Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2010, 09:23   #6061
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Tja, dan pak je 'toevallig' net de meest negatieve reactie uit het rijtje. De meeste andere Belgen op die site zijn een stuk positiever over Nederland.
Ach, laat ons eerlijk zijn. Deze reactie had net zo goed van een Nederlander kunnen komen. Als de stereotiepe franje ('kroketten uit de muur') wordt weggelaten, had deze reactie zelfs van mij kunnen zijn, dus zo uniek is deze reactie nu ook weer niet.

En wat de 'positieve punten' betreft over bijvoorbeeld de kwaliteit van het wegdek - ik weet niet hoe het in Breda is gesteld - maar in Apeldoorn is de kwaliteit als gevolg van 'vorstschade' dermate slecht dat de wegbeheerder voor de rechter gedaagd moet worden.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 09:42   #6062
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ach, laat ons eerlijk zijn. Deze reactie had net zo goed van een Nederlander kunnen komen. Als de stereotiepe franje ('kroketten uit de muur') wordt weggelaten, had deze reactie zelfs van mij kunnen zijn, dus zo uniek is deze reactie nu ook weer niet.

En wat de 'positieve punten' betreft over bijvoorbeeld de kwaliteit van het wegdek - ik weet niet hoe het in Breda is gesteld - maar in Apeldoorn is de kwaliteit als gevolg van 'vorstschade' dermate slecht dat de wegbeheerder voor de rechter gedaagd moet worden.
Ook Nederland heeft 15% frustraten, kijk maar naar de aanhang van Wilders,
alleen in Belgie ligt dit percentage veel hoger.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 09:46   #6063
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Die ouwe Wilhelmina heeft niets beslist eigenlijk. Ze werd letterlijk 's avonds meegenomen ofwel 'ontvoerd' naar Engeland. Als het aan haar lag had zij gebleven maar er was al een besluit gekomen: Den Haag moet volledig ontruimd worden want de Duitse paracommando's waren inmiddels al in de buurt van Rotterdam

Het plan van Wilhelmina was een akkordje met de Duitsers, plus prins Berhard geinstalleerd als de politieke leider van Nederland, ofwel de "stadhouder van Hitler".
Zij heeft zich wel 'laten' ontvoeren dan. Want als koningin had ze kunnen zeggen: ik ga niet mee! Zoals Leopold III zei tegen zijn ministers.

Laatst gewijzigd door system : 1 februari 2010 om 09:47.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 09:56   #6064
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Die ouwe Wilhelmina heeft niets beslist eigenlijk. Ze werd letterlijk 's avonds meegenomen ofwel 'ontvoerd' naar Engeland. Als het aan haar lag had zij gebleven maar er was al een besluit gekomen: Den Haag moet volledig ontruimd worden want de Duitse paracommando's waren inmiddels al in de buurt van Rotterdam

Het plan van Wilhelmina was een akkordje met de Duitsers, plus prins Berhard geinstalleerd als de politieke leider van Nederland, ofwel de "stadhouder van Hitler".
Hitler had anders geen al te hoge pet op van de Oranjes, die er alles aan deden om hun troon te bewaren. Zo was er de man van Wilhelmina of iemand uit haar entourage die reeds zeer vroeg aan Hitler voorstellen deed in dit verband. En Hitler reageerde er nooit publiekelijk op, maar wij weten uit het dagboek van Göbbels dat er binnenkamers door Hitler saracastisch en honend gedaan werd over de Oranjes.

Laatst gewijzigd door system : 1 februari 2010 om 10:04.
Oud 1 februari 2010, 09:57   #6065
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Ook Nederland heeft 15% frustraten, kijk maar naar de aanhang van Wilders,
alleen in Belgie ligt dit percentage veel hoger.
15 procent van de Nederlandse bevolking zegt 'genoeg is genoeg' en ergert zich misselijk aan het openbare onfatsoen en het gebrek aan normen en waarden in de samenleving. Zijn zij gefrustreerd?
Oud 1 februari 2010, 09:59   #6066
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Hitler hand anders geen al te hoge pet op van de Oranjes, die er alles aan deden om hun troon te bewaren. Zo was er de man van Wilhelmina die aan Hitler voorstellen deed in dit verband. Hitler reageerde er nooit publiekelijk op, maar wij weten uit het dagboek van Göbbels dat er binnenkamers door Hitler saracastisch en smalend over gedaan werd.
Het gaat ook over "zwarte" bladzijden in de Nederlandse geschiedenis.
Daar wordt liefst over gezwegen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 10:04   #6067
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hitler had anders geen al te hoge pet op van de Oranjes, die er alles aan deden om hun troon te bewaren. Zo was er de man van Wilhelmina die aan Hitler voorstellen deed in dit verband. Hitler reageerde er nooit publiekelijk op, maar wij weten uit het dagboek van Göbbels dat er binnenkamers door Hitler saracastisch en honend gedaan werd over de Oranjes.
In de jaren dertig was Hitler nog van 'onbesproken gedrag'. Hij was een gewone regeringsleider met wie andere staatshoofden en regeringsleiders in gesprek waren, onder wie Henry Ford. Maakt hem dat 'verdacht'?
Oud 1 februari 2010, 10:10   #6068
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Daar wordt helemaal niet over gezwegen. Waar je denk je dat System zijn informatie vandaan heeft?
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 10:10   #6069
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:

Inderdaad, maar de waarheid komt toch uit, al moeten het de kraaien uitbrengen.

Zo verklaarde Hitler over prins Bernhard (prins gemaal van Juliana):
'Als het ons lukt van de koning van België af te komen door hem een pensioen van een half miljoen of zoiets te geven en hem op die manier een verguld ballingschap te verzekeren, zal ik daar dankbaar voor zijn. In Nederland liggen de zaken goddank eenvoudiger, want met Prins von Lippe-Biesterfeld (Bernhard) hebben we een volstrekt imbeciele stoethaspel op de troon. Toen hij me vlak voor zijn huwelijk een afscheidsbezoek bracht, boog en kronkelde hij als een gigolo. Een paar dagen later verklaarde hij in de Nederlandse pers, dat hij zich diep in zijn hart altijd al een Nederlander had gevoeld!'

(Adolf Hitler, 24 juli 1942, uit: Hitler’s tafelgesprekken 1941-1944).

Hitler over prins Hendrik (prins gemaal van koningin Wilhemina):
'Wijlen de prins-gemaal van koningin Wilhelmina was ook zo'n typische koninklijke halvegare. Hij had notabene het lef me kort na onze machtsovername te benaderen voor een lening van zevenenhalf miljoen gulden, in ruil voor zijn verzekering dat hij alles zou doen wat in zijn macht lag om de Duitse invloed in Nederland te vergroten.'

(Adolf Hitler, 24 juli 1942, uit: Hitler's Tafelgesprekken)

En dan maar met oranjevlagjes zwaaien op koninginnedag. Of hoe naïef en onnozel de Nederlanders toch kunnen zijn. Ze zouden beter als feestdag de 28ste december uitkiezen: de dag van de Onnozele Kinderen.

___

Laatst gewijzigd door system : 1 februari 2010 om 10:38.
Oud 1 februari 2010, 10:11   #6070
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee, integendeel:

Citaat:
Cees Fasseur Wilhelmina, sterker door strijd, pagina 131: Hitler bleef tot 10 mei 1940 een bevriend staatshoofd. Er viel niet aan te ontkomen om bij officiële gebeurtenissen, zoals bij het door Duitse gasten opgeluisterde feest bij het huwelijk van Juliana en Bernhard op 7 januari 1937, het Duitse volkslied, inclusief het daaraan door Berlijn toegevoegde couplet van het Horst-Wessel-Lied, ten gehore te brengen. Omdat er Engelse gasten aanwezig waren werd ook het God Save the Queen gespeeld. De Nederlandse koningin stak (privé) die vooroorlogse jaren haar afkeer van de Führer en van de nazi's in het algemeen bepaald niet onder stoelen of banken.
Oud 1 februari 2010, 10:56   #6071
system
Banneling

Standaard

Citaat:
In de jaren dertig was Hitler nog van 'onbesproken gedrag'. Hij was een gewone regeringsleider met wie andere staatshoofden en regeringsleiders in gesprek waren, onder wie Henry Ford. Maakt hem dat 'verdacht'?
Het Horst Wessel Lied is anders qua tekst heel duidelijk. Ook in die tijd.

http://www.youtube.com/watch?v=DYIU09o1gsI

Laatst gewijzigd door system : 1 februari 2010 om 11:00.
Oud 1 februari 2010, 10:59   #6072
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Henri Ford was een notoire antisemiet.

Laatst gewijzigd door system : 1 februari 2010 om 10:59.
Oud 1 februari 2010, 11:09   #6073
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Daar wordt helemaal niet over gezwegen. Waar je denk je dat System zijn informatie vandaan heeft?
Ja ja nu wel kan men het weten. Maar vroeger werd het steevast verzwegen. Nu door internet kan men veel weten. Let wel, ik had internet niet nodig om het een en het ander te weten. Toevallig ben ik in het bezit van het boek van de tafelgsprekken van Hitler. En dat boek heb ik minstens zeker al 15 jaar.

Laatst gewijzigd door system : 1 februari 2010 om 11:10.
Oud 1 februari 2010, 11:15   #6074
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het Horst Wessel Lied is anders qua tekst heel duidelijk. Ook in die tijd.

http://www.youtube.com/watch?v=DYIU09o1gsI
Nederland voerde een strikte neutraliteitspolitiek. Tijdens het feest moest het Horst-Wessel-Lied gespeeld worden om verdere problemen te voorkomen.

Men kan dat achteraf naïef vinden, maar in de jaren dertig was iedereen onwetend over wat de jaren veertig zouden brengen.
Oud 1 februari 2010, 11:25   #6075
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Nederland voerde een strikte neutraliteitspolitiek. Tijdens het feest moest het Horst-Wessel-Lied gespeeld worden om verdere problemen te voorkomen.

Men kan dat achteraf naïef vinden, maar in de jaren dertig was iedereen onwetend over wat de jaren veertig zouden brengen.
Daarover gaat het niet alleen. Het gaat over het feit dat de prins gemaal Hendrik en zeker prins gemaal Bernhard (de vader van uw huidige koningin) vermoedelijk dubbelspel speelde. Want hij was je reinste opportunist. De Amerikanen hielden hem dan ook goed in de gaten. En terecht zou ik maar zeggen.

Laatst gewijzigd door system : 1 februari 2010 om 11:27.
Oud 1 februari 2010, 11:37   #6076
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daarover gaat het niet alleen. Het gaat over het feit dat de prins gemaal Hendrik en zeker prins gemaal Bernhard (de vader van uw huidige koningin) vermoedelijk dubbelspel speelde. Want hij was je reinste opportunist. De Amerikanen hielden hem dan ook goed in de gaten. En terecht zou ik maar zeggen.
Het kan best zijn dat Bernhard handelde uit opportunitische motieven, net zoals zijn huwelijk met Juliana. Over de integriteit waren de Amerikanen gerust, aangezien zij Bernhard aan het hoofd stelden van de BS (Binnenlandsche Strijdkrachten).

Overigens kunt u dienaangaande het een en ander terugzien in een televisieserie van de VPRO over prins Berhard, getiteld Prins Bernhard, schavuit van Oranje.

Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 1 februari 2010 om 11:40.
Oud 1 februari 2010, 11:53   #6077
GoZuidNoordBrabant
Vreemdeling

Standaard Brabant

Hallo allemaal,

Met betrekking tot een discussie over de mogelijke aansluiting van vlaanderen bij nederland op onze universiteit kwam ik tijdens het zoeken van bestaande discussies al snel uit op dit forum. Toen ik echter zag dat er in dit topic alleen al meer dan 300 paginas zijn verloor ik mijn motivatie om alles te lezen. Aan de andere kant merk ik dat de discussie nog wel levend is, vandaar dat ik u hetvolgende vraag:

Wat zijn de praktische voor- en nadelen van een mogelijke aansluiting van Vlaanderen bij Nederland?

Ik heb het hierbij over de economische, politieke, sociale, etc.. gevolgen van deze onderneming, dus niet alleen de publieke opinie van vlamingen/nederlanders

Mocht iemand die hier meer bekend is met de argumenten voor of tegen dit proces, welke vast en zeker in deze discussie zijn aangedragen zou kunnen reageren op mijn vraag, dan zou ons dat een hoop verder helpen.

Bij voorbaat dank,
Dirk, (ik heb overigens geen persoonlijke mening over dit onderwerp dus er is niet echt een reden om die bashparty hier op mij voort te zetten )
GoZuidNoordBrabant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 11:57   #6078
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GoZuidNoordBrabant Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Met betrekking tot een discussie over de mogelijke aansluiting van vlaanderen bij nederland op onze universiteit kwam ik tijdens het zoeken van bestaande discussies al snel uit op dit forum. Toen ik echter zag dat er in dit topic alleen al meer dan 300 paginas zijn verloor ik mijn motivatie om alles te lezen. Aan de andere kant merk ik dat de discussie nog wel levend is, vandaar dat ik u hetvolgende vraag:

Wat zijn de praktische voor- en nadelen van een mogelijke aansluiting van Vlaanderen bij Nederland?

Ik heb het hierbij over de economische, politieke, sociale, etc.. gevolgen van deze onderneming, dus niet alleen de publieke opinie van vlamingen/nederlanders

Mocht iemand die hier meer bekend is met de argumenten voor of tegen dit proces, welke vast en zeker in deze discussie zijn aangedragen zou kunnen reageren op mijn vraag, dan zou ons dat een hoop verder helpen.

Bij voorbaat dank,
Dirk, (ik heb overigens geen persoonlijke mening over dit onderwerp dus er is niet echt een reden om die bashparty hier op mij voort te zetten )
Lol.....

Ik denk dat alle argumenten in het niets vervallen als het gaat om de wil van onze landgenoten.
Al de rest zijn dromen, zowel bij de echte- als bij de wanabee-Hollanders.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 12:02   #6079
Fetai
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Hallo allemaal,

Bij voorbaat dank,
Nadelen voor de Belgicist:

- De kans op de verfransing van Vlaanderen neemt af.
- Het verliest haar grip op Vlaanderen.
- Het verliest de geldstroom vanuit Vlaanderen.

Weet u er nog een paar Henri1?
Fetai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 12:04   #6080
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Hallo allemaal,

Bij voorbaat dank,
Wel, indien u echt geïnteresseerd bent in dit onderwerp, dan moet u zich de moeite getroosten alle 300 pagina's te lezen. En nog vele andere pagina's op dit forum.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be