Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Tekent u de petitie "Red de Solidariteit"?
Ja, zonder meer 14 10,45%
Ja, maar vooral omwille van het communautaire aspect 7 5,22%
Ja, maar vooral omwille van het economische aspect 8 5,97%
Nee, zonder meer 76 56,72%
Nee, maar vooral niet omwille van het communautaire aspect 12 8,96%
Nee, maar vooral niet omwille van het economische aspect 4 2,99%
Ik twijfel 1 0,75%
Geen mening / Niet toepasselijk (andere nationaliteit) 12 8,96%
Aantal stemmers: 134. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2007, 19:58   #581
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
Nee gewoon uit de context getrokken of grenst Congo tegenwoordig aan Vlaanderen, maakt het deel uit van België en is de Belgische federale sociale zekerheid er ook voor hen ?

Voor alle duidelijkheid, ik hoop dat we ooit zover geraken dat ons systeem van FSZ wordt uitgedragen en nog verder dan Congo !
Moet Congo aan Vlaanderen grenzen omdat wij hen of zij ons zouden helpen? en moeten wij daarom deel utmaken van een zelfde land? Natuurlijk niet, de wereld is een dorp weet je wel!

Voor alle duidelijkheid, ik hoop ook dat alle mensen het even goed of indien mogelijk nog beter stellen dan wij.
In afwachting zouden de Walen kunnen beginnen hun onderwijs wat te verbeteren, wat meer talen leren en hun mouwen op te stopen en te leven van eigen werk en niet op kap van de buurman.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 22:36   #582
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

hurycane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Moet Congo aan Vlaanderen grenzen omdat wij hen of zij ons zouden helpen? en moeten wij daarom deel utmaken van een zelfde land? Natuurlijk niet, de wereld is een dorp weet je wel!

Voor alle duidelijkheid, ik hoop ook dat alle mensen het even goed of indien mogelijk nog beter stellen dan wij.
In afwachting zouden de Walen kunnen beginnen hun onderwijs wat te verbeteren, wat meer talen leren en hun mouwen op te stopen en te leven van eigen werk en niet op kap van de buurman.
Nee maar je kan enkel verder bouwen op wat je hebt en dat is nu eenmaal een federale sociale zekerheid. Hoe je een systeem van sociale zekerheid wil uitbreiden naar bvb. Congo door resoluut te kiezen om dat van nu af te bouwen is me dan ook een raadsel.

En wat de talen betreft. Al diegene die het niet eens zijn dat Engels de tweede taal moet worden, zowel in Vlaanderen als Wallonië, is geen realist. Noch met Frans, noch met Nederlands komen we ver op deze wereld.
hurycane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 21:19   #583
straatrue
Minister-President

Standaard

Het aftellen is begonnen:

Totaal aantal handtekeningen sinds 27-09-2007: 99566
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 13:21   #584
straatrue
Minister-President

Standaard

En vandaag = meer dan 100.000

Het is hier plotseling zo stil

Laatst gewijzigd door straatrue : 12 december 2007 om 13:21.
Oud 12 december 2007, 13:40   #585
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
En vandaag = meer dan 100.000

Het is hier plotseling zo stil
Who cares anyway?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 15:22   #586
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

We care. Er is lang geen meerderheid voor een onafhankelijk Vlaanderen en dat is de jongste weken wel heel erg duidelijk geworden. Lang leve België! Vive La Belgique!

Laatst gewijzigd door Wanne : 12 december 2007 om 15:23.
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 15:25   #587
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne Bekijk bericht
We care. Er is lang geen meerderheid voor een onafhankelijk Vlaanderen en dat is de jongste weken wel heel erg duidelijk geworden. Lang leve België! Vive La Belgique!

Maar machine België werkt niet meer. Het is verroest en de tandwielen vliegen er aan alle kanten uit. België behoort vervangen te worden door 2 nieuwere machines genaamd Vlaanderen en Wallonië.
Oud 12 december 2007, 15:30   #588
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Maar machine België werkt niet meer. Het is verroest en de tandwielen vliegen er aan alle kanten uit. België behoort vervangen te worden door 2 nieuwere machines genaamd Vlaanderen en Wallonië.
België is geen machine. 't is niet omdat jij je niet kan voorstellen dat je je verwant voelt met mensen die een andere taal spreken, dat andere mensen dat daarom niet kunnen of doen. België heeft een lange geschiedenis achter zich en dat laat nu eenmaal sporen na die je niet zomaar kan uitwissen, ook al zou jij dat graag willen. Men kan de evolutie naar meer bevoegdheden voor de gewesten trouwens evengoed als een oorzaak voor problemen zien. Een federale kieskring kan helpen. Niet alles wordt beter apart gedaan.

Laatst gewijzigd door Wanne : 12 december 2007 om 15:31.
Oud 12 december 2007, 15:44   #589
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een referendum zou gepast zijn.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 15:49   #590
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is het verband? Deze petitie heeft niets met al dan niet Vlaamse onafhankelijkheid te maken, maar met het bestendigen van de miljardenstroom naar Wallonië.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 16:08   #591
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er een meerderheid voor België? En indien die bestaat, is het een goede zaak dat het grootste deel van de bevolking in de waan verkeert dat je door het VBO-instrument te steunen de solidariteit bevordert?
In een ernstige discussie lijken mij dat belangrijkere vragen dan de vraag hoe veel mensen voor een onafhankelijk Vlaanderen zijn.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 21:54   #592
mcielen
Provinciaal Statenlid

mcielen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus jij concludeert uit een petitie die ondertekend wordt door welgeteld 1% van de bevolking dat de absolute meerderheid van de bevolking voor een behoud van het gedrocht België is?
Oud 13 december 2007, 00:51   #593
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mcielen Bekijk bericht
Dus jij concludeert uit een petitie die ondertekend wordt door welgeteld 1% van de bevolking dat de absolute meerderheid van de bevolking voor een behoud van het gedrocht België is?
Een petitie laat altijd maar de stem van een bepaald gedeelte van de bevolking horen. Jij zou er anders wel als eerste bij zijn om te beweren dat de petitie veelzeggend is als het in jouw voordeel zou uitdraaien.
Oud 13 december 2007, 00:53   #594
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Is er een meerderheid voor België? En indien die bestaat, is het een goede zaak dat het grootste deel van de bevolking in de waan verkeert dat je door het VBO-instrument te steunen de solidariteit bevordert?
In een ernstige discussie lijken mij dat belangrijkere vragen dan de vraag hoe veel mensen voor een onafhankelijk Vlaanderen zijn.
Onze verscheidenheid biedt eveneens voordelen zoals onze meertaligheid. Mensen onderschatten dat. Dat heeft ons reeds veel opgeleverd en dat valt uiteraard niet uit te drukken in een miljardenstroom of zoiets. Ik ben voor een rechtse politiek, maar niet één waarin het ieder voor zich is. Ik vind dat wij de franstaligen bijvoorbeeld moeten kunnen verplichten om hun onderwijs te verbeteren.
Oud 13 december 2007, 01:58   #595
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onze verscheidenheid biedt eveneens voordelen zoals onze meertaligheid. Mensen onderschatten dat.
Met deze zin gaat nog gelachen worden. Dat voel ik zo...

Citaat:
Ik ben voor een rechtse politiek
Nogal wiedes. U bent belgicist.

Citaat:
Ik vind dat wij de franstaligen bijvoorbeeld moeten kunnen verplichten om hun onderwijs te verbeteren.
Met andere woorden, u bent een soort 21e eeuwse koloniaal?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 06:31   #596
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik vind dat wij de franstaligen bijvoorbeeld moeten kunnen verplichten om hun onderwijs te verbeteren.
Maar de VL zijn zo dom geweest om het onderwijs te splitsen en zo hebben de VL niets te zeggen aan het (talen-)onderwijs in WL.

En... in VL wordt FR vooral onderwijzen door VL en in WL wordt NL vooral gegeven door FRanstaligen... terwijl de native speakers aan de achterdeur wonen.

Heel erg want de VL economie schreeuwt om werknemers uit FRbelgië.
Oud 13 december 2007, 22:53   #597
mcielen
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Een petitie laat altijd maar de stem van een bepaald gedeelte van de bevolking horen. Jij zou er anders wel als eerste bij zijn om te beweren dat de petitie veelzeggend is als het in jouw voordeel zou uitdraaien.
De dag dat je mij hoort beweren dat een petitie iets zegt over "de meerderheid", mag je mij persoonlijk een schop onder mijn... komen geven. Ik geloof namelijk totaal niet in de represantitiviteit van petities/peilingen/polls. Welke richting die ook uitgaan.
Oud 13 december 2007, 23:07   #598
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
De dag dat je mij hoort beweren dat een petitie iets zegt over "de meerderheid", mag je mij persoonlijk een schop onder mijn... komen geven. Ik geloof namelijk totaal niet in de represantitiviteit van petities/peilingen/polls. Welke richting die ook uitgaan.
Geloof jij dan wel dat de kiezer zich heeft uitgesproken voor de splitsing van de sociale zekerheid ?
Oud 14 december 2007, 20:57   #599
mcielen
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
Geloof jij dan wel dat de kiezer zich heeft uitgesproken voor de splitsing van de sociale zekerheid ?
Ik ga mij niet uitspreken over de reden waarom de kiezer kiest zoals hij kiest. Niemand kan immers in het hoofd van 6 miljoen kiezers kijken.
Oud 15 december 2007, 07:57   #600
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik ga mij niet uitspreken over de reden waarom de kiezer kiest zoals hij kiest. Niemand kan immers in het hoofd van 6 miljoen kiezers kijken.
Dat was de vraag niet. Ik zal ze duidelijker stellen. Is er ergens, in de aanloop naar 10 juni, door één bepaalde partij duidelijk gezegd dat men de splitsing van de sociale zekerheid wou of niet ?!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be