![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De grootse en belangrijkste norm van de Kerk moet zijn liefde voor de medemens, ongeacht zijn sexuele voorkeur en of hij nu voorbehoedsmiddelen gebruikt of niet...
"Iedereen weet dat de druppel opgaat in de oceaan, slechts weinigen weten dat de oceaan opgaat in de druppel." Kabir (1450-1510) Laatst gewijzigd door SethMoN : 8 december 2004 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#582 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#583 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Hagal : 8 december 2004 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#585 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Inmiddels wonen er 6,2 miljard mensen op aarde en dat aantal zal de komende vijftig jaar verder toenemen tot circa 8,9 miljard. Gaat u ze voederen??? Wat betreft de Kerk! Dat lijk in het Vaticaan en andere Christen-fundamentalisten moeten hun muil houden. De aarde zou nog plat zijn als het aan het geloof lag, en het centrum van het universum het waren juist degenen die tegen het religieuze gezag in durften te gaan die voor vooruitgang zorgde bedenk eens hoeveel verder we hadden kunnen zijn als Galileo Galilei niet was veroordeeld tot levenslang huisarrest en nooit meer bezig houden met wetenschap Oh, en de inquisitie was ook zo goed voor de vooruitgang van europa. En b.v het gebruik van condooms? De Paus pleegt hiermee genocide op hele bevolkingsgroepen. Er kleeft zoveel bloed aan zijn handen, dat krijgt hij er nooit en te nimmer meer afgewassen. ![]() Als iets belangrijk is geweest dan is het wel het Romeinse rijk, dat is wat onze waarden en normen heeft bepaald, niet het Christendom!!!
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#587 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ok dat je een mening hebt, maar feiten gaan negeren en ontkennen slaat helemaal nergens op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#588 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel zijn er natuurlijk veranderingen, wijzigingen in de maatschappij waarin die mens leeft. Vervoersmiddelen veranderen. Er worden nieuwe technologische zaken uitgevonden. Men heeft nieuwe inzichten in bouwtechnieken. Daar is er natuurlijk wel een verandering, maar dat is niet de mens zelf. Dat is juist wat de mens voortbrengt. Beschaving, cultuur, technologie, enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#589 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#593 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus een homokoppel kan perfect een gezin vormen!
![]() |
![]() |
#594 | |
|
![]() Citaat:
De Mens evolueerd niet????
![]() |
![]() |
![]() |
#595 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mensen die bewust kinderloos willen blijven is dat evenwel niet het geval. En bij koppels waarbij een van de partners (of beide) onvruchtbaar is, is het te wijten aan een onvolkomenheid in de natuur. Bij homoseksuelen ligt het wezenlijk bij het feit dat een man en nog een andere man door die gegevenheid nooit kinderen kunnen krijgen (ongeacht of er een onvolkomenheid bestaat) en dat deze steriliteit ook niet het gevolg is van een wilsbesluit tussen de twee partners. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#596 | |
|
![]() Citaat:
Leviticus 20:13:"Als een man met een andere man omgang heeft als met een vrouw, begaan beiden een afschuwelijke daad. Zij moeten ter dood worden gebracht; zij hebben hun dood aan zichzelf te wijten." Leviticus 18:22:"Met een man mag u geen omgang hebben zoals met een vrouw; dat is een gruwel." Tja, dat is nogal duidelijk, me dunkt. Iemand die de Bijbel als geloofsboek erkent en de wetten uit de verschillende hoofdstukken van Leviticus wil volgen, kan niks anders dan tegen homo's zijn. Maar dan begint de pret pas! Want wat lees ik nog in Leviticus? 7, 22 : Gij moogt geen vet van rund, schaap of geit eten. 10, 9 : Wanneer gij of uw zonen opgaan naar de tent van de samenkomst, moogt ge geen wijn of sterk drank drinken, anders sterft gij. Dat is een blijvend voorschrift, al uw geslachten door. 19, 19 : Onderhoud mijn wetten. Gij moogt geen dieren van verschillende soort kruisen; gij moogt op uw akker geen twee gewassen zaaien; gij moogt geen kleren dragen van tweeërlei stof. Zou iemand die Leviticus gebruikt om homo's te verfoeien zich dan ook aan bovenstaande geboden houden? Geen T-shirts van katoen en polyester? Nooit een druppel alcohol? Enkel brood met tarwe van akkers waar geen ander gewas op stond? Of zal dergelijke persoon dan op zijn/haar stoeltje beginnen wrikkelen en zeer ingewikkeld beginnen uitleggen dat je het een en het ander (maar andere dingen dan weer niet!) in een historisch, cultureel en sociaal perspectief moet plaatsen etc. etc. Veel gewauwel waaruit volgens mij maar één zaak zal blijken: die persoon heeft het niet voor homo's, heeft daar niet het minste argument voor, en grijpt, tot zijn/haar eigen grote ondergang, naar een tekst van bijna 3000 jaar oud...[/font]
![]() |
![]() |
![]() |
#597 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |