Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2007, 16:59   #581
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Laatste, maar dan echt wel de allerlaatste poging :

Uit een avatar kan je deze dingen met objectieve zekerheid afleiden :
1) WAT die avatar voorstelt
2) WIE die avatar heeft gekozen
3) eventueel WANNEER iemand die avatar heeft gekozen (naar aanleiding van een discussie, etc.)

Wat je uit een avatar niet kunt afleiden is WAAROM iemand een avatar heeft gekozen. Je kunt daar wel de wildste speculaties over lanceren, maar als je het wilt weten dan moet je het aan de eigenaar vragen.

Jij en Jukes gaan uit van de hypothese dat homo's een avatar kiezen voor een bepaalde reden (om hun seksualiteit te etaleren, enz), en stellen de vraag aan de homo's op dit forum, of althans aan degenen waarvan je weet dat ze homo zijn. Dezen antwoorden ook. Raf zei dat hij zijn avatar een mooie foto vond, Andromeda vond de zijne aantrekkelijk wegens het sensuele aspect en ik vind de mijne gewoon mooi tout court en ook historisch interessant. Je krijgt dus de antwoorden die je vraagt, maar nu blijkt toch al weer ettelijke tientallen pagina's dat jullie die antwoorden niet aanvaarden, zolang het WAAROM niet overeenkomt met de hypothese die jullie erover op voorhand gemaakt hadden.

Het mordicus blijven herhalen van dezelfde vraag zal daar niet veel aan veranderen. Ik begrijp echt niet waar deze ondervraging heen moet.

En wat moet dat gelul over Elvis voorstellen? Wil je daarmee zeggen dat Andromeda of iemand anders hier liegt? Zeg dat dan gewoon, dan kunnen we meteen stoppen.

Je snapt het nog altijd niet hé?

Het gaat over mensen die hun seksuele geaardheid uiten via hun avatar. De vraag is waarom ze dat doen.

Het gaat niet zozeer om de avatar an sich, maar om wat er op staat natuurlijk. Als iemand dan zegt dat hij zijn avatar gekozen heeft omdat hij die mooi vindt, dan is dat totaal naast de kwestie. Het is nogal wiedes dat hij een voorkeur heeft voor die avatar. Een kind zou het weten.

Waarom ze hun seksuele voorkeur uiten via hun avatar, dat is wat interessant is. En wat inderdaad opvalt is dat vooral homoseksuelen dat doen. Dat is geen hypothese, dat is geen veronderstelling, dat is wat het oog registreert in de hersenen. Het is precies vanuit deze vaststelling dat de thread ontstaan is.

Het eigenaardige is als je dat vraagt, zij zich in duizend bochten wringen om niet te hoeven antwoorden. Sommigen zeggen zelf ronduit dat ze met hun avatar het geaardheid niet etaleren. Nochtans zal geen mens er aan twijfelen dat het om homoseksuelen gaat en het klopt nog ook. Ik kan er ergens nog inkomen dat het niet direct de bedoeling was, maar dat maakt de zaak alleen maar gewichtiger. We spreken dan over mensen die onbewust hun geaardheid als uithangbord gebruiken. Tjah?!

Zelfs jij Doki hebt een avatar gekozen waaruit je geaardheid blijkt. Kun je nu gewoon niet zeggen waarom je een avatar hebt gekozen waar je geaardheid uit moet blijken, ipv rond de pot te draaien?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 september 2007 om 17:06.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 17:07   #582
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Ik ben eens bij een collega die homo is, thuis geweest en hij was bezig met fotoshop of weet ik veel om foto's met zn eigen afbeelding zo te corrigeren dat hij er weer stukken jonger uitziet zonder rimpels of vale plekken. En hij was zo al uren bezig. En, zei hij nog, soms gebeurt het dat hij foto's na urenlang werk wist en alles weer helemaal opnieuw begint.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 17:18   #583
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Het gaat over mensen die hun seksuele geaardheid uiten via hun avatar. De vraag is waarom ze dat doen.

Het gaat niet zozeer om de avatar an sich, maar om wat er op staat natuurlijk. Als iemand dan zegt dat hij zijn avatar gekozen heeft omdat hij die mooi vindt, dan is dat totaal naast de kwestie. Het is nogal wiedes dat hij een voorkeur heeft voor die avatar. Een kind zou het weten.

Waarom ze hun seksuele voorkeur uiten via hun avatar, dat is wat interessant is. En wat inderdaad opvalt is dat homosekuelen dat doen.

Het eigenaardige is als je dat vraagt, zij zich in duizend bochten wringen om niet te hoeven antwoorden. Sommigen zeggen zelf ronduit dat ze met hun avatar het geaardheid niet etaleren. Nochtans zal geen mens er aan twijfelen dat het om homoseksuelen gaat en het klopt nog ook.

Zelfs jij Doki hebt een avatar gekozen waaruit je geaardheid blijkt. Kun je nu gewoon niet zeggen waarom je een avatar hebt gekozen waar je geaardheid uit moet blijken, ipv rond de pot te draaien?

Paulus.
Oh maar nu begin ik het te snappen! Dus volgens de Paulusiaanse logica is het correct te zeggen dat elkeen die een avatar kiest die overeenkomt met een bepaald aspect van zijn persoon, dit doet om dat aspect te etaleren naar de buitenwereld?

Als we zo gaan beginnen, dan wordt er nogal wat afgeëtaleerd hier.

Kijk, mijn definitie van etaleren (en ik vermoed dat dit de meest gangbare is), is het opzettelijk demonstreren van iets naar de buitenwereld toe. Met andere woorden, de keuze van de avatar wordt in dat geval bepaald in functie van het doel, met name het duidelijk maken van de seksuele geaardheid. De inhoud wordt in dat geval secundair, als het maar duidelijk is naar de buitenwereld. Als in mijn geval etaleren het doel zou geweest zijn, dan denk ik dat ik met mijn huidige avatar een zeer slechte keuze zou hebben gemaakt. Iemand die niet bekend is met die afbeelding zou heel gemakkelijk kunnen denken dat het een heterokoppel betreft, of er gewoon geen aandacht aan besteden. Als ik mijn seksualiteit echt had willen etaleren, dan had ik wel gekozen voor een afbeelding die ik zelf misschien minder ontroerend en mooi vond, maar die duidelijker overkwam. Of misschien gewoon voor een rainbow flag of iets dergelijks.

Trouwens, ik heb zo het vermoeden dat je met avatars in de vorm van een rainbow flag minder last zou hebben dan met kussende mannen, al zijn die twee even expliciet homoseksueel.

Laatst gewijzigd door Doki : 7 september 2007 om 17:22.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 17:30   #584
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh maar nu begin ik het te snappen! Dus volgens de Paulusiaanse logica is het correct te zeggen dat elkeen die een avatar kiest die overeenkomt met een bepaald aspect van zijn persoon, dit doet om dat aspect van zijn persoonlijkheid te etaleren naar de buitenwereld?
Yep!

Citaat:
Als we zo gaan beginnen, dan wordt er nogal wat afgeëtaleerd hier.

Kijk, mijn definitie van etaleren (en ik vermoed dat dit de meest gangbare is), is het opzettelijk demonstreren van iets naar de buitenwereld toe. Met andere woorden, de keuze van de avatar wordt in dat geval bepaald in functie van het doel, met name het duidelijk maken van de seksuele geaardheid. De inhoud wordt in dat geval secundair, als het maar duidelijk is naar de buitenwereld.
Dat weten we en dat is heel duidelijk. Dat is namelijk wat we vaststellen. En deze vaststelling heeft tot de vraag geleid.

Dus als je nu nog zegt waarom jij je seksuele geaardheid etaleert of opzettelijk demonstreert zoals je zegt, dan heb je alle punten.

Paulus.
Oud 7 september 2007, 17:36   #585
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yep!

Dat weten we en dat is heel duidelijk. Dat is namelijk wat we vaststellen. En deze vaststelling heeft tot de vraag geleid.

Dus als je nu nog zegt waarom jij je seksuele geaardheid etaleert of opzettelijk demonstreert zoals je zegt, dan heb je alle punten.

Paulus.
Ik zeg je juist dat als het mijn bedoeling zou zijn geweest om mijn seksualiteit te etaleren, ik wel een andere afbeelding zou geselecteerd hebben. Maar dat was dus niet mijn bedoeling. Ben jij blind én doof tegelijk of zo?

Waar haal jij de arrogantie vandaan om te denken dat jij zomaar kunt aflezen van iemand's avatar wat zijn bedoeling is geweest met die keuze?

Zie je mij hier soms één of andere afleiding maken uit dat gevogelte van jou? Nee. Jij ziet graag een duif als avatar. Bon, punt andere lijn.

Laatst gewijzigd door Doki : 7 september 2007 om 17:40.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 17:40   #586
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik vind gay or straight tongkussen in het openbaar puberaal gedrag. Gelukkig zijn het meestal dan ook pubers die dit doen. Volwassenen zijn iets discreter.

Dat was een goeike. Ik heb er smakelijk om kunnen lachen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 17:47   #587
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee Paulus. De vraag is in de eerste plaats òf ze dat doen. Aan degenen die daarop bevestigend antwoorden, kan je vervolgens je vraag voorleggen.

Citaat:
Paulus.
Raf.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 7 september 2007, 17:48   #588
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg je juist dat als het mijn bedoeling zou zijn geweest om mijn seksualiteit te etaleren, ik wel een andere afbeelding zou geselecteerd hebben. Maar dat was dus niet mijn bedoeling. Ben jij blind én doof tegelijk of zo?

Waar haal jij de arrogantie vandaan om te denken dat jij zomaar kunt aflezen van iemand's avatar wat zijn bedoeling is geweest met die keuze?

Zie je mij hier soms één of andere afleiding maken uit dat gevogelte van jou? Nee. Jij ziet graag een duif als avatar. Bon, punt andere lijn.
Dus je probeert me wijs te maken dat je je seksuele voorkeur in je avatar etaleert, zonder dat het eigenlijk je bedoeling is. Dan zijn we weer waar we waren hé...?!

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=574

En Elvis leeft.

Paulus.
Oud 7 september 2007, 17:50   #589
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik ben eens bij een collega die homo is, thuis geweest en hij was bezig met fotoshop of weet ik veel om foto's met zn eigen afbeelding zo te corrigeren dat hij er weer stukken jonger uitziet zonder rimpels of vale plekken. En hij was zo al uren bezig. En, zei hij nog, soms gebeurt het dat hij foto's na urenlang werk wist en alles weer helemaal opnieuw begint.
De relevantie daarvan ontgaat me eerlijk gezegd enigszins...

Citaat:
Oud 7 september 2007, 17:54   #590
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee Paulus. De vraag is in de eerste plaats òf ze dat doen. Aan degenen die daarop bevestigend antwoorden, kan je vervolgens je vraag voorleggen.

Raf.
Straks ga je me nog vertellen dat je eigenlijk de Paus van Rome wilt uitbeelden. A ja, want ik kan dat toch niet weten hé? Dat weet jij alleen.

Geloof me Raf. Die twee op je avatar vertellen ons heel precies wat je geaardheid is, ook al zeg je nog honderd keer dat het niet waar is.

Er is geen verschil tussen jou geaardheid en die van op je avatar. En dat weet je best.

Paulus.
Oud 7 september 2007, 17:54   #591
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus je probeert me wijs te maken dat je je seksuele voorkeur in je avatar etaleert, zonder dat het eigenlijk je bedoeling is. Dan zijn we weer waar we waren hé...?!

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=574

En Elvis leeft.

Paulus.
Ik etaleer niemendal, maar ik zie dat ik ondertussen ook al voor een leugenaar doorga. Weet je hoe ze dat noemen Paulus, als iemand zich omringt voelt door leugenaars en complotten zonder dat daar een aanleiding toe is? Paranoia.

Iemand die daarnaast ook nog eens Elvis meent te ontwaren, die noemt men stapelzot.
Oud 7 september 2007, 17:54   #592
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
De relevantie daarvan ontgaat me eerlijk gezegd enigszins...
Dat had ik van jou niet gedacht.

Paulus.
Oud 7 september 2007, 17:55   #593
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom ze hun seksuele voorkeur uiten via hun avatar, dat is wat interessant is. En wat inderdaad opvalt is dat vooral homoseksuelen dat doen. Dat is geen hypothese, dat is geen veronderstelling, dat is wat het oog registreert in de hersenen. Het is precies vanuit deze vaststelling dat de thread ontstaan is.

Het eigenaardige is als je dat vraagt, zij zich in duizend bochten wringen om niet te hoeven antwoorden. Sommigen zeggen zelf ronduit dat ze met hun avatar het geaardheid niet etaleren. Nochtans zal geen mens er aan twijfelen dat het om homoseksuelen gaat en het klopt nog ook. Ik kan er ergens nog inkomen dat het niet direct de bedoeling was, maar dat maakt de zaak alleen maar gewichtiger. We spreken dan over mensen die onbewust hun geaardheid als uithangbord gebruiken. Tjah?!

Paulus.
I was wrong, boy, was I wrong....

Paulus, ik ga je een prijs geven...

Zagevent nr. 1 op dit forum, met een straatlengte voorsprong.

Djeez makker, wat maakt het nu uit waarom ze dit doen? ga jij hun intentieproces maken om ze dan vanuit jouw kleinzielige, kleingeestige verstand en vanuit je krampachtig conservatieve houding te veroordelen?

jongens jongens jongens... dat vindt homo's minderwaardig, vindt homoseksualiteit niet normaal, vindt prentjes van kussende mannen vies.... en toch beweert het dat het niks tegen homo's heeft.....

Laatst gewijzigd door Khonnor : 7 september 2007 om 17:56.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 17:56   #594
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik etaleer niemendal, maar ik zie dat ik ondertussen ook al voor een leugenaar doorga. Weet je hoe ze dat noemen Paulus, als iemand zich omringt voelt door leugenaars en complotten zonder dat daar een aanleiding toe is? Paranoia.

Iemand die daarnaast ook nog eens Elvis meent te ontwaren, die noemt men stapelzot.
Je kunt maar weten wat je etaleert als je het vraagt aan diegenen die er naar kijken.

Paulus.
Oud 7 september 2007, 17:57   #595
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kunt maar weten wat je etaleert als je het vraagt aan diegenen die er naar kijken.

Paulus.
niks van... jij kan het intentieproces van iemand anders niet maken...

jij reageert erop vanuit je eigen kleingeestige visie... dat wel
Oud 7 september 2007, 17:59   #596
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Djeez makker, wat maakt het nu uit waarom ze dit doen?
Mij maakt het ook niet uit.

Citaat:
ga jij hun intentieproces maken om ze dan vanuit jouw kleinzielige, kleingeestige verstand en vanuit je krampachtig conservatieve houding te veroordelen?
Ik maak niemands proces.

Citaat:
jongens jongens jongens... dat vindt homo's minderwaardig, vindt homoseksualiteit niet normaal, vindt prentjes van kussende mannen vies.... en toch beweert het dat het niks tegen homo's heeft.....

Je legt woorden in mijn mond die ik nooit gezegd heb om vervolgens te concluderen dat ik iets tegen homo's zou hebben.

Mag ik je vragen me niet voortdurend te beledigen. Bij mijn weten heb ik jou nooit iets miszegt of misdaan.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 september 2007 om 18:02.
Oud 7 september 2007, 18:00   #597
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
niks van... jij kan het intentieproces van iemand anders niet maken...
Ik niet nee. Jij wel blijkbaar?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 september 2007 om 18:03.
Oud 7 september 2007, 18:07   #598
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
Het wordt beter en beter. Nu kan ik zelf al niet eens meer weten wat de bedoeling is van mijn eigen avatar, maar ik moet dat vragen aan mensen zoals jij? Scizofrene paranoia.
Oud 7 september 2007, 18:14   #599
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het wordt beter en beter. Nu kan ik zelf al niet eens meer weten wat de bedoeling is van mijn eigen avatar, maar ik moet dat vragen aan mensen zoals jij? Scizofrene paranoia.
Of het je bedoeling is of niet, staat daar los van. Ik heb het over wat te zien is. En we zien weldegelijk iets dat naar jou geaardheid refereert. Zeg nu niet dat dit je ten zeerste verbaast of dat je dit nooit had kunnen denken of zo... Wat denk je dat twee kussende mannen voorstellen?

Paulus.
Oud 7 september 2007, 18:23   #600
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Straks ga je me nog vertellen dat je eigenlijk de Paus van Rome wilt uitbeelden. A ja, want ik kan dat toch niet weten hé? Dat weet jij alleen.
Nu zijn we er! Dat weet IK inderdaad alleen.

Citaat:
Geloof me Raf. Die twee op je avatar vertellen ons heel precies wat je geaardheid is, ook al zeg je nog honderd keer dat het niet waar is.
Nee Paulus. Die avatar bevestigt in jouw ogen mijn geaardheid. Jij WIST namelijk al dat ik homo was vóór ik deze avatar gebruikte. Als ik hier echter als nieuweling op het forum zou aankomen en ik koos voor een avatar van twee kussende mannen, dan zou je je daar allicht vragen bij stellen, maar je zou er mijn geaardheid NIET uit kunnen afleiden zolang ik dat niet bevestigd had. Zie je, Paulus: uit een afbeelding op een anoniem internetforum kan je helemaal niets afleiden omtrent de intenties van de gebruiker. Dat is puur een idée-fixe van jou. Hoe sneller je dat gaat inzien, hoe sneller we deze volstrekt absurde discussie kunnen afsluiten.

Citaat:
Er is geen verschil tussen jou geaardheid en die van op je avatar. En dat weet je best.
Ken jij dan de geaardheid van die twee jongens op mijn avatar?

Citaat:
Paulus.
Raf.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be