![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vanzelfsprekend. In 2018 kan een komeet de aarde raken en het menselijk leven vernietigen.
Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 10 juni 2006 om 10:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#602 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nu zijn ze hoofstad van Belgie en Europa. Ik denk niet dat ze zullen opteren voor hoofdstad te worden van wat provincies die steeds op hen kakken, en hen zullen proberen een andere taal te doen spreken. My 2 cents.
![]() |
#603 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maar dat was vroeger wel anders dus waaro zou hetzelfde niet met Belgie kunnen gebeuren?
![]() |
![]() |
#604 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hier is het altijd "you are with us or you are against us." Ik wil ook niet altijd de vlaamse positie onderuit halen maar op deze forum zijn er misschien 0,1% Walen en 99% Vlamingen... en als je altijd de gelijke argumenten uit de gelijke hoek hort kies je toch soms voor de underdog. Kijk Bruxelles, als je als Franstalige naar een wereldstadje wil en toch in het eigen land blijven wil dan blijfd alleen maar Bxl. Uit bijnae ieder klein waalse dorpje/stad heefd je mensen die naar Bxl trekken of getrokken zijn. Dat wil niet zeggen dat Bxl geen vlaamse roots heefd en ook een vlaamse bevolking, maar dat Bxl en oomstreek een speciaale stad is. En je niet zeggen kan: Bxl is vlaams punt uit. Om eerlijk te zijn was ik tegen het niet-EU-migranten stemrecht, 100% op "vlaamse" kant. Maar wat blijkt? Het is alleen maar voor de gemeenteverkiesingen en er zijn alleen 500 (!!) niet EU mensen die zich voor de verkiesingen geregistreerd hebben. In heel Belgie. Dus eigenlijk viel vechten tussen W en V" voor niks. Ik denk dat de Vlamingen al de goede huisvader voor Belgie spelen (en dan moet je ook soms rekening houden met de zwakkere kinderen, en dat doet de huisvader ja ook meestal). De Oostkantons hebben alleen maar van de situatie geprofiteerd, we hebben het (toen zo arme) nord-Luxemburg met onze bedrijven gekolonieseerd. De doorsnee Vlaming is zoals de doorsnee Belg: eigen streek eerst. Typisch belgisch.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hypothetisch dus...
![]() |
#606 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dan moet er gekozen worden. Ik zie dat wel zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is mislukt, en verklaart de permanente bestaanscrisis waar België nu al enkele decennia in zit. De vraag is dus: waarom zouden we het nog met België doen? Ik sta open voor eerlijke en evenwichtige antwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Weet je al waar het geld van de transfers naartoe zou gaan, mocht het in "Vlaanderen" blijven? Wat betreft flamingante mythologie, vind je hier mijn mening.
![]() |
![]() |
#610 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat is enkel politieke druk dat hij uitoefent en waarom is dat politici zich enkel in het openbaar voorbereiden? denk je nu echt dat hij zijn medewerkers studies laat uitvoeren voor wanneer de onafhankelijkheid komt? juist ja! want op zo'n lange termijn denken politici! komkom, een beetje nadenken he
![]() |
![]() |
#611 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 10 juni 2006 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#612 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#613 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Europa heeft geen hoofdstad. Brussel, Luxemburg, Straatsburg, Den Haag, Frankfurt,... zijn allemaal een beetje hoofdstad. Dus wat blijft er na het uiteenvallen van België over voor Brussel? Ofwel een eigen stadstaat die zonder Vlaams geld geen dag overleeft. Ofwel een Waalse enclave (hoofdstad van Wallonië is Namen), ofwel een Franse enclave. Als ze dan nog een hoofdstad willen zijn, zal het van Vlaanderen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#614 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#615 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als er niets is om ons zorgen over te maken, dan maken we ons ook geen zorgen hé. ![]() mp3 hier: http://bmarcore.club.fr/class-O/BO121.htm Laatst gewijzigd door baarle : 10 juni 2006 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
jongens die arrogantie alsof elk land zijn soevereiniteit opgeeft voor wat centen geeft gewoon toe, vlaanderen is een regio met veel centen maar een plat en saai imago, niet bepaald de droom-identiteit die een niet-vlaming wil aannemen
![]() |
![]() |
#617 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() OK, zet eens uiteen wat de keuzes van Brussel zijn als het land uiteenvalt. Niet wat jij zou kiezen, maar welke objectieve keuzes er zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#618 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als er hier iemand van 'arrogantie' getuigt, dan ben jij het wel. Je lachwekkende overschatting van Brussel als Centrum van het Universum is om je te bescheuren van het lachen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaag speelt het grote aantal allochtonen in het voordeel van de Franstalige politici. Na België zou dat wel eens flink in hun nadeel kunnen spelen. Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 10 juni 2006 om 16:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |