![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#601 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mijn vriendin A1 rond de 1400€ Chipie. A2 heeft iets minder voor praktisch hetzelfste werk.
Is dat zo'n toploon als je bekijkt dat ze nachten, shiften, onderbroken diensten, weekends en al werkt op een dienst die onderbemand is ? Gezins- en bejaardenhelp(st)ers hebben nog minder. Ikzelf verdiende gemiddeld 300€ meer dan zij, en moest er helemaal niet zo hard voor werken als zij. Waardoor zij heel vaak zichzelf afvroeg waarom ze eigenlijk nog zo hard werkte... Ik heb tot op de dag van vandaag nog altijd spijt dat ik mijn job niet meer mag uitoefenen, of ik had mij nooit arm hoeven te noemen...(en ik vind 'arm' zijn een woord dat vatbaar is voor discussie, financieel ben ik niet rijk, maar geestelijk daarentegen... En nu op dit eigenste ogenblik is werken voor mij een grotere uitgavepost dan niet te werken. Zelfs als ik plots genezen zou zijn. (Ik geef wel eerlijksheidshalve toe dat ik niet stilzit en mij op ander gebied bezig hou toekomstgericht). Ik wil genezen en ik wil terug 'rijk' worden. Waar ik vooral op doelde Chipie, waren de laaggeschoolde mensen...Zij komen terecht in de minder betaalde jobs...En die kloof tss stempelen en werken is dan enorm klein. En niet iedereen heeft de capaciteit of moed om terug te studeren. Demotivatie is een groot probleem en wordt volgens mij vaak onderschat. Laatst gewijzigd door Duupje : 14 mei 2007 om 07:50. |
|
|
|
|
|
#602 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De laaggeschoolden (waarschijnlijk 1.000-1.000 u voltijds) içs idd. laéaég. En veel te laag als men er alleen voorstaat... Men moest m.i. de eerste schijf van 1.250 onbelast laten en diegenen, die meer verdienen, iets meer laten betalen. Dat zou solidariteit zijn... Dat de vakbonden daar eerst eens voor opkomen en als men dat bereikt heeft, dat men dan de hogere bijdragen probeert 'terug te halen'... |
|
|
|
|
|
|
#603 |
|
Burgemeester
|
Al eens van een progressief belastingstelsel gehoord Chipe ?
|
|
|
#604 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Met zen 2 is dat te doen jah, als er niet teveel kinderen en zorgen zijn. Maar wat met de mensen die alleen zijn ? Vooral dan diegene met kinderen. Dan spring je met die 1400€ niet ver. En er zijn echt wel meer mensen die minder verdienen dan die 1400€, voor velen zou dit al een droombedrag zijn. |
|
|
|
|
|
|
#605 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Moeilijke vraag zo te zien...?
|
|
|
|
|
#606 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#607 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik moet geen goedbetaalde jobs. Ik ben al tevreden met laagbetaalde jobs VAN MIJN KEUZE. Al totindentreure herhaald... |
|
|
|
|
|
|
#608 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#609 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
staat iemand er mss nog bij stil dat het hier ging over de dakloosheid van eno2 ? of toch tenminste over diens huisvestingsproblemen ?
dat hij werkloos is is hier totaal niet terzake (bovendien andere draden genoeg om daar ook uitgebreid over door te emmeren ) daar hij deze huisvestingsproblemen ook zou gehad hebben indien hij zoals velen werkte aan een loon van pakweg 1000 euro netto
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 mei 2007 om 09:31. |
|
|
|
|
|
#610 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De roofcombinatie van uitbuitende werkgevers en criminele belastingen op laagstverdieners plus het maken van de noodzakelijke onkosten bij het uit gaan werken, sloegen bij mij een gat van achtduizend frank in de maand. Met mijn dop van 21.5OO BF kwam ik maar vierduizend frank te kort in de maand, als asceet, welteverstaan. Dat heet de werkloosheidsval. Dat is de manier waarop onze super de luxe -maatschappij haar laagstverdieners en oudere werklozen behandelt: het drukt ze-voor een gedeelte (zo rond de 15% van de bevolking) op criminele wijze onder de armoedegrens. |
|
|
|
|
|
|
#611 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#612 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#613 |
|
Burgemeester
|
Eno2,
Groot gelijk, onze maatschappij sluit op een gruwelijke manier mensen buiten... Probeer het niet uit leggen, zij weten het beter...
|
|
|
#614 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#615 |
|
Burgemeester
|
eno2
Niks van aantrekken, het is een template dat hij gebruikt maar voor de rest inhoudloos...
|
|
|
#616 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Voor wat de behandeling van anti-kapitalisten en maatschappijcritici betreft, daar kom ik nog in een volgende post op terug. OMdat ik nietwil dat je eenvoudige geesten zou perverteren met zulke crypto-fascistische drogredeneringen. |
|
|
|
|
|
|
#617 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je zegt dat je ervoor betaald hebt, awel hoelang dan?
|
|
|
|
|
#618 | |
|
Banneling
|
[quote]Veel te lang.
Citaat:
En veel te veel. En vooral veel te hard gewerkt en de laatste zes jaar veel te weinig betaald daarvoor. Ik doe belachelijk zoveel ik wil, maar zot doen en de werkgever subsidiëren, dat doe ik niet meer. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 mei 2007 om 10:12. |
|
|
|
|
|
|
#619 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wie is er dan de hypocriet?
|
|
|
|
|
#620 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je wil niet zeggen hoe lang je al gewertk hebt en je wil niet zeggen wat voor werk je wil doen of welk diploma je hebt...je bent gewoon een profiteur dus...en je wilt geen hulp, je wil gewoon geld krijgen?
Laatst gewijzigd door illwill : 14 mei 2007 om 10:11. |
|
|
|
|