Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2017, 19:21   #601
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Allez allez, ge gaat onze bejaarde passionaria's hier toch niet confronteren met feiten, echte historici en academische werken?
U hoopt er de moderne twittergeneratie mee te interesseren?
Die generatie die het doet met 128 tekens?
#kalekermis
Oud 7 april 2017, 19:22   #602
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Is hij voor of tegen de Vlaamse staat?

Al de rest heeft er niets mee te maken, tenslotte hebben we het over de man zijn houding ten opzichte van Vlaamse zelfbeschikking, niet meer, niet minder.
Hmm... neen... jij limiteert je oordeel daartoe. Maar verder dan jouw mening en beoordelingscapaciteit gaat dat niet hoor.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 19:25   #603
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik ben (weer) vol van verbazing dat u zulke twijfels hebt over het bestaan van het Vlaamse volk gebaseerd op anekdotische en bovendien subjectieve veronderstellingen.
Ik zeg gewoon wat is. Wat heb ik nu gemeen met een Oost-Vlaming?

De taal? Wat zou het. Als de Oost-Vlaming zijn eigen taal spreekt, versta ik hem amper. En vice versa.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 19:28   #604
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Je bent geen mens waarmee te praten valt Panda.
Je liegt. Bewijs wat je hier komt beweren. Wie heeft mij ooit bewijs gevraagd?
Het voornaamste deel van mijn artikel gaat niet over de gratuite beweringen.
Die worden alleen vermeld; niet in detail; om te onderschrijven waarom ik destijds mij aansloot bij een niet traditionele partij.
U pikt er dit detail uit om mij aan te vallen en te kunnen beweren dat ik een leugenaar ben. Wel Panda; je bent niet alleen zelf de leugenaar maar bovendien een omhooggevallen individu.
Jij bent hier de éénoog-koning in uw land der blinden.
Tevreden nu? En ga nu maar weer klagen bij uw moderator.
Kun je weeral eens lachen als ik zou terugkomen na dag op dag die maand retraite bij de paterkes. Daar had je veel plezier in. Oh; dat was plezant. Tegenstanders van dit forum naar de catacomben verwijzen.
Met een beetje hulp uiteraard. En nooit iets gedaan natuurlijk.
Altijd anderen. De keren dat ik telkens al een waarschuwing heb gekregen voor persoonlijke aanval was je telkens in de omgeving. Toevallig zeker?
Men kan toch niet altijd het eens zijn met uw visie?
Of moet dat? Wordt eens volwassen man.
En Panda; je kan mij wel verwijzen via hulp naar het rijk der hemelen maar vanaf heden veeg ik daar grandioos mijn uitlaat aan.
Niemand; dus ook gij niet; zal mij hier verwijten via leugens dat ik een leugenaar ben. Ik pik dat niet van een homo erectus.
Mogelijk verkrijg je weeral wat je beoogt.
Stop aub het melodramatische gewauwel...
Het is niet voor de eerste keer dat je de vraag krijgt om BEWIJZEN aan te leveren voor al de (vooralsnog...) ongefundeerde beweringen dat jij en je familie bent gekloot door een (vooralsnog...) anonieme tegenstander in de politiek.

Op geen enkel moment ben je verder geraakt dan beweringen zonder bewijs, dus café praat.

Wie beschuldigingen uit, draagt de bewijslast. You fail. You fail big time.
Oud 7 april 2017, 19:28   #605
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Geschiedenisboeken is één bron. Op internet vindt ge meer dan één bron.
Duizenden sites over ontvoeringen door buitenaardsen.
Dan zal dat dus allemaal waar zijn...
Oud 7 april 2017, 19:31   #606
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Duizenden sites over ontvoeringen door buitenaardsen.
Dan zal dat dus allemaal waar zijn...
Dat is net hetgeen we aan de zwakzinnigen die in subforum internationaal graag wauwelen over alien obductions proberen duidelijk te maken. Met name de methodiek om een claim te bewijzen. En dat "getuigenissen" daar evident niet toe behoren.
Oud 7 april 2017, 19:34   #607
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is juist. Met indertijd Léon Degrelle op kop.

Let wel, Rex kan men qua aantal niet vergelijken met het VNV.

Maar ergens hebt u wel een punt.
Wel, dan is heel de hetze tegen de Vlaamsnationalisten vanwege de collaboratie toch totaal van de pot gerukt?
Oud 7 april 2017, 19:36   #608
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is net hetgeen we aan de zwakzinnigen die in subforum internationaal graag wauwelen over alien obductions proberen duidelijk te maken. Met name de methodiek om een claim te bewijzen. En dat "getuigenissen" daar evident niet toe behoren.
Welja, maar dat was een repliek op iemand die zegt dat hij nu zoveel meer waarheden weet dankzij internet, en daardoor zijn Vlaamsgezindheid kwijt is.
Internet kan interessant zijn, maar let toch maar op wat u er allemaal leest.
Bwarrior schrijft er ook op, en pandareus...
Oud 7 april 2017, 19:48   #609
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, dan is heel de hetze tegen de Vlaamsnationalisten vanwege de collaboratie toch totaal van de pot gerukt?
Helemaal niet. Ik zal de collaboratie van Rex maar evenzeer veroordelen. Maar het gaat hier niet om die ééndagsvlieg Rex. Een deel van het Vlaams-nationalisme was niet aan zijn proefstuk toe. Denk aan het Aktivisme of de eerste collaboratie. Met Borms, Wies Moens en Co. De tweede collaboratie van de Vlaams-nationalisten was massaal (Borms en Wies Moens & Co waren weer van de partij...). En na de oorlog bleven ze dat vergoelijken of verheerlijken Tot in onze tijd toe met twijfelachtige figuren zoals de NVA-ster Elke Sleurs. De Walen sloten het hoofdstuk definitief af. Niet zo bij menig Vlaams-nationalist. Helaas.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 april 2017 om 19:54.
Oud 7 april 2017, 19:53   #610
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Ik zal de collaboratie van Rex maar evenzeer veroordelen. Maar het gaat hier niet om die ééndagsvlieg Rex. Een deel van het Vlaams-nationalisme was niet aan zijn proefstuk toe. Denk aan het Aktivisme of de eerste collaboratie. De tweede collaboratie van de Vlaams-nationalisten was massaal. En na de oorlog bleven ze dat vergoelijken of verheerlijken Tot in onze tijd toe met twijfelachtige figuren zoals de NVA-ster Elke Sleurs.
Nochtans waren er massa's Franstalige collaborateurs, meestal puur om het geldgewin.
Maar als het niet specifiek tegen België is, mag je nazi zijn, zeker?

Van die laatste bewering heb ik niets gezien.
En als minister vind ik haar haar werk doen, en daar telt het voor mij om.
Niet van een hoop verdachtmakingen van belgicisten.
Oud 7 april 2017, 19:55   #611
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg gewoon wat is. Wat heb ik nu gemeen met een Oost-Vlaming?

De taal? Wat zou het. Als de Oost-Vlaming zijn eigen taal spreekt, versta ik hem amper. En vice versa.
Ben je echt zo slecht in taal?
Oud 7 april 2017, 19:59   #612
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans waren er massa's Franstalige collaborateurs, meestal puur om het geldgewin.
Maar als het niet specifiek tegen België is, mag je nazi zijn, zeker?

Van die laatste bewering heb ik niets gezien.
En als minister vind ik haar haar werk doen, en daar telt het voor mij om.
Niet van een hoop verdachtmakingen van belgicisten.

Dat doet hier allemaal niet ter zake. Collaboratie is collaboratie. Economisch of niet. Economische collaboratie kan men in zekere gevallen nog begrijpen. Meewerken met de Duitsers of fabriek sluiten en zoveel arbeiders op straat. U moogt kiezen. Of het bedrijf wordt overgenomen door een Duitsgezinde, zeg maar een zwarte. Ook hier moogt u kiezen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 april 2017 om 20:11.
Oud 7 april 2017, 20:01   #613
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Stop aub het melodramatische gewauwel...
Het is niet voor de eerste keer dat je de vraag krijgt om BEWIJZEN aan te leveren voor al de (vooralsnog...) ongefundeerde beweringen dat jij en je familie bent gekloot door een (vooralsnog...) anonieme tegenstander in de politiek.

Op geen enkel moment ben je verder geraakt dan beweringen zonder bewijs, dus café praat.

Wie beschuldigingen uit, draagt de bewijslast. You fail. You fail big time.

De opzet noch inhoud van mijn artikel was zelfs niet om een bewijs te leveren om mij te rechtvaardigen waarom ik voor een bepaalde politieke groepering koos. Ik moet mij niet rechtvaardigen. En ik moet zekers niks aan uwe neus hangen waar je ongetwijfeld gebruik van zal maken.
Je pikt er gewoon dit detail uit om het ganse artikel te kunnen negeren.
Bovendien gebruik je een walgelijke aanvallende taal die zelfs niet nodig is mochten neanderthalers ruzie maken met mekaar. Trouwens de bedoeling van dit artikel is zuiver om onzin af te scheiden van een eerlijke vorm van debat voeren. En Panda; we zitten hier op een Nederlandstalig forum.
Doe dus niet indrukwekkend met uw gewauwel in het Engels.
Denk je nu echt dat dit enige meerwaarde zou brengen aan het feit dat je U niet wilt houden aan de echte inhoud van mijn artikel?
Hoeveel zijn er op dit forum die je nog niet afgesnauwd hebt Panda?
Wel nogmaals; bij mij pakt uw kinderachtigheid niet.
Mogelijk stamp ik nu opnieuw een of andere moderator tegen zijn schenen door mijn gebruikte taal maar U lokt het zelf uit Panda.
Deze ganse draad hebt U reeds gevuld met barsheid, getreiter en nonsens en dit om zonder één waardevol ingebracht argument deel te nemen aan een echt discussieplatform. Walgelijk!
Anderen laten zich mogelijk vangen aan uw manier van oorlog voeren.
Wel ik niet Panda. En nu over de mogelijkheden die volgen.
Mogelijk vlieg ik dus. Maar indien zo zal ik er niet om treuren.
Hetgeen hier bezig is geeft alleen verloren tijd als resultaat.
Politiek in België zal nooit overleg worden of zijn maar gewoon een getier en geroep om het hardst onzin te verkondigen.
En Panda; jij bent onbetwistbaar de hardste roeper.
Getekend : Uw dierbare leugenaar.
Moet ik nu dankbaar zijn Sire?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 20:01   #614
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Dat doet hier niet ter zake. Collaboratie is collaboratie.
Blijkbaar niet, hee.
Want Franstaligen doen graag alsof het de Vlaming was die collaboreerde.
Terwijl ik gelezen heb dat er zelfs meer Franstaligen collaboreerden, alleen deden ze dat enkel uit geldgewin.
Bij de Vlamingen zat daar nog een politiek doel achter ook.
Oud 7 april 2017, 20:04   #615
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Ik zal de collaboratie van Rex maar evenzeer veroordelen. Maar het gaat hier niet om die ééndagsvlieg Rex. Een deel van het Vlaams-nationalisme was niet aan zijn proefstuk toe. Denk aan het Aktivisme of de eerste collaboratie. De tweede collaboratie van de Vlaams-nationalisten was massaal. En na de oorlog bleven ze dat vergoelijken of verheerlijken Tot in onze tijd toe met twijfelachtige figuren zoals de NVA-ster Elke Sleurs. De Walen sloten het hoofdstuk definitief af. Niet zo bij menig Vlaams-nationalist. Helaas.
x2

Daar zit idd het grote verschil. Er is gerechtelijk een grote kuis geweest zowel in vlaanderen als in wallonië maar nooit is er een georganiseerde politieke beweging geweest om de collaboratie achteraf goed te praten in wallonië. En in vlaanderen wel. Een gruwelijke schande.
Oud 7 april 2017, 20:10   #616
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
x2

Daar zit idd het grote verschil. Er is gerechtelijk een grote kuis geweest zowel in vlaanderen als in wallonië maar nooit is er een georganiseerde politieke beweging geweest om de collaboratie achteraf goed te praten in wallonië. En in vlaanderen wel. Een gruwelijke schande.
In Wallonië waren het gewoon ordinaire graaiers.
Vlaanderen werd onderdrukt door de francofonie, dat sommigen daar nu eens hun kans zagen om daar komaf mee te maken, is duidelijk.
Hoe lang heeft het nog geduurd voor we universiteiten kregen in onze eigen taal?
Oud 7 april 2017, 20:12   #617
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaanderen werd onderdrukt door de francofonie, dat sommigen daar nu eens hun kans zagen om daar komaf mee te maken, is duidelijk.
Hoe lang heeft het nog geduurd voor we universiteiten kregen in onze eigen taal?
Ok. Duidelijk. Nog eentje voor samen met knuppel de geschiedenis te weigeren aanvaarden, en een eigen verhaal voor waarheid aan te nemen.

Sorry, met "gelovigen" discussiëren is zinloos.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 7 april 2017 om 20:17.
Oud 7 april 2017, 20:15   #618
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ok. Duidelijk. Nog eentje voor samen met de knuppel de geschiedenis te weigeren en een eigen verhaal voor waarheid aan te nemen.

Sorry, met gelovigen discussiëren is zinloos.
Hola, is 't weer van dat?
Wie niet jouw verhaaltje napraat doet de "Waarheid" geweld aan.

De gelovigen zijn de belgicisten, of de aanhangers van partijen die keer op keer NUL zetels halen.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 7 april 2017 om 20:18.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 20:20   #619
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hola, is 't weer van dat?
Wie niet jouw verhaaltje napraat doet de "Waarheid" geweld aan.
Kom eens terug als je de studies over het fenomeen collaboratie waarvoor ik je de link heb gegeven gelezen hebt. Dan weet je tenminste in de feiten over wat je wil mee praten.
Nu lijkt het alsof een gelovige een atheïst wil overtuigen van zijn grote gelijk. Terwijl hij niets te presenteren heeft...

Get over it.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 7 april 2017 om 20:24.
Oud 7 april 2017, 20:23   #620
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs dán moet men niet met de bezetter gaan samenwerken. Uw rechten moet ge zélf afdwingen en niet met de hulp van de invaller van uw land. Het wordt wel eens stilletjes aan tijd dat u dat beseft.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 april 2017 om 20:24.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be