Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2012, 19:54   #601
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
We kunnen perfect samenleven. Alleen de Vlaams-Nationalisten accepteren de andere gemeenschappen niet.
Da's waar. Want zijn de Vlaamsgezinden die zonodig de Vlaamse Gemeenschap buiten Brussel willen manoeuvreren...
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 19:59   #602
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We kunnen perfect samenleven. Alleen de Vlaams-Nationalisten accepteren de andere gemeenschappen niet.
FOUT. De andere gemeenschappen menen dat zij het recht hebben om aan die Vlaamse gemeenschap te naar hartenlust te knabbelen. Die hebben dus geen respect voor die Vlaamse gemeenschap.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 20:49   #603
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
FOUT. De andere gemeenschappen menen dat zij het recht hebben om aan die Vlaamse gemeenschap te naar hartenlust te knabbelen. Die hebben dus geen respect voor die Vlaamse gemeenschap.
'Wij kunnen samenleven, maar ik eis wel een deel van uw inkomen op, tot in de eeuwigheid, uw taal is 'si locale' dat het verwaarloosbaar is - oh en ik wil ook een deel van huis en tuin inpalmen, maar we zijn vrienden hoor - behalve als ge een fascist zijt en dat allemaal niet ziet zitten'

ROLL

Oud 31 juli 2012, 21:01   #604
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wat de OP betreft;

Ik ben een democraat dus ik vind dat BRU daar zelf over moet beslissen. Is het resultaat iets wat ik niet graag heb - bon, dan moet ik daarmee leven hé. We hebben tenslotte ook de Alien als premier die een schandalige linkse, franstalige meerderheid opdringt aan Vlaanderen... ik heb niemand doodgeschoten en geen bommen gelegd, en ben dat ook niet van plan. In de verste verte niet.

Wat ik wel zal eisen is dat men de Brusselaars een eerlijke keuze geeft. Bij Vlaanderen horen, onafhankelijk zijn, EU district worden of deel worden van Wallonie en/of Frankrijk...

Men beseft het blijkbaar niet (Als Belgie op houdt te bestaan), behalve bij de FDF, maar zodra BRU niet langer de hoofdstad is van Vlaanderen verliezen ze een groot deel van hun economische bestaansreden, want hoofdstad van Wallonie, Wallobrux laat staan Frankrijk zullen ze nooit worden.

Bovendien is het zeer onwaarschijnlijk dat indien ze meedoen in een rattachement aan FR dat de EU hun instellingen in de tweede grootste lidstaat zullen laten. En de kans dat de VS de NAVO in Evere laat - en ook een pak andere lidstaten nb, maar de VS is militair 60% van de NAVO, maar dat terzijde - is nog kleiner.
Oud 31 juli 2012, 21:38   #605
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. Na 14 october zal helemaal niets gebeuren.
2. In Tsjechoslovakije hadden ze geen "Brussel-toestanden".
Ik zeg NIET dat er na 14 oktober "iets" zal gebeuren. Lezen wat er st�*�*t !
Brussel is historisch gezien een Nederlandstalige stad.
De Vlaamse en Brusselse ekonomie zijn nauw met elkaar verweven.
O. Willockx zei: "Of je het leuk vindt of niet, de échte ekonomische macht in Brussel is Vl�*�*ms !!!" De voorzitter v.d. Brusselse Kamer van Koophandel in "The economist". Bovendien zijn honderdduizenden Vlaamse pendelaars overdag aanwezig in Brussel. Zowel Zaventem als Brussel liggen volledig op Vlaams grondgebied. Brussel is onlosmakelijk verbonden met Vlaanderen.
Daarenboven: alleen Vlaanderen is in staat de gigantische financiële en ekonomische problemen van Brussel op te lossen.
Een Vlaamse staat kan komaf maken met de knuffelpolitief t.o.v. vreemdelingen.
In een Vlaamse staat blijft Brussel z'n tweetalig statuut behouden. Vanzelfsprekend zal Vlaanderen in Brussel de taalwetten CORRECT toepassen.
Brussel is eigenlijk het ultieme tegenargument voor een onafhankelijk Vlaanderen bij gebrek aan valabele argumenten tegen Vlaamse onafhankelijkheid.
Punt.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 21:53   #606
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Wat de OP betreft;

Ik ben een democraat dus ik vind dat BRU daar zelf over moet beslissen. Is het resultaat iets wat ik niet graag heb - bon, dan moet ik daarmee leven hé. We hebben tenslotte ook de Alien als premier die een schandalige linkse, franstalige meerderheid opdringt aan Vlaanderen... ik heb niemand doodgeschoten en geen bommen gelegd, en ben dat ook niet van plan. In de verste verte niet.

Wat ik wel zal eisen is dat men de Brusselaars een eerlijke keuze geeft. Bij Vlaanderen horen, onafhankelijk zijn, EU district worden of deel worden van Wallonie en/of Frankrijk...

Men beseft het blijkbaar niet (Als Belgie op houdt te bestaan), behalve bij de FDF, maar zodra BRU niet langer de hoofdstad is van Vlaanderen verliezen ze een groot deel van hun economische bestaansreden, want hoofdstad van Wallonie, Wallobrux laat staan Frankrijk zullen ze nooit worden.

Bovendien is het zeer onwaarschijnlijk dat indien ze meedoen in een rattachement aan FR dat de EU hun instellingen in de tweede grootste lidstaat zullen laten. En de kans dat de VS de NAVO in Evere laat - en ook een pak andere lidstaten nb, maar de VS is militair 60% van de NAVO, maar dat terzijde - is nog kleiner.
Rat tachement ?
In Parijs lachen ze je vierkant uit als je daarover begint. Ze hebben geen Brusselse ratten nodig. Integendeel !

Oud 31 juli 2012, 22:59   #607
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Rat tachement ?
In Parijs lachen ze je vierkant uit als je daarover begint. Ze hebben geen Brusselse ratten nodig. Integendeel !

Oei - Rat tachement - ik schaam me dat ik daar niet aan dacht lol.

Maar dat ze in Parijs ermee lachen hangt af van twee dingen, misschien drie;

1) Dat men Wallonie in de verste verte zal subsidieren zoals nu het geval is in de Belgische context... hoe zegt men droomt verder...

2) Zij weten goed genoeg dat BRU/BXL zijn interntionale troeven zal kwijt spelen indien het de zoveelste stad van FRA wordt. FRB politici weten dat ook, maar leugens vertellen aan de bevolking stoort en niet...

3) BRU/BXL zal dus moeten kiezen tussen de zoveelste provinciestad van FRA zijjn - en de twee alternatieven - deel uitmaken van Vl of een soort hulpeloze DC de l'Europe zijn.

Laat ze kiezen, maar laat ze eerlijk kiezen, on n'a besoin d'eux - surtout il faut casser leurs faux-importance. Dat zal enkle blijven duren zi lang er een reden voor is.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 31 juli 2012 om 23:01.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 23:07   #608
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Oei - Rat tachement - ik schaam me dat ik daar niet aan dacht lol.

Maar dat ze in Parijs ermee lachen hangt af van twee dingen, misschien drie;

1) Dat men Wallonie in de verste verte zal subsidieren zoals nu het geval is in de Belgische context... hoe zegt men droomt verder...

2) Zij weten goed genoeg dat BRU/BXL zijn interntionale troeven zal kwijt spelen indien het de zoveelste stad van FRA wordt. FRB politici weten dat ook, maar leugens vertellen aan de bevolking stoort en niet...

3) BRU/BXL zal dus moeten kiezen tussen de zoveelste provinciestad van FRA zijjn - en de twee alternatieven - deel uitmaken van Vl of een soort hulpeloze DC de l'Europe zijn.

Laat ze kiezen, maar laat ze eerlijk kiezen, on n'a besoin d'eux - surtout il faut casser leurs faux-importance. Dat zal enkle blijven duren zi lang er een reden voor is.
Ik heb het!
U bent in het Lingala opgevoed!

Laatst gewijzigd door Another Jack : 31 juli 2012 om 23:08.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 23:13   #609
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik heb het!
U bent in het Lingala opgevoed!
Opgevoed ?
Oud 31 juli 2012, 23:19   #610
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2. Een land splitsen omdat verschillende gemeenschappen er leven, is gewoon belachelijk.
Waarmee ik nog altijd geen antwoord heb op mijn vraag naar een rationele verantwoording voor Uw identifikatie met België, waarom U Belgiciste zijt. En dat nadat U het kleuterantwoord gaf dat U Belgicistisch zijt omdat U er woont en nu het hierbovenstaande stelt.
Ik veronderstel dus dat U niet zozeer pro-Belgisch zijt maar eerder anti-separatistisch. Een negatieve keuze dus.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 31 juli 2012 om 23:22.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 00:41   #611
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Ik weet dat het glad ijs is, maar er moet een bepaalde balans tussen de gemeenschappen zitten. Wanneer men solidariteit eist*, of men voor een voldongen feit staat zoals Duitsland en Nederland in Europa ten opzichte van Griekenland, juist dan creëer je ook een enorme aversie bij diegenen waarvan men verwacht dat ze wel even doen wat men vraagt (of eist).
Oud 5 augustus 2012, 12:35   #612
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2. Een land splitsen omdat verschillende gemeenschappen er leven, is gewoon belachelijk.
Ziehier het argument tegen het separatisme van 1830.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 12:37   #613
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ziehier het argument tegen het separatisme van 1830.
We zijn in 2012, niet in 1830.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 12:39   #614
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
We zijn in 2012, niet in 1830.
Wie in 2012 leeft, zou moeten leren van zijn fouten in 1830.
Oud 5 augustus 2012, 12:40   #615
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Wie in 2012 leeft, zou moeten leren van zijn fouten in 1830.
Welke fouten?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 12:42   #616
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Welke fouten?
De Nederlanden te splitsen.
Oud 5 augustus 2012, 22:41   #617
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke fouten?
Zo'n vraag noemt men "Het licht v.d. zon ontkennen"
Oud 22 oktober 2012, 17:14   #618
Shadowke

Standaard

Rikskeuh! bekijk deze draad nog eens!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2012, 17:16   #619
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Nu Hollande president van Frankrijk verkozen is, ziet de wereld van de Franstaligen en de PS in het bijzonder er plots weer wat mooier, wat stralender uit. Stemmen gaan op voor een 'rattachement' - Bruxelles incluis natuurlijk. Maar wat zal Bruxelles in de uithoek en als enclave in Vlaanderen van la grande territoire nog gaan betekenen? Het zwaartepunt van Europa zal zich dan automatisch verplaatsen en Bruxelles zal een verlaten en verkommerd Frans provincienest worden, een uithoek van het grote Gallische Rijk der Franse natie.
Voor mij niet gelaten, maar wel iets voor de verschillende francofiele(n) (Bruxellois) hier op het forum om over na te denken.
Mag ik er even op wijze dat de lijsten van BELG-UNIE bijna altijd méér stemmen haalden bij de provinciale verkiezingen dan die van de RWF ?
Oud 22 oktober 2012, 17:17   #620
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Mag ik er even op wijze dat de lijsten van BELG-UNIE bijna altijd méér stemmen haalden bij de provinciale verkiezingen dan die van de RWF ?
irrelevant.

ook binnen de grote franstalige partijen heb je rattachisten, bvb Onckelinckx.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be