Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 9 juni 2006, 15:56   #581
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard integratie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
alles draait hem gewoon om de loyauliteit.

Indien men loyaal wil zijn tegenover dit land en deel wil uitmaken van de maatschappij, dan léér je sowieso de taal van de streek. Je wénst je bovendien nuttig te maken voor de maatschappij. Je wénst deel te nemen aan het maatschappelijke leven, je wil gewoon integreren en je doet daar op eigen initiatief de nodige inspanningen voor. Je wil bovendien je eigen toekomst en dat van je kinderen mee verpachten aan dit land en deze bevolking.
(waarom kwam jij of je grootvader anders naar hier?)

En dan mag je alle kleuren van de regenboog hebben!
Ik ben tegen migratie.Geen integratie maar emigratie van zoveel mogelijk gemigreerden.Vlaanderen is overvol.8)
kingtiger is offline  
Oud 9 juni 2006, 15:57   #582
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Omdat men een restrictieve opvatting heeft van het toekomstige vlaamse staasburgersschap,kan men niet naar de vlaamse staat streven.Een uitemate contradictorische redenering.
Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg dat men andere een andere, racistische agenda heeft die men verstopt achter de brede zelfstandigheidsbeweging.
Oud 9 juni 2006, 15:58   #583
kingtiger
Banneling

Standaard liberaal

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Precies! Zelden hoorde ik het criterium voor burgerschap zo haarfijn definiëren.
Dat is de liberale visie en niet een nationalistische visie.Geen migratie en dus nationaliteit alleen op basis van afstamming.8)
kingtiger is offline  
Oud 9 juni 2006, 16:01   #584
kingtiger
Banneling

Standaard onzin

Citaat:
Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg dat men andere een andere, racistische agenda heeft die men verstopt achter de brede zelfstandigheidsbeweging.
Als ge de vlaamse onafhankelijkheid nastreeft moet ge ook nadenken over het toekennen van de nationaliteit.Mijn visie moogt ge racistisch noemen maar in ieder geval zijn uw redeneringen er weer eens op uit een deel mensen die naar de zelfstandigheid streven uit te sluiten.8)
kingtiger is offline  
Oud 9 juni 2006, 16:03   #585
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als ge de vlaamse onafhankelijkheid nastreeft moet ge ook nadenken over het toekennen van de nationaliteit.Mijn visie moogt ge racistisch noemen maar in ieder geval zijn uw redeneringen er weer eens op uit een deel mensen die naar de zelfstandigheid streven uit te sluiten.8)
Niets van het bovenstaande biedt nog nieuwe stof tot discussie. We beginnen in herhaling te vallen...
Oud 9 juni 2006, 16:06   #586
kingtiger
Banneling

Standaard Vb

Citaat:
Niets van het bovenstaande biedt nog nieuwe stof tot discussie. We beginnen in herhaling te vallen...
Uw redenering is in ieder geval niet nieuw.Sinds jaren al wordt het VB ervan beticht geen vlaamsnationalisten te zijn omwille van het vreemdelingenstandpunt.Niets nieuw onder de zon dus.We gaan er onze slaap niet van verliezen.
kingtiger is offline  
Oud 9 juni 2006, 16:11   #587
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is de liberale visie en niet een nationalistische visie.Geen migratie en dus nationaliteit alleen op basis van afstamming.8)
Dat is een totaal utopische visie. Ik begrijp dat de huidige massale INVASIE (geen migratie) U de strot uitkomt. Dit is enkel een gevolg van het gebrek aan loyauliteit, en dus blijft men gezinnen ginder vormen en hier herenigen tot in de 27ste graad.

Migratie is van alle tijden maar gebeurde mondjesmaat én onder de omstandigheden die ik beschreef. Ik vergat er nog bij te vermelden dat het buiten kijf staat dat de geleverde inspanningen tot integratie door de autochtone bevolking ook (gewoonlijk) zeer goed aanvaard wordt in de gegeven omstandigheden.

Wat nu gebeurt is dus geen migratie maar invasie.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 9 juni 2006 om 16:13.
circe is offline  
Oud 9 juni 2006, 16:44   #588
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Uw redenering is in ieder geval niet nieuw.Sinds jaren al wordt het VB ervan beticht geen vlaamsnationalisten te zijn omwille van het vreemdelingenstandpunt.Niets nieuw onder de zon dus.We gaan er onze slaap niet van verliezen.
Ge blijft uw extreem standpunt verstoppen achter het Vlaamsnationalisme, terwijl dat er niets mee te maken heeft. Diverse Vlaamsnationalisten, leden van het VB, hebben dat hier duidelijk gemaakt door uw "etnische" opvatting over burgerschap krachtig te verwerpen.

Die houding wil ik blijvend in de schijnwerpers stellen.
Oud 9 juni 2006, 17:11   #589
kingtiger
Banneling

Standaard Partijstandpunt

Citaat:
Ge blijft uw extreem standpunt verstoppen achter het Vlaamsnationalisme, terwijl dat er niets mee te maken heeft. Diverse Vlaamsnationalisten, leden van het VB, hebben dat hier duidelijk gemaakt door uw "etnische" opvatting over burgerschap krachtig te verwerpen.

Het partijstandpunt van het VB is altijd tegen migratie geweest en in de practijk zou het niet veel verschil maken met het mijne.Een migratiestop met weinig gaten of een zonder gaten,in beide gevallen zal de nationaliteit de facto bijna altijd door afstamming verkregen worden.Uw verwijten aan mij zijn overigens een perfecte copie van het verwijt dat vroeger door VU en nu door NVA tegen het VB als geheel gericht werden omwille van zijn vreemdelingenstandpunt.Ik voel mij dus niet geisoleerd.
kingtiger is offline  
Oud 9 juni 2006, 17:14   #590
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het partijstandpunt van het VB is altijd tegen migratie geweest en in de practijk zou het niet veel verschil maken met het mijne.
Het is niet gebaseerd op etnische criteria.

Als daar nog bewijs voor nodig zou geweest zijn, dan zegt de komst van Van Boxel en Van Zele genoeg.

Citaat:
Een migratiestop met weinig gaten of een zonder gaten,in beide gevallen zal de nationaliteit de facto bijna altijd door afstamming verkregen worden.
Dat blijft te bewijzen. Aan de hand van het recente partijprogramma graag.
Oud 9 juni 2006, 17:26   #591
kingtiger
Banneling

Standaard Vb

Citaat:
Het is niet gebaseerd op etnische criteria.

Als daar nog bewijs voor nodig zou geweest zijn, dan zegt de komst van Van Boxel en Van Zele genoeg.

Dat blijft te bewijzen. Aan de hand van het recente partijprogramma graag.
Ge gaat nog lang moeten zoeken om nog gekleurden te vinden.De hele publiciteit die door sommigen aan de overkomst van twee gewone militanten van andere partijen gemaakt wordt, zegt al genoeg.Hadden de twee een blanke kleur gehad dan had niemand ooit van hun overkomst gehoord.
Wat er veranderd is tegen vroeger is dat men veel minder over terugkeer spreekt en meer over integratie als het gaat over de vreemdelingen die hier reeds zijn.Het 70 puntenprogramma bestaat niet meer.Voor het overige blijft de partij tegen migratie,voor het buitenzetten van de illegalen en voor een sterke beperking van het asielrecht.
Vanaf het moment dat men tegen migratie is,zal op langetermijn de nationaliteit de facto bijna altijd verkregen worden door afstamming.8)
kingtiger is offline  
Oud 9 juni 2006, 17:39   #592
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ge gaat nog lang moeten zoeken om nog gekleurden te vinden.De hele publiciteit die door sommigen aan de overkomst van twee gewone militanten van andere partijen gemaakt wordt, zegt al genoeg.Hadden de twee een blanke kleur gehad dan had niemand ooit van hun overkomst gehoord.
Dat laatste valt te betwijfelen. Aan elke overloper wordt op de VB-site een stukje gewijd.

Maar dat er rond Van Boxel en Van Zele nog veel meer tamtam gemaakt is, bewijst juist a fortiori dat het VB afstamming als voorwaarde voor burgerschap uitdrukkelijk verwerpt. Door er zo de spots op te richten, legt de partij zich nog eens extra vast op deze verwerping.

Ik zie overigens dat je nog niet met een citaat uit het partijprogramma afgekomen zijt.

Citaat:
Wat er veranderd is tegen vroeger is dat men veel minder over terugkeer spreekt en meer over integratie als het gaat over de vreemdelingen die hier reeds zijn.
Integratie = burgerschap.

Citaat:
Het 70 puntenprogramma bestaat niet meer.
Waar gij nog van klapt. Dat is ondertussen een decennium geleden, 20-jarigen hebben daar nog nooit van gehoord.

Is het aan die tijd dat ge u vastklampt?

Citaat:
Voor het overige blijft de partij tegen migratie,voor het buitenzetten van de illegalen en voor een sterke beperking van het asielrecht.
Inderdaad, haar USP. Maar geen spoor van afstamming als voorwaarde voor burgerschap.

Citaat:
Vanaf het moment dat men tegen migratie is,zal op langetermijn de nationaliteit de facto bijna altijd verkregen worden door afstamming.8)
Dat zegt gij. Uw partij zegt (en doet) het tegenovergestelde.

Laatst gewijzigd door baarle : 9 juni 2006 om 17:39.
baarle is offline  
Oud 9 juni 2006, 17:53   #593
kingtiger
Banneling

Standaard redeneren

Citaat:
Dat laatste valt te betwijfelen. Aan elke overloper wordt op de VB-site een stukje gewijd.

Maar dat er rond Van Boxel en Van Zele nog veel meer tamtam gemaakt is, bewijst juist a fortiori dat het VB afstamming als voorwaarde voor burgerschap uitdrukkelijk verwerpt. Door er zo de spots op te richten, legt de partij zich nog eens extra vast op deze verwerping.

Ik zie overigens dat je nog niet met een citaat uit het partijprogramma afgekomen zijt.

Integratie = burgerschap.

Waar gij nog van klapt. Dat is ondertussen een decennium geleden, 20-jarigen hebben daar nog nooit van gehoord.

Is het aan die tijd dat ge u vastklampt?

Inderdaad, haar USP. Maar geen spoor van afstamming als voorwaarde voor burgerschap.

Dat zegt gij. Uw partij zegt (en doet) het tegenovergestelde.
Ge zult toch eens moeten leren nadenken.Als ge geen migratie als zodanig toelaat dan zal de facto meestal de nationaliteit verkregen worden door geboorte.Die paar die de nationaliteit zullen krijgen omdat ze met een vlaming huwen of door een vlaming geadopteerd worden zullen niet in het gewicht vallen.Ik heb niet gesteld dat het partijstrandpunt de geboorte als exclusieve voorwaarde stelt maar een bijna volledige migratiestop heeft FEITELIJK het gevolg dat de nationaliteit omzeggens altijd zal verkregen worden door de afstammelingen van degenen die de nationaliteit al hebben.Het gevolg is dus bijna hetzelfde.Ik voel mij dus goed met het programma.Het 70 programma zal wel nog leven in de gedachten van velen. Denken mocht men het altijd.Zeggen had men beter nooit gedaan .8)
kingtiger is offline  
Oud 9 juni 2006, 18:10   #594
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Kingtiger, met permissie gezegd, ik vind U een rare kwiet.

Uzelf weet dat duizenden reeds een aantal generaties geleden de belgische pas ( bewust zo gesteld ) gekregen hebben.

Op welke manier gaat gij uw maatstaven nu triëren? Op basis van haarkleur? (ik ben blond - geweest althans), oogkleur (bingo: groen/blauw) huidskleur? (weer bingo)

Nochtans ben ik geen "vlaming" tenzij U er de grenzen van 1520 op na wil houden!

Vandaar mijn vraag: indien U het toch bepaalt door afstamming

- welke historische grenzen wilt U in aanmerking nemen?
- zou het niet beter zijn dat uzelf deelneemt aan het National Geographic Geneologic Project, en voor 100 $ je genetische gegevens meedeelt zodat je weet waar JIJ in feite van afstamt?

Eén leuk citaat voor al degenen die deze draad volgen:

Het feit dat JIJ bestaat, betekent dat �*l je voorouders, van het begin van de eerste cel tot je huidig bestaan, ALLEMAAL succesvol de volwassenheid hebben bereikt, zich hebben kunnen voortplanten én hun kinderen tot gezonde volwassenheid hebben kunnen brengen.

(niet letterlijk geciteerd)

Het idee alleen al vind ik gewoonweg schitterend

Laatst gewijzigd door circe : 9 juni 2006 om 18:10.
circe is offline  
Oud 9 juni 2006, 18:30   #595
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge blijft uw extreem standpunt verstoppen achter het Vlaamsnationalisme, terwijl dat er niets mee te maken heeft.
Toch hoor.
Welzeker!
Er is een duidelijke link.
Jawel!
Oud 9 juni 2006, 18:35   #596
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Toch hoor.
Welzeker!
Er is een duidelijke link.
Jawel!
Niet nerveus worden, Staaf, leg het verband eens rustig uit aan nonkel Baarle die er vervolgens uitgebreid zijn voordeel zal mee doen

Laatst gewijzigd door baarle : 9 juni 2006 om 18:36.
baarle is offline  
Oud 9 juni 2006, 18:47   #597
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
DE zogenaamde radicalen zijn de kern van de partij die hen toebehoort.8)
De partij behoort toe aan de meer dan 20.000 leden, en het 1.000.000 kiezers
luc broes is offline  
Oud 9 juni 2006, 18:50   #598
kingtiger
Banneling

Standaard nationaliteit

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Kingtiger, met permissie gezegd, ik vind U een rare kwiet.

Uzelf weet dat duizenden reeds een aantal generaties geleden de belgische pas ( bewust zo gesteld ) gekregen hebben.

Op welke manier gaat gij uw maatstaven nu triëren? Op basis van haarkleur? (ik ben blond - geweest althans), oogkleur (bingo: groen/blauw) huidskleur? (weer bingo)

Nochtans ben ik geen "vlaming" tenzij U er de grenzen van 1520 op na wil houden!

Vandaar mijn vraag: indien U het toch bepaalt door afstamming

- welke historische grenzen wilt U in aanmerking nemen?
- zou het niet beter zijn dat uzelf deelneemt aan het National Geographic Geneologic Project, en voor 100 $ je genetische gegevens meedeelt zodat je weet waar JIJ in feite van afstamt?

Eén leuk citaat voor al degenen die deze draad volgen:

Het feit dat JIJ bestaat, betekent dat �*l je voorouders, van het begin van de eerste cel tot je huidig bestaan, ALLEMAAL succesvol de volwassenheid hebben bereikt, zich hebben kunnen voortplanten én hun kinderen tot gezonde volwassenheid hebben kunnen brengen.

(niet letterlijk geciteerd)

Het idee alleen al vind ik gewoonweg schitterend
Als ge een migratiestop hebt dan wordt in feite de nationaliteit bijna altijd verkregen door de afstammelingen van dezen die ze ze al hebben.Ongetwijfeld zou niet iedereen die de belgische pas heeft een vlaamse pas krijgen alleen al wegens de overdreven vrijgevigheid waarmeen deze aan omzeggens iedereen wordt weggegeven.Men gaat zeker niet zijn tijd verliezen om mensen hun afstammimg ver uit te pluizen.8)
kingtiger is offline  
Oud 9 juni 2006, 18:52   #599
kingtiger
Banneling

Standaard Kern

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
De partij behoort toe aan de meer dan 20.000 leden, en het 1.000.000 kiezers
Een partij behoort toe aan de actieve kern,niet aan de meelopers,niet aan de parasieten die na het succes de partij willen stelen en zeker niet aan de kiezers wiens beweegredenen te verscheiden zijn.8)
kingtiger is offline  
Oud 9 juni 2006, 19:13   #600
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Volgens mij zijn beide standpunten niet elkaar uitsluitend.

Hoewel ik de mening van KingTiger niet deel ben ik het dus ook verre van eens met uw mening.

Een racist kan perfect een vlaams-nationalist zijn. Net zoals een communist vlaams-nationalist kan zijn.
Rr00ttt is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be