Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2008, 14:16   #601
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evelinesalario Bekijk bericht
Ik ben al jaren op zoek naar iemand die verstand heeft van grote driehoeken en mystieke rechthoeken in een horoscoop, maar de meeste astrologen verklaren alleen de verbindingen van de planeten onderling. Ik heb ook twee vliegers in mijn horoscoop, en alle planeten zijn verbonden zoals je kunt zien.
Wil je mij die informatie ook opsturen?
OK, doe ik direct.
Vermits je vliegerpatronen hebt in je horoscoop stuur ik het vervolg van de tekst ook maar door (Triangular configurations). Het sluit aan bij de eerste tekst.

Uh-Huh
Dan zal ik jou de tweede tekst ook maar ineens sturen.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 19:00   #602
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
.Uh-Huh
Dan zal ik jou de tweede tekst ook maar ineens sturen.
Bedankt, hé.

P.S. Ik heb nog een interessant Engelstalig forum over astrologie ontdekt: http://www.linda-goodman.com/cgi-bin...000&LastLogin=. Er zitten daar echt leerrijke topics tussen...
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 19:50   #603
evelinesalario
Vreemdeling

Standaard Bedankt cor en uh-huh

bij deze een bedankje, ik ga nu verder lezen.
waarschijnlijk kom ik hier nog op terug.
Groetjes EEF
evelinesalario is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 06:12   #604
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Bedankt, hé.

P.S. Ik heb nog een interessant Engelstalig forum over astrologie ontdekt: http://www.linda-goodman.com/cgi-bin...000&LastLogin=. Er zitten daar echt leerrijke topics tussen...
Die site kende ik niet.
Linda Goodman ken ik wel van haar boek over de 12 tekens, 'Zonneklaar' als ik me goed herinner. Een van de enige boeken in zijn soort die ik kon appreciëren. Luchtig geschreven, met indelingen als: teken x als vrouw, teken x als kind, teken x als partner, e.d.
Ooit uitgeleend, nooit terug gezien.
Oud 1 juli 2008, 11:42   #605
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Die site kende ik niet.
Linda Goodman ken ik wel van haar boek over de 12 tekens, 'Zonneklaar' als ik me goed herinner. Een van de enige boeken in zijn soort die ik kon appreciëren. Luchtig geschreven, met indelingen als: teken x als vrouw, teken x als kind, teken x als partner, e.d.
Ooit uitgeleend, nooit terug gezien.
Ah ja, dat boek heb ik ook gelezen in het Engels: "Sun Signs". Je kan dat trouwens op deze site gratis in het Engels lezen...

En hier is ook een link naar andere (Engelstalige) boeken i.v.m. astrologie die je gratis kan downloaden.
Oud 1 juli 2008, 16:30   #606
cor
Minister

Standaard

Citaat:
hier is ook een link naar andere (Engelstalige) boeken i.v.m. astrologie die je gratis kan downloaden.
Sepharial, Dee, Kepler, Lilly, Rosicrucian Fellowship, Max Heindel, Alice Bailey, ..., wel zeer oud hé.
Oud 1 juli 2008, 21:45   #607
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Sepharial, Dee, Kepler, Lilly, Rosicrucian Fellowship, Max Heindel, Alice Bailey, ..., wel zeer oud hé.
En? Ik begrijp het probleem niet...

Trouwens, Das Goravani, Stephen Arroyo, Robert Hand (die jij me nog op de vorige pagina aanraadde!), George Bayer, Curtis Manwaring, Samael Aun Weor, Bob Makransky, enz. zijn helemaal niet oud.
Misschien volgende keer toch iets beter kijken.

Over het algemeen postte ik die link gewoon voor de geïnteresseerden dus niemand verplicht je ook maar om iets te lezen, hoor.
Oud 2 juli 2008, 07:30   #608
cor
Minister

Standaard

Citaat:
En? Ik begrijp het probleem niet...

Trouwens, Das Goravani, Stephen Arroyo, Robert Hand (die jij me nog op de vorige pagina aanraadde!), George Bayer, Curtis Manwaring, Samael Aun Weor, Bob Makransky, enz. zijn helemaal niet oud.
Misschien volgende keer toch iets beter kijken.

Over het algemeen postte ik die link gewoon voor de geïnteresseerden dus niemand verplicht je ook maar om iets te lezen, hoor.
Sorry, het was niet negatief bedoeld, hoor.
Trouwens, de auteurs die ik oud noemde hebben uiteraard ook hun waarde; vroeger waren het dé bronnen. Maar ik denk dat de visie onderwijl wel wat evolueerde.

Ik heb gisteren reeds enkele artikelen uit de lijst gedownload om ze te lezen. Er zitten namen bij die ik niet ken.
Oud 29 augustus 2010, 14:06   #609
nworemover
Banneling

Standaard

tsja en dit dan?

Citaat:
In a scenario set up to debunk astrology, Jeffrey Armstrong completely outshines Michael Shermer in a way that any scientist should say is "statistically interesting."
The SCENARIO: Jeffrey reads NINE charts in about TWENTY minutes. Most charts are usually given an hour of study each. EXPERIMENT I: face-to-face reading with a skeptic. The subject, afterwards, said Jeffrey's reading "officially blew me away." EXPERIMENT II: Nine "blind" readings. Results: 105 of 137—or 77%—of Jeffrey's statements deemed accurate, ALL scores 63% or over, high of 89%. EXPERIMENT III: The kicker. Two of the nine, unbeknownst to Jeffrey or the subjects, have their charts switched. Accuracy rating drops to 38 and 21% respectively. Switched back to true charts, accuracy goes to 94 and 92%.
Bron

Laatst gewijzigd door nworemover : 29 augustus 2010 om 14:35.
nworemover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 15:07   #610
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nworemover Bekijk bericht
tsja en dit dan?

Bron
Shermer heeft daar het volgende over te zeggen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shermer
The short story is this: we ran out of time at the end of the filming day to conduct any more experiments with Armstrong. I protested that it was going to make it look like he was successful, but to no avail as I did not have final authority over what was produced for the show, Exploring the Unknown, and so I just hoped that in the editing process it would be cut in a way that dealt with that problem, but it wasn't and I couldn't do anything about it, so it aired and no one noticed back then (in 2000), but someone posted the clip you reference and now we're dealing with the fallout from it. It is an unfortunate reality of the series that I didn't have enough control over the production and filming process.

You can post this explanation if you like.

Michael
En,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shermer
My memory on what we were trying to do that day of filming is a little vague, but if I recall correctly there was to be another stage of the experiment where Armstrong had to match his astrological readings with the profiles of a group of new subjects, and then have them do the same, picking out their reading from a batch he produced, and then compare them. But we ran out of time. Here's how it works in the film/television industry: camera crews are unionized and have strict rules about working only so many hours in a day, after which they get paid double time and even triple time, need a certain number of breaks in the day, etc. Our budget for that show required that we were done by 5pm, and we simply ran out of time and the producer called the shoot over, and there was nothing I could do about it. Very frustrating.

You can post this as well. In fact, maybe you can post it on the YouTube video of it, and anywhere else you find it playing.

Michael
Verder is het vrij simpel: als die Armstrong echt accurate voorspellingen zou kunnen doen op basis van astrologie, dan was hij intussen multimiljonair en zou de wetenschap er volledig anders uitzien. Nu treedt hij op in vage youtube-video's. Sommige mensen zijn nu eenmaal snel onder de indruk als er wat hocus-pocus aan te pas komt.

Verder: http://nl.wikipedia.org/wiki/Forer-effect
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 15:30   #611
nworemover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Shermer heeft daar het volgende over te zeggen:

En,

Verder is het vrij simpel: als die Armstrong echt accurate voorspellingen zou kunnen doen op basis van astrologie, dan was hij intussen multimiljonair en zou de wetenschap er volledig anders uitzien. Nu treedt hij op in vage youtube-video's. Sommige mensen zijn nu eenmaal snel onder de indruk als er wat hocus-pocus aan te pas komt.

Verder: http://nl.wikipedia.org/wiki/Forer-effect
nope, dat is niet zo, net als bv vrije energie wordt dat soort kennis enorm onderdrukt, hoewel dat door het internet wel moeilijker wordt.
en de wetenschap er anders uitzien? hmmm je hebt een veel te hoge pet op van de wetenschap!
Oud 29 augustus 2010, 15:32   #612
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nope, dat is niet zo, net als bv vrije energie wordt dat soort kennis enorm onderdrukt, hoewel dat door het internet wel moeilijker wordt.
en de wetenschap er anders uitzien? hmmm je hebt een veel te hoge pet op van de wetenschap!
Quasi alle astrologen en andere paranormalen die het woord energie in de mond nemen, kennen niet eens de fysische context van wat energie is.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 15:34   #613
nworemover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Quasi alle astrologen en andere paranormalen die het woord energie in de mond nemen, kennen niet eens de fysische context van wat energie is.

o nee he? je komt toch niet aan met de (niet kloppende) thermodynamische wetten etc???

de huidige wetenschap is bedoeld om ons bewustzijn op te sluiten, niet om ons de 'waarheid' of wat dan ook te geven. Maar goed is weer een andere discussie.

Laatst gewijzigd door nworemover : 29 augustus 2010 om 15:35.
Oud 29 augustus 2010, 15:36   #614
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
o nee he? je komt toch niet aan met de (niet kloppende) thermodynamische wetten etc???

de huidige wetenschap is bedoeld om ons bewustzijn op te sluiten, niet om ons de 'waarheid' of wat dan ook te geven. Maar goed is weer een andere discussie.
Achzo, ze kloppen niet? Er schuilt een groot wetenschapper in u als u dat wetenschappelijk kan hardmaken.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 29 augustus 2010, 15:37   #615
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Vertel dat aan de wetenschappers die resultaten van een experiment tot op 10^-18 van een meter correct kunnen voorspellen.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 29 augustus 2010, 15:45   #616
nworemover
Banneling

Standaard

Citaat:
Achzo, ze kloppen niet? Er schuilt een groot wetenschapper in u als u dat wetenschappelijk kan hardmaken.
ten eerste is het niet zo moeilijk hard te maken en ten tweede hoef je er geen bijzonder groot wetenschapper voor te zijn, maar het lijkt me eerlijk gezegd voer voor een andere discussie.
Oud 29 augustus 2010, 15:46   #617
nworemover
Banneling

Standaard

Citaat:
Vertel dat aan de wetenschappers die resultaten van een experiment tot op 10^-18 van een meter correct kunnen voorspellen.

LOL

dat zegt toch helemaal niks! 'men' weet nog niet eens wat gravitatie is!

Laatst gewijzigd door nworemover : 29 augustus 2010 om 15:47.
Oud 29 augustus 2010, 15:47   #618
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ten eerste is het niet zo moeilijk hard te maken en ten tweede hoef je er geen bijzonder groot wetenschapper voor te zijn, maar het lijkt me eerlijk gezegd voer voor een andere discussie.
Als dat niet moeilijk is om hard te maken, dan is het hardmaken dat astrologie boerenbedrog is wel een van de gemakkelijkste dingen die er kunnen gedaan worden in een mensenleven.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 29 augustus 2010, 15:48   #619
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
LOL

String theory weet zeer goed wat gravitatie is.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 29 augustus 2010, 15:49   #620
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LOL

Waarom denk je dat 'men' dat niet weet?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be