![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6061 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En wat de 'positieve punten' betreft over bijvoorbeeld de kwaliteit van het wegdek - ik weet niet hoe het in Breda is gesteld - maar in Apeldoorn is de kwaliteit als gevolg van 'vorstschade' dermate slecht dat de wegbeheerder voor de rechter gedaagd moet worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6062 | |
Minister
|
![]() Citaat:
alleen in Belgie ligt dit percentage veel hoger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6063 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 1 februari 2010 om 09:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6064 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 1 februari 2010 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6065 |
Europees Commissaris
|
![]() 15 procent van de Nederlandse bevolking zegt 'genoeg is genoeg' en ergert zich misselijk aan het openbare onfatsoen en het gebrek aan normen en waarden in de samenleving. Zijn zij gefrustreerd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6066 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar wordt liefst over gezwegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6067 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6068 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6069 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Inderdaad, maar de waarheid komt toch uit, al moeten het de kraaien uitbrengen. Zo verklaarde Hitler over prins Bernhard (prins gemaal van Juliana): 'Als het ons lukt van de koning van België af te komen door hem een pensioen van een half miljoen of zoiets te geven en hem op die manier een verguld ballingschap te verzekeren, zal ik daar dankbaar voor zijn. In Nederland liggen de zaken goddank eenvoudiger, want met Prins von Lippe-Biesterfeld (Bernhard) hebben we een volstrekt imbeciele stoethaspel op de troon. Toen hij me vlak voor zijn huwelijk een afscheidsbezoek bracht, boog en kronkelde hij als een gigolo. Een paar dagen later verklaarde hij in de Nederlandse pers, dat hij zich diep in zijn hart altijd al een Nederlander had gevoeld!' (Adolf Hitler, 24 juli 1942, uit: Hitler’s tafelgesprekken 1941-1944). Hitler over prins Hendrik (prins gemaal van koningin Wilhemina): 'Wijlen de prins-gemaal van koningin Wilhelmina was ook zo'n typische koninklijke halvegare. Hij had notabene het lef me kort na onze machtsovername te benaderen voor een lening van zevenenhalf miljoen gulden, in ruil voor zijn verzekering dat hij alles zou doen wat in zijn macht lag om de Duitse invloed in Nederland te vergroten.' (Adolf Hitler, 24 juli 1942, uit: Hitler's Tafelgesprekken) En dan maar met oranjevlagjes zwaaien op koninginnedag. Of hoe naïef en onnozel de Nederlanders toch kunnen zijn. Ze zouden beter als feestdag de 28ste december uitkiezen: de dag van de Onnozele Kinderen. ___ Laatst gewijzigd door system : 1 februari 2010 om 10:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6070 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6071 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=DYIU09o1gsI Laatst gewijzigd door system : 1 februari 2010 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6072 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Henri Ford was een notoire antisemiet. Laatst gewijzigd door system : 1 februari 2010 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6073 |
Banneling
|
![]() Ja ja nu wel kan men het weten. Maar vroeger werd het steevast verzwegen. Nu door internet kan men veel weten. Let wel, ik had internet niet nodig om het een en het ander te weten. Toevallig ben ik in het bezit van het boek van de tafelgsprekken van Hitler. En dat boek heb ik minstens zeker al 15 jaar.
Laatst gewijzigd door system : 1 februari 2010 om 11:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6074 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men kan dat achteraf naïef vinden, maar in de jaren dertig was iedereen onwetend over wat de jaren veertig zouden brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6075 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 1 februari 2010 om 11:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6076 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overigens kunt u dienaangaande het een en ander terugzien in een televisieserie van de VPRO over prins Berhard, getiteld Prins Bernhard, schavuit van Oranje.
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 1 februari 2010 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6077 |
Vreemdeling
|
![]() Hallo allemaal,
Met betrekking tot een discussie over de mogelijke aansluiting van vlaanderen bij nederland op onze universiteit kwam ik tijdens het zoeken van bestaande discussies al snel uit op dit forum. Toen ik echter zag dat er in dit topic alleen al meer dan 300 paginas zijn verloor ik mijn motivatie om alles te lezen. Aan de andere kant merk ik dat de discussie nog wel levend is, vandaar dat ik u hetvolgende vraag: Wat zijn de praktische voor- en nadelen van een mogelijke aansluiting van Vlaanderen bij Nederland? Ik heb het hierbij over de economische, politieke, sociale, etc.. gevolgen van deze onderneming, dus niet alleen de publieke opinie van vlamingen/nederlanders Mocht iemand die hier meer bekend is met de argumenten voor of tegen dit proces, welke vast en zeker in deze discussie zijn aangedragen zou kunnen reageren op mijn vraag, dan zou ons dat een hoop verder helpen. Bij voorbaat dank, Dirk, (ik heb overigens geen persoonlijke mening over dit onderwerp dus er is niet echt een reden om die bashparty hier op mij voort te zetten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6078 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat alle argumenten in het niets vervallen als het gaat om de wil van onze landgenoten. Al de rest zijn dromen, zowel bij de echte- als bij de wanabee-Hollanders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6079 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
- De kans op de verfransing van Vlaanderen neemt af. - Het verliest haar grip op Vlaanderen. - Het verliest de geldstroom vanuit Vlaanderen. Weet u er nog een paar Henri1? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6080 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |