Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2006, 14:23   #581
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
mmm een symbolische besnijdenis... ??? das vreemd...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door US State Department
Incidence:
There are no statistics on this practice in Indonesia. However, a study conducted in Jakarta and West Java, found most female children who were circumcised underwent ritualistic, largely non-invasive procedures.
Het Vuil B weet "natuurlijk" meer en beter.. Stonden die er dan bij?

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juni 2006 om 14:26.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 14:26   #582
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

slaap jij eigenlijk nog 's nachts met dat Vuil B ... ?
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 14:27   #583
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Onoplettendheid of kwade trouw?

Op een populatie van miljoenen moslims kan dat tellen!

Tja! beetje ritueel en symbolisch nietwaar, zo groot is dat clitoriske nu ook weer niet bij een pasgeborene. 't is nu niet dat ze een hele teen afzetten he.

Soms is het wel eens leuk om iets verder dan de eerste zin te lezen, nietwaar Filosoof?
Ge begint echt te flippen zulle

Ge bewijst weeral wat niemand hier ontkend heeft.

De samenvatting staat in de drie laatste lijnen van uw eigen laatste quote.

Of moet ik het vertalen ?

Zoalang als ge niet aantoont dat besnijdenis en islam een één op één relatie hebben, is de bewering waarvoor het VB veroordeeld werd vals en misleidend en stigmatiserend, en is er dus terecht veroordeeld.

Kan ik het in godsnaam nog simpler zeggen ?

Laatst gewijzigd door spherelike : 1 juni 2006 om 14:29.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 14:27   #584
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
slaap jij eigenlijk nog 's nachts met dat Vuil B ... ?
nog? Nooit gebeurd!!
Oud 1 juni 2006, 14:31   #585
Tegendradigaard

Standaard

zeg me niet dat ge der nie wakker van ligt...
Oud 1 juni 2006, 15:27   #586
filosoof
Banneling

Standaard

Knorette,
circe,
boadicea,
en anderen,
Niemand ontkende hier dat FGM een mishandeling is die voorkomt (en op veel te grote schaal, elk verminkend geval is er één te véél!) maar in verschillende gradaties, waarbij ook niet-intrusieve,symbolische en niet enkel bij moslims (en enkel bij een minderheid moslims in een minderheid van landen), maar ook bij christenen en joden,weer een kleine minderheid.
In de Koran wordt er niet naar verwezen: degenen die het uit onwetendheid of regionale traditie doen hebben als band met de islam enkel het idee dat het een verplichting zou zijn : de overlevering opgetekend in aangevochten haddith, die dan nog oproept, niet te ver te gaan, ttz die beperkend en remmend is van inhoud)
Zowel een aantal moslimautoriteiten als christelijke autoriteiten verzetten zich er publiekelijk tegen, met onvoldoende resultaat (gezien het in feite een regionale pré-islamietische gewoonte is)

Maar d�*t belet het Vuil B niet hier gewoon te poneren dat het
-puur islamitisch en een verplichting zou zijn,
hoewel het niet gebeurt
-in de landen waar de grootouders van de hier aanwezige moslims vandaan komen, en
-ook niet in de meest fundamentalistische landen.
-wel in het "christelijke westen" nog beperkt gebeurde tot na de jaren '50 en zelfs tot in de jaren '70 door een US ziekteverzekering werd terugbetaald...

Grove leugen en haatzaaien van het Vuil B dus, voor de zoveelste keer DESINFORMATIE!

Het Vuil B is al voor dergelijke haatcampagnes veroordeeld, tot de hoogste rechtsinstanties toe (wat ze ook altijd zorgvuldig verzwegen)

Ik stel me wel vragen bij het stilzwijgen van de media en de andere partijen over die latere bevestiging van hun veroordeling...
Waarom zweeg iedereen d�*�*r zolang over?

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juni 2006 om 15:40.
Oud 1 juni 2006, 15:28   #587
Tegendradigaard

Standaard

al goed dat gij dat complot hier komt ontmaskeren zeg....
Oud 1 juni 2006, 15:41   #588
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
zeg me niet dat ge der nie wakker van ligt...
Ik slaap 'snachts als een beer in winterslaap
Oud 1 juni 2006, 15:44   #589
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Feit is dat het Vuil B jaren beweerde, onterecht veroordeeld te zijn in Gent, hoewel twee hogere rechtbanken het vonnis bevestigden, maar dat d�*t pas aan het licht kwam toen Lamine uit de partij stapte, waar of niet?

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juni 2006 om 15:45.
Oud 1 juni 2006, 15:52   #590
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja! beetje ritueel en symbolisch nietwaar, zo groot is dat clitoriske nu ook weer niet bij een pasgeborene. 't is nu niet dat ze een hele teen afzetten he.

Soms is het wel eens leuk om iets verder dan de eerste zin te lezen, nietwaar Filosoof?
Citaat:
regarded as a local custom and believed to promote good hygiene.
Soms is het wel eens leuk om iets verder dan de eerste zin te lezen, nietwaar, circe?

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juni 2006 om 15:53.
Oud 1 juni 2006, 15:56   #591
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Soms is het wel eens leuk om iets verder dan de eerste zin te lezen, nietwaar, circe?
Indonesië is het grootste moslimland. Welke "local custom" denk je dat ze bedoelen?

En verhelderend vind ik vooral dat indien mijn clitoris was afgekapt, dit beter zou zijn voor mijn hygiene! Tiens, als ik dat nu eens vroeger had geweten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 16:10   #592
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Feit is dat het Vuil B jaren beweerde, onterecht veroordeeld te zijn in Gent, hoewel twee hogere rechtbanken het vonnis bevestigden, maar dat d�*t pas aan het licht kwam toen Lamine uit de partij stapte, waar of niet?
blijkt nu toch wel dat het VB de hele media manipuleert dus....
gelukkig is filosoof er nog om dit te ontmaskeren...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Oud 1 juni 2006, 16:10   #593
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Indonesië is het grootste moslimland. Welke "local custom" denk je dat ze bedoelen?

En verhelderend vind ik vooral dat indien mijn clitoris was afgekapt, dit beter zou zijn voor mijn hygiene! Tiens, als ik dat nu eens vroeger had geweten.
'k zal vanavond de clitoris van mijn vrouw is afknippen se dan moet ze zich al nie meer wassen...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Oud 1 juni 2006, 16:18   #594
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Tegendradigaard

Citaat:
blijkt nu toch wel dat het VB de hele media manipuleert dus....
gelukkig is filosoof er nog om dit te ontmaskeren...
Het ziet er vooral naar uit dat het Vuil B véél meer ontzien wordt door de media dan de Vuil B-propaganda ons wil doen geloven...
Oud 1 juni 2006, 16:25   #595
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door

En verhelderend vind ik vooral dat indien mijn clitoris was afgekapt, dit beter zou zijn voor mijn hygiene! Tiens, als ik dat nu eens vroeger had geweten

Citaat:
'k zal vanavond de clitoris van mijn vrouw is afknippen se dan moet ze zich al nie meer wassen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door US State Department
Incidence:
There are no statistics on this practice in Indonesia. However, a study conducted in Jakarta and West Java, found most female children who were circumcised underwent ritualistic, largely non-invasive procedures.
maar ja, mogelijk lopen daar mensen rond die redeneren zoals circe en
Tegendradigaard...
Wat baten kaars en bril als de uil niet zienen wil (Jacob Cats, meen ik)

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juni 2006 om 16:31.
Oud 1 juni 2006, 16:37   #596
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Stop met dat gehuil. Het CGKR stond niet te zwaaien met een geweer in antwerpen dat was een extreem rechtse vlaams nationalistische terrorist.
zijn alle migranten die belgen neermaaien of doodsteken en dat zijn er veel meer,extreem linkse arabische terroristen ?Of zijn dat vrijheidstrijders" volgen u?
Oud 1 juni 2006, 16:41   #597
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord Bekijk bericht
zijn alle migranten die belgen neermaaien of doodsteken en dat zijn er veel meer,extreem linkse arabische terroristen ?Of zijn dat vrijheidstrijders" volgen u?
Toen Vuil-Bverkozene Wim Felix na een caféruzie (over zijn drugshandel?) in Sint Gillis Waas 3 mensen neerschoot, waarvan één dodelijk) noemde niemand hem een extreemrechtse vlaams-nationalistische terrorist

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juni 2006 om 16:49.
Oud 1 juni 2006, 16:41   #598
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Tja, wat baten kaars en bril, inderdaad!
Misschien dat een cursusje Engels soelaas kan brengen?

tweede paragraaf:

(ze hebben er dus slechts 200 onderzocht, 100 in Jakarta, en 100 in West Java, vandaar dat ze geen volledige statistieken van heel Indonesie kunnen voorleggen. Van die 100 in West Java:

The 100 mothers surveyed from the rural West Java community of Cijeruk said 100 percent of their female children had been circumcised. Traditional birth attendants (TBAs) performed the procedure using small scissors, a razor blade or even a small piece of sharpened bamboo. The TBAs cut a small piece of the prepuce (clitoral hood) or the clitoris itself until bleeding occurred. This procedure was performed when the baby was about 40 days old.

Ze gebruiken dus scharen, messen of scherpe bamboe om ofwel de beschermhuid af te knippen, ofwel gewoon heel de clitoris eraf te snijden (en als men even wil bedenken dat het over meisjesbaby's van een goede maand oud gaat, dan kan men zich wel indenken dat ze af en toe ipv het voorhuidje het volledige orgaan meepikken met hun schaartjes, scheermesjes of bamboepunten, of wil men nu nog gaan beweren dat het over hoog technologische medische standjes gaat?).

Dat zijn er dus 100 van de miljoenen moslim Indonesiers die men heeft onderzocht, waarbij HONDERD PROCENT besneden wordt, in naam van hun religie.

Het totale aantal loopt op tot 95% van de indonesische bevolking. (en nee, die link kan ik niet meer vinden).

zie ook: http://www.synergyaids.com/documents...maleCircum.pdf pag.5 tot 10 in elk geval.
Spijtig genoeg voor Edina wordt daarin duidelijk gesteld dat de besnijdenis in Indonisië samen met de islam werd ingevoerd, net zoals Knorretje reeds eerder schreef.

Laatst gewijzigd door circe : 1 juni 2006 om 16:55.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 16:45   #599
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toon eens aan dat het gebruik van vrouwenbesnijdenis samen met de Islam is geïntroduceerd in Indonesië? Ik heb het Knorretje ook al gevraagd, maar daar kwam enkel geknor op.

Citaat:
Er staat nergens dat in Indonesië de hele clitoris wordt weggesneden:

Filosoof wees je er al op dat in het rapport van de US State Department onder de subtitel Incidence staat: "There are no statistics on this practice in Indonesia. However, a study conducted in Jakarta and West Java, found most female children who were circumcised underwent ritualistic, largely non-invasive procedures." Meestal gaat dat van gewoon aanraken tot aanprikken. En iets verder wordt de ergste vorm van vrouwenbesnijdenis die er wordt uitgevoerd beschreven: "The TBAs cut a small piece of the prepuce (clitoral hood) or the clitoris itself until bleeding occurred". Dat laatste valt inderdaad onder de categorie Type I van het WHO (the excision (removal) of the clitoral hood with or without removal of all or part of the clitoris) omdat het WHO geen onderscheid maakt tussen besnijdenis waarbij enkel de voorhuid (of een stukje daarvan) van de clitoris wordt weggesneden, die waarbij een stukje van de clitoris wordt afgesneden en die waar de gehele clitoris wordt weggesneden. Laat het duidelijk zijn: ik keur geen enkele vorm goed, maar er is toch een belangrijk verschil. En indien enkel een stukje van de voorhuid van de clitoris wordt weggesneden, is er geen enkel verschil met mannenbesnijdenis, die veel meer voorkomt over de hele wereld en waarover niets wordt gezegd. En nog verder in hetzelfde stukje staat "The type of procedure performed in Indonesia, if any, is usually left to the discretion of local traditional practitioners who rely on local traditions. The procedure is often performed in a hospital in urban areas. Because procedures are largely symbolic, the incidence of complications is believed to be low." Je kan dus echt de ernst van de vrouwenbesnijdenis in Indonesië niet vergelijken met de situatie in Afrika en dan vooral in Oost-Afrika. Maar nog eens: ook deze vormen moeten bestreden worden.

Laatst gewijzigd door Edina : 1 juni 2006 om 16:57.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 16:46   #600
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
...kan men zich wel indenken...en nee, die link kan ik niet meer vinden
Sterke bewijsvoering!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be