Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2023, 11:03   #601
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
@ Ijsboer:

Dit schreef ik in het dodendraadje op 4 februari 2019:

Mijn jongste kleinkindje is gisteren overleden..................
Amper 3 maanden oud.
Het is een nachtmerrie die ik aan niemand toewens!
Deze nacht ben ik 8 keer opgestaan omdat ik haar hoorde huilen...
Ik denk dat ik zot word, het verdriet is onmenselijk.
@ Kleintje: je blijft voor altijd in mijn hart mijn lief engeltje.
[/quote]

Mijn oprechte deelneming. Een kind hoort nooit te sterven voor diens ouder.
Ik had eigenlijk nog niet zo over nagedacht over deze draad. Dan is er natuurlijk wel een connectie met de forumleden. Dat vind ik nog iets anders. Het is zelfs zo dat door personen te vermelden die noch een link met forummers hebben noch erg bekend zijn, opmerkingen zoals die van jou in het belachelijke getrokken worden, en het is net dat dat ik daar mee wilde aankaarten.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 11:36   #602
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ Ijsboer:

Dit schreef ik in het dodendraadje op 4 februari 2019:

Mijn jongste kleinkindje is gisteren overleden..................
Amper 3 maanden oud.
Het is een nachtmerrie die ik aan niemand toewens!
Deze nacht ben ik 8 keer opgestaan omdat ik haar hoorde huilen...
Ik denk dat ik zot word, het verdriet is onmenselijk.
@ Kleintje: je blijft voor altijd in mijn hart mijn lief engeltje.
Dit had ik efkes uit het oog verloren. Mijn excuses.
Ondertussen meer dan vier jaar geleden. De tijd gaat snel.
Bij deze begrijp ik uw standpunt.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 12:26   #603
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus omdat ge u op het verkeer moet concentreren kunt ge uw spiegel niet zo instellen dat ge uw kleinkind kunt zien zitten op de achterbank?
Nee, want al die bewegingen in die spiegel die niks met het verkeer te maken hebben eisen uw aandacht op, en zijn "valse alarmen". De volgende keer dat ge vaag, in de zijkant van uw gezichtsveld iets ziet bewegen, gaat ge er niet meer op ingaan, en dat was dan de fietser die U rechts voorbij stak en die je niet gezien hebt.

En dan gaan er slimmerikken zijn die zeggen "ah, ja, er zijn van die trutten die hun achteruitkijkspiegel op hun kleine regelen, en niet doen wat ze moeten doen, namelijk het verkeer in 't oog houden. En dan krijgen we dat die trutten die naar hunne kleine zitten te staren, onschuldige fietsers doodrijden"

Ge kunt natuurlijk in Patrick mode schrijven: liever een dode fietser die ik niet ken, dan mijne kleine op den barbeque. Ja. Da's waar

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 juni 2023 om 12:30.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 12:47   #604
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, want al die bewegingen in die spiegel die niks met het verkeer te maken hebben eisen uw aandacht op, en zijn "valse alarmen". De volgende keer dat ge vaag, in de zijkant van uw gezichtsveld iets ziet bewegen, gaat ge er niet meer op ingaan, en dat was dan de fietser die U rechts voorbij stak en die je niet gezien hebt.

En dan gaan er slimmerikken zijn die zeggen "ah, ja, er zijn van die trutten die hun achteruitkijkspiegel op hun kleine regelen, en niet doen wat ze moeten doen, namelijk het verkeer in 't oog houden. En dan krijgen we dat die trutten die naar hunne kleine zitten te staren, onschuldige fietsers doodrijden"

Ge kunt natuurlijk in Patrick mode schrijven: liever een dode fietser die ik niet ken, dan mijne kleine op den barbeque. Ja. Da's waar
Slimmeriken.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 12:53   #605
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er is wel een verschil. Jij benadrukt het aspect oplettendheid, vooral in het verkeer. Wie met de auto rijdt concentreert zich in de eerste plaats op het verkeer. Telefoneren en tegelijkertijd autorijden gaan niet goed samen.
Maar daar gaat het niet om.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 12:53   #606
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet fatsoenlijk kunnen schrijven is één ding.
Niet begrijpend kunnen lezen is nog veel erger.

Ik ben dan mss in uw ogen wel een trut maar nergens heb ik geschreven dat ik mijn achteruitkijkspiegel op mijn kleinkind regel. Afstem dus.
Waar haal je dat vandaan??
Het is gewoon zo dat ik perfect het verkeer in het oog houd maar toch mijn kleintje tegelijkertijd op de achterbank zie zitten.
Wat die fietsers die je erbij haalt hiermee te maken hebben begrijp ik niet.

Zo. Dit is hetgeen deze trut te zeggen heeft.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 13:04   #607
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Er is wel een verschil. Jij benadrukt het aspect oplettendheid, vooral in het verkeer. Wie met de auto rijdt concentreert zich in de eerste plaats op het verkeer. Telefoneren en tegelijkertijd autorijden gaan niet goed samen.
Maar daar gaat het niet om.
Het vat het hele gebeuren goed samen, je bent altijd oplettend met wat je gaat doen. Toch ? De goede huis vader en moeder. De ene legt zijn nuances anders dan de andere, maar uiteindelijk doe je je best om accidenten en miserie te vermijden. We gaan niet rondrijden gelijk een kieken zonder kop. Toch niet opzettelijk. Het is het moment waarop dat niet meer gaat om wat voor reden dan ook dat het gevaarlijk wordt.

Ge hebt die fietser niet gezien, ge hebt die camion niet gezien, die man heeft u niet gezien in zijn dode hoek, enz... dat zijn allemaal accidenten. Die vrouw gisteren in Charleroi was ook een accident. Moeilijk te vatten, maar ik zou echt niet in dat mens haar schoenen willen staan. Leef er maar mee.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 15:35   #608
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Babyzitjes dienen tegen de rijrichting geplaatst te worden, je kan die niet zien zitten met je achteruitkijkspiegel.
Oud 9 juni 2023, 19:15   #609
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Slimmeriken.
Als de wijze de maan toont, kijkt de dwaze naar de vinger.
Oud 9 juni 2023, 19:20   #610
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben dan mss in uw ogen wel een trut maar nergens heb ik geschreven dat ik mijn achteruitkijkspiegel op mijn kleinkind regel. Afstem dus.
Waar haal je dat vandaan??
Nee, JIJ zou mensen zo beoordelen, omdat je ze ook zo beoordeelt omdat ze iets voorhebben zoals hun kleine in de auto vergeten hebben. Ik stopte mij 2 seconden in uw manier van redeneren.

Trouwens ja, uiteraard "regel" jij je achteruitkijkspiegel op je kleine, en blijf je daar naar kijken, want dat was uw bewering:

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=587

Citaat:
Dat uw spiegel ZO geregeld is dat ge de kleine niet zitten vind ik een gevaar op zich.

Mijn retroviseur staat zo afgesteld dat ik perfect het verkeer achter mij kan zien en ook mijn kleinkind in het stoeltje.
Je moet dus constant die kleine zitten te begapen in uw speciaal daarvoor geregelde spiegel, want van 't moment dat je die niet meer bekijkt denk je er uiteraard niet meer aan dat die daar is he.

Trouwens, je moet dus zelfs in die spiegel blijven gapen als je vooruit rijdt, en parkeert, want stel U voor dat ge parkeert, en niet in die spiegel kijkt: hoe blijft het dan in uw gedacht, dank zij die niet-gevaarlijke spiegel, dat ge die kleine nog in uwen otto hebt ? Zo een mensen zijn een gevaar op de weg he, die constant in hun spiegel naar hunne kleine zitten te gapen.

Dat JIJ zo een mensen "trut" zou noemen ligt in de lijn van uw andere bendeningen over mensen die hun kleine vergeten zijn he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 juni 2023 om 19:20.
Oud 9 juni 2023, 20:37   #611
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Veel valt er niet te begrijpen. Verstrooidheid.
Ik schreef (ik denk verleden jaar) dat zoiets eigenlijk simpel op te lossen is.
Je bent bij je volle verstand als je de kleine in de wagen zet, je kunt dan, om die kleine niet te vergeten, iets aan de kinderstoel of aan de Maxi-Cosi vastmaken dat je ook aan je zelf vastmaakt.
Als je dan wilt uitstappen, dan merk je vanzelf dat je de kleine bijhebt.

Ik werd hier bijna verguisd.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 20:38   #612
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik zou dat echt geen verstrooidheid durven noemen.
Wat dan?
Opzettelijk? Dat geloof ik nooit.
Oud 9 juni 2023, 20:41   #613
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals; als chauffeur kijkt ge verdorie toch af en toe in uw achteruitkijkspiegel/ retroviseur! Dan ziet ge toch dat kind op uw achterbank!
Indien niet, dan mankeert er iets serieus aan uw ogen en dan zijt ge rij-onbekwaam.
Sorry,

Ik heb in mijn camionette, waar 5 zitplaatsen in zijn, binnen in de wagen geen achteruitkijkspiegel, en nu?
Oud 9 juni 2023, 21:08   #614
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik schreef (ik denk verleden jaar) dat zoiets eigenlijk simpel op te lossen is.
Je bent bij je volle verstand als je de kleine in de wagen zet, je kunt dan, om die kleine niet te vergeten, iets aan de kinderstoel of aan de Maxi-Cosi vastmaken dat je ook aan je zelf vastmaakt.
Als je dan wilt uitstappen, dan merk je vanzelf dat je de kleine bijhebt.

Ik werd hier bijna verguisd.
Inderdaad, het zijn enkel zulke soort technieken die men dan systematisch zonder falen altijd moet toepassen, die kunnen maken dat ge het nooit voorhebt.

Want het probleem is niet dat ge "niet meer aan uwe kleine denkt", het probleem is dat ge denkt dat ge die al afgezet hebt en dat die dus elders is.

Kortom, ge moet, om te vermijden dat ge uwe kleine vergeet, dingen doen die ge normaal zoud doen als ge WEET DAT UWE KLEINE NIET IN DE AUTO ZIT.

Want dat is wat ge DENKT als ge de stommiteit begaat.

Ge moet dus inderdaad iets doen als ge de kleine erin zet, dat maakt dat ge gehinderd gaat worden tot ge hem echt hebt afgezet waar ge hem moest afzetten (en dat niet enkel DENKT) ; oftewel is het iets dat ge systematisch moet doen als die kleine NIET in de auto zit, en ge hem dan wel zult zien.

Dus ja, oftewel knoopt ge diene kleine aan U vast tot ge hem afgezet hebt ; oftewel hebt ge een systematisch ritueel dat ge altijd toepast zoals altijd op de achterbank gaan kijken als ge denkt dat daar NIEMAND ZIT.

Al de rest is emotionele zever die niet kan beletten dat ge het ooit zelf kunt voorhebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 juni 2023 om 21:10.
Oud 9 juni 2023, 21:14   #615
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat dan?
Opzettelijk? Dat geloof ik nooit.
Opzettelijk zou dan weer wreed luguber zijn niet?

Maar als men echt niet meer weet dat men ingestapt is in de wagen en een kindje naast zich of achteraan in een gepast kinderzitje geplaatst heeft dan is er toch iets serieus mis met die persoon.

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 juni 2023 om 21:18.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2023, 00:06   #616
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Het feminisme e.d. meer.

Bompa lawijt kon nog afdwingen via religieuze druk dat de vrouw meer taken op zich nam in het huishoudelijk gebeuren.

Ik breng het geld thuis, klaar.

Wat de Amerikanen daar op hebben verzonnen?

Dirty South, biatch. Zoveel import van anders gekleurden die het zwarte werk deden. En dan kwam de politiek af met het afschaffen van zweepslagen.

Iedereen is nu vrij om te doen wat ie wilt. Je lichaam is niet iedereens bezit.

Maar het blijft duren, subtieler en anders....

Hoe dan juist?!

Kijk rond je.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2023, 00:34   #617
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Kijk als je lichaam van niemand meer is. Proest...

We zijn aan het transformeren. Alle arbeid gaat naar bureau's. Dat is allemaal geestelijke arbeid.

Dat is het enige voordeel van meer technologie, alle arbeid wordt geestelijke arbeid.

Maar zwakke geesten in deze maatschappij zijn allemaal depressief.

"Weet je, ik heb heel mijn leven met mijn handen gewerkt. Al die geestelijke arbeid is rommel."

-lol-
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2023, 06:57   #618
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Babyzitjes dienen tegen de rijrichting geplaatst te worden, je kan die niet zien zitten met je achteruitkijkspiegel.
Waar haalt u dat?
Oud 10 juni 2023, 06:59   #619
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, het zijn enkel zulke soort technieken die men dan systematisch zonder falen altijd moet toepassen, die kunnen maken dat ge het nooit voorhebt.

Want het probleem is niet dat ge "niet meer aan uwe kleine denkt", het probleem is dat ge denkt dat ge die al afgezet hebt en dat die dus elders is.

Kortom, ge moet, om te vermijden dat ge uwe kleine vergeet, dingen doen die ge normaal zoud doen als ge WEET DAT UWE KLEINE NIET IN DE AUTO ZIT.

Want dat is wat ge DENKT als ge de stommiteit begaat.

Ge moet dus inderdaad iets doen als ge de kleine erin zet, dat maakt dat ge gehinderd gaat worden tot ge hem echt hebt afgezet waar ge hem moest afzetten (en dat niet enkel DENKT) ; oftewel is het iets dat ge systematisch moet doen als die kleine NIET in de auto zit, en ge hem dan wel zult zien.

Dus ja, oftewel knoopt ge diene kleine aan U vast tot ge hem afgezet hebt ; oftewel hebt ge een systematisch ritueel dat ge altijd toepast zoals altijd op de achterbank gaan kijken als ge denkt dat daar NIEMAND ZIT.

Al de rest is emotionele zever die niet kan beletten dat ge het ooit zelf kunt voorhebben.
Dat was verleden jaar net mijn punt.
Oud 10 juni 2023, 07:02   #620
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Opzettelijk zou dan weer wreed luguber zijn niet?

Maar als men echt niet meer weet dat men ingestapt is in de wagen en een kindje naast zich of achteraan in een gepast kinderzitje geplaatst heeft dan is er toch iets serieus mis met die persoon.
Ik weet dat niet.
Stel dat je occasioneel een kind moet wegbrengen.

Onderweg krijg je een oproep van je baad, je vrouw, je ... wat je van de kaart brengt. Op dat moment ben je bezig met dat probleem.

Of

Je neemt je normale weg, wegens wegenwerken is er een omleiding, waardoor je uit je gewone doen bent ...

Er kunnen zo veel kleine oorzaken zijn met zeer zware gevolgen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be