![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#601 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Sorry, maar ik vind het officiële klimaatsrapport nu net iets geloofwaardiger dan een docu die op het gevoel van de mensen speelt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als uw mening uw dogma wordt? Ik zie wel dat ik me vergist heb. Het is 3 graden celcius warmer dan nu omstreeks het jaar 1000. Laatst gewijzigd door Tashunka : 17 april 2007 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zij die uitgaan van een "expert judgement" in plaats van wetenschappelijk data en methodes? Zij die voorspelden dat de ijsmassa op Antarctica zou toenemen in plaats van afnemen? Dat IPCC?
![]() |
![]() |
#604 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#605 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
PS: In zowat gans de VS worden deze tijd zowat alle koude records gebroken, wat is de menselijke invloed daar?
![]() |
![]() |
#606 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik schreef ergens dat ophet EINDE van de ijstijden ook veel zoetwater in de noordelijke ijszee liep Wat heeft dit met uw global warming te maken? O ja, en het El Ninjo fenomeen komt omdat tien kleine negertjes ergens teveel golfkes zitten te maken zeker? Of neen, omdat de australiers een bos hebben in brand gestoken? Omdat bush een scheet heeft gelaten? Omdat Saddam zijn oliebronnen maanden heeft laten uitbranden? Allez, vertel het me eens.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 17 april 2007 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Buiten de normale proporties dus, zoals het IPCC voorspelde. Bovendien lijkt het me nogal simplistisch om te verwachten dat de climate change overal een uniforme richting (opwarming dus) zal aannemen. Qua globale trend spreken we inderdaad van opwarming, daar zal zelfs een koude record in de VS niets aan kunnen veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | |
|
![]() Citaat:
Straf eigenlijk dat ik daar vroeger nooit iemand iets over hoorde zeggen en iedereen het er volmondig mee eens was, zelfs indien men een klimaatverandering voorspelde door die broeikasgassen... Tot men het had over een klimaatverandering waartegen dringend actie moest worden ondernomen en waardoor we onze economie op een andere manier zouden moeten uitvoeren, door die broeikasgasen. Dat kon dan weer absoluut niet. ![]() Grappig.
![]() |
![]() |
![]() |
#611 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wel herhaal ik mijn vraag: geef één "serieuze wetenschapper" die aantoont dat de antropogene CO² uitstoot een significante klimaatsverandering veroorzaakt. In de links die je aanbrengt vind ik vanalles, maar niet hetgeen ik vraag. Maar u mag mij altijd helpen. Laatst gewijzigd door lezer : 17 april 2007 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#612 | |||
|
![]() Citaat:
We kunnen blijven discuteren hierover, of we kunnen overgaan tot de essentie van de hele Climate change discussie: gaat een stringente reductie in CO² uitstoot de CC vertragen/terugdringen. Met andere woorden, is er een causaal verband tussen de verhoging van de temperatuur en de forse stijging in de CO² uitstoot. Voor de duidelijkheid geef ik nog even de volgende definities mee: Volgens wiki: Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#613 |
|
![]() En toch haalt ge er 1 uit, en daar gaan maatregelen tegen afgedwongen worden. Terwijl bepaalde klimaatwetenschappers berekend hebben dat die ene voor maximaal 28% verantwoordelijk kan zijn voor het waargenomen effect.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#614 |
Burgemeester
|
![]() De meeste climate change dogmatici op dit forum blijven hun uiterste best doen om de posts van Jos Verhulst, waar hij genadeloos het IPCC rapport analyseert, te negeren (of niet te begrijpen?)
Eén voorbeeldje: http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=59 Niet dat het veel helpt, vrees ik, maar wie geïnteresseerd is in de waarheid omtrent een bepaald thema, heeft er toch meer baat bij een wetenschappelijke benadering te verkiezen boven een religieus-dogmatische. Dus voor diegenen die wel meer willen weten: doorlees nog eens de oudere posts van Jos. Laatst gewijzigd door lezer : 17 april 2007 om 22:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#615 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Daar jij altijd aanwezig bent in alle klimaattopics, denk ik dus niet dat je het gemist hebt. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | ||
|
![]() Citaat:
Het woord grootte-ordes, zegt u dat iets ... Het is waarschijnlijk weer cynisch zeker, maar in wetenschap is geen plaats voor grapjes en ik dacht hier niet in een show van Geert Hoste te zitten. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#617 | ||
|
![]() Citaat:
![]() En hier wat meer informatie: Vulkanen met zeer krachtige uitbarstingen kunnen een wolk fijn stof en gassen tot zeer grote hoogte in de atmosfeer brengen, soms tot boven de 15 kilometer. Een dergelijke wolk, die voornamelijk bestaat uit zwavelzuur en zwavelverbindingen kan daar enkele jaren blijven bestaan en gedurende die periode van invloed zijn op het weer en het klimaat in de hele wereld. Door de stofwolk kan de intensiteit van het zonlicht tijdelijk wat afnemen, waardoor de aarde iets afkoelt. Uit onderzoek naar de gevolgen van een aantal zeer explosieve erupties is gebleken dat de gemiddelde wereldtemperatuur in de eerste jaren na een zeer explosieve vulkaanuitbarsting ongeveer 0,3ºC daalde. Gassen uitgestoten door industrie blijven zo'n 200 jaar in de lucht. Citaat:
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 april 2007 om 23:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#618 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
en u raadt het al, velen van uw medestanders verweten het de serieuzeren op dit forum dan weer omdat het strijdig zou zijn met de global warming enzovoort...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 april 2007 om 23:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Btw, dat sneeuwen rond deze tijd is daar normaal denk je? En die hitte rond deze tijd hier ook? ![]() Trouwens, ik las een tijdje terug in u weet wel welke thread dat pion en marrionet Bush en zijn neoconservatieve havikenvriendjes (het bestaan daarvan ontken ik niet) een machine hadden gesplaatst in het noorden van Amerika die allerlei gassen de atmosfeer inspoten waardoor ons klimaat zou veranderen. 'Climate change was slechts een fabeltje om dit zoveelste NWO conspiracy ding goed te praten. Wat is er van? Is de machine nu plots afgezet en gedemonteerd? ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 april 2007 om 23:44. |
|||
![]() |
![]() |