Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2014, 14:43   #601
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
In Anderlecht krijgen de leerlingen van alle scholen halal-voer voorgeschoteld in de school-kantines.
Hamac, dat is de stelling die ik bestrijdt.
Maar ik ben er zeker van dat de stelling "In Antwerpen worden kinderen verplicht halal te eten" na onderzoek ook niet overeind blijft...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 juni 2014 om 14:46.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 14:47   #602
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ooit ja
Vandaag is er qua warme maaltijden geen keuze meer, het is d'office "halal".
Dat is uw stelling.
Ik wacht nog altijd op een concreet bewijs.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 14:49   #603
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Maar ik ben er zeker van dat de stelling "In Antwerpen worden kinderen verplicht halal te eten" na onderzoek ook niet overeind blijft...
Nu niet meer. Vroeger wel. Tot er klacht kwam. Nadien heeft voormalig schepen Voorhamme zijn halaliseringsdrift moeten stopzetten.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 14:53   #604
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
In hun ogen wel, net zoals voor (orthodoxe joden) het keppeltje, de pruik, de oorlokken, enz. daarmee te zien hebben. En voor Sikhs de tulband en hun kirpan. WIJ mogen dat belachelijk vinden, voor hen is het een essentieel onderdeel van hun godsdienstbeleving en ze doen er niemand kwaad mee.
ik heb nog nooit een jood met oorlokken aan de balie van het gemeentehuis zien zitten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 14:58   #605
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik kom zeuren omdat jij mensen wil beperking in hun vrijheid, en dat ook nog eens met onwetenschappelijk gelul.
Het schoolregime is sowieso een beperking van de vrijheid.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 14:59   #606
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dus?

Ze mogen toch ook zelf weten hoeveel vlees ze eten?
Ja. Maar zo van hun oren maken omdat hun bloedjes van kinderen op school eens één dag geen vlees krijgen.....
Oud 5 juni 2014, 15:01   #607
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is uw stelling.
Ik wacht nog altijd op een concreet bewijs.
Hoe moet hij dat nu in hemelsnaam gaan bewijzen ?
Een interview afnemen ?
Dat het niet zo is kan jij ook niet bewijzen.
Je zal ook een interview moeten afnemen Jack.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 15:02   #608
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Binnen de grenzen van de wetten van het land natuurlijk. Juist. Laat die wetten nu juist verdoofde slachtpraktijken voorzien. Het achterpoortje van der uitzonderingen wordt schromelijk misbruikt door religieuze fanatici die menen dat barbaarse 9de eeuwe woenstijnpraktijken hier de algemene regel moeten worden.
En daarom zou inderdaad voor deze religieuze regel géén uitzondering mogen gemaakt worden. Maar die barbaarse praktijken gaan wel al veel verder terug dan de 9e eeuw, hoor!
Oud 5 juni 2014, 15:05   #609
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

---

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 5 juni 2014 om 15:05.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 15:06   #610
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Puur subjectieve interpretatie zou ik het zeker niet noemen.
Ik baseer mij op de koranvers die de moslima aanmaant zich te bedekken om herkenbaar te zijn om niet te worden lastig gevallen.
Ik baseer mij eveneens op het feit, zoals mooi gedemonstreerd in de film 'Femme de la Rue' en alle debatten en media-aandacht die erop volgde, dat het hoofdzakelijk moslims zijn die vrouwen lastig vallen, zeker als ze onbedekt zijn. De herkenbaren worden gespaard.
De bedekten zijn medeplichtig aan het gedrag van sexual harassment van hun jongeren en mannen, omdat ze hen in de idee bevestigen dat onbedekten sletten zijn die mogen lastig gevallen worden.
Ik volg de redenering, maar vind je conclusie toch te ver gaand. Insinueerden "bedekte" nonnetjes dan ook dat modern geklede vrouwen met minirok en decolleté sletten waren?
Bon, ik durf erop te hopen dat dit binnen 1 �* 2 generaties wel "goed" komt en dat ze die hoofddoek laten vallen, net zoals onze nonnen letterlijk hun kap over de haag gegooid hebben.
Oud 5 juni 2014, 15:07   #611
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Die zit!

Om maar aan te tonen dat één en ander relatief is.
Da's waar. Zo is een dode vleeseter nog vele malen milieuvriendelijker en ecologischer dan een levende vegetariër.
Oud 5 juni 2014, 15:15   #612
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus moslims proeven het verschil niet. Een reden te meer om de halalpraktijk van onverdoofd slachten volledig te bannen.
Ik denk niet dat ze dat proeven, nee. Trouwens, als het ZO belangrijk zou zijn om onverdoofd geslacht vlees te eten, zou je toch nooit een moslim zien in Quick of McDonald's? Ik denk dat ze meer problemen hebben met varkensvlees dan met vlees van een verdoofd geslacht rund.
Maar de praktijk bannen lijkt me nog niet voor morgen: 50 % van de moslims ziet het niet zitten en ook de joden zijn tegen. In Nederland is het ook niet gelukt.
Oud 5 juni 2014, 15:18   #613
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik volg de redenering, maar vind je conclusie toch te ver gaand. Insinueerden "bedekte" nonnetjes dan ook dat modern geklede vrouwen met minirok en decolleté sletten waren?
Bon, ik durf erop te hopen dat dit binnen 1 �* 2 generaties wel "goed" komt en dat ze die hoofddoek laten vallen, net zoals onze nonnen letterlijk hun kap over de haag gegooid hebben.
Ik heb die nonnetjes nooit hoofddoeken weten dragen ten einde herkenbaar te zijn zodat ze niet worden lastig gevallen door katholieke mannen. Jij wel?
Ik heb nooit enige non fanatiek elk haarlokje zien camoufleren uit angst voor de banbliksems van god. Je kan zelf de hoofdtooi van de nonnen geen hoofddoek noemen. Het is een hoofdgarnituur dat deel uitmaakt van het specifiek uniform dat ze dragen.

De status van nonnen gelijkstellen met die van moslima's is toch wel van de pot gerukt. Zijn moslima's dan islamitische nonnen? Waarom islamitische nonnen achter het loket, katholieke nonnen zitten toch ook niet achter het loket?
Oud 5 juni 2014, 15:18   #614
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik heb nog nooit een jood met oorlokken aan de balie van het gemeentehuis zien zitten.
Nee, en dat zal je ook nooit zien! Het ging hier echter niet meer over de "lokettenkwestie", ik antwoorde gewoon op de stelling "De hoofddoek heeft niets met de vrijheid van godsdienstbeleving te zien."
Oud 5 juni 2014, 15:20   #615
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, en dat zal je ook nooit zien! Het ging hier echter niet meer over de "lokettenkwestie", ik antwoorde gewoon op de stelling "De hoofddoek heeft niets met de vrijheid van godsdienstbeleving te zien."
Waarbij je de echte betekenis van dat begrip opvallend genoeg steeds uit de weg blijft gaan.
Welke moslim wordt in dit land gevangen gezet of uitgemoord omwille van zijn godsdienst?
Oud 5 juni 2014, 15:22   #616
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb die nonnetjes nooit hoofddoeken weten dragen ten einde herkenbaar te zijn zodat ze niet worden lastig gevallen door katholieke mannen. Jij wel?
Wel teneinde herkenbaar te zijn als bruid van God. Wat hen tegelijk "onaantastbaar" maakte voor mannen.

Citaat:
Ik heb nooit enige non fanatiek elk haarlokje zien camoufleren uit angst voor de banbliksems van god. Je kan zelf de hoofdtooi van de nonnen geen hoofddoek noemen. Het is een hoofdgarnituur dat deel uitmaakt van het specifiek uniform dat ze dragen.
Wel een garnituur waarachter een hele symboliek zat.

Citaat:
De status van nonnen gelijkstellen met die van moslima's is toch wel van de pot gerukt. Zijn moslima's dan islamitische nonnen? Waarom islamitische nonnen achter het loket, katholieke nonnen zitten toch ook niet achter het loket?
Zei ik dat dan?
Oud 5 juni 2014, 15:27   #617
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zei ik dat dan?
Je scheert moslima's en nonnen over dezelfde kam om de achterlijke hoofddoek toch maar achter het loket te krijgen.
Oud 5 juni 2014, 15:29   #618
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarbij je de echte betekenis van dat begrip opvallend genoeg steeds uit de weg blijft gaan.
Welke moslim wordt in dit land gevangen gezet of uitgemoord omwille van zijn godsdienst?
Geen enkele, gelukkig.

En ik ga niets uit de weg: vrijheid van godsdienstbeleving draait in de eerste plaats inderdaad om het vrij kunnen beleven van je godsdienst zonder dat je daarvoor vervolgd of gediscrimineerd wordt; en verder garandeert die vrijheid dat je, voorzover deze niet in strijd zijn met de wetten van het land, de regels van je religie mag volgen. (Regels die de enen zeer strikt interpreteren en waar de anderen zich maar weinig van aantrekken.)

Laatst gewijzigd door Miauw! : 5 juni 2014 om 15:29.
Oud 5 juni 2014, 15:31   #619
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Geen enkele, gelukkig.

En ik ga niets uit de weg: vrijheid van godsdienstbeleving draait in de eerste plaats inderdaad om het vrij kunnen beleven van je godsdienst zonder dat je daarvoor vervolgd of gediscrimineerd wordt; en verder garandeert die vrijheid dat je, voorzover deze niet in strijd zijn met de wetten van het land, de regels van je religie mag volgen. (Regels die de enen zeer strikt interpreteren en waar de anderen zich maar weinig van aantrekken.)
Nergens staat ze hun "haar" moeten afdekken met een hoofddoek. Daar bestaat geen religieuze regel over.
Het is een cultureel gebruik uit de macho-islamitische wereld.
Oud 5 juni 2014, 15:33   #620
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://forum.politics.be/archive/index.php?t-79897.html

http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de...ml#post3191518

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 juni 2014 om 15:36.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be