Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2008, 20:30   #581
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

btw 't is vriendelijk me een kenner te noemen, wat lof is altijd goed voor een en een , zelf voel ik het wel niet zo aan (dat van kenner dus hé), maar toch bedankt

Laatst gewijzigd door satiper : 11 januari 2008 om 20:31.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2008, 20:39   #582
cor
Minister

Standaard

Kenners ... hm ... Allee ja, 'k ben er al een tijdje mee bezig, da's juist.

'k Heb dat boek eens kruiselings bekeken en ik hou niet van boeken lezen op een scherm (gelukkig waren het grote letters), maar ik hou zeker niet van dat soort boeken. Ik bedoel, ze beginnen al direct van: 'alles totnogtoe is verkeerd, maar ons systeem is het goei en wij zullen eens vertellen hoe het moet'. Iets genuanceerder mag.
Verder zijn er nogal wat gratuite beweringen (understatement) in de aard van “It is known that ...”. Van de supernova ten tijde van de geboorte van jezus bijvoorbeeld heb ik ook al gelezen, maar zover ik weet is het één theorie, waarvan men zeker niet zeker is. Verder gaat heel het boek over de fantastische kennis van de Babyloniërs; er wordt nogal veel aan hen toegeschreven, terwijl ik dacht dat men daar nu ook niet zóveel van wist. “The Babyloniers derived the symbolism empirically.” Hoe weten ze dat ?? Veel mooie verhaaltjes dus over wat de Babyloniërs deden.
Magi Astrology wordt beschreven als beter dan 'sun-sign' astrology. Niet moeilijk, zonneteken astrologie is krantenvulsel!

Maar kom, er zijn ook positieve dingen. De tekeningen kunnen beginnelingen duidelijk maken hoe aspecten en aspectpatronen eruit zien, al dat ik voor de studie van aspectpatronen toch een ander boek zou raadplegen (dat is zeker geen uitvinding van Magi astrology).
Zonder te veel nadruk erop te leggen heeft Chiron zeker zijn belang. De omschrijving echter 'Chiron = the astrological answer to who we love and marry' doet me toch wat op mijn stoel heen en weer schuiven. En “Chiron data hard to get”?? (Bijna) elk gratis software programma berekent Chiron feilloos.

Er worden een hoop vragen gesteld, enkele ervan zijn interessant, geen wordt interessant beantwoord. Het is allemaal nogal triviaal en uit de lucht gegrepen.
Enkele stukken zijn bruikbaar in die zin dat ze uw idee omtrent een bepaald symbool kunnen helpen ontwikkelen.

Als de “Love and Money Issues” en “Romantic Super Linkages”op het einde van het boek de klapper moeten zijn, dan knalt die klapper u toch terug naar begin 20-eeuwse astrologie. Misschien is het werk de moeite voor een beginner, in die zin dat een beginner zijn idee zal ontwikkelen door veel te lezen. Ik zou toch andere werken aanraden.
Het boek is populistisch en simplistisch; ze zijn u aan 't naaien.

Sorry Uh-Huh, hiermee maak ik me zeker niet populair? Maar het is mijn eerlijke mening. Neem het niet persoonlijk op; ik heb respect voor de zoektocht waarmee je bezig bent.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2008, 10:21   #583
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht

'k Heb dat boek eens kruiselings bekeken en ik hou niet van boeken lezen op een scherm (gelukkig waren het grote letters), maar ik hou zeker niet van dat soort boeken. Ik bedoel, ze beginnen al direct van: 'alles totnogtoe is verkeerd, maar ons systeem is het goei en wij zullen eens vertellen hoe het moet'. Iets genuanceerder mag.
Verder zijn er nogal wat gratuite beweringen (understatement) in de aard van “It is known that ...”. Van de supernova ten tijde van de geboorte van jezus bijvoorbeeld heb ik ook al gelezen, maar zover ik weet is het één theorie, waarvan men zeker niet zeker is. Verder gaat heel het boek over de fantastische kennis van de Babyloniërs; er wordt nogal veel aan hen toegeschreven, terwijl ik dacht dat men daar nu ook niet zóveel van wist. “The Babyloniers derived the symbolism empirically.” Hoe weten ze dat ?? Veel mooie verhaaltjes dus over wat de Babyloniërs deden.
Magi Astrology wordt beschreven als beter dan 'sun-sign' astrology. Niet moeilijk, zonneteken astrologie is krantenvulsel!

Maar kom, er zijn ook positieve dingen. De tekeningen kunnen beginnelingen duidelijk maken hoe aspecten en aspectpatronen eruit zien, al dat ik voor de studie van aspectpatronen toch een ander boek zou raadplegen (dat is zeker geen uitvinding van Magi astrology).
Zonder te veel nadruk erop te leggen heeft Chiron zeker zijn belang. De omschrijving echter 'Chiron = the astrological answer to who we love and marry' doet me toch wat op mijn stoel heen en weer schuiven. En “Chiron data hard to get”?? (Bijna) elk gratis software programma berekent Chiron feilloos.

Er worden een hoop vragen gesteld, enkele ervan zijn interessant, geen wordt interessant beantwoord. Het is allemaal nogal triviaal en uit de lucht gegrepen.
Enkele stukken zijn bruikbaar in die zin dat ze uw idee omtrent een bepaald symbool kunnen helpen ontwikkelen.

Als de “Love and Money Issues” en “Romantic Super Linkages”op het einde van het boek de klapper moeten zijn, dan knalt die klapper u toch terug naar begin 20-eeuwse astrologie. Misschien is het werk de moeite voor een beginner, in die zin dat een beginner zijn idee zal ontwikkelen door veel te lezen. Ik zou toch andere werken aanraden.

Sorry Uh-Huh, hiermee maak ik me zeker niet populair? Maar het is mijn eerlijke mening. Neem het niet persoonlijk op; ik heb respect voor de zoektocht waarmee je bezig bent.

Is Chiron soms hetzelfde als het gelukspunt?
Het lijkt me alleszins een fictief punt dat je berekent door allerhande posities op te tellen en af te trekken.
Noord en Zuidknoop zijn ook nog zo'n punten dacht ik.

Ik wil hiermee zeker niet zeggen dat je hun invloed gewoon kan negeren, maar ik doe het wel, ik hou bij analyse geen rekening met al de extra fictieve punten.
Niet omdat dit beter is, wel omdat de informatiestroom met de echt materieel bestaande punten (hemellichamen) al groot genoeg is om te beheersen.

Het is een maatregel die ik neem om beter overzicht te kunnen houden (beperking infostroom), ook omdat ik altijd dacht dat dit soort van punten slechts een aanvulling was op het hoofdthema.
Ik kan me natuurlijk vergissen.
Meestal probeer ik gewoon een goed beeld van de drieling ascendant, zon, maan te krijgen, dit geeft reeds een vrij goed beeld van de structuur van een persoon. Met de andere planeten met respectievelijke huizen en aspecten erbij krijg je reeds meer detail.
Nog dieper in detail gaan is wss wel goed als je de infostroom nog kunt beheersen.
Zelf heb ik nog steeds moeite om het juiste gewicht toe te kennen dat aan elk onderdeel moet gegeven worden. Hoe meer onderdelen erbij komen, hoe moeilijker het wordt om alles in zijn juiste proporties te zien.

Laatst gewijzigd door satiper : 12 januari 2008 om 10:22.
Oud 12 januari 2008, 13:09   #584
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Euh, laat maar...

Voor de geïnteresseerden: http://www.magiastrology.com/magi_as...y_minibook.pdf
Ik ben nu pas naar je link gaan kijken, gebrek aan tijd ...
Een boek lezen op een scherm, in het engels nog wel, ik sluit me aan bij wat cor hierover reeds zei.
Toch ben ik eens vlug gaan kijken wat chiron is.
Blijkt het toch wel een soort planeet of vliegend rotsblok te zijn.
Materieel dus.
Mss heeft het dan ook wel zijn invloed.
Toch denk ik dat je als beginner je beter eerst richt op hetgeen reeds duizenden jaren gebruikt wordt.
Zelfs zonder pluto (die ook nog maar een 50-tal jaar ontdekt is) kan je reeds een heleboel.
Het nadeel van de recent ontdekte planeten is dat astrologen het vaak zelf nog niet helemaal eens zijn welke betekenis men er moet aan toekennen.
Over de ouder bekende planeten is veel meer overeenstemming.
Het lijkt me dan ook beter daarmee te beginnen, al kan het natuurlijk geen kwaad om nog dieper te duiken.
Wel oppassen dat je niet begint te duizelen
Oud 12 januari 2008, 15:14   #585
cor
Minister

Standaard

Chiron (of Cheiron) is een figuur uit de Griekse mythologie. Hij is een centaur die zich onderscheidt van de andere centauren door zich te ontwikkelen in kennis en wijsheid van de muziek, medicijnen en het boogschieten, genezing en kunst. Op de top van de Pilion was een school van hem.
Hij was onsterfelijk maar toen hij door een giftige pijl van Herakles werd gewond, stond hij zijn onsterfelijkheid af aan Prometheus om van zijn pijnen te worden verlost. (bron:Wikipedia)

Cheiron werd ontdekt op 1 november 1977 in het Hale Observatory in Pasadena, California, door Charles T. Kowal. Het symbool ervoor werd afgeleid van de naam "Object Kowal" (een letter O met daarboven een K).
Cheiron wordt beschreven als een "planetoïde" (een brokstuk te klein om een echte planeet te zijn). Zijn baan is bijzonder raar: meestal vliegt hij tussen de banen van Saturnus en Uranus, maar soms komt hij zelfs wat dichter dan de eerste en verder dan de laatste. De oorzaak daarvan zit hem waarschijnlijk dat Cheiron van buitenaf in ons zonnestelsel gesukkeld is. Het is in elk geval een objekt dat astronomen voor raadsels stelt, een soort "ijs-dwerg" met maar 200km diameter, die volgens sommigen ooit weer zou kunnen wegvliegen, ofwel een maan worden van een planeet, zoals de maan Triton van Neptunus of Phoebe van Saturnus.

"De wereld van Cheiron binnentreden", betekent de wereld van Saturnus achter je laten. Het bekende, veilige, vertrouwde heeft geen zeggingskracht meer.

Een m.i. interessant artikel over Cheiron vindt je hier (Liz Greene):
http://www.astro.com/astrology/in_wounding_e.htm

En dit vond ik juist op het net. Het is iets practischer:
http://www.astrovdm.com/cheiron.htm

Laatst gewijzigd door cor : 12 januari 2008 om 15:16.
Oud 12 januari 2008, 17:41   #586
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Welja, daar ga ik dus zo ongeveer mee akkoord. Ik vond ook dat hun houding net iets te extreem en 'zwart-wit' was.

Maar daarom hoeft wat ze daar beweren over 'romantic and sexual linkages' (gebaseerd op verschillende geboortehoroscopen) niet noodzakelijk fout te zijn. In traditionele astrologie worden mars, venus en pluto toch ook (o.a.) als 'seksuele planeten' beschouwd? Chiron en Juno zijn dus pas recent ontdekte asteroïden die daar ook deel van (zouden kunnen) uitmakenen. Je mag dan beweren dat het geen paneten zijn, maar dat zijn de zon, maan en misschien pluto ook niet. En merk op:aan de hand van diverse voorbeelden beweren ze dat Chiron 'de pijl' is die naar uw zielsverwant wijst (= a romantic linkage) en Juno eerder staat voor 'de minnares' (= a sexual linkage).

Hier kan je daar wat meer over lezen:
http://www.magiastrology.com/moorewillis.html (i.v.m. Chiron)

http://www.magiastrology.com/toomanyjuno.htm (i.v.m. Juno)

Nu, het mag allemaal een beetje belachelijk klinken, maar ik heb het gevoel dat ze ergens wel in de goede richting zitten. Ik heb in het dagelijks leven maar twee echte vrienden (eigenlijk vriendinnen) en beiden hebben 'tweelingen' als sterrenbeeld. Wat blijkt? Mijn chiron bevindt zich ook in dat sterrenbeeld...

Euh, maar de uitleg over Juno kan ik niet verifiëren.

Natuurlijk zijn Chiron en Juno niet de enige 'planeten' die te maken hebben met relatie's, maar ik vond wat 'magi astrology' daarover beweerde tamelijk interessant omdat ik het nog nooit eerder had gehoord.
Citaat:
Nee, ik neem je helemaal niets kwalijk; integendeel, ik apprecieer je eerlijkheid.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 12 januari 2008 om 17:49.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2008, 17:43   #587
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Ik ben nu pas naar je link gaan kijken, gebrek aan tijd ...
Een boek lezen op een scherm, in het engels nog wel, ik sluit me aan bij wat cor hierover reeds zei.
Toch ben ik eens vlug gaan kijken wat chiron is.
Blijkt het toch wel een soort planeet of vliegend rotsblok te zijn.
Materieel dus.
Mss heeft het dan ook wel zijn invloed.
Toch denk ik dat je als beginner je beter eerst richt op hetgeen reeds duizenden jaren gebruikt wordt.
Zelfs zonder pluto (die ook nog maar een 50-tal jaar ontdekt is) kan je reeds een heleboel.
Het nadeel van de recent ontdekte planeten is dat astrologen het vaak zelf nog niet helemaal eens zijn welke betekenis men er moet aan toekennen.
Over de ouder bekende planeten is veel meer overeenstemming.
Het lijkt me dan ook beter daarmee te beginnen, al kan het natuurlijk geen kwaad om nog dieper te duiken.
Wel oppassen dat je niet begint te duizelen
Bedankt voor de 'goede' raad.

P.S. Zie ook mijn post aan cor (als het je interesseert).
Oud 12 januari 2008, 20:04   #588
satiper
Minister-President

Standaard

Ach, het is gewoon hoe ik het ervaar, hetgeen voor mij werkt kan bij jou net andersom zijn.
Uiteindelijk moet ieder voor zichzelf uitzoeken wat voor hem/haar van waarde is en wat niet.
Maar als het kan helpen geef ik met alle plezier mijn visie.

Citaat:
Nu, het mag allemaal een beetje belachelijk klinken, maar ik heb het gevoel dat ze ergens wel in de goede richting zitten. Ik heb in het dagelijks leven maar twee echte vrienden (eigenlijk vriendinnen) en beiden hebben 'tweelingen' als sterrenbeeld. Wat blijkt? Mijn chiron bevindt zich ook in dat sterrenbeeld...

Ik heb al vaker gezegd dat persoonlijke ervaringen op den duur gaan bepalen of astrologie waarde heeft of niet.
Het zijn dit soort van toevalligheden die bij sommige mensen op de duur de balans naar positief doen overslaan.
Eén zo'n toevalligheid is mss wat magertjes maar als je er een tijdje mee bezig bent stapelen die toevalligheden zich zodanig op dat je bijna niet anders meer kan dan ...

Laatst gewijzigd door satiper : 12 januari 2008 om 20:05.
Oud 12 januari 2008, 22:58   #589
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Ach, het is gewoon hoe ik het ervaar, hetgeen voor mij werkt kan bij jou net andersom zijn.
Uiteindelijk moet ieder voor zichzelf uitzoeken wat voor hem/haar van waarde is en wat niet.
Maar als het kan helpen geef ik met alle plezier mijn visie.

Ik heb al vaker gezegd dat persoonlijke ervaringen op den duur gaan bepalen of astrologie waarde heeft of niet.
Het zijn dit soort van toevalligheden die bij sommige mensen op de duur de balans naar positief doen overslaan.
Eén zo'n toevalligheid is mss wat magertjes maar als je er een tijdje mee bezig bent stapelen die toevalligheden zich zodanig op dat je bijna niet anders meer kan dan ...
Inderdaad; ik geloof trouwens niet in toeval.

Maar ik geloof vooral dat die mensen van 'magi astrology' i.v.m. chiron en juno in de juiste richting zitten omdat ze er zelf tal van (makkelijk verifieerbare) voorbeelden van hebben.
Oud 13 januari 2008, 16:12   #590
cor
Minister

Standaard

Gepubliceerd 15/01/07
Citaat:
We are living in an incredible renaissance period, and we don’t even know. So much negative news is bombarding us that we wonder at times how humankind will survive the next decade.

Astrology brings us into awareness of a multitude of cycles, cycles of planets orbiting around the sun, and cycles of planets in relationship to one another as they make their orbits around the sun. These cyclical periods historically correspondend remarkably to cycles in human activity. The extreme stress we currently feel today can directly be associated with the oppositions of Saturn to the three planets beyond its orbit: Pluto (2001-2002), Neptune (2006-2007) and Uranus (2008-2010). These each are 36-45 year cycles, and they are culminating this decade, and about to enter their waning phase through at least the next decade. With Saturn, things seem hard; the future may seem bleak. Humanity may seem on the verge of destroying itself. Reality is just too real, in a fearful sense.

But Saturn cycles are themselves but phases of the greater cycles involving Uranus, Neptune, and Pluto to one another. And each of those cycles are part of an even greater 500-year cycle. Within this 500-year cycle is the more than 80-year sextile that takes place between Neptune and Pluto (1950-2032). These two planets stay, due to the elliptical orbit of Pluto, in such a long relationship (the longest lasting planetary aspect of all) every 500 years. They did this from 1460-1540, the famous Italian Renaissance, when banking was no longer the loathsome sin of usury; banking became respectable for 100 years – and then the banking empire collapsed. And in the midst of that renaissance, Uranus and Neptune came together in their 171-year conjunction, followed by a mutual reception (1478-1509).
The intellectual and artistic world exploded. Not only the world of banking, art and philosophy did have a revolution of innovation, but the world was suddenly understood as no longer flat. In 1492, Columbus sailed to the New World, and the powers of the world shifted from Italy to Spain, and eventually the Dutch and English. There was a major shift of power and money in the world.

Now think 500 years later as Uranus and Neptune conjunct again (1993), again followed by their mutual reception (2003-2011). The phenomenon is taking place once again within the Neptune-Pluto 80+-year sextile phase. And another revolution swept the planet (internet and telecommunications technology), collapsed, and is resurrecting again. New application of human innovation is again at a height in the fields of arts, science and even economic thought.

It's an amazing and brilliant time we are living in. But because it is such a dangerous time too, we fail to appreciate it. We are cracking, but I think we will not break. As we overcome our dependency upon black gold, crude oil (Uranus and Neptune also in mutual reception), and find new sources of energy that does not destroy our ecosphere, wildlife, world economy, and contribute to the act of killing one another, I think we can pull out of this downside of the Saturn cycles.
I have faith in human innovation, especially after studying the history of these longer-term cycles and their corresponding shifts in the human story. The same cycles that we are in from 1950-2032.
Oud 15 januari 2008, 08:14   #591
cor
Minister

Standaard

Gepubliceerd 24/02/07
Citaat:
This weekend another aspect pattern is coming up that may correspond to a sharp reversal in many markets. On March 3-4, a total lunar eclipse will happen in Pisces-Virgo, both mutable signs of volatility and change. The very next day (March 5), the Sun will conjunct Uranus, (volatility and sudden reversals). So between the end of this week and the early part of following week, explosive news may hit the market place, or the world itself. An eclipse involving Uranus in Pisces is symbolic of a tidal wave or even a Tsunami. It can correspond to strong winds, tornadoes and electrical black outs. In the political realm, it can coincide with a sudden event that acts like a shock to the world. In financial markets, it can pertain to unexpected economic report, or sudden announcement of changes in interest rate policies. With Uranus we never know exactly what the surprise will be; it is the planet of surprises and the unexpected. So don’t get too complacent or comfortable. Also keep in mind that this will all occur during the last days of a Mercury retrograde, which is a geocosmic signature of instability and unexpected, conflicting announcements too.

In short: fasten your seat belts. The ride is about to get very choppy.
Gepubliceerd 3/03/2007 (week later)
Citaat:
It didn’t take long for last week’s warning to materialize in this week’s financial markets and weather patterns.

On Tuesday Feb 27, the stock market cracked. And it wasn’t a “crack” caused by any strange economic data. As stated before, “it won’t be an economic downturn that leads to a bearish stock market. It's the other way around: first the market falls, caused by a crack in the system. There is always something in the functioning of the market first, then the economy follows”.

So what happened last Tuesday? Something very similar to what was discussed in last week’s column. Tuesday morning we woke up to hear that China’s market fell almost 10%. Alan Greenspan made a statement around that day that for him a recession was possible by the end of this year. The computer systems failed too and this exacerbated the down fall.

This is the language of astrology. It's a language of concepts and themes, but not precise with literal events themselves. It's as close as we can come to “prediction”, and if you understand the language, these themes and symbols, this language, can be very valuable. It certainly was last week. As for the “strong winds and tornadoes” by the end of the week? On Thursday, deadly tornadoes and high winds were rampant in the Midwest and southern states. There was an earthquake in northern California too. So sometimes it seems literal.
And on Thursday and Friday, stocks fell hard again in early trading, ending the week sharply down for the first time in many, many weeks (even months). Silver fell so hard that, in fact, traders are still wondering what happened.

The thing is, there really was no warning that this type of carnage would occur last week – unless you understood the astrological language. Our subscribers report stated last week: “If, right now, prices should fall to the half-primary cycle trough around March 5, the price target could be as low as 1270-1380.”
They did in less than 3 days.

Laatst gewijzigd door cor : 15 januari 2008 om 08:16.
Oud 25 januari 2008, 14:53   #592
cor
Minister

Standaard

Oud 25 januari 2008, 15:01   #593
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Hoe wordt eigenlijk het exacte geboortetijdstip juist bepaald in de astrologie?
Oud 25 januari 2008, 16:25   #594
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Hoe wordt eigenlijk het exacte geboortetijdstip juist bepaald in de astrologie?
Het geboortetijdstip wordt niet in astrologie bepaald. Astrologie gaat gewoonlijk voort op de gegevens van de moeder, de dokter of de burgerlijke stand. De notering van de dokter (die naar de BS gaat) is tegenwoordig gewoonlijk vrij accuraat (paar minuten). Met de mening van de moeder na een aantal jaren moet ge voorzichtig zijn, zeker als er een aantal kinderen geweest zijn.
Oud 9 maart 2008, 19:50   #595
cor
Minister

Standaard

Gepubliceerd 3 oktober 2005
Citaat:
Goud bereikte vorige donderdag een nieuwe 17-jaars top, twee dagen voordat Mars retrograde ging lopen. Dit correleert inderdaad met jaarhighs voor goud binnen de twee weken. Onze prognose klopte dus. Uitgaande van deze stand zien we goud $60,00- $100,00 wegvallen, nog voor het eind van het jaar [begin november 2005 stond goud rond 450$], waarmee wel een uitmuntende koopkans wordt geboden, die ten andere deel uitmaakt van onze "crisis beleggingsstrategie". We willen in goud gaan op langere termijn, want, als mijn visie klopt, kan goud gemakkelijk naar $600,00- $800,00 stijgen (en Ruwe Olie naar $100,00/barrel) tegen de tijd van de grote "Cardinal Climax" in 2008-2011.
Gepubliceerd 18 december 2006
Citaat:
... Uranus transiting through Pisces takes place 2003 through 2011.
In the past we observed that a “blow-off” to record highs occurs in commodities or stock sectors that are ruled by the sign that Uranus transits through. Markets symbolised by those signs tend to soar almost parabolically in the period coinciding with Uranus transiting through the middle degrees of that sign. With Uranus in Aquarius for example (1995-2003), the tech stocks soared to a high (NASDAQ). But as Uranus gets close to the 15th degree of that sign, these markets top out, reverse and show a remarkable sell off. The NASDAQ Composite for instance soared above 5000 as it topped out in March 2000 with Uranus at 19 Aquarius (square Saturn at 15 Taurus).
Uranus will be in 15-20 of Pisces in 2007-2008. Then I anticipate Crude Oil to test or make new all-time highs – to sell off back down to 20.00-40.00$/barrel as new technology and consumer demand for alternative fuel sources (Saturn-Uranus opposition) starts making its mark on the economy.
Gepubliceerd 8 maart 2008
Citaat:
Currencies and commodities are roaring to record levels. That, particularly, is true for crude oil, ruled by Pisces. Crude oil prices went to another record high on Friday (what coincided with the new moon conjunct Uranus). They traded as high as 105.97. Over the past several years, I repeatedly stated in this column that Uranus in Pisces is a signature that suggests crude oil would make an all-time high while transiting between 10 and 20 degrees. This condition is in effect right now through May 2008. Moreover, that this market makes its all time high with the new moon conjunct Uranus is almost a perfect astrological set up. Once the high is in, the possibility of a 50-90% decline before Uranus leaves Pisces is also in. This is based on the history of Uranus transiting signs and the sectors they correspond to in the past. Remember 1995-2003, with Uranus in Aquarius. Tech stock had an explosive bubble to new all-time highs, that suddenly ended in March 2000. Then within two years, the NASDAQ Composite dropped 80%. The same could happen to crude oil by the time Uranus leaves Pisces in 2011.

Two years ago, no one believed it when this column forecasted 100.00 crude oil by 2008.
And today no one believes crude oil could possibly fall back to 50.00 or lower within the next three years.
Oud 9 maart 2008, 21:59   #596
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gepubliceerd 3 oktober 2005

Gepubliceerd 18 december 2006

Gepubliceerd 8 maart 2008
Moet dat iets bewijzen of zo ?

Domme vraag, laat maar, niet op antwoorden.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 15:24   #597
cor
Minister

Standaard

Meer dan twee jaar op voorhand een omschrijving van de feiten en een nauwkeurige timing.
Niet slecht van de columnschrijver.
Ik zou zelfs zeggen, indrukwekkend.
Oud 26 mei 2008, 13:06   #598
Uh-Huh
Banneling

Standaard

*bump*

Een paar dagen geleden heb ik ontdekt dat er naast de gewone aspecten tussen planeten (driehoeken/trines, sextielen/sextiles, opposities/opposites, vierkanten/squares) nog andere zeldzamere formaties tussen planten bestaan die ook een betekenis hebben.

Mijn aandacht werd vooral getrokken door de Mystic Rectangle:

omdat die blijkbaar ook in m'n geboortehoroscoop aanwezig is:

Maan-Venus-Neptunus en Pluto vormen de vierkant (of Rectangle) en de twee opposities komen van Maan-Pluto en Venus-Neptunus.

Maar wat betekent die formatie nu precies? Sommige site's op het internet beweren dat zoiets het dromerige/spirituele van een persoon vermeerdert. Als dit juist is, dan zou dat in mijn geval toch wel een pak zaken verklaren.

Zijn er hier mensen die nog betekenissen van de Mystic Rectangle kennen of in horoscopen van personen/gebeurtenissen nog andere formaties hebben aangetroffen?
Oud 27 mei 2008, 09:33   #599
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Maar wat betekent die formatie nu precies? Sommige site's op het internet beweren dat zoiets het dromerige/spirituele van een persoon vermeerdert. Als dit juist is, dan zou dat in mijn geval toch wel een pak zaken verklaren.

Zijn er hier mensen die nog betekenissen van de Mystic Rectangle kennen of in horoscopen van personen/gebeurtenissen nog andere formaties hebben aangetroffen?
Andere bekende aspectpatronen als de grote driehoek, het groot kruis, enz. zul je wel kennen.
Maar zoek ook eens iets op over planeetpatronen. Uw horoscoop bijvoorbeeld is van het emmertype, met de maan als focus (alle planeten aan een kant, één planeet daar tegenover). Dit legt een enorme nadruk op de planeet die als 'handvat' fungeert (hier de maan).

Ik zend u een persoonlijk bericht met een passage uit "Astrological aspects" van Dane Rudhyar, met o.a. uitleg over de mystieke rechthoek (te lang om hier weer te geven). Goed aangekomen?

Als de eerder filosofische maar zeer diepgaande manier van schrijven van Rudhyar je aanspreekt, moet je zeker zijn hoofdwerk eens lezen; dat heb ik al eens gezegd. "Astrologie, aanleg en karakter" (The astrology of personality). Daaruit leer je wat astrologie eigenlijk is, en de diepere inhoud van de verschillende elementen en hun verbanden.

Bij de meer practische boeken zou ik o.a. nog aanraden: 'Aspekten' van Bill Tierney, verkrijgbaar in de Antwerpse bib.

Ook zeer lezenswaard uit de bib:
'Planeten in teken, huis en aspect' van Robert Hand.
'Planeten en Aspecten in de horoscoop' van Robert Pelletier.

Laatst gewijzigd door cor : 27 mei 2008 om 09:51.
Oud 30 juni 2008, 12:55   #600
evelinesalario
Vreemdeling

Standaard mystieke rechthoek

Hallo Cor,

Ik ben al jaren op zoek naar iemand die verstand heeft van grote driehoeken en mystieke rechthoeken in een horoscoop, maar de meeste astrologen verklaren alleen de verbindingen van de planeten onderling. Ik heb ook twee vliegers in mijn horoscoop, en alle planeten zijn verbonden zoals je kunt zien.
Wil je mij die informatie ook opsturen?
Hieronder mijn horoscoop ( de tweede is een grapje, met verbindingen naar alle astroiden)
Eveline

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  astro_2ast_01_eveline_salario_hk_40855_31923.gif
Bekeken: 134
Grootte:  31,7 KB
ID: 35125Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  astro_2at_01_eveline_salario_hk_40664_25040.gif
Bekeken: 118
Grootte:  31,7 KB
ID: 35126
evelinesalario is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be