![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 |
Banneling
|
![]() Volvo rust zijn XC60 uit met intelligente veiligheidssystemen zoals “City Safety”, dat botsingen tegen lage snelheden voorkomt. De wagen remt net op tijd als de bestuurder niet reageert als hij een voertuig te dicht nadert en probeert zo de schade te beperken. Deze functie is standaard in elke XC60, iets waar ze bij Volvo zeer trots op zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 |
Banneling
|
![]() Sinds vorige week een nieuwe wagen
![]() 2200 kg ![]() >250 pk ![]() >540NM koppel ![]() 254 CO2 g/km ![]() Ik steun global warming - krijgen we misschien eindelijk WARME zomers ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#604 |
Banneling
|
![]() Mja tzal wel een plezante wagen zijn, maar warme zomers krijgen we hier niet echt door global warming. Ik denk eerder regenachtige schijtezomers (en idem dito winters).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 |
Banneling
|
![]() De helft van de ouders vindt, dat het traject van hun kinderen op weg naar school té gevaarlijk is.
Waarmee maar eens bewezen is, voor zover het nog moest, dat de helft van de ouders onverantwoorde ouders zijn, die beter geen kinderen (lees:autovoer) gemaakt hadden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#606 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#607 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
misschien is het traject wel te gevaarlijk omdat alle ouders rondrijden met kinderen naar school, minder volk op de baan = minder gevaarlijk lijkt me |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#608 |
Banneling
|
![]() In Nederland beginnen ze al met het laden en lossen van kinderen bij school te verbieden, omdat het aanleiding geeft tot levensgevaarlijke verkeerstoestanden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 |
Banneling
|
![]() En dat is dan nog maar het gevaar aan school zelf...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#610 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegenwoordig veel wannabee auto's.
Pff..ga beginnen racen. Supra, rx7..veel pk's en benzine in de lucht blazen.
![]() |
#611 |
Banneling
|
![]() Mijn auto mijn vrijheid, hij is het hart van onze economie maar ten koste van wat?
Op onze planeet rijden momenteel zo’n 800 miljoen auto’s. In 2030 met de consumptie heropleving van China, India en Rusland zouden het er 1,6 miljard kunnen zijn. Zij stoten koolstofdioxide (CO2) uit en verbruiken enorm veel zuurstof, onhoudbaar voor het biologisch evenwicht. Het statussymbool auto eist jaarlijks op wereldschaal 5 miljoen dodelijke ongevallen en 15 miljoen invaliden. De laatste vijftig jaar zijn op wereldschaal naar schatting 150 miljoen mensen omgekomen door auto-ongevallen en zijn er ongeveer 300 miljoen mensen invalide geworden door auto-ongevallen. Het leed van deze 150 miljoen nabestaande is onmogelijk te berekenen. De extra energie die nodig was om deze 300 miljoen invalide mensen te voorzien in hun behoeften en de energie die verloren is gegaan door hun invaliditeit is voldoende om west Europa gedurende 5 jaar te voorzien van energie. De jaarlijkse energie die nodig is om de auto’s van alle ongevallen op onze planeet te repareren, te verschroten en te recycleren is voldoende om een land als Duitsland met zijn 85 miljoen mensen jaarlijks te voorzien van alle energie. Het statussymbool auto veroorzaakt oorlog en terrorisme voor petroleum en andere grondstoffen. De gelden aan verzekeringen en taksen die op wereldschaal jaarlijks betaald worden voor alle auto’s zijn voldoende om Afrika te voorzien van voedsel. De op wereldschaal jaarlijks betaalde gelden aan verkeersboetes voor auto’s zijn voldoende om de Benelux te voorzien van alle energie. Het totale aantal gemotoriseerde voertuigen die zich op onze planeet voortbewegen met fossiele brandstoffen verbruiken 100 x meer zuurstof dan de mens zelf, deze nog steeds primitieve ontploffingsmotor is op relatief korte termijn de eliminator van onze dampkring, hij is “de” zuurstofjager nummer één. De luchtvervuiling die ons status symbool nummer één meebrengt, breekt onze gezonde en levensnoodzakelijke atmosfeer in sneltempo af, zure regens, bodem, lucht en watervervuiling veroorzaken kanker en vele andere ziekten die zelfs via de genen worden overgedragen naar volgende generaties. De energie en materialen die nodig zijn om jaarlijks op wereldschaal alle nieuwe privaat auto’s te produceren zijn voldoende om de armoede op onze planeet gedurende 10 jaar te elimineren. De energie en materialen omgezet in gelden die gedurende 80 jaar nodig waren op wereldschaal, voor de wegen, de wegeninfrastructuur en wegenonderhoud, deze voor grotendeels privaat auto’s, deze is voldoende om alle armoede en analfabetisme op onze planeet gedurende 100 jaar te elimineren. Indien we op wereldschaal onze mobiliteit (privaat auto) volledig omzetten naar trein, tram en bus, dan zou onze gezamenlijke mobiliteit slechts 1/50 van alle huidige dodelijke verkeersongevallen veroorzaken, maar het files en dodelijke verkeersongevallen en verkeersinvalide probleem zou nog steeds bestaan, het zou weliswaar minder zijn maar niet voldoende. Werk, shopping, creativiteit, ontspanning, sport enz. in eigen streek zou ons mobiliteitsgedrag enorm verminderen, decentraliseren is hier de boodschap zonder enige twijfel. De politieke chirurgen die dit werk willen doen, zijn de grondleggers van onze toekomst, het nieuwe denken en de nieuwe wereld. Europa kan deze etterende kanker “auto pendelen” nog verwijderen, laat ons hopen dat in Amerika deze terminale kanker nog te behandelen is. Kan een wereldrechtbank of onze mensenrechten organisaties deze inbreuk op de menselijkheid dringend veroordelen. Indien we de auto en wapenindustrie kunnen veroordelen zoals de tabaksindustrie dan kunnen we schade eisen, we kunnen de ware duivels van onze planeet beschuldigen van hoogverraad op de menselijke waardigheid, deze vorm van terreur moet bestraft worden en zo zijn alle mensen op onze planeet een stuk dichter bij een degelijke wereldbeschaving die zijn naam waardig is, dit is het ware en pure globalisme. Economie is een middel om de welvaart en in de eerste plaats het welzijn van de mens te verbeteren, het mag geen doel op zich zijn, welvaart ten koste van welzijn leidt naar de ondergang van onze beschaving. De verdiensten van de economie moeten ten dienste van de totale bevolking staan en niet enkel aan de eigenaars van de totale vrije markt. De moderne mens moet omdenken, zodat hij het verschil ziet tussen: zin, onzin en waanzin. Files: het ergste moet nog komen Iedere 2 jaar begint weer de orgie van het Autosalon, maar in de verleidelijke reclamefolders zijn monsterfiles ver te zoeken. Volgens het Vlaams Verkeerscentrum zullen de files nog jaren blijven toenemen. Nu al staat er niet zelden 200 kilometer file in de spits, en dat gaat steeds meer om structurele files die er elke werkdag staan. De kostprijs voor een stilstaande vrachtwagen wordt geschat op 45 euro per uur. De kostprijs van een wagen in de file bedraagt 8,25 euro per uur. Dat betekent dat de economische jaarlijkse kostprijs in de buurt van 250 miljoen euro ligt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#612 |
Banneling
|
![]() Men zou in feite niets meer mogen laten bewegen...
Laat ons alleszins beginnen met het bewegen te beginnen wegen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#613 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier moet een auto veel kosten, om alle onnozelaars een reden van bestaan te geven.
In Afrika en vele zuidamerikaanse landen verstaan ze dat niet. Daar rij je zo goed als gratis, zelfs tanken kosten daar bijna geen geld. Taks..nooit van gehoord.
![]() |
#614 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vier dit jaar ondertussen fluitend het begin van mijn vierde lustrum zonder auto, en dat zonder ook maar in één auto, de mijne of andermans, in te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#615 |
Banneling
|
![]() [quote]QUOTE]
Toet. Toetterdetoet... Ondergronds. Te beginnen met de koninlijke baan langs de kust, daar waar ze door de laatste resten van schitterende duin- en bosgebieden loopt. Je moet ergens beginnen hé. Daarna alle autostrades ondergronds en alle doorsteken van autobanen door agglomeraties ondertunnelen.. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 september 2008 om 10:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#616 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#617 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#618 |
Banneling
|
![]() 't Zou wel proper, stil en veilig zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 |
Banneling
|
![]() Elk alternatief is beter dan dit:
De laatste vijftig jaar zijn op wereldschaal naar schatting 150 miljoen mensen omgekomen door auto-ongevallen en zijn er ongeveer 300 miljoen mensen invalide geworden door auto-ongevallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#620 |
Banneling
|
![]() Tzijn er een pak minder als met paard en kar, of denkt u dat paardrijden veilig is ? Vraag met maar aan superman....
|
![]() |
![]() |