Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 augustus 2010, 16:40   #601
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Zonder je bewering te staven kun je vanalles uitkramen.
Wat ik zeg is evengoed gestaafd als al die zever over Londen, Parijs of Berlijn, die hier wat verder uitgesmeerd wordt.
Garry is offline  
Oud 25 augustus 2010, 16:45   #602
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Shadowke heeft een punt.

Europa is hard op weg een door Berlijn en Parijs geleide eenheidsstaat te worden.

Met Nederland-Vlaanderen als tegenwicht is het geopolitieke eenrichtingsverkeer afgestopt.
Ik heb de oplossing voor het probleem. Dat al die Nederlandlovers en Walenlovers hier in Vlaanderen hun biezen pakken en of naar Nederland of Wallonië gaan wonen, dan zijn ze gelijk verenigd met hun voorkeurgebied en dan zijn wij er hier in Vlaanderen van verlost. Opgeruimd staat netjes. Beter kan niet. Iedereen content.

Laatst gewijzigd door Garry : 25 augustus 2010 om 16:47.
Garry is offline  
Oud 25 augustus 2010, 16:47   #603
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik heb de oplossing voor het probleem. Dat al die Nederlandlovers en Walenlovers hier in Vlaanderen hun biezen pakken en of naar Nederland of Wallonië gaan wonen, dan zijn ze gelijk verenigd met hun voorkeurgebied en dan zijn wij er hier in Vlaanderen van verlost. Opgeruimd staat netjes.
zo gaat dat al eeuwen bij jullie he?

prima hoor, jaag maar weer een stuk van jullie bevolking naar het noorden.

Wij zullen ze zoals altijd gastvrij ontvangen.
Hollander is offline  
Oud 25 augustus 2010, 16:49   #604
Shadowke

Standaard

Citaat:
Ik heb de oplossing voor het probleem. Dat al die Nederlandlovers en Walenlovers hier in Vlaanderen hun biezen pakken en of naar Nederland of Wallonië gaan wonen, dan zijn ze gelijk verenigd met hun voorkeurgebied en dan zijn wij er hier in Vlaanderen van verlost. Opgeruimd staat netjes. Beter kan niet. Iedereen content.
typisch belgicistisch.
Shadowke is offline  
Oud 25 augustus 2010, 16:50   #605
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Desondanks kan de Vlaming dat niet eens daar de grootste tv stations uit het NL taalgebied niet worden doorgegeven in Vlaanderen.
Ze willen trouwens NED2 schrappen van de kabel in Brussel. Vroeger hebben ze dat ook met France 3 geprobeerd, maar dat stuitte op verzet van Franstaligen. Wedden dat d�*t wel zal lukken? Jammer, want NED2 is de staatszender die het meeste waard is in mijn visie.
Ik vraag me af of men het buiten Brussel zal weten...
Scarabaeida is offline  
Oud 25 augustus 2010, 16:52   #606
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
typisch belgicistisch.
'Alleen mijn mening telt en wie er een andere op nahoudt, moet maar oprotten.'

Democratie? Ho maar!

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 25 augustus 2010 om 16:53.
Zwartengeel is offline  
Oud 25 augustus 2010, 16:56   #607
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
zo gaat dat al eeuwen bij jullie he?

prima hoor, jaag maar weer een stuk van jullie bevolking naar het noorden.

Wij zullen ze zoals altijd gastvrij ontvangen.
Doet er uw goesting mee, het interesseert me geen moer, al vreet je ze op met een zak vettige pettat en van die walgelijke pinda saus er bij. Het zal me worst wezen.

En dan beweren dat wede zelfde cultuur hebben; Jongens jongens jongens. Nooit van gehoord dat Vlamingen bourgondiërs zijn? Waar ga je die zoeken in Nederland? Ooit heb ik daar heldere groentesoep voorgeschoteld gekregen. Een kwartier later was ik nog aan het wachten op de groente, ik dacht dat ze het apart op diende, eerst het water en pas daarna de groente.
Garry is offline  
Oud 25 augustus 2010, 16:59   #608
Shadowke

Standaard

Citaat:
Doet er uw goesting mee, het interesseert me geen moer, al vreet je ze op met een zak vettige pettat en van die walgelijke pinda saus er bij. Het zal me worst wezen.

En dan beweren dat wede zelfde cultuur hebben; Jongens jongens jongens. Nooit van gehoord dat Vlamingen bourgondiërs zijn? Waar ga je die zoeken in Nederland? Ooit heb ik daar heldere groentesoep voorgeschoteld gekregen. Een kwartier later was ik nog aan het wachten op de groente, ik dacht dat ze het apart op diende, eerst het water en pas daarna de groente.
sorry Garry, maar Nederlanders zijn ook bourgondisch aan het worden.
zij vervlaamsen, wij vernederlandsen.
als ik jou was zou ik nog is naar Nederland op vakantie gaan.

btw zijt is kalm, je begint steeds meer en meer op een belgicist te trekken.
ook al wil je het niet aanvaarden, toch ist zo.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 25 augustus 2010 om 17:01.
Shadowke is offline  
Oud 25 augustus 2010, 16:59   #609
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht

Democratie? Ho maar!
Dan heb je toch wat je wil, en ik ook. Ik wil Vlaanderen apart en jij wil perse bij Nederland. Waar zit het probleem? Wat houd je tegen? Waarom moet ik tegen mijn wil mee met jou onder Nederland?
Garry is offline  
Oud 25 augustus 2010, 17:00   #610
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Aan wat merkt u dat?
BWarrior is offline  
Oud 25 augustus 2010, 17:02   #611
Shadowke

Standaard

Citaat:
Dan heb je toch wat je wil, en ik ook. Ik wil Vlaanderen apart en jij wil perse bij Nederland. Waar zit het probleem? Wat houd je tegen? Waarom moet ik tegen mijn wil mee met jou onder Nederland?
maar je hebt liever bij Frankrijk?
departement Flandre?

Laatst gewijzigd door Shadowke : 25 augustus 2010 om 17:03.
Shadowke is offline  
Oud 25 augustus 2010, 17:03   #612
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht

Democratie? Ho maar!
Moet je begrijpen, vóór 1970 was het onderwijs armtierig hier, maar ook nationalistischer. Zelfs de taal hebben we niet gemeen. Zo bang is onze meneer. LOL. Ik geniet van zijn frustraties en lach ermee. Ik hoop desondanks dat hij een gezonde bloeddruk behouden zal, onze bompa.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 25 augustus 2010 om 17:05.
Scarabaeida is offline  
Oud 25 augustus 2010, 17:04   #613
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

btw zijt is kalm, je begint steeds meer en meer op een belgicist te trekken.
ook al wil je het niet aanvaarden, toch ist zo.
Zal ik zeker nog wel is doen. Ik heb niets tegen Nederlanders hoor, mijn eigen grootmoeder was een Nederlandse, maar als Vlaming hebben we niets met hen gemeen, wat sommige hier ook willen beweren.
Garry is offline  
Oud 25 augustus 2010, 17:07   #614
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar je hebt liever bij Frankrijk?
departement Flandre?
Nee, ik heb niets liever. Ik wil gewoon Vlaanderen, punt uit.
Garry is offline  
Oud 25 augustus 2010, 17:11   #615
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

jong toch, wat een agressie in je schrijven.
Hollander is offline  
Oud 25 augustus 2010, 17:12   #616
Shadowke

Standaard

Citaat:
Zal ik zeker nog wel is doen. Ik heb niets tegen Nederlanders hoor, mijn eigen grootmoeder was een Nederlandse, maar als Vlaming hebben we niets met hen gemeen, wat sommige hier ook willen beweren.
sorry Garry, maar Nederlanders en Vlamingen hebben véél meer gemeen dan je denkt.
de helft van de Randstad heeft Vlaamse voorouders. Vlamingen hebben Nederland de gouden eeuw bezorgd. sommige Hollandse dialecten zijn sterk vervlaamst door deze inwijkelingen.
het Nederlands heeft als basis de 2 belangrijkste dialectengroepen: het Hollands en het ... Brabants, en aangezien het Hollands al sterk vervlaamst is ...
onze economiën zijn dezelfde.
we hebben het zelfde hinterland voor onze havens: Duitsland.
maw je kent niets van Nederland, net zoals onze trollen-Belgicisten.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 25 augustus 2010 om 17:13.
Shadowke is offline  
Oud 25 augustus 2010, 17:18   #617
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Persoonlijk ben ik de Hereniging inderdaad genegen, maar ik zou me erbij kunnen neerleggen indien het er nooit van zou komen. Wat ik niet begrijp, echter, is 'het waarom' dat men de Hollanderhaat zodanig cultiveert dat men - in het Nederlands welteverstaand - zelfs zover gaat te opperen dat men de taal niet eens gemeen had.
Ik herinner me nog 'De Grootste Belg' waarin Marc Reynebeau Hendrik Conscience moest verdedigen. Daarin vertelde de man, geheel in de traditie van 1830, dat onze bombastische schrijvervriend niet wist hoe hij moest schrijven, omdat de dialecten te ver uit elkaar hingen in Vlaanderen. Uiteindelijk kan ik met de grootste fantasie die taal die hij Vlaamsch noemde niet als een 'andere taal' dan het Nederlands zien hoor (de taal die hij samen meende te stellen uit de Vlaamsche dialecten)...
Het is meer propaganda dat iets anders, en mensen trapten er natuurlijk massaal in.

Het ergste is dat juist dergelijke zever juist een vijandigheid jegens de Belgische staat versterkt, zeker indien de bevolking minder gemakkelijk te beïnvloeden is. Nochtans hou ik niet fundamenteel vast aan een staatsgrens, en zou ik me zelfs kunnen herkennen in een rechtvaardig België dat er geen belang in heeft zijn eigen bevolking dom te houden of een dergelijk Vlaanderen in dat geval.

Wat een ongelooflijke achterlijkheid moet er hier wel niet bestaan hebben om een volk en masse zulke grove leugens wijs te maken trouwens? En hoe klein moet de horizon van die mensen al dan niet zijn?

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 25 augustus 2010 om 17:27.
Scarabaeida is offline  
Oud 25 augustus 2010, 17:22   #618
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Persoonlijk ben ik de Hereniging inderdaad genegen, maar ik zou me erbij kunnen neerleggen indien het er nooit van zou komen. Wat ik niet begrijp, echter, is 'het waarom' dat men de Hollanderhaat zodanig cultiveert dat men - in het Nederlands welteverstaand - zelfs zover gaat te opperen dat men de taal niet eens gemeen had.
Ik herinner me nog 'De Grootste Belg' waarin Marc Reynebeau Hendrik Conscience moest verdedigen. Daarin vertelde de man, geheel in de traditie van 1830, dat onze bombastische schrijvervriend niet wist hoe hij moest schrijven, omdat de dialecten te ver uit elkaar hingen in Vlaanderen. Uiteindelijk kan ik met de grootste fantasie die taal die hij Vlaamsch noemde niet als een 'andere taal' dan het Nederlands zijn hoor...
Het is meer propaganda dat iets anders, en mensen trapten er natuurlijk massaal in.

Het ergste is dat juist dergelijke zever juist een vijandigheid jegens de Belgische staat versterkt, zeker indien de bevolking minder gemakkelijk te beïnvloeden is.

Wat een ongelooflijke achterlijkheid moet er wel niet bestaan hebben om een volk en masse zulke grove leugens wijs te maken trouwens? En hoe klein moet de horizon van die mensen al dan niet zijn?
Klein land klein volk klein mensen.
Oud 25 augustus 2010, 17:24   #619
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Shadowke heeft een punt.

Europa is hard op weg een door Berlijn en Parijs geleide eenheidsstaat te worden.

Met Nederland-Vlaanderen als tegenwicht is het geopolitieke eenrichtingsverkeer afgestopt.
Maar asjeblieft hoe kan Vlaanderen & Nederland nu enig tegenwicht vormen. Dat is de muis tegen een olifant. In Parijs alleen al wonen 2x meer inwoners dan in gans Vlaanderen.
Qua stemquota binnen Europa stellen Vl & Nl toch niks voor.
Onze politiek is juist op de Frans-Duitse as gericht daar waar Nederland veel meer de anglofiele kant kiest.
Duitsland & frankrijk zijn onze grootste handelspartners, tevens is een groot
deel van de hier gevestigde bedrijven in Franse - en de voor Antwerpen zo belangrijke chemische sektor in Duitse handen.
speurneus is offline  
Oud 25 augustus 2010, 17:27   #620
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida;4942836
Wat een ongelooflijke achterlijkheid moet er hier wel niet bestaan hebben om een volk en masse zulke grove leugens wijs te maken trouwens? En hoe klein moet de horizon van die mensen al dan niet zijn?
die achterlijkheid wordt elke dag op dit forum ten toon gespreid!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be