![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#604 |
Minister-President
|
![]() Doe niet naïef
1) Soms (niet altijd) zijn de huurders rechtstreeks schuldig (dure gsm, dure auto, grote flatscreen,...) 2) Niet alle verhuurders zijn huisjesmelkers 3) Sommige verhuurders hebben het huurgeld nodig om rond te komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#605 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
maar dat ze liever die futtiele luxe niet meer nodig moeten hebben om iets te beteken in deze wereld. Want de meeste mensen geven geen moer meer voor elkaar. Stank voor dank en een maximum profiteren want ze kunnen niet anders meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#606 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Misschien is dat 'slavenmentaliteit', zo voel ik het niet aan. Ik kan naar heel wat landen in Europa gaan en de taal spreken, maar in mn eigen land spreek ik mijn taal en die noem ik Vlaams!!!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Wees nooit te snel met uw oordeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Weldoorvoed zittend in een verwarmde ruimte, misschien met een kopje koffie en een koekje of chocolaatje, voor een computerscherm met snelle internetverbinding, is het makkelijk en, sta mij toe: vreselijk hypocriet, te oreren dat al die luxe niet gelukkig maakt. Laatst gewijzigd door Sammael : 30 november 2009 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik zeg "we", bedoel ik dan iedere en elke Vlaming? Neen, dat bedoel ik niet. ik bedoel met "we", de meerderheid of een meerderheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#611 |
Gouverneur
|
![]() U werkt in het zwart, ontvangt een uitkering, rijdt met een BMW of twee, heeft vijf flatscreens, een dure GSM (de prijs plakt er nog op), maar betaalt de huur niet?
![]() Laatst gewijzigd door Sammael : 30 november 2009 om 15:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#612 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#613 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#614 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb op verschillende manieren actie gevoerd, rel geschopt, met katapulten geschoten, met molotovs gegooid, betoogd, ingebroken, over omheiningen geklauterd, . Ik ben met pepperspray en matrakken bewerkt, in elkaar geklopt met een gebroken neus en een hersenschudding als gevolg en ik heb in cellen gezeten van politiekantoren en gevangenissen. Meermaals. Ik maak me over de revolutie geen illusies en ik heb er geen geromantiseerd beeld van. Maar voor mij geldt niet zozeer de vraag of de revolutie nodig, plezant, comfortabel is. Ik denk dat ze onvermijdelijk is. De vraag is alleen welke richting ze uitgaat. Een revolutie is niet zo uitzonderlijk als wij het ons voorstellen. Er gebeuren er elk jaar wel een paar. Of aanzetten tot, pogingen. Waarom moeten wij hier revolutie voeren? Om nog meer in weelde te kunnen zwemmen? Eén auto niet genoeg? Moet ge naast uw playstation 3 ook nog een Xbox 360 hebben? Me dunkt dat een revolutie niet gaat over wat we bezitten en je hebt gelijk dat mensen niet revolteren, laat staan in opstand komen als het water hen niet tot aan de lippen staat. Dat is zo: zolang ze meer te verliezen hebben dan hun ketenen, hun ijskast, hun plasmascherm, hun SUV, hun playstation en hun jaarlijkse vakantie van drie weken voor vier personen in de Spaanse Pyreneeën, komt er van een revolutie niets terecht. Mensen voeren geen revolutie vanuit ideologische redenen of omwille van een moraliteit of ethiek. Ze doen het omdat ze geen enkele andere optie hebben. Maar er zijn momenten waarop een groot deel van de bevolking de indruk hebben dat ze niets meer te verliezen hebben, dat ze bedrogen worden waar ze bijstaan, bestolen, voor de gek gehouden. Waarop ze tot de vaststelling komen dat de overheid hun belangen niet verdedigt maar hen juist bedriegt. Op zo'n momenten is opstand, ook grootschalig, mogelijk. Zelfs in dit land. De enige keer dat ik er in dit land getuige van was, was in 1996, naar aanleiding van het zgn. Spaghetti-arrest in de zaak Dutroux. Er waren toen gedurende meer dan een week rellen aan zowat alle gerechtsgebouwen in zowat alle grote steden van het land. Rellen, elke dag, die niet door the usual suspects werden georganiseerd maar door jongeren, chauffeurs van de Lijn, havenarbeiders (in Antwerpen), arbeiders van Vorst, kinderen soms, hun ouders, passanten en eigenlijk door een dwarsdoorsnede van de bevolking. Mensen kwamen namelijk tot de vaststelling dat de overheid niet alleen hen, hun werkgelegenheid, hun veiligheid en hun belangen niet kon of wilde verdedigen (dat wisten ze al) maar dat de overheid zelfs de veiligheid van hun kinderen niet kon en wilde garanderen. Meer nog: men vermoedde (niet onterecht) dat de overheid het hele dossier liever wilde afsluiten zonder al te veel gevolgtrekkingen en conclusies. Ik was bijzonder verbaasd over die rellen, maar ze hebben me er ook van overtuigd dat een breedgedragen opstand ook in dit land niet onmogelijk is. Als men raakt aan wat voor de mensen belangrijk is. In dit geval hun kinderen. Er komen wellicht tijden waarin zich gelijkaardige situaties zullen voordoen. Ik denk aan de gevolgen van de kredietcrisis (die verre van voorbij is; zie Dubai) en die we eigenlijk nu pas beginnen voelen. Onze banken (en dus spaargelden en pensioenen) zijn verre van gered, onze werkgelegenheid smelt als sneeuw voor de zon, onze staatsbegroting staat zo zwaar in het rood dat belangrijke uitgaven (zoals ziekenzorg en pensioenen) in de nabije toekomst zeer zwaar om dragen worden en dat volgende generaties dat nog zeer fel zullen voeren. Ik hou het voor mogelijk dat de situatie dermate nijpend wordt dat in de nabije toekomst niet alleen jongeren uit de migratie de nood voelen om hun afkeer, woede en frustratie op straat uit te schreeuwen maar waarbij ze het gezelschap krijgen van werklozen, arbeiders die met ontslag bedreigd worden, gepensioneerden die hun pensioen kwijt zijn of mensen die uit hun huis gezet worden. Ter informatie: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#615 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit is dus een normale houding die het gross der Europeanen bezit; dit is dus een normale vrije houding. Het beste is dat die Brusselaren hun Nederlands er gewoon beter op wordt dankzij deze houding (vaak antwoorden ze in het Frans, maar ze verstaan vaak dus wel degelijk Nederlands)! De leugen die jij aanhangt en voor waar aanneemt is eigenlijk een mythe die Vlamingen graag geloven, maar daarom niet minder fout is. Waarschijnlijk denk je ook dat we accentloos Frans kunnen spreken. Dat geloof je toch zelf niet? ![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 30 november 2009 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#617 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Everytime : 30 november 2009 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waar wil u naartoe met uw revolutie? Quid na het lynchen, afslachten, vermoorden van de huidige gezagsdragers en het afmaken van een heleboel burgers als collateral damage of gewoon omdat ze er anders over denken dan de "revolutionairen". Wat dan? Welk paradijs komt er in de plaats, want hetgeen u biedt moet toch fameus veel beter zijn dan hetgeen we nu hebben, om al dat bloedvergieten te verantwoorden; voor zover dat te verantwoorden valt. Wat willen jullie "revolutionairen", "tuigvrienden" en "we moeten op straat komen en alles kapot slaan!" eigenlijk? Of willen jullie gewoon de nieuwe gezagsdragers worden? Zijn jullie zelf machtsgeil en enkel maar geïnteresseerd in het gewapenderhand grijpen van de macht om ze zelf eens lekker te misbruiken? Waarom zou ik moeten aannemen dat het met jullie beter zal zijn? Wat gaat er verbeteren? Moet er hier iets verbeteren? En zo ja, is daar een revolutie voor nodig of kan dat op een vredelievender manier, zonder geweld en bloedvergieten? Sta mij toe sceptisch te zijn. Laatst gewijzigd door Sammael : 30 november 2009 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ander helft is overigens prima verstaanbaar. Voor Vlamingen én voor Nederlanders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#620 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |