![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goodwill; het is de bedoeling in een discussie om argumenten aan te brengen.
Dat zie ik u erg weinig doen; waar wordt in de media de discussie gevoerd over werkgevers die vrouwen weigeren? Mijn werkgever stelt ong. 200-300 allochtonen te werk, blij dat dit zo goed lukt maar daarom ben ik nog niet blind voor vele andere bedrijven die wel proberen maar afhaken omdat er problemen zijn met sociale vaardigheden en arbeidsattitude. Nergens beweer ik dat Marokkaanse werknemers of van welke origine ook geen goede werknemers kunnen zijn;maar bij vooral laagopgeleide jongeren is echt vaak iets mis met houding; ook tegenover de werkgever. Filo; wie zijn in Antwerpen initiatiefnemers voor de moslimpartij? En wat is de motivatie? In de Nederlandse pers bijvoorbeeld stond dat de initiatiefnemers trouw willen zijn aan Belgische en Islamitische wetgeving ; denkt u dat dit op elkaar aansluit? Volgens mij betekent dit dat 'behoud van eigen identiteit' hoog in het vaandel staat. Van mij mogen mensen best trots zijn op hun oginine maar het is duidelijk dat vooral trouw aan islamitische wetgeving niet echt integratie bevorderd. Kun je daar ook op antwoorden, hoe jij denkt dat Islamitische en Belgische wetgeving te combineren valt, of kom je niet verder dan 'eigen gebakken kritiek'? |
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In 't Frans "un procès d'intentions": iemand veroordelen op basis van bedoelingen die je hem op voorhand al toedicht, op basis van je eigen veronderstellingen van wat die wel eens zou kunnen willen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij hebt in de media nog nooit iets gehoord over de positie van de vrouw op de arbeidsmarkt? "equal pay day", "glazen plafond", "rits-principe op verkiezingslijsten" zijn termen die je vreemd zijn? Er is geen enkele reden om een allochtoon, per definitie, uit te sluiten voor een werkplaats. Waar zijn je argumenten in de laatste alinea van je bericht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 8 november 2008 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 | |
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#606 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Discriminatie is niet de enige oorzaak waarom bepaalde groepen 'allochtonen' moeilijk aan werk geraken, Artisjok als jij daarvan maakt dat allochtonen per difinitie moeten worden uitgesloten is dit voor jou rekening, nergens beweer ik zo iets.
Ik zie niet in waarom ik moet veronderstellen dat Nederlandse kranten onwaarheden beweren wanneer ze weergeven wat de initiatiefnemers blijkbaar zelf aandroegen als hun motivatie. In Antwerpen hebben ook radicale groeperingen belangstelling voor een moslimpartij die trouwens met die naam weinig aan de verbeelding overlaat lijkt me, het moslim zijn staat nogal centraal! Wie enkel de indentiteit als moslim centraal zet gaat voor een conflictmodel binnen Westerse diversiteit; die trouwens staat voor een open samenleving; waar ziet iemand een 'open samenleving' binnen de moslimwereld? In Turkije is daar het leger voor nodig om die openheid te bewaken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#607 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In pathologische vorm uit paranoia zich in het gevoel dat men in de gaten gehouden, achtervolgd of bedreigd wordt, zonder dat zoiets daadwerkelijk gebeurt. Ook is er vaak sprake van complottheorieën. Een dergelijke waan kan bijvoorbeeld de inhoud hebben dat men wordt gevolgd, dat mensen 's nachts in het huis inbreken en rondlopen, dat er giftige gassen in het huis worden gepompt door kwaadwillende buren, dat elektronische apparaten in huis informatie naar de overheid doorzenden of dat aanhangers van een bepaalde religie de macht willen overnemen. Er bestaat over het algemeen geen ziekte-inzicht. Hierdoor zien mensen met paranoia zelf meestal geen heil in behandeling, zelfs als ze voor hun omgeving evident geestesziek zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#609 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 8 november 2008 om 17:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#611 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() E wat wil je hiermee zeggen Filo? Dat Nederlandse kranten dit publiceerden om de moslimpartij in een slecht daglicht te zetten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#612 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#613 | |
|
![]() Citaat:
Ik zal er voor jou artisjok nog maar eens een tekeningeske bij maken. Iedereen zit maar over allochtonen te spreken terwijl 'het probleem' niets te maken heeft met allochtonen maar met moslims waar de islam de oorzaak van is. Vandaar allahtonen om dit duidelijk te maken. Franbsen chinezen brazilianen enz hebben niets met schoolachterstand 'jongeren' hoofddoekenellende, islamwet, nood voor straathoek en andere werkers, onwil om het gezag van vrouwen en ongelovigen te aanvaarden enz enz. te maken.
![]() |
![]() |
#614 |
Banneling
|
![]() Of hun informatie kregen van iemand die, zoals enkele forummers hier, zijn opinie even als "de grote waarheid" voorstelde en die journalist dat geloofde bij gebrek aan andere bronnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#615 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verklaar je nader Filo? Wat bedoel je nu eigenlijk? Lijkt het je niet meer waarschijnlijk dat journalisten gewoon aan de initiatiefnemers vroegen hoe of wat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#617 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nou ja....bedankt voor de toelichting Circe; ik zat me maar af te vragen waarom dit niet gewoon kon zijn wat de initiatiefnemers zelf zeggen! Vooral omdat ik hen dit ook zelf hoor doen...ik dacht al; mijn eigen oren doen het ook niet meer goed, zal komen omdat ik 'bitter' ben?
Misschien zijn die journalisten dat ook wel! Laatst gewijzigd door alice : 9 november 2008 om 10:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het voorbeeld dat ik gaf van de allochtoon met diploma elektricien, een knelpuntberoep is toch wel frappant. Ik maak daar niet van dat allochtonen per definitie worden uitgesloten, ik stel dat er geen enkele reden is om een allochtoon per definitie uit te sluiten. 2 Je weet toch ook wel dat kranten die punten belichten die hun lezers graag lezen. 3 Vertel eens, wie zet enkel de identiteit als Moslim centraal? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inderdaad, de schoolachterstand heeft niets te maken met nationaliteit, wel met "sociale afkomst" Elke studie toont dit opnieuw aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#620 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() och! nooit geweten dat de sociaal achtergestelde autochtonen ook niet door hun lagere school geraakten omdat ze de juffrouw niet verstaan. Dat is nieuw voor me sé.
![]() |
![]() |