Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2013, 17:04   #601
Fiscoman
Provinciaal Statenlid

Fiscoman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Niet alles is gebaseerd op die bewust circulaire van de jaren '90. Een circulaire is nooit op maat van 1 beweging. Een constructie zoals die van het ACW is de enige van dat soort in België.
Waarschijnlijk dat een circulaire geen beslissing is.

Tuurlijk zijn er nog zo wel constructies
Fiscoman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 17:14   #602
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat ik niet veel van dat soort taaltje snap klopt. En ik denk dat ik niet de enige ben.

Ik "begrijp" nu eenmaal beter: " Het Grondwettelijk Hof geeft Karel De Gucht ongelijk in belastingszaak" dan: "Het was een prejudiciële vraag aan het Grondwettelijk Hof, dat oordeelde dat de wet an sich geen ongeoorloofde schending van de privacy is."
Dat kan zijn, maar dat betekent niet dat het Grondwettelijk Hof en het Hof van Beroep elkaar tegenspreken. Dat zegt u namelijk wel.

Nogmaals, het is niet omdat u geen nuanceverschil ziet (hier is het zelfs meer dan zomaar wat nuance), dat er geen verschil is. U stelt dat er in één van beide hoven 'iets stinkt', terwijl ze iets zeggen dat u niet eens begrijpt. Hoe kunt u dat (het stinkt) dan zo zeker zijn?

Dat is eigenlijk als zeggen: "Ik begrijp niet wat u zegt, maar ik ben het er niet mee eens."

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 17:33   #603
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Dat kan zijn, maar dat betekent niet dat het Grondwettelijk Hof en het Hof van Beroep elkaar tegenspreken. Dat zegt u namelijk wel.

Nogmaals, het is niet omdat u geen nuanceverschil ziet (hier is het zelfs meer dan zomaar wat nuance), dat er geen verschil is. U stelt dat er in één van beide hoven 'iets stinkt', terwijl ze iets zeggen dat u niet eens begrijpt. Hoe kunt u dat (het stinkt) dan zo zeker zijn?

Dat is eigenlijk als zeggen: "Ik begrijp niet wat u zegt, maar ik ben het er niet mee eens."
Ik vrees dat u uw tijd verdoet. Ernstig discussiëren met dit soort Vlaams-nationalisten is zeer moeilijk. Meestal mondt het uit op schimpscheuten en niets te zake doende opmerkingen zoals deze van Knuppel van 'iets stinkt' en dergelijke uitspraken.

In deze is het duidelijk: barbertje-ACW moest hangen voor de NVA-ers. Helaas voor hen is de koord waarmee zij barbertje wilde ophangen, geknapt. En dat zien ze vanzelfsprekend niet zo graag.

Laatst gewijzigd door system : 18 december 2013 om 17:35.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 17:43   #604
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Gelukkig houdt niemand jou tegen om mensen te vinden die het doodnormaal vinden dat de uitspraken van een Grondwettelijk Hof van nul en generlei waarde zijn in een land zoals België. Er valt aan de uitspraken van het Belgische Grondwettelijk Hof immers altijd wel een mouw te passen. Zelfs als dat Hof een kieskring als discriminerend beschouwd en verkiezingen in die omstandigheden ongrondwettelijk noemt vindt de politiek daar wel een "oplossing" voor.
Oud 18 december 2013, 17:45   #605
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door packie jackie Bekijk bericht
Als het ACW het nog niet wist (met een advocatenkantoor van onze huidige minister van Financiën), wie zou het dan wel (moeten) weten?
Zou het niet erg zijn als er één iemand was die het wel zou weten ? Dit is eigen aan een vrije markt. Men zoekt overal de regels op in hun grenzen om zich te kunnen differentiëren van de concurrentie. Vroeg of laat krijg je oneigenlijke toepassing van de fiscus als oordeel en dan blijkt dat al de experten wel hun ereloon geïnd te hebben maar geen enkele aansprakelijkheid hebben.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 17:47   #606
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door packie jackie Bekijk bericht
Ik vermoed dat ze toch niets tegen die kleine miljoen 'bijbetaling' zullen hebben.
Een kleine 10 miljoen euro bedoel je zeker?

Neen, daar maakt het ACW geen spel van. Dat is namelijk de prijs waard om een touwtje intact te laten.
Oud 18 december 2013, 17:48   #607
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe je het ook draait of keert, je krijgt een normaal denkend mens niet wijs gemaakt dat het Grondwettelijke Hof de Gucht ongelijk geeft en een Hof van beroep het tegenovergestelde. Ofwel stinkt het bij het Grondwettelijk Hof, ofwel bij het Gentse Hof van Beroep.

Feit is dat de politiek allang bewezen heeft wat de uitspraken van het Grondwettelijk Hof haar waard zijn....

Evenveel als de Grondwet.
Goed voor toiletpapier.
Ik waardeer jouw interesse in de zaak. Het grondwettelijk hof heeft zich uitgesproken over schendig van privacy, die er niet was. In beroep is uitgesproken dat er geen gegronde reden was om fraude te vermoeden.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 18 december 2013, 17:48   #608
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik vrees dat u uw tijd verdoet. Ernstig discussiëren met dit soort Vlaams-nationalisten is zeer moeilijk. Meestal mondt het uit op schimpscheuten en niets te zake doende opmerkingen zoals deze van Knuppel van 'iets stinkt' en dergelijke uitspraken.

In deze is het duidelijk: barbertje-ACW moest hangen voor de NVA-ers. Helaas voor hen is de koord waarmee zij barbertje wilde ophangen, geknapt. En dat zien ze vanzelfsprekend niet zo graag.
Nu doet ge alsof dit een typische eigenschap van N-VA'ers en/of Vlaams-nationalisten is. U wilt net zo goed de N-VA hangen zoals Knuppel het ACW wou zien hangen. Dat is even dwaas.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.

Laatst gewijzigd door Nebur : 18 december 2013 om 17:48.
Oud 18 december 2013, 17:51   #609
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Zou het niet erg zijn als er één iemand was die het wel zou weten ? Dit is eigen aan een vrije markt. Men zoekt overal de regels op in hun grenzen om zich te kunnen differentiëren van de concurrentie. Vroeg of laat krijg je oneigenlijke toepassing van de fiscus als oordeel en dan blijkt dat al de experten wel hun ereloon geïnd te hebben maar geen enkele aansprakelijkheid hebben.
We weten wel hoe dat in zijn werk gaat met het opzoeken van die grenzen.
Maar we weten ook dat het héél anders zou gaan mocht het niet de zuil van de CD&V zijn die van "de vrije markt" gebruik maakt maar de N-VA.
Oud 18 december 2013, 17:51   #610
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu doet ge alsof dit een typische eigenschap van N-VA'ers en/of Vlaams-nationalisten is.
Niet altijd, maar toch vaak. Men kan niet lang een ernstige discussie voeren of blijven voeren met deze mensen. Het ontaardt vroeg of laat. En eerder vroeg dan laat. Op de duur is men verplicht terug te slaan met de wapens die zij gebruiken. En dat is spijtig. Daarom ook zijn hoogstaande politieke discussies op dit forum eerder zeldzaam.
Oud 18 december 2013, 17:51   #611
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig houdt niemand jou tegen om mensen te vinden die het doodnormaal vinden dat de uitspraken van een Grondwettelijk Hof van nul en generlei waarde zijn in een land zoals België. Er valt aan de uitspraken van het Belgische Grondwettelijk Hof immers altijd wel een mouw te passen. Zelfs als dat Hof een kieskring als discriminerend beschouwd en verkiezingen in die omstandigheden ongrondwettelijk noemt vindt de politiek daar wel een "oplossing" voor.
De uitspraken van het GH zijn helemaal niet van nul en generlei waarde in de zaak-De Gucht. De uitspraak van het GH hierover is helemaal niet 'ongedaan gemaakt' of wat dan ook.

Dat de traditio's de GW verkrachten en een arrest van het GH naast zich neer leggen, heeft hier niets mee te maken.

(U zult het misschien niet geloven, maar ik stem zelf op N-VA, wel niet uit overtuiging natuurlijk.)

Oud 18 december 2013, 17:52   #612
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ik niet veel van dat soort taaltje snap klopt. En ik denk dat ik niet de enige ben.

Ik "begrijp" nu eenmaal beter: " Het Grondwettelijk Hof geeft Karel De Gucht ongelijk in belastingszaak" dan: "Het was een prejudiciële vraag aan het Grondwettelijk Hof, dat oordeelde dat de wet an sich geen ongeoorloofde schending van de privacy is."
De wet is geldig, dat blijkt uit het antwoord op de 'prejudiciële vraag' die via Karel De Gucht aan het grondwettelijk hof is gesteld.

De fiscus heeft echter onterecht beroep gedaan op de wet in de zaak Karel De Gucht versus BBI. Dat blijkt uit het arrest in beroep.

Oud 18 december 2013, 17:52   #613
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet altijd, maar toch vaak. Men kan niet lang een ernstige discussie voeren of blijven voeren met deze mensen. Het ontaardt vroeg of laat. En eerder vroeg dan laat. Op de duur is men verplicht terug te slaan met de wapens die zij gebruiken. En dat is spijtig. Daarom ook zijn hoogstaande politieke discussies op dit forum eerder zeldzaam.
Mensen noemen mij vaak een Vlaams-nationalist (hoewel ik de term Vlaams-independentist prefereer, het collectivistisch nationalisme, daar heb ik niets mee te maken).

Oud 18 december 2013, 17:55   #614
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We weten wel hoe dat in zijn werk gaat met het opzoeken van die grenzen.
Maar we weten ook dat het héél anders zou gaan mocht het niet de zuil van de CD&V zijn die van "de vrije markt" gebruik maakt maar de N-VA.
Ik denk dat het in de privé niet tot een akkoord met de BBI was gekomen maar met een proces dat afspringt door een schikking met de fiscus.

Het is moeilijk om in te schatten wat het voordeligste is. Feit is dat een proces jaren kan duren.

Oud 18 december 2013, 17:56   #615
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Het komt er hier dus op neer dat sommigen het goed vinden dat er GEGFRAUDEERD mag worden. Als het ACW dat mag dan mag iedereen dat. Sorry niet FRAUDEREN maar een kleine fout in de boekhouding maken Dan zal ik volgend jaar bij mijn Belgische belastingaangifte ook maar aan geheugenverlies lijden en de enveloppe ongeopend terug sturen
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 17:57   #616
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen noemen mij vaak een Vlaams-nationalist (hoewel ik de term Vlaams-independentist prefereer, het collectivistisch nationalisme, daar heb ik niets mee te maken).
U zult dan de uitzondering zijn die de regel bevestigt.
Oud 18 december 2013, 18:18   #617
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Het komt er hier dus op neer dat sommigen het goed vinden dat er GEGFRAUDEERD mag worden. Als het ACW dat mag dan mag iedereen dat. Sorry niet FRAUDEREN maar een kleine fout in de boekhouding maken Dan zal ik volgend jaar bij mijn Belgische belastingaangifte ook maar aan geheugenverlies lijden en de enveloppe ongeopend terug sturen
Het is het proberen waard. 10% van de Brusselaars, 5% van de Walen en 3% van de Vlamingen schijnen daar mee weg te komen.

Citaat:
Bijna 259.000, of 4 procent, van de ruim 6,1 miljoen belastingplichtigen in ons land dienen geen belastingaangifte in. Dat blijkt uit cijfers die senator Yoeri Vastersavendts (Open VLD) heeft opgevraagd bij minister van Financiën Koen Geens (CD&V).

Bijna 259.000, of 4 procent, van de ruim 6,1 miljoen belastingplichtigen in ons land dienen geen belastingaangifte in. Dat blijkt uit cijfers die senator Yoeri Vastersavendts (Open VLD) heeft opgevraagd bij minister van Financiën Koen Geens (CD&V). De cijfers slaan op het aanslagjaar 2011.
In de voorgaande aanslagjaren 2010 en 2009 ging het telkens om 5 procent van de belastingplichtigen. Er is dus een daling.
Bovendien worden de wanbetalers strenger opgevolgd. Tegelijk neemt het aantal laattijdige aangiften toe van 3 procent in 2009 naar 4 procent in 2011. Samen met het verzenden van herinneringsbrieven kan dat de daling van het aantal fiscale wanbetalers verklaren, zegt Geens in zijn antwoord.
De cijfers variëren sterk tussen de gewesten. Brussel spant de kroon: bijna een op de tien Brusselaars diende in 2011 geen belastingaangifte in. Voorts heerst vooral aan Waalse kant een gebrek aan discipline. In Wallonië dient 5 procent geen belastingaangifte in, in Vlaanderen amper 3 procent. Vooral de inwoners van Luik en Charleroi zijn wanbetalers.
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...43306-3136.art
Oud 18 december 2013, 18:27   #618
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik u goed versta, dan is het voldoende om 'de man in de straat iets wijs te maken'...

Zo is dat nu eenmaal in 'onze' *kuch* 'democratie' *kuch*:

"Wij zijn de beste leerling van de klas!"

"Alles gaat goed!"

...

http://www.s-p-a.be/thema/6/

...

'We' doen er ongetwijfeld goed aan daarmee te leren leven.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2013, 18:57   #619
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dat precies? Kan je daar wat uitleg bij geven?
Oud 18 december 2013, 19:09   #620
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat is dat precies? Kan je daar wat uitleg bij geven?
Ik denk dat hij dit bedoelt:

collectivistisch nationalisme

Rond 09'05 liep er iets mis en werd er over de executies beslist

Laatst gewijzigd door fonne : 18 december 2013 om 19:18.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be