![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 |
Minister-President
|
![]() btw 't is vriendelijk me een kenner te noemen, wat lof is altijd goed voor een
![]() ![]() ![]()
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen Laatst gewijzigd door satiper : 11 januari 2008 om 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#582 |
Minister
|
![]() Kenners ... hm ... Allee ja, 'k ben er al een tijdje mee bezig, da's juist.
'k Heb dat boek eens kruiselings bekeken en ik hou niet van boeken lezen op een scherm (gelukkig waren het grote letters), maar ik hou zeker niet van dat soort boeken. Ik bedoel, ze beginnen al direct van: 'alles totnogtoe is verkeerd, maar ons systeem is het goei en wij zullen eens vertellen hoe het moet'. Iets genuanceerder mag. Verder zijn er nogal wat gratuite beweringen (understatement) in de aard van “It is known that ...”. Van de supernova ten tijde van de geboorte van jezus bijvoorbeeld heb ik ook al gelezen, maar zover ik weet is het één theorie, waarvan men zeker niet zeker is. Verder gaat heel het boek over de fantastische kennis van de Babyloniërs; er wordt nogal veel aan hen toegeschreven, terwijl ik dacht dat men daar nu ook niet zóveel van wist. “The Babyloniers derived the symbolism empirically.” Hoe weten ze dat ?? Veel mooie verhaaltjes dus over wat de Babyloniërs deden. Magi Astrology wordt beschreven als beter dan 'sun-sign' astrology. Niet moeilijk, zonneteken astrologie is krantenvulsel! Maar kom, er zijn ook positieve dingen. De tekeningen kunnen beginnelingen duidelijk maken hoe aspecten en aspectpatronen eruit zien, al dat ik voor de studie van aspectpatronen toch een ander boek zou raadplegen (dat is zeker geen uitvinding van Magi astrology). Zonder te veel nadruk erop te leggen heeft Chiron zeker zijn belang. De omschrijving echter 'Chiron = the astrological answer to who we love and marry' doet me toch wat op mijn stoel heen en weer schuiven. En “Chiron data hard to get”?? (Bijna) elk gratis software programma berekent Chiron feilloos. Er worden een hoop vragen gesteld, enkele ervan zijn interessant, geen wordt interessant beantwoord. Het is allemaal nogal triviaal en uit de lucht gegrepen. Enkele stukken zijn bruikbaar in die zin dat ze uw idee omtrent een bepaald symbool kunnen helpen ontwikkelen. Als de “Love and Money Issues” en “Romantic Super Linkages”op het einde van het boek de klapper moeten zijn, dan knalt die klapper u toch terug naar begin 20-eeuwse astrologie. Misschien is het werk de moeite voor een beginner, in die zin dat een beginner zijn idee zal ontwikkelen door veel te lezen. Ik zou toch andere werken aanraden. Het boek is populistisch en simplistisch; ze zijn u aan 't naaien. Sorry Uh-Huh, hiermee maak ik me zeker niet populair? Maar het is mijn eerlijke mening. Neem het niet persoonlijk op; ik heb respect voor de zoektocht waarmee je bezig bent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#583 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Is Chiron soms hetzelfde als het gelukspunt? Het lijkt me alleszins een fictief punt dat je berekent door allerhande posities op te tellen en af te trekken. Noord en Zuidknoop zijn ook nog zo'n punten dacht ik. Ik wil hiermee zeker niet zeggen dat je hun invloed gewoon kan negeren, maar ik doe het wel, ik hou bij analyse geen rekening met al de extra fictieve punten. Niet omdat dit beter is, wel omdat de informatiestroom met de echt materieel bestaande punten (hemellichamen) al groot genoeg is om te beheersen. Het is een maatregel die ik neem om beter overzicht te kunnen houden (beperking infostroom), ook omdat ik altijd dacht dat dit soort van punten slechts een aanvulling was op het hoofdthema. Ik kan me natuurlijk vergissen. Meestal probeer ik gewoon een goed beeld van de drieling ascendant, zon, maan te krijgen, dit geeft reeds een vrij goed beeld van de structuur van een persoon. Met de andere planeten met respectievelijke huizen en aspecten erbij krijg je reeds meer detail. Nog dieper in detail gaan is wss wel goed als je de infostroom nog kunt beheersen. Zelf heb ik nog steeds moeite om het juiste gewicht toe te kennen dat aan elk onderdeel moet gegeven worden. Hoe meer onderdelen erbij komen, hoe moeilijker het wordt om alles in zijn juiste proporties te zien.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen Laatst gewijzigd door satiper : 12 januari 2008 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Een boek lezen op een scherm, in het engels nog wel, ik sluit me aan bij wat cor hierover reeds zei. Toch ben ik eens vlug gaan kijken wat chiron is. Blijkt het toch wel een soort planeet of vliegend rotsblok te zijn. Materieel dus. Mss heeft het dan ook wel zijn invloed. Toch denk ik dat je als beginner je beter eerst richt op hetgeen reeds duizenden jaren gebruikt wordt. Zelfs zonder pluto (die ook nog maar een 50-tal jaar ontdekt is) kan je reeds een heleboel. Het nadeel van de recent ontdekte planeten is dat astrologen het vaak zelf nog niet helemaal eens zijn welke betekenis men er moet aan toekennen. Over de ouder bekende planeten is veel meer overeenstemming. Het lijkt me dan ook beter daarmee te beginnen, al kan het natuurlijk geen kwaad om nog dieper te duiken. Wel oppassen dat je niet begint te duizelen ![]()
![]() |
![]() |
#585 |
Minister
|
![]() Chiron (of Cheiron) is een figuur uit de Griekse mythologie. Hij is een centaur die zich onderscheidt van de andere centauren door zich te ontwikkelen in kennis en wijsheid van de muziek, medicijnen en het boogschieten, genezing en kunst. Op de top van de Pilion was een school van hem.
Hij was onsterfelijk maar toen hij door een giftige pijl van Herakles werd gewond, stond hij zijn onsterfelijkheid af aan Prometheus om van zijn pijnen te worden verlost. (bron:Wikipedia) Cheiron werd ontdekt op 1 november 1977 in het Hale Observatory in Pasadena, California, door Charles T. Kowal. Het symbool ervoor werd afgeleid van de naam "Object Kowal" (een letter O met daarboven een K). Cheiron wordt beschreven als een "planetoïde" (een brokstuk te klein om een echte planeet te zijn). Zijn baan is bijzonder raar: meestal vliegt hij tussen de banen van Saturnus en Uranus, maar soms komt hij zelfs wat dichter dan de eerste en verder dan de laatste. De oorzaak daarvan zit hem waarschijnlijk dat Cheiron van buitenaf in ons zonnestelsel gesukkeld is. Het is in elk geval een objekt dat astronomen voor raadsels stelt, een soort "ijs-dwerg" met maar 200km diameter, die volgens sommigen ooit weer zou kunnen wegvliegen, ofwel een maan worden van een planeet, zoals de maan Triton van Neptunus of Phoebe van Saturnus. "De wereld van Cheiron binnentreden", betekent de wereld van Saturnus achter je laten. Het bekende, veilige, vertrouwde heeft geen zeggingskracht meer. Een m.i. interessant artikel over Cheiron vindt je hier (Liz Greene): http://www.astro.com/astrology/in_wounding_e.htm En dit vond ik juist op het net. Het is iets practischer: http://www.astrovdm.com/cheiron.htm Laatst gewijzigd door cor : 12 januari 2008 om 15:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar daarom hoeft wat ze daar beweren over 'romantic and sexual linkages' (gebaseerd op verschillende geboortehoroscopen) niet noodzakelijk fout te zijn. In traditionele astrologie worden mars, venus en pluto toch ook (o.a.) als 'seksuele planeten' beschouwd? Chiron en Juno zijn dus pas recent ontdekte asteroïden die daar ook deel van (zouden kunnen) uitmakenen. Je mag dan beweren dat het geen paneten zijn, maar dat zijn de zon, maan en misschien pluto ook niet. En merk op:aan de hand van diverse voorbeelden beweren ze dat Chiron 'de pijl' is die naar uw zielsverwant wijst (= a romantic linkage) en Juno eerder staat voor 'de minnares' (= a sexual linkage). Hier kan je daar wat meer over lezen: http://www.magiastrology.com/moorewillis.html (i.v.m. Chiron) http://www.magiastrology.com/toomanyjuno.htm (i.v.m. Juno) Nu, het mag allemaal een beetje belachelijk klinken, maar ik heb het gevoel dat ze ergens wel in de goede richting zitten. Ik heb in het dagelijks leven maar twee echte vrienden (eigenlijk vriendinnen) en beiden hebben 'tweelingen' als sterrenbeeld. Wat blijkt? Mijn chiron bevindt zich ook in dat sterrenbeeld... ![]() Euh, maar de uitleg over Juno kan ik niet verifiëren. ![]() Natuurlijk zijn Chiron en Juno niet de enige 'planeten' die te maken hebben met relatie's, maar ik vond wat 'magi astrology' daarover beweerde tamelijk interessant omdat ik het nog nooit eerder had gehoord. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 12 januari 2008 om 17:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#587 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() P.S. Zie ook mijn post aan cor (als het je interesseert). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#588 | |
Minister-President
|
![]() Ach, het is gewoon hoe ik het ervaar, hetgeen voor mij werkt kan bij jou net andersom zijn.
Uiteindelijk moet ieder voor zichzelf uitzoeken wat voor hem/haar van waarde is en wat niet. Maar als het kan helpen geef ik met alle plezier mijn visie. Citaat:
Ik heb al vaker gezegd dat persoonlijke ervaringen op den duur gaan bepalen of astrologie waarde heeft of niet. Het zijn dit soort van toevalligheden die bij sommige mensen op de duur de balans naar positief doen overslaan. Eén zo'n toevalligheid is mss wat magertjes maar als je er een tijdje mee bezig bent stapelen die toevalligheden zich zodanig op dat je bijna niet anders meer kan dan ...
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen Laatst gewijzigd door satiper : 12 januari 2008 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#589 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik geloof vooral dat die mensen van 'magi astrology' i.v.m. chiron en juno in de juiste richting zitten omdat ze er zelf tal van (makkelijk verifieerbare) voorbeelden van hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | |
Minister
|
![]() Gepubliceerd 15/01/07
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | ||
Minister
|
![]() Gepubliceerd 24/02/07
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door cor : 15 januari 2008 om 08:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#592 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#593 |
Minister
|
![]() Hoe wordt eigenlijk het exacte geboortetijdstip juist bepaald in de astrologie?
![]() |
#594 |
Minister
|
![]() Het geboortetijdstip wordt niet in astrologie bepaald. Astrologie gaat gewoonlijk voort op de gegevens van de moeder, de dokter of de burgerlijke stand. De notering van de dokter (die naar de BS gaat) is tegenwoordig gewoonlijk vrij accuraat (paar minuten). Met de mening van de moeder na een aantal jaren moet ge voorzichtig zijn, zeker als er een aantal kinderen geweest zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#595 | |||
Minister
|
![]() Gepubliceerd 3 oktober 2005
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#596 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#597 |
Minister
|
![]() Meer dan twee jaar op voorhand een omschrijving van de feiten en een nauwkeurige timing.
Niet slecht van de columnschrijver. Ik zou zelfs zeggen, indrukwekkend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#598 |
Banneling
|
![]() *bump*
Een paar dagen geleden heb ik ontdekt dat er naast de gewone aspecten tussen planeten (driehoeken/trines, sextielen/sextiles, opposities/opposites, vierkanten/squares) nog andere zeldzamere formaties tussen planten bestaan die ook een betekenis hebben. Mijn aandacht werd vooral getrokken door de Mystic Rectangle: ![]() omdat die blijkbaar ook in m'n geboortehoroscoop aanwezig is: ![]() Maan-Venus-Neptunus en Pluto vormen de vierkant (of Rectangle) en de twee opposities komen van Maan-Pluto en Venus-Neptunus. Maar wat betekent die formatie nu precies? Sommige site's op het internet beweren dat zoiets het dromerige/spirituele van een persoon vermeerdert. Als dit juist is, dan zou dat in mijn geval toch wel een pak zaken verklaren. ![]() Zijn er hier mensen die nog betekenissen van de Mystic Rectangle kennen of in horoscopen van personen/gebeurtenissen nog andere formaties hebben aangetroffen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#599 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar zoek ook eens iets op over planeetpatronen. Uw horoscoop bijvoorbeeld is van het emmertype, met de maan als focus (alle planeten aan een kant, één planeet daar tegenover). Dit legt een enorme nadruk op de planeet die als 'handvat' fungeert (hier de maan). Ik zend u een persoonlijk bericht met een passage uit "Astrological aspects" van Dane Rudhyar, met o.a. uitleg over de mystieke rechthoek (te lang om hier weer te geven). Goed aangekomen? Als de eerder filosofische maar zeer diepgaande manier van schrijven van Rudhyar je aanspreekt, moet je zeker zijn hoofdwerk eens lezen; dat heb ik al eens gezegd. "Astrologie, aanleg en karakter" (The astrology of personality). Daaruit leer je wat astrologie eigenlijk is, en de diepere inhoud van de verschillende elementen en hun verbanden. Bij de meer practische boeken zou ik o.a. nog aanraden: 'Aspekten' van Bill Tierney, verkrijgbaar in de Antwerpse bib. Ook zeer lezenswaard uit de bib: 'Planeten in teken, huis en aspect' van Robert Hand. 'Planeten en Aspecten in de horoscoop' van Robert Pelletier. Laatst gewijzigd door cor : 27 mei 2008 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#600 |
Vreemdeling
|
![]() Hallo Cor,
Ik ben al jaren op zoek naar iemand die verstand heeft van grote driehoeken en mystieke rechthoeken in een horoscoop, maar de meeste astrologen verklaren alleen de verbindingen van de planeten onderling. Ik heb ook twee vliegers in mijn horoscoop, en alle planeten zijn verbonden zoals je kunt zien. Wil je mij die informatie ook opsturen? Hieronder mijn horoscoop ( de tweede is een grapje, met verbindingen naar alle astroiden) Eveline |
![]() |
![]() |