking van de vdab

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 april 2006 om 18:16.
Oud 7 april 2006, 18:16   #600
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is juist. Maar de kerntaak van ieder goedmenende organisatie die zich rond dit thema wil verdiepen moet zeker niet werken demoniseren. Men zou zich om den duur schamen dat men werkt.
Dit kan nooit de bedoeling zijn!
Er zijn wellicht tijden en streken geweest en nog steeds waar er gewoon geen werk is en dat men daarom arm is.
Dat is gelijk in Afghanistan…daar willen ze overal fabrieken maar geen één Afghaan wil er in gaan werken.
Hmmmmmmmmmmmm....... Wat ben jij een dom anders arme hoor. STIK IN UW GELD! Arm zijn is zoals ik het uitlegde aan VWS een heel ruim begrip! Zoals jij nu arm bent in Uwe uitleg! STOM,DOM,ENZ...... Geef iedere wereldburger 1 euro en er is geen armoede meer(in de derde wereld). Maar ik leef in België!spijtig genoeg

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be