Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2006, 11:42   #581
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Dit is niet volledig correct. Volgens artikel 56 van het VN-handvest heeft de internationale gemeenschap het recht om tussenbeide te komen bij ernstige schendingen van de mensenrechten en verstoringen van de vrede. Maar artikel 2, paragraaf 7, verbiedt interventies in een "soevereine" staat. Men maakt dus telkens een afweging. Kleine landen, die geen bondgenoten zijn van de VS of een ander permanent lid van de Veiligheidsraad, hebben het meeste kans op een interventie: Servië in 1999, Indonesië-Oost-Timor, Haiti,...
Waarom vermeldt U China en Rusland niet?
Toch niet te lastig?...

Laatst gewijzigd door Chipie : 30 september 2006 om 11:42.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 01:31   #582
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht

ik vertrouw de vlaamse universiteiten en wikipedia toch wel beduidend meer dan wat niet-neutrale sites

face it :
Saddam is in Irak in het zadel geholpen door de USA
De staatsgreep van de sjah in Iran werd gesteund door de USA
toen dat mislukte maande de USA Saddam aan om Iran aan te vallen, wat hij ook deed, met een miljoen slachtoffers tot gevolg en zware financiële schade voor beide landen.
Saddam wou nadien zijn schade "recuperen" en het oliestaatje Koeweit (dat tot 1922 deel uitmaakte van irak) terug annexeren. Vroeg daar de mening van aan de USA, en die zei onder ambassadeur glaspie :
dat is een interne irakese gelegenheid, daar moeien wij ons niet in.
Saddam viel koeweit aan
en de rest is geschiedenis

zijnde Dat de USA eveneens aan de basis ligt van de taliban.
Ze de militaie staatsgreep van diktator Musharraf in Pakistan steunden
Ze de Saoudische sjeiks de hand boven het hoofd houden ondanks het feit dat zowat alle 9/11 kaperds saoudis waren

enz enz.

als je dan afkomt met : "steek het maar allemaal op de USA"
tja, het zijn nu eenmaal de FEITEN
Pnac (Project for a new american century) anyone ?

dat deze feiten niet aanstaan, is dan weer wat anders allemaal voor het controleren van de oliebelangen van de US en het beschermen van het mislukt zionistisch kolonisatie experiment.

en dan gaan ze een persoon aanstellen om de US in de regio "een beter imago " te bezorgen

good luck !
Daar heb ik niets meer aan toe te voegen.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 12:54   #583
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Waarom vermeldt U China en Rusland niet?
Toch niet te lastig?...
Chipie, alstublieft, stop nu eens met je zinloze queeste om te trachten te bewijzen dat ik pro-China of pro-Rusland zou zijn. Ik heb nog nergens enige blik gegeven van sympathie voor Putin of Hu Jintao. Als ik schrijf "de VS of een ander permanent lid van de Veiligheidsraad", dan spreekt het vanzelf dat ik er van uitging dat de lezers van dit forum wel weten wie de 4 andere leden zijn. Maar voor alle duidelijkheid, ik had ook kunnen schrijven "landen die geen bondgenoten zijn van de VS, of de Russische Federatie, of het Verenigd Koninkrijk, of China, of Frankrijk, hebben ... ". Dit is echter stylistisch niet zo'n geslaagde zin. Ik wilde ook de nadruk leggen op het feit dat het om PERMANENTE leden van de Veiligheidsraad gaat, de landen met een ondemocratisch vetorecht dus.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be