Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2006, 13:35   #601
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Hebben ze geen werk, dan zijn het vreemdelingen die profiteren.
Wil men ze aan een job helpen, dan zijn deze die helpen racisten.
Helemaal niet. Ik heb het hier immers niet over racisme omdat men ze aan een job wilt helpen, wel omdat men daarbij discrimineert op basis van afkomst. Huiswerk opnieuw doen.

Citaat:
In feite wilt u allochtonen gewoon niet zien in Vlaanderen, en dat is pas racisme.
Nonsens. Uw universele liefdestraler staat blijkbaar weer uit.

Wat hier gebeurt is dat men blijkbaar geen racisme in vlaanderen wilt, tenzij het de allochtonen bevoordeelt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 13:36   #602
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Omdat ze omwille van racistische motieven bij de autochtone werkgevers minder kansen krijgen dan de autochtonen.
dus de VRT is een racistische werkgever....
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 13:37   #603
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Welke zijn uw argumenten om de intieme overtuiging van een persoon te kunnen vaststellen?
Distel en ik kennen elkaar al een poosje.......
Distel produceert en ik melk zogezegd .
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 13:38   #604
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

[SIZE="3"][/SIZE]Hier nog een voorbeeld van een door de overheid gesteund racisme. Reacties op ,,Vlaamse regering is geen investeringsregering, maar subsidieregering''
woensdag 18 januari 2006, De Standaard.

de VDAB zal aan werkgevers met een vacature gedurende 3 weken uitsluitend werklozen van meer dan vijftig, allochtonen of met een handicap aanbieden. De werkgevers van hun kant verbinden zich ertoe gedurende die drie weken enkel meer dan vijftigers, allochtonen of gehandicapten aan te werven. Voor Vlaams Belang worden de vijftigplussers en de gehandicapten als schaamlapje gebruikt. ,,Dit is een grof racistisch mechanisme van anti-Vlaamse uitsluiting: een Vlaamse werkloze wordt in zijn kans op tewerkstelling drie weken lang brutaal achteruitgesteld tegenover een allochtone werkloze !'
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 13:39   #605
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet meer, evenveel.
Helemaal niet. Allochtonen worden hier positief gediscrimineerd. Per definitie krijgen ze hier dus meer kansen.

Citaat:
En dat zijn geen racistische motieven, maar juist anti-racistische.
Nonsens. Men heeft immers tot doel gesteld de allochtonen hier positief te discrimineren.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 18 januari 2006, 13:40   #606
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Distel en ik kennen elkaar al een poosje.......
Distel produceert en ik melk zogezegd .
Ja dat kan zijn, maar ge moet toch oppassen met verklaringen over intenties die men in iemand de mond (of de pen, klavier) legt,...

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 18 januari 2006 om 13:41.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 13:43   #607
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Helemaal niet. Ik heb het hier immers niet over racisme omdat men ze aan een job wilt helpen, wel omdat men daarbij discrimineert op basis van afkomst. Huiswerk opnieuw doen.

Nonsens. Uw universele liefdestraler staat blijkbaar weer uit.

Wat hier gebeurt is dat men blijkbaar geen racisme in vlaanderen wilt, tenzij het de allochtonen bevoordeelt.
Het heeft allemaal te maken met positief en negatief.
U beseft het niet, maar eigenlijk staat mijn liefdestraler wel aan op ' zwakkeren helpen ', ' jongeren aan werk helpen ', hen niet veroordelen tot de eeuwige bedelarij en het profitariaat.
Maar dat weet u eigenlijk zelf wel allemaal.
Oud 18 januari 2006, 13:44   #608
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja dat kan zijn, maar ge moet toch oppassen met verklaringen over intenties die men in iemand de mond (of de pen, klavier) legt,...
Natuurlijk Jean-Pierre, natuurlijk......
Oud 18 januari 2006, 13:47   #609
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het heeft allemaal te maken met positief en negatief.
U beseft het niet, maar eigenlijk staat mijn liefdestraler wel aan op ' zwakkeren helpen ', ' jongeren aan werk helpen ', hen niet veroordelen tot de eeuwige bedelarij en het profitariaat.
Alleen lap je dan wel het gelijkheidsbeginsel aan je laars, ben je dan voorstander van racistische initiatieven, ben je voorstander voor een selectieve en hoogst hypocriete toepassing van de wet, en riskeer je bij mensen een afkeer van vreemdelingen te creëren of versterken.
Oud 18 januari 2006, 14:02   #610
De Knut
Minister

Standaard

Citaat:
maar eigenlijk staat mijn liefdestraler wel aan op ' zwakkeren helpen ', ' jongeren aan werk helpen ',
maar dan alleen allochtone jongeren. Het eigen volk kan natuurlijk de pot op.
Oud 18 januari 2006, 15:11   #611
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In uw post die aan dat bericht van 16.13 uur voorafgaat (klik hier), vroeg u me om u te wijzen op uw denkfout.
Klopt.

Citaat:
In uw redenering schreef u me namelijk een uitspraak of een veronderstelling toe over de verhouding autochtonen/allochtonen in het personeelsbestand van de VRT,
Fout. Ik zal de post nog eens herhalen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ben ik nu de enige die uw (hopeloze) poging om "verschillen" te zien, niet ziet?

Wijs me efkens aan waar ik de denkfout maak, wil je?

1. De samenleving is racistisch, daarom moet er aan positieve discriminatie worden gedaan omdat zowat in alle bedrijven in verhouding te weinig allochtonen werken (= uw redenering waarom pos. discr. noodzakelijk is). NOOT: deze zin hebt u in quasi identieke bewoordingen al eens gepost

2. Bij de VRT werken er in verhouding te weinig allochtonen en dus doet ze aan positieve discriminatie om nieuwe allochtonen aan te werven (= redenering achter deze actie van kif kif - VRT)

3. De VRT is (in het verleden) racistisch geweest in de aanwerving van allochtonen: logisch gevolg van 1. en 2.

Stel immers dat de VRT NIET racistisch is geweest in de aanwerving van allochtonen, dan bestaat er dus een ANDERE verklaring (verkeerde kwalificaties, geen goesting, ...) voor het in verhouding te lage aantal allochtonen dat daar werkt. Graag had ik dan ook geweten wat deze andere verklaring dan wel zou kunnen zijn, en of deze nog altijd afdoende is om positieve discriminatie te verrechtvaardigen.
Het gaat dus helemaal NIET over UW uitspraken als zou de VRT te weinig allochtonen in zijn personeelsbestand hebben, het gaat integendeel over de VERANTWOORDING die de VRT ZELF gebruikt om positieve discriminatie (of integratiebeleid of hoe je het ook noemen wil) te verrechtvaardigen.

Integendeel noemde u de eerste zin van punt 2 (in groen aangeduid) een denkfout, waardoor het natuurlijk zo leek alsof uzelf betwist dat er in verhouding te weinig allochtonen bij de VRT te werk gesteld worden.

Nu dat dus is uitgeklaard, kan ik nogmaals vragen: waar zit mijn denkfout?

(de zin in oranje heb ik zonet toegevoegd en stond niet in de oorspronkelijke post)
Oud 18 januari 2006, 15:11   #612
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In uw post die aan dat bericht van 16.13 uur voorafgaat (klik hier), vroeg u me om u te wijzen op uw denkfout.
Klopt.

Citaat:
In uw redenering schreef u me namelijk een uitspraak of een veronderstelling toe over de verhouding autochtonen/allochtonen in het personeelsbestand van de VRT,
Fout. Ik zal de post nog eens herhalen:

Citaat:
Ben ik nu de enige die uw (hopeloze) poging om "verschillen" te zien, niet ziet?

Wijs me efkens aan waar ik de denkfout maak, wil je?

1. De samenleving is racistisch, daarom moet er aan positieve discriminatie worden gedaan omdat zowat in alle bedrijven in verhouding te weinig allochtonen werken (= uw redenering waarom pos. discr. noodzakelijk is). NOOT: deze zin hebt u in quasi identieke bewoordingen al eens gepost

2. Bij de VRT werken er in verhouding te weinig allochtonen en dus doet ze aan positieve discriminatie om nieuwe allochtonen aan te werven (= redenering achter deze actie van kif kif - VRT)

3. De VRT is (in het verleden) racistisch geweest in de aanwerving van allochtonen: logisch gevolg van 1. en 2.

Stel immers dat de VRT NIET racistisch is geweest in de aanwerving van allochtonen, dan bestaat er dus een ANDERE verklaring (verkeerde kwalificaties, geen goesting, ...) voor het in verhouding te lage aantal allochtonen dat daar werkt. Graag had ik dan ook geweten wat deze andere verklaring dan wel zou kunnen zijn, en of deze nog altijd afdoende is om positieve discriminatie te verrechtvaardigen.
Het gaat dus helemaal NIET over UW uitspraken als zou de VRT te weinig allochtonen in zijn personeelsbestand hebben, het gaat integendeel over de VERANTWOORDING die de VRT ZELF gebruikt om positieve discriminatie (of integratiebeleid of hoe je het ook noemen wil) te verrechtvaardigen.

Integendeel noemde u de eerste zin van punt 2 (in groen aangeduid) een denkfout, waardoor het natuurlijk zo leek alsof uzelf betwist dat er in verhouding te weinig allochtonen bij de VRT te werk gesteld worden.

(de zin in oranje heb ik zonet toegevoegd en stond niet in de oorspronkelijke post)
Oud 18 januari 2006, 15:14   #613
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut Bekijk bericht
dus de VRT is een racistische werkgever....
Als u zich de moeite getroost om het hele topic te lezen, zal u vanzelf een antwoord op uw vraag tegenkomen.

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 15:15   #614
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat schijnt hier nochtans een zéér ingeburgerde praktijk te zijn op dit forum. Vreemd dat u daar eerder in dit topic nooit op reageerde...

Oud 18 januari 2006, 15:16   #615
De Knut
Minister

Standaard

Citaat:
Als u zich de moeite getroost om het hele topic te lezen, zal u vanzelf een antwoord op uw vraag tegenkomen.
Dat antwoord heb ik al hoor.
Namelijk dat al die zogenaamd verdraagzamen hier de échte racisten zijn.

PS: voel je gerust aangesproken.
Oud 18 januari 2006, 15:26   #616
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
In het feit dat u zich blijft toespitsen op de VRT, terwijl ik het over de samenleving in haar geheel heb. De verhouding autochtonen/allochtonen in het personeelsbestand van de vrt is dus irrelevant.

Laatst gewijzigd door Manuel* : 18 januari 2006 om 15:27.
Oud 18 januari 2006, 15:30   #617
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het feit dat u zich blijft toespitsen op de VRT, terwijl ik het over de samenleving in haar geheel heb. De verhouding autochtonen/allochtonen in het personeelsbestand van de vrt is dus irrelevant.
De verhouding of de situatie in de samenleving ook.
Oud 18 januari 2006, 15:46   #618
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat een ongelooflijke quatsch. Vrij vertaald klinkt dat immers als: "u spitst zich toe op de praktijk, terwijl ik hier blaaskens staan wijs te maken aan de lucht en de wolken". Hebt ge zelf al eens stilgestaan bij wat ge hierboven neerpent? Als de verhouding autochtonen/allochtonen in het personeelsbestand van de VRT irrelevant is, wat is dan wel de uitleg als ik vragen mag om een "cel diversiteit" specifiek belast met het "laten kennis maken van allochtonen met de VRT"? En als gans dat gedoe met de VRT irrelevant is, waarom begint u dan te leuteren over "allochtonen die niet aan de bak kunnen komen door racistische werkgevers"? Stomweg ergens tegenaan gelopen? Een ingeving die u had en per se kwijt moest op eender welk topic van dit forum en dit was het eerste dat u opendeed? Komaan zeg, ge weet goed genoeg dat er geen fout zit in die redenering. Pak anders eens een cursuske "logica" vast voor mijn part.

PS: en ditmaal niet sorry als ik wat "uit de hoogte" klink, want als u zulke nep-antwoorden wenst neer te pennen, zie ik het nut van een serieuze discussie met u niet in.

Laatst gewijzigd door Turkje : 18 januari 2006 om 15:46.
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 15:51   #619
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat een ongelooflijke quatsch. Vrij vertaald klinkt dat immers als: "u spitst zich toe op de praktijk, terwijl ik hier blaaskens staan wijs te maken aan de lucht en de wolken". Hebt ge zelf al eens stilgestaan bij wat ge hierboven neerpent? Als de verhouding autochtonen/allochtonen in het personeelsbestand van de VRT irrelevant is, wat is dan wel de uitleg als ik vragen mag om een "cel diversiteit" specifiek belast met het "laten kennis maken van allochtonen met de VRT"? En als gans dat gedoe met de VRT irrelevant is, waarom begint u dan te leuteren over "allochtonen die niet aan de bak kunnen komen door racistische werkgevers"? Stomweg ergens tegenaan gelopen? Een ingeving die u had en per se kwijt moest op eender welk topic van dit forum en dit was het eerste dat u opendeed? Komaan zeg, ge weet goed genoeg dat er geen fout zit in die redenering. Pak anders eens een cursuske "logica" vast voor mijn part.

PS: en ditmaal niet sorry als ik wat "uit de hoogte" klink, want als u zulke nep-antwoorden wenst neer te pennen, zie ik het nut van een serieuze discussie met u niet in.
Natuurlijk is uw redenering fout en u wéét dat ondertussen maar al te goed. U probeert uw gezichtsverlies nu te maskeren achter agressiviteit. Mij niet gelaten.

Oud 18 januari 2006, 16:17   #620
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is uw redenering fout en u wéét dat ondertussen maar al te goed. U probeert uw gezichtsverlies nu te maskeren achter agressiviteit. Mij niet gelaten.

Als ik uw pogingen tot antwoord erop nalees, dan overvalt me geen agressiviteit, maar wel een plotse braakneiging. Remember dat nog geen twee posts geleden u uw ganse uithaal over de situering van mijn denkfout moest inslikken, met als gevolg dat u dus snel een ander "argument" (sic) uit uw mouw moest schudden. Moest dat argument zo evident zijn, slimmeke, dan had u dat toch al wel gisteren, toen ik de eerste keer erachter vroeg, kunnen plaatsen zeker? Maar neen, eerst een flut-antwoord geven, dat posten-lang volhouden, en als ge dan eindelijk met de neus op de feiten wordt gedrukt, het volgende flut-antwoord geven. Ik vraag mij dan ook serieus af wie ge hier blaaskens aan het wijsmaken zijt. Soit, het schijnt dat als ge veel leugens vertelt, ge die zelf na een tijd begint te geloven...

Case closed !

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be