![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#561 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat vaststaat, is dat een volgehouden CO2 stijging de klimaatsverandering enkel zal versnellen. Niets doen is dus wel degelijk een keuze maken. In hoeverre het klimaat onmidddellijk gaat reageren op een drastische daling van de CO2 zal afhangen van het LAG-effect.
![]() |
#562 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verbaas me er constant over dat het grote effect op CO2 door de ontbossing zo netjes braafjes en stilletjes onder de mat wordt geveegd.
Niet goed genoeg om extra taksen te heffen of zo? Nochtans weet ik dat sommige goedbedoelende mensen daar al minstens 35 jaar geleden voor waarschuwden!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | |
|
![]() Citaat:
Je moet weten wat je wilt hé. Er worden trouwens dit jaar een miljard bomen gepland. Een kwart hiervan komt in Mexico. Hoe het met de rest zit weet ik wel niet. En idd, in de jaren '70 waarschuwden wetenschappers voor het eerst voor de schadelijke effecten van broeikasgassen.
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Causaliteit is echter gemakkelijk aan te tonen: het effect van CO2 als broeikasgas op de gemiddelde temp. is zowel kwalitatief als kwantitatief gekend (en volgens mij is dat ongecontesteerde wetenschap). Indien u het daar niet mee eens bent, graag een referentie hierover.
![]() |
![]() |
#566 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#567 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Antoon : 16 april 2007 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een groeiend aantal wetenschappers is van mening dat u uit uw nek aan het kletsen bent. De invloed van de antropogene CO2-uitstoot op het menselijke klimaat wordt door quasi geen enkele serieuze wetenschapper nog aangevochten. Vergelijk de opeenvolgende IPCC rapporten maar eens...
![]() |
#570 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
link2 Feel free to correct Roger, hij staat open voor discussie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |
|
![]() Citaat:
het gebruik van de term "serieuze" sluit elke vorm van discussie bij voorbaat uit. Meer nog, het is niet aan u om dat onderscheid te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Djezes zeg, het spreekt toch vanzelf dat men gaat zien naar mensen die al iets bewezen hebben in het van toepassing zijnde vakgebied om te weten wat "de wetenschappelijke wereld" van iets denkt. Als dat al niet meer kan, tja, dan kan je natuurlijk "alles bewijzen". ![]()
![]() |
![]() |
#574 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Die links hebben in essentie niets te zien met wat ik zei, maar als je de details erop naleest, bevestigen ze de directe CAUSALE link tussen de aanwezigheid van broeikasgassen en de gem. temperatuur op deze planeet. Feel free to correct me, ik sta open voor discussie.
![]() |
![]() |
#575 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#576 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() sorry heftruckie, maar ik heb geen zin in hyoensen.
![]()
![]() |
#577 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En dan speciaal voor Pieke, een citaat van Pielke over het causaal verband tussen atmosferisch CO2 en het (standaard) broeikaseffect, ttz de verhoging van de gem. temp. op aarde:
Citaat:
http://climatesci.colorado.edu/2005/...ust-26-2005-2/ (puntje 4 commentaar) http://en.wikipedia.org/wiki/Greenhouse_effect
![]() |
![]() |
#578 | |
|
![]() Citaat:
Ik kan zonder problemen aantonen dat de scheet die ik juist gelaten heb bijdraagt aan het antropogene broeikaseffect, maar daarom is het nog niet zo dat ik aangetoond heb dat die scheet belangrijk is in klimaatsverandering, en nog minder dat het allemaal wel zal beteren als ik geen ajuinsoep meer eet.
![]() |
![]() |
#579 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wel een peer-reviewed artikel dat niet inhoudelijk weerlegd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#580 |
Burgemeester
|
![]() Of kom, één "serieuze wetenschapper" is genoeg.
Eéntje maar, toe... En kom niet af met Mann en cs, hé! |
![]() |
![]() |