![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=Mambo;2346601]Mwa; proberen mee te liften in een slachtofferrol? Emigreer dan naar zo'n land en word minstens journalist (o nee, omgekeerde volgorde natuurlijk).
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 17 januari 2007 om 23:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind de overtreder-bescherming overdreven proporties aannemen, spelletje "bedreigde diersoort" waarin ze zomin als vlooien thuishoren.
![]() |
![]() |
#603 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#604 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of met andere woorden, ik zie me niet zitten kakken op een pot als anderen zitten toe te kijken eerlijk gezegd. Of is dit niet een minimale vorm van elementair respect van het mens zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 | |
|
![]() Citaat:
Inderdaad vind ik ook dat hygiëne en privacy �* la de 40-er jaren ook/zelfs onder straf-omstandigheden niet meer behoren te bestaan. Echter, men heeft verzuimd voldoende personeelsbesparende methoden door te voeren zoals onder andere gangbaar in industriële processen, intensieve veeteelt, automatisering en mechanisering: - bewaking/beveiliging - klimaatbeheersing (temperatuur, vochtigheidsgraad, ademluchtkwaliteit) - voedering - bewassing Het gaat allemaal nog te kleinschalig, ik denk dat dit een voornaam probleem is.
![]() |
![]() |
#606 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 18 januari 2007 om 00:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit zeggen de cipiers; comme chez soi "merksplas"
Trampolinespringen Maar het ongenoegen bij het personeel is groot. Ze plaatsten gisteren een pop met dienblad voor de gevangenisdeur. ,,Comme Chez Soi, uw hotel in de Kempen'', stond er te lezen op een blad. Daarop werden ook de 'faciliteiten' opgesomd: gratis overnachting, lekker eten, gameboy, voetbal, volleybal, fitness, zakdoekje leggen, ren- je-rot en trampolinespringen. Ivo Meulemans17/01/2007 Druk dit artikel af En dit zegt de directeur en de commissie van toezicht. De commissie van toezicht – de onafhankelijke waakhond van de gevangenissen - vraagt een gerechtelijk onderzoek naar de schrijnende toestanden in Merksplas. Ex-gedetineerden klagen ondermeer over de primitieve staat van de strafinrichting: in de kleine cellen zitten meerdere gedetineerden samen, hun behoefte doen ze in een emmer. Dossiers zouden moedwillig vertraagd worden, weinigen komen er vervroegd vrij. Directeur Vercruysse geeft toe dat de gevangenis moeilijk te besturen is. “We zitten met dat gebouw. Ook wij klagen al dat er geen sanitair is in de cellen. Het is een beschermd gebouw en er is geen geld.” Comme chez soi of beerput? Ik geraak er ook niet meer aan uit. ![]()
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 18 januari 2007 om 00:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#608 |
|
![]() Het beste verweer lijkt mij, niet tot zulke beroepsgroep toe te treden.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 18 januari 2007 om 01:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#609 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Brugge=luxe, eenmaal je er geweest ben ga je dan beamen De rest van de gevangenissen is een ander zaak, daar moeten dingen gebeuren, toch tenminste niet met zes op een kamertje van twee op twee en de basis infrastructuur moet toch iets modern zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#611 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
idd, maar moderner worden en een aangenamere levenssfeer kosten geld, en dat is iets wat justitie niet heeft. Ze willen er ook niet echt meer geld in stoppen, justitie neemt al een hele brok uit het budjet van de overheid en er zijn geen stemmen te ronselen.
![]() |
![]() |
#612 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#613 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#614 |
Vreemdeling
|
![]() Hopelijk dat dat er in hun volgende begroting wat geld is om de infrastructuur van de gevangenissen aan te passen die het nodig hebben, er moet toch wel iets van basiscomfort zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#615 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Buit, een tiental ballen, en waren die knaapjes gelukkig zeg. ![]() k'En ook opgemerkt dat er nog een twintigtal ballen in de draad hangen. Leren schotten beste gedetineerden, dan zal er meer dan één bal beschikbaar blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan al die stakingen, kon je al lang nieuwbouws mee gezet hebben. En die inkomsten van de werkhuizen? En de inkomsten van de kantine's? De verhuur van de tv? Enz... Ken je het gezegde ...een gat in de hand en de bodemloze put?
![]() |
![]() |
#617 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meesten zitten daar voor spek en bonen. Kleine dingetjes ja. Tot voor kort, boete's, allimentatie, wat landloperij, kleine diefstalletjes, fraude, en hier en daar een beetje wat zwaardere. In alle gevangenissen is dat hetzelfde. Langdurige gestraften zitten in leuven meestal kimmie, niet in brugge of merksplas en de rest. Wat niet wil zeggen dat je daar ook geen 10 jaar van uw leven kunt slijten
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 18 januari 2007 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarmee konden al vele, zeer vele sanitaire voorzieningen mee gedaan worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Altijd de mensen hun boel maar laten liggen en buiten sigaretjes staan paffen werkt duidelijk op hun zenuwen natuurlijk. En het is niet van de staking dat ik spreek, maar al lang daarvoor. Nu ja ge weet wat gedaan de komende tijd. Ruiten steken en zo van die dingen.
![]() |
![]() |
#620 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier konden veel, zeer veel matrasjes van gekocht worden. |
|
![]() |
![]() |