![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() filosoof
Citaat:
![]() |
![]() |
#582 | ||||||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En wat dat afkeren betreft, volgens mij zagen die mensen het niet zo. Citaat:
Citaat:
Zelfs zonder de mirakels is de boodschap van jesus liefde & vrede, correct? Mijn punt is, het is niet omdat iemand volgelingen heeft dat ie god's zoon is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die argumentatie staat voor zichzelf denk ik. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De Grieken wisten dit op basis van observatie's & wiskunde. Waarom jij zoiets aanziet als een bewijs voor "goddelijke" inspiratie is mij een raadsel. Citaat:
http://www.mystae.com/restricted/str...nce/flood.html Citaat:
Citaat:
http://www.skepticsannotatedbible.com/proph/long.html Citaat:
Graag uw opinie daarop ![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#583 | ||
|
![]() Citaat:
Ooit van scientology gehoord? ![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Groet Ronny |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#585 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() De mensen hebben de bijbel met daarin de profeten en daarin het verhaal van Christus die kwam in de wereld om de mensen te roepen tot geloof wat een groot geheim is om daaruit te mogen leven. Hij heeft zijn Geest gestuurd als de Grote trooster die het de mensen te binnen zal brengen om in God de schepper van Hemel en aarde te mogen geloven. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | |
|
![]() Citaat:
Simplistische visie, aangemeten door ketters & atheisten. Zelfs vanuit strict wetenschappelijk standpunt is de mens absoluut niet nietig. De mens en z'n potentieel weliswaar, door het merendeel maar benut voor een percentje... misschien 2. Gelukkig kan een zuiver leven in Islam voor de meute een alternatief bieden met als richtende hand een islamitische technocratie
![]() |
![]() |
#587 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ![]() Hij vindt het geloof een bullshit, wij niet. Dus? Is dat zo erg? Sommige mensen vinden nou eenmaal hun troost in geloof. En ik hoef je niet te vertellen waarom ik die troost erin gevonden heb, al helemaal niet dat het niets met psyche te maken heeft. Een psychische afwijking is heel wat anders. En als het geloof je niet bevalt, moet je gewoon niet meer antwoorden. Sorry als dit voor mijn doen bot reageren is maar ik heb mijn gevoelige kanten waar hij er 1 van hebt geraakt. Want u spreekt de taal van de onwetende zoals jou dat geleerd is door de mensen die geen geloof hebben. Zou het geen goede zaak zijn om de waarheid te achterhalen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#588 |
Banneling
|
![]() Denk na. Indien Jezus deze specaculaire wonderen zou hebben verricht (zoals de zogezegde opwekking uit de dood van Lazarus) dat zou hij in één klap de helft van de Joodse bevolking hebben overtuigd. Wij weten nu dat dit niet het geval is. Eigenaardig is ook dat deze opwekking van Lazarus nergens wordt vermeld in de synoptische evangelies. Marcus zou die zeker vermeld hebben indien het echt gebeurd zou zijn. Alleen Johannes vermeldt deze opwekking. Een zeer laat geschreven evangelie. Toch verwonderlijk dat de drie andere evangelisten niets vertellen over zulke spectaculaire opwekking. Maar dit is het in feite niet: ze vermelden het niet omdat die opwekking nooit heeft plaatsgevonden, anders hadden ze er zeker over geschreven. Zonder enige twijfel. Want hierdoor hadden ze duidelijk kunnen aantonen dat Jezus over speciale of bovennatuurlijke krachten beschikte.
Laatst gewijzigd door system : 4 april 2007 om 09:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#589 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waar de wetenschap faalt is het geloof dat het haalt.... Maar de wetenschap faalt al niet meer zo vaak als vroeger, en al vele vragen zijn al beantwoord. volwassen geloof? Stuiptrekken om geloof nog geloofbaar te maken en houden... De vraag is al 500 keer gepost.... Iedereen is ZOOOO zeker van zijn god, geloof, etc.... Bijna allemaal beweren ze de 'echte' 'enige' god te zijn... Wil de ware opstaan, als hij bestaat... Laatst gewijzigd door Zyp : 4 april 2007 om 09:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
weet u, of beseft u dan niet dat wij op dit bolletje zitten, ons lichaam is miljiarden keer kleiner dan de aarde, die op zich miljarden keer kleiner is dan ons melkwegstelsels, dat ons melkweg stelsel miljarden keer kleiner is dan ons heelal, en ga maar verder... men weet nog niet eens waar het stopt... Als u aan hetgeen de wetenschap nu weet het leven van het heelal zou uitschrijven op een tijdlijn, dat het menselijk bestaan slechts een stip zou zijn op het einde van de kilometers lange lijn? daarentegen staat het antwoord van het geloof... allemaal door god gemaakt/gedaan.... laten we bidden.... en wat vechten om wie daarin de waarheid heeft.... ![]() simplistisch? Laatst gewijzigd door Zyp : 4 april 2007 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | ||||||||||
Lokaal Raadslid
|
![]() amon re
Citaat:
Onbelangrijk? Volgens jou had Jezus dus net zo goed in brussel geboren kunnen worden(of iets dergelijks)? Het was juist zo gepland door God dat Jezus in Israel geboren zou worden. De joden waren het verbondsvolk van God. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
dit vind ik wat ver gezocht. Zo kun je alle gebruiken die in de wereld zijn verwijzen naar iets. Dingen als de kerstboom zijn idd gekomen vanuit andere heidense gebruiken. Er staat dan ook niets over in de bijbel. Wat in de bijbel staat is door God geinspireerd. Als er iets in staat wat al gedaan werd dan zij het zo.
![]() |
![]() |
#592 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#593 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() system
Citaat:
Dat alleen in het Johannes evangelie vermeld wordt over Lazarus hoeft geen tegen argument te zijn.
![]() |
![]() |
#594 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is dan ook de taak van de gelovigen om deze dwalenden op het gerechtvaardigde pad te brengen.
![]() |
![]() |
#595 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen maar de synoptische evangelisten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#596 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen maar de synoptische evangelisten zijn wel getuigen van andere mirakelen. En van zulk ophefmakend mirakel zouden ze dan nooit gehoord hebben? En dat hebben ze blijkbaar niet want ze vermelden de opwekking van de dode Lazarus ( is toch niet niks!) niet. Dat houdt toch geen steek. Zo'n evenement zouden ze zeker vermeld hebben. Laatst gewijzigd door system : 4 april 2007 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#597 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() system
Citaat:
![]() |
![]() |
#598 |
Banneling
|
![]() Kom nu. Het opwekken van een dode door Jezus zouden ze zeker gerapporteerd hebben. Ik denk dat u er zelf geen uitleg voor vindt. U moet zo wel reageren. Zeg dan: ja ik vind het ook eigenaardig. Dat zou tenminste intellectueel (en moreel)eerlijker zijn. Waarom moeten jullie christenen toch altijd alles proberen weg te moffelen wanneer het niet in uw kraam past?
Laatst gewijzigd door system : 4 april 2007 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#599 | ||
|
![]() Citaat:
En nee, Ronny, dat heeft niets met schijnheiligheid te maken, als er iets schijnheilig is, is het wel de gedachte dat er zoiets bestaat als een hel of een hemel, en dat ge "goed" genoeg zou zijn om ook maar in die hemel te komen. Geniet van elke dag, en maak je geen zorgen over de dood, eens dood heb je daar toch geen last meer van ![]()
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#600 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.nbufront.org/html/Masters...MythPart1.html Een vraagje, stel dat er vandaag iemand roept dat'm de zoon van god is, zou je'm geloven? Citaat:
Ronny, kan je me verklaren waarom je bv niet in Anubis geloofd en wil in god? Zou het kunnen..... dat je geloofd wat je geloofd omdat je met dat idee opgegroeid bent?
|
|||||||
![]() |
![]() |