Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2009, 14:29   #601
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Vaak heb ik te maken met Vlamingen die tot ze horen en zien dat ik eigenlijk Franstalig ben plots tegen mij in een gebrekkig Frans beginnen.
Soms gaan er letterlijk weken en maanden door vooraleer ze het weten.
En als ze mij dan in het Fr aanspreken pik ik zoals gewoon door in het Nl... maar toch zijn er die het telkens opnieuw proberen!
Ik spreek vloeiend Nl en leef in Vlaanderen..
Waarom ze dat doen is mij een raadsel.
Omdat de gesubsidieerde media, en het eveneens gesubsidieerd onderwijs, hun voorhoud dat het zo moet ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 14:30   #602
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Omdat wij, Vlamingen wéten dat die Hollanders ons niet verstaan, maar wij hen wel! Dat is voor mij geen teken van 'slavenmentaliteit' - net andersom zou ik denken - "Jij verstaat/begrijpt mij niet, maar ik jou lekker wel en kan zelfs je taaltje spréken ook, nah"!
Als u gelijk had dan zouden we tegen de Nederlanders Nederlands praten inplaats van de pseudo-Hollands.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 14:32   #603
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit jaar werden al dubbel zoveel Vlaamse gezinnen uit hun woning gedreven omdat ze de huur niet kunnen betalen. Het gaat om bijna zestig uitzettingen per dag.
Het lijkt een beeld uit lang vervlogen tijden: op bevel van de vrederechter zet de deurwaarder wanbetalers op straat. Desnoods zet hij hun inboedel op de stoep. Dat beeld uit Arm Vlaanderen is helemaal terug.
Vroeg of laat wordt er afgerekend met die rechters en deurwaarders.
Oud 30 november 2009, 14:35   #604
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Doe niet naïef
1) Soms (niet altijd) zijn de huurders rechtstreeks schuldig (dure gsm, dure auto, grote flatscreen,...)
2) Niet alle verhuurders zijn huisjesmelkers
3) Sommige verhuurders hebben het huurgeld nodig om rond te komen.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 14:38   #605
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Waarom moeten wij hier revolutie voeren? Om nog meer in weelde te kunnen zwemmen? Eén auto niet genoeg? Moet ge naast uw playstation 3 ook nog een Xbox 360 hebben?
Ik denk niet dat het voor velen om een extra wagen of Xbox draait...
maar dat ze liever die futtiele luxe niet meer nodig moeten hebben om iets te beteken in deze wereld.
Want de meeste mensen geven geen moer meer voor elkaar.
Stank voor dank en een maximum profiteren want ze kunnen niet anders meer.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 14:41   #606
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als u gelijk had dan zouden we tegen de Nederlanders Nederlands praten inplaats van de pseudo-Hollands.
..we...we...je doet net alsof iedereen het doet...ik heb het nog niet vaak gehoord in elk geval...maar, je bent het toch met me eens dat 'we' het tenminste kúnnen?

Misschien is dat 'slavenmentaliteit', zo voel ik het niet aan. Ik kan naar heel wat landen in Europa gaan en de taal spreken, maar in mn eigen land spreek ik mijn taal en die noem ik Vlaams!!!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 14:44   #607
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Doe niet naïef
1) Soms (niet altijd) zijn de huurders rechtstreeks schuldig (dure gsm, dure auto, grote flatscreen,...)
2) Niet alle verhuurders zijn huisjesmelkers
3) Sommige verhuurders hebben het huurgeld nodig om rond te komen.
Ja, die arme verhuurders en die snode steuntrekkers met hun BMW, flatscreen (verkopen ze nog andere tv's tegenwoordig?) en hun "dure" GSM (plakt de prijs er nog op misschien?)...

Wees nooit te snel met uw oordeel.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 14:48   #608
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat het voor velen om een extra wagen of Xbox draait...
maar dat ze liever die futtiele luxe niet meer nodig moeten hebben om iets te beteken in deze wereld.
Want de meeste mensen geven geen moer meer voor elkaar.
Stank voor dank en een maximum profiteren want ze kunnen niet anders meer.
Ik hou u niet tegen om met gelijkgezinden te verhuizen naar een sloppenwijk, als u denkt daar het ultieme geluk te vinden.

Weldoorvoed zittend in een verwarmde ruimte, misschien met een kopje koffie en een koekje of chocolaatje, voor een computerscherm met snelle internetverbinding, is het makkelijk en, sta mij toe: vreselijk hypocriet, te oreren dat al die luxe niet gelukkig maakt.

Laatst gewijzigd door Sammael : 30 november 2009 om 14:50.
Oud 30 november 2009, 14:54   #609
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
..we...we...je doet net alsof iedereen het doet...ik heb het nog niet vaak gehoord in elk geval...maar, je bent het toch met me eens dat 'we' het tenminste kúnnen?

Misschien is dat 'slavenmentaliteit', zo voel ik het niet aan. Ik kan naar heel wat landen in Europa gaan en de taal spreken, maar in mn eigen land spreek ik mijn taal en die noem ik Vlaams!!!
Het is waar, met "we" spreek ik in het algemeen. En inderdaad, niet elke Vlaming begint pseudo-Hollands te praten tegen een Nederlander, ik bijvoorbeeld spreek er gewoon Nederlands tegen.

Als ik zeg "we", bedoel ik dan iedere en elke Vlaming? Neen, dat bedoel ik niet. ik bedoel met "we", de meerderheid of een meerderheid.
Oud 30 november 2009, 14:56   #610
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik hou u niet tegen om met gelijkgezinden te verhuizen naar een sloppenwijk, als u denkt daar het ultieme geluk te vinden.

Weldoorvoed zittend in een verwarmde ruimte, misschien met een kopje koffie en een koekje of chocolaatje, voor een computerscherm met snelle internetverbinding, is het makkelijk en, sta mij toe: vreselijk hypocriet, te oreren dat al die luxe niet gelukkig maakt.
Ik ben een profiteur.
Oud 30 november 2009, 14:59   #611
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik ben een profiteur.
U werkt in het zwart, ontvangt een uitkering, rijdt met een BMW of twee, heeft vijf flatscreens, een dure GSM (de prijs plakt er nog op), maar betaalt de huur niet?

Laatst gewijzigd door Sammael : 30 november 2009 om 15:00.
Oud 30 november 2009, 15:00   #612
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben een profiteur.
U bent toevallig toch geen Waal?
Oud 30 november 2009, 15:01   #613
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
U bent toevallig toch geen Waal?
De hooivorken en fakkels liggen al gereed
Oud 30 november 2009, 15:02   #614
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21
Kom dan uit uw zetel en begin uw revolutie hè, als ge denkt dat het zo plezant is om uw comfortabel leven in een al bij al rustig en vredelievend land om te ruilen voor een onzeker bestaan in een land dat brandt in de vlammen van uw revolutie of, meer waarschijnlijk, de muren van een cel en het gezelschap van een kleerkast met goesting en 30 cm.
Been there, done that...

Ik heb op verschillende manieren actie gevoerd, rel geschopt, met katapulten geschoten, met molotovs gegooid, betoogd, ingebroken, over omheiningen geklauterd, . Ik ben met pepperspray en matrakken bewerkt, in elkaar geklopt met een gebroken neus en een hersenschudding als gevolg en ik heb in cellen gezeten van politiekantoren en gevangenissen. Meermaals.
Ik maak me over de revolutie geen illusies en ik heb er geen geromantiseerd beeld van.

Maar voor mij geldt niet zozeer de vraag of de revolutie nodig, plezant, comfortabel is. Ik denk dat ze onvermijdelijk is. De vraag is alleen welke richting ze uitgaat. Een revolutie is niet zo uitzonderlijk als wij het ons voorstellen. Er gebeuren er elk jaar wel een paar. Of aanzetten tot, pogingen.

Waarom moeten wij hier revolutie voeren? Om nog meer in weelde te kunnen zwemmen? Eén auto niet genoeg? Moet ge naast uw playstation 3 ook nog een Xbox 360 hebben?

Me dunkt dat een revolutie niet gaat over wat we bezitten en je hebt gelijk dat mensen niet revolteren, laat staan in opstand komen als het water hen niet tot aan de lippen staat. Dat is zo: zolang ze meer te verliezen hebben dan hun ketenen, hun ijskast, hun plasmascherm, hun SUV, hun playstation en hun jaarlijkse vakantie van drie weken voor vier personen in de Spaanse Pyreneeën, komt er van een revolutie niets terecht. Mensen voeren geen revolutie vanuit ideologische redenen of omwille van een moraliteit of ethiek. Ze doen het omdat ze geen enkele andere optie hebben.

Maar er zijn momenten waarop een groot deel van de bevolking de indruk hebben dat ze niets meer te verliezen hebben, dat ze bedrogen worden waar ze bijstaan, bestolen, voor de gek gehouden. Waarop ze tot de vaststelling komen dat de overheid hun belangen niet verdedigt maar hen juist bedriegt. Op zo'n momenten is opstand, ook grootschalig, mogelijk. Zelfs in dit land.

De enige keer dat ik er in dit land getuige van was, was in 1996, naar aanleiding van het zgn. Spaghetti-arrest in de zaak Dutroux. Er waren toen gedurende meer dan een week rellen aan zowat alle gerechtsgebouwen in zowat alle grote steden van het land. Rellen, elke dag, die niet door the usual suspects werden georganiseerd maar door jongeren, chauffeurs van de Lijn, havenarbeiders (in Antwerpen), arbeiders van Vorst, kinderen soms, hun ouders, passanten en eigenlijk door een dwarsdoorsnede van de bevolking. Mensen kwamen namelijk tot de vaststelling dat de overheid niet alleen hen, hun werkgelegenheid, hun veiligheid en hun belangen niet kon of wilde verdedigen (dat wisten ze al) maar dat de overheid zelfs de veiligheid van hun kinderen niet kon en wilde garanderen. Meer nog: men vermoedde (niet onterecht) dat de overheid het hele dossier liever wilde afsluiten zonder al te veel gevolgtrekkingen en conclusies.

Ik was bijzonder verbaasd over die rellen, maar ze hebben me er ook van overtuigd dat een breedgedragen opstand ook in dit land niet onmogelijk is. Als men raakt aan wat voor de mensen belangrijk is. In dit geval hun kinderen.

Er komen wellicht tijden waarin zich gelijkaardige situaties zullen voordoen. Ik denk aan de gevolgen van de kredietcrisis (die verre van voorbij is; zie Dubai) en die we eigenlijk nu pas beginnen voelen. Onze banken (en dus spaargelden en pensioenen) zijn verre van gered, onze werkgelegenheid smelt als sneeuw voor de zon, onze staatsbegroting staat zo zwaar in het rood dat belangrijke uitgaven (zoals ziekenzorg en pensioenen) in de nabije toekomst zeer zwaar om dragen worden en dat volgende generaties dat nog zeer fel zullen voeren. Ik hou het voor mogelijk dat de situatie dermate nijpend wordt dat in de nabije toekomst niet alleen jongeren uit de migratie de nood voelen om hun afkeer, woede en frustratie op straat uit te schreeuwen maar waarbij ze het gezelschap krijgen van werklozen, arbeiders die met ontslag bedreigd worden, gepensioneerden die hun pensioen kwijt zijn of mensen die uit hun huis gezet worden.

Ter informatie:

Citaat:
Dit jaar werden al dubbel zoveel Vlaamse gezinnen uit hun woning gedreven omdat ze de huur niet kunnen betalen. Het gaat om bijna zestig uitzettingen per dag.
Het lijkt een beeld uit lang vervlogen tijden: op bevel van de vrederechter zet de deurwaarder wanbetalers op straat. Desnoods zet hij hun inboedel op de stoep. Dat beeld uit Arm Vlaanderen is helemaal terug.
Vorig jaar werden volgens de Vlaamse Vereniging van Steden en Gemeenten (VVSG) 10.780 gezinnen uit hun woning gezet. Dat zijn er 207 per week of 30 per dag. Toen al was dat een record.
Dit jaar neemt het aantal uitzettingen hand over hand toe. We stevenen zelfs af op een verdubbeling: 60 uitzettingen per dag.
bron: De Standaard

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 15:04   #615
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
U werkt in het zwart, ontvangt een uitkering, rijdt met een BMW of twee, heeft vijf flatscreens, een dure GSM (de prijs plakt er nog op), maar betaalt de huur niet?

Neen hoor, ik werk voor de kost omdat ik dat graag doe
Oud 30 november 2009, 15:08   #616
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Omdat wij, Vlamingen wéten dat die Hollanders ons niet verstaan, maar wij hen wel! Dat is voor mij geen teken van 'slavenmentaliteit' - net andersom zou ik denken - "Jij verstaat/begrijpt mij niet, maar ik jou lekker wel en kan zelfs je taaltje spréken ook, nah"!
Hollanders verstaan ons dus wel. Mij toch. Ik spreek overigens altijd Nederlands in Brussel trouwens, behalve tegen oude mensen.
Dit is dus een normale houding die het gross der Europeanen bezit; dit is dus een normale vrije houding. Het beste is dat die Brusselaren hun Nederlands er gewoon beter op wordt dankzij deze houding (vaak antwoorden ze in het Frans, maar ze verstaan vaak dus wel degelijk Nederlands)!
De leugen die jij aanhangt en voor waar aanneemt is eigenlijk een mythe die Vlamingen graag geloven, maar daarom niet minder fout is. Waarschijnlijk denk je ook dat we accentloos Frans kunnen spreken. Dat geloof je toch zelf niet?

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 30 november 2009 om 15:20.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 15:17   #617
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vaak heb ik te maken met Vlamingen die tot ze horen en zien dat ik eigenlijk Franstalig ben plots tegen mij in een gebrekkig Frans beginnen.
Soms gaan er letterlijk weken en maanden door vooraleer ze het weten.
En als ze mij dan in het Fr aanspreken pik ik zoals gewoon door in het Nl... maar toch zijn er die het telkens opnieuw proberen!
Ik spreek vloeiend Nl en leef in Vlaanderen..
Waarom ze dat doen is mij een raadsel.
Alles hangt af in welke omstandigheden u bent. Het is al gebeurd dat we met 40 Franstaligen in een restaurant genoemd "Het Leeuw van Vlaanderen" waren. Ik ken de politische standpunten van de uitbater niet maar men kan toch gemakkelijk via de naam van zijn restaurant vermoeden dat hij Vlaams-Nationalist is. Toch heeft hij ons altijd in het Frans gesproken en dit zelfs als we met hem in het Nederlands spraken. Maar ja, hij is ook niet dom : stel nu voor, u bent een Vlaams-Nationalistische restaurantuitbater en u ziet 40 Franstaligen in uw restaurant belanden. 40 klanten, dat is toch niet niets! U zal dan eerst en vooral "kassa kassa" denken en niet zeveren omdat er Franstaligen in uw restaurant zijn. Op dit moment zal u zelfs denken dat Franstaligen plots "toffe mensen" zijn geworden.

Laatst gewijzigd door Everytime : 30 november 2009 om 15:17.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 15:17   #618
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Been there, done that...

Ik heb op verschillende manieren actie gevoerd, rel geschopt, met katapulten geschoten, met molotovs gegooid, betoogd, ingebroken, over omheiningen geklauterd, . Ik ben met pepperspray en matrakken bewerkt, in elkaar geklopt met een gebroken neus en een hersenschudding als gevolg en ik heb in cellen gezeten van politiekantoren en gevangenissen. Meermaals.
Ik maak me over de revolutie geen illusies en ik heb er geen geromantiseerd beeld van.

Maar voor mij geldt niet zozeer de vraag of de revolutie nodig, plezant, comfortabel is. Ik denk dat ze onvermijdelijk is. De vraag is alleen welke richting ze uitgaat. Een revolutie is niet zo uitzonderlijk als wij het ons voorstellen. Er gebeuren er elk jaar wel een paar. Of aanzetten tot, pogingen.

Me dunkt dat een revolutie niet gaat over wat we bezitten en je hebt gelijk dat mensen niet revolteren, laat staan in opstand komen als het water hen niet tot aan de lippen staat. Dat is zo: zolang ze meer te verliezen hebben dan hun ketenen, hun ijskast, hun plasmascherm, hun SUV, hun playstation en hun jaarlijkse vakantie van drie weken voor vier personen in de Spaanse Pyreneeën, komt er van een revolutie niets terecht. Mensen voeren geen revolutie vanuit ideologische redenen of omwille van een moraliteit of ethiek. Ze doen het omdat ze geen enkele andere optie hebben.

Maar er zijn momenten waarop een groot deel van de bevolking de indruk hebben dat ze niets meer te verliezen hebben, dat ze bedrogen worden waar ze bijstaan, bestolen, voor de gek gehouden. Waarop ze tot de vaststelling komen dat de overheid hun belangen niet verdedigt maar hen juist bedriegt. Op zo'n momenten is opstand, ook grootschalig, mogelijk. Zelfs in dit land.

De enige keer dat ik er in dit land getuige van was, was in 1996, naar aanleiding van het zgn. Spaghetti-arrest in de zaak Dutroux. Er waren toen gedurende meer dan een week rellen aan zowat alle gerechtsgebouwen in zowat alle grote steden van het land. Rellen, elke dag, die niet door the usual suspects werden georganiseerd maar door jongeren, chauffeurs van de Lijn, havenarbeiders (in Antwerpen), arbeiders van Vorst, kinderen soms, hun ouders, passanten en eigenlijk door een dwarsdoorsnede van de bevolking. Mensen kwamen namelijk tot de vaststelling dat de overheid niet alleen hen, hun werkgelegenheid, hun veiligheid en hun belangen niet kon of wilde verdedigen (dat wisten ze al) maar dat de overheid zelfs de veiligheid van hun kinderen niet kon en wilde garanderen. Meer nog: men vermoedde (niet onterecht) dat de overheid het hele dossier liever wilde afsluiten zonder al te veel gevolgtrekkingen en conclusies.

Ik was bijzonder verbaasd over die rellen, maar ze hebben me er ook van overtuigd dat een breedgedragen opstand ook in dit land niet onmogelijk is. Als men raakt aan wat voor de mensen belangrijk is. In dit geval hun kinderen.

Er komen wellicht tijden waarin zich gelijkaardige situaties zullen voordoen. Ik denk aan de gevolgen van de kredietcrisis (die verre van voorbij is; zie Dubai) en die we eigenlijk nu pas beginnen voelen. Onze banken (en dus spaargelden en pensioenen) zijn verre van gered, onze werkgelegenheid smelt als sneeuw voor de zon, onze staatsbegroting staat zo zwaar in het rood dat belangrijke uitgaven (zoals ziekenzorg en pensioenen) in de nabije toekomst zeer zwaar om dragen worden en dat volgende generaties dat nog zeer fel zullen voeren. Ik hou het voor mogelijk dat de situatie dermate nijpend wordt dat in de nabije toekomst niet alleen jongeren uit de migratie de nood voelen om hun afkeer, woede en frustratie op straat uit te schreeuwen maar waarbij ze het gezelschap krijgen van werklozen, arbeiders die met ontslag bedreigd worden, gepensioneerden die hun pensioen kwijt zijn of mensen die uit hun huis gezet worden.

Ter informatie:

bron: De Standaard
Revolutie gaat doorgaans gepaard met veel bloedvergieten.

Waar wil u naartoe met uw revolutie? Quid na het lynchen, afslachten, vermoorden van de huidige gezagsdragers en het afmaken van een heleboel burgers als collateral damage of gewoon omdat ze er anders over denken dan de "revolutionairen".

Wat dan?

Welk paradijs komt er in de plaats, want hetgeen u biedt moet toch fameus veel beter zijn dan hetgeen we nu hebben, om al dat bloedvergieten te verantwoorden; voor zover dat te verantwoorden valt.

Wat willen jullie "revolutionairen", "tuigvrienden" en "we moeten op straat komen en alles kapot slaan!" eigenlijk?

Of willen jullie gewoon de nieuwe gezagsdragers worden? Zijn jullie zelf machtsgeil en enkel maar geïnteresseerd in het gewapenderhand grijpen van de macht om ze zelf eens lekker te misbruiken? Waarom zou ik moeten aannemen dat het met jullie beter zal zijn? Wat gaat er verbeteren? Moet er hier iets verbeteren? En zo ja, is daar een revolutie voor nodig of kan dat op een vredelievender manier, zonder geweld en bloedvergieten?

Sta mij toe sceptisch te zijn.

Laatst gewijzigd door Sammael : 30 november 2009 om 15:18.
Oud 30 november 2009, 15:20   #619
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat wij, Vlamingen wéten dat die Hollanders ons niet verstaan, maar wij hen wel!
De helft van de Vlamingen worden op de eigen tv ondertiteld. Blijkbaar worden deze anders niet verstaan door het "eigen volk".

De ander helft is overigens prima verstaanbaar. Voor Vlamingen én voor Nederlanders.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2009, 15:26   #620
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Knechtenmentaliteit.
Ik denk vooral dat veel Vlamingen helemaal geen interesse in het communautair brol hebben. Voor die Vlamingen is het niet het einde van de wereld als ze Frans horen of als ze Frans spreken................
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be