Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2007, 20:05   #601
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Alleszins, ook de buitenlandse media besteden er aandacht aan. Het is goed dat ze elders ook es zien hoe men hier omgaat met de oppositie en hoe links de slippendrager van de allochtonen is geworden.
idd, en hoe de democratie en de vrije meningsuiting zijn geworden in dit land, een lege doos.

heel die toestand is hopelijk koren op de molen van het VB, nu verdienen ze niet beter.

allochtonen mogen betogen van het minste en geweld gebruiken, mr als rechtsen een interview geven ..... dan is het hek van de dam.

ze zijn opgepakt voor de betoging begonnen was, een interview geven is geen betoging, vr zover ik weet.

hopelijk stijgt het VB tot ongekende hoogte, een land waar de vrije meningsuiting zo met de voeten word getreden verdient het niet langer te bestaan, en aangezien het VB de enige vlaamse onafhankelijkheidspartij is, is er niet bepaald veel keuze, ........

dat verbod op zich was al een met de voeten treden van de vrije meningsuiting en eigenlijk een uiting dat de vrees van de betogers terecht is.

De brusselse burgemeester verbood die betoging om de openbare orde te waarborgen, maw om de islamieten kalm te houden, ......

wat direct het mooiste bewijs levert dat de rechtse politici die zich uitspreken tegen de islamisering het bij het rechte eind hebben.

nu ook blijkt dat die betoging afgelast geweest is door 1 enkele organisator zonder overleg met andere mede-organisatoren, zegt ook al iets, ........

http://www.indiancountrytoday.com/

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 13 september 2007 om 20:11.
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 20:05   #602
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht

Van u heb ik ook enkele grappige foto's.

Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 20:06   #603
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En je punt is?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 20:07   #604
Jéhan
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Volgens deze blog zou Dewinter de chauffeur een klap hebben gegeven ? Hoe kan dat nu ? Dat is gewoon de standaard klacht dat de politie geeft ter indekking. Het zal misshien een kleine tik zijn geweest omdat hij zelf geduwd en getrokken word.
Na dit gezien te hebben gaat mijn stem zeker naar het Vlaams Belang, we maken ons gewoon belachelijk in de wereld met dit optreden.

De vraag is wie zich belachelijk maakt. Maandag de internationale pers bijeentrommelen voor een zielige vertoning in het parlement. Daags nadien als parlementarier de wet overtreden en als een klein kind iedereen maar als schuldige aanduiden alsof de wetten niet op hun van toepassing zijn, alsof zij een andere behandeling van de politie verdienen dan het 'racaille' die een harde aanpak verdienen.

Dat er nog mensen voor dergelijke circusartiesten stemmen, daarvoor schaam ik me in het buitenland.

Nuja, ik vind het wel grappig dat iedere VB-stemmer na dergelijke puberale acties het nodig vind om te vermelden dat ze nu wel héél zeker op het VB stemmen. Alsof ze daarvoor er niet op gestemd hebben en zo nee, toont het de luchtigheid aan van de ideologische fundering van de VB-stem. Ik heb niet de neiging voor de grootste janker te stemmen omdat hij zo goed beschuldigende vingers kan uitsteken. Dat staat onderaan mijn lijstje van kwaliteiten die een goed politici typeren. Een goede politieker draagt oplossingen aan voor de maatschappelijke problemen, dat is iets heel anders dan problemen te veroorzaken of tot vervelends toe de problemen blijven aan te wijzen.
Jéhan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 20:11   #605
Marlientje
Banneling

Standaard

Die had ik nog niet gezien zeg !
Is hier duidelijk dat de chauffeur werd gemolesteerd.
Uiteraard wat er nadien afspeelde is pure uitlokking om de media en het volk te bespelen, zoals een ADHD of onhandelbare autist zich laten vallen,beginnen
bleiten en hysterisch beginnen in de rond schoppen.
De rechtban k zou ook een team of collega van gerechtspsychiaters moeten aanstellen. Dit is gestoord gedrag. Hopelijk beseffen ze hoe ze zichzelf belachelijk hebben gemaakt.

Laatst gewijzigd door Marlientje : 13 september 2007 om 20:11.
Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 20:13   #606
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteraard wat er nadien afspeelde is pure uitlokking om de media en het volk te bespelen, zoals een ADHD of onhandelbare autist zich laten vallen,beginnen
De rechtban k zou ook een team of collega van gerechtspsychiaters moeten aanstellen. Dit is gestoord gedrag. Hopelijk beseffen ze hoe ze zichzelf belachelijk hebben gemaakt.

De Chauffeur kreeg GEEN ENKELE KLAP.
Oud 13 september 2007, 20:18   #607
Marlientje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
De Chauffeur kreeg GEEN ENKELE KLAP.
dat zeg jij

Laatst gewijzigd door Marlientje : 13 september 2007 om 20:18.
Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 20:18   #608
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jéhan Bekijk bericht
Een goede politieker draagt oplossingen aan voor de maatschappelijke problemen, dat is iets heel anders dan problemen te veroorzaken of tot vervelends toe de problemen blijven aan te wijzen.
idd, een goed politieker zoekt oplossingen, alleen worden ze niet aangedragen om de eenvoudige reden dat bepaalde problemen niet bespreekbaar zijn.

problemen aanwijzen is blijkbaar wel nodig, ........ zolang er geen oplossing voor is.

het verbod op die betoging was al een brug te ver.

als linksen en islamieten mogen betogen, waarom rechtsen dan niet ? idd, omdat het politiek correcte denken dat niet toelaat.

wanneer was actie van de politie wél correct geweest ? indien er een betoging van gekomen was die gewelddadig is.

een vreedzame betoging moet kunnen, van welke kant dan ook.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 20:19   #609
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
dat zeg jij

Nee, de videobeelden.
Oud 13 september 2007, 20:19   #610
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Heb je er al eens aan gedacht om je te laten onderzoeken op het Tourette syndroom?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 20:20   #611
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij ging het zo:

'Ja mor in mainen voiture zit die sleutel ier ergens zenne. Wacht schuift eens oep dank wa beter kan zien, allez nie drummen ej mensen. Iedereen mag eens raiden me oens buske!'
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 21:01   #612
system
Banneling

Standaard

Een lezersbrief vandaag in het Belang van Limburg.

VB OP BETOGING
Auteur: C. P. Zolder
Vraagje : worden onze politici betaald om de wet te overtreden ? En om daarna opgepakt te worden door de politie ? Dinsdag in het nieuws was dit toch duidelijk te zien. Dewinter en Van Hecke waren in volle glorie te bewonderen op het scherm en niet van hun beste kant. Is het de kiezers nog steeds niet duidelijk dat "de politiek" geen speeltuin is ? Graag een oproep aan alle politieke partijen : zet bij de volgende verkiezingen voldoende bekwame (ervaren, gediplomeerde) personen op de kieslijsten. Diegene die de kiezers kunnen boeien met hun kennis en kunde !

Zeer juist opgemerkt.

Laatst gewijzigd door system : 13 september 2007 om 21:02.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 21:14   #613
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
dat zeg jij
Ik heb de bewegende beelden gezien. Dewinter laat zich heel langzaam zakken tot hij bijna met zijn hoofd in de schoot van de chauffeur zit. Hij glimlacht. Die mannen achteraan doen niets buiten met hun handen uitreiken naar iets dat je op TV niet zag. Volgens de politie proberen ze de sleutels te jatten. Dat klopt volgens mij. Dewinter of een van de andere probeert de sleutels te pakken. de chauffeur probeert dat te beletten. Dewinter heeft hulp van iemand achter de chauffeur en misschien heeft de chauffeur ook hulp van iemand anders. Hoe dan ook, het gebeurt allemaal vrij traag en FDW glimlacht de hele tijd. Als er slagen uitgedeeld werden dan is het zeker niet op dat moment.

Tussen haakjes : FDW en Van Hecke hebben volgens mij ferm overdreven. Zij werden niet afgeranseld en misschien heeft VH zich inderdaad zelf op de grond gesmeten. Maar dat zij klappen hebben uitgedeeld aan de chauffeur daar geloof ik niets van.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 21:17   #614
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er staan vandaag vier andere lezersbrieven tegenover deze van Chis Peeters uit Zolder.

Citaat:
VB OP BETOGING
Auteur: Francois ZANEN, Leopoldsburg
Een nieuwe ordentelijke betoging in Brussel MOET kunnen, als we nog durven spreken van demokratie!

Het Sp(erke) van Brussel moet dan niet bang zijn van de betoging zelf, maar eerder wel van het AANTAL, dat zou wel eens kunnen oplopen tot tienduizenden goed menende Belgen!

De burgemeester is in mijn ogen alleszins geen demokraat maar een kip zonder kop!
Citaat:
VB OP BETOGING
Auteur: Patrick SCHEPERS, Houthalen
Ook ik dacht dat iedereen in België een recht op vrije meningsuiting hadden , maar dit geldt blijkbaar niet voor alle meningen.
Alhoewel ik weinig sympathie kan opbrengen voor veel gedachtengoed van het Vlaams Belang vind ik dat ook zij het recht moeten hebben om hun mening te uiten waar en wanneer ze dat willen . De manier waarop men gisteren tegen deze mensen is opgetreden in Brussel sterkt hen weer in hun rol als ounderdog .Bij de volgende verkiezingen zal hun stemmenaantal vermoedelijk weer stijgen.

Citaat:
VB OP BETOGING
Auteur: Rudi Vereecken, Terhagen
Het optreden van de Brusselse politie en gesteund door hun Luikse collega's was een fraai staaltje van machtsmisbruik.
Was het echt nodig hardhandig op te treden tegen een groep betogers die op geen enkel ogenblik enige vorm van gewelddadigheid toonden.
Citaat:
VB OP BETOGING
Auteur: Carl Nijssens , Sint-Truiden
Freddy Thielemans, burgemeester van Brussel, heeft gisteren aan den lijve kunnen ondervinden hoe je in de politiek zelf perverse effecten kan uitlokken.
De burgervader van de hoofdstad liet bij de anti-islam betoging zijn agenten wel erg driest te werk gaan voor het oog van de internationale pers.
Het verbod van deze betoging is een autonome beslissing van een burgemeester die men moet respecteren. Hierdoor wou Thielemans verhinderen dat extreem rechts een forum kreeg in zijn stad. Het gedrag van de agenten en de manier waarop de burgemeester de politie aanstuurde en de aanpak verdedigde getuigt echter van een gebrek aan politiek doorzicht. Hij zorgt ervoor dat een magere opkomst voor een verboden extreemrechtse betoging een hoofdpunt wordt in Europese nieuwsgaring! Proficiat burgemeester van Brussel! U geeft de betogers een forum van onschatbare waarde in de media. De propaganda die u nu voor extreem rechts zelf orkestreerde doet uw nobele doelstelling om extremen uit uw stad te weren verdwijnen als sneeuw voor de zon!
Oud 13 september 2007, 21:19   #615
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Vrijheid van meningsuiting =/= vrijheid van betogen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 21:40   #616
yelloman1
Vreemdeling

yelloman1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Volgens deze blog zou Dewinter de chauffeur een klap hebben gegeven ? Hoe kan dat nu ? Dat is gewoon de standaard klacht dat de politie geeft ter indekking. Het zal misshien een kleine tik zijn geweest omdat hij zelf geduwd en getrokken word.
Na dit gezien te hebben gaat mijn stem zeker naar het Vlaams Belang, we maken ons gewoon belachelijk in de wereld met dit optreden.

Excuseer hein , nergens staat op m'n blog te lezen dat Dewinter enkele klappen aan de chauffeur uitgedeeld zou hebben , ik maak enkel melding van Dewinters poging om de sleutels af te nemen .
Hier zie je het bewuste artikel
met vriendelijke groeten ,
yelloman
yelloman1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 21:42   #617
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yelloman1 Bekijk bericht
Excuseer hein , nergens staat op m'n blog te lezen dat Dewinter enkele klappen aan de chauffeur uitgedeeld zou hebben , ik maak enkel melding van Dewinters poging om de sleutels af te nemen .
Hier zie je het bewuste artikel
met vriendelijke groeten ,
yelloman
Hier se, de held van de linksen op dit forum steekt zijn kop ook nog eens boven water. Kruip maar rap terug in uw molspijp, Gele Man.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 22:29   #618
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Vrijheid van meningsuiting =/= vrijheid van betogen.
Vrijheid van betogen volgt uit vrijheid van meningsuiting. Maar aangezien Belgie geen vrijheid van meningsuiting heeft (van de uitzonderingen voorzien in het evrm, waarvan de lidstaten konden gebruik maken om de absolute vrijheid van meningsuiting te beknotten, heeft Belgie duchtig gebruik gemaakt) heeft Belgie alzo ook geen vrijheid van betogen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 22:30   #619
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hadden ze gewoon gerust gelaten dan had alles op een sisser afgelopen.
Er waren weinig betogers,dus zie ik het nut niet in van het drieste politieoptreden.
En ik hoop dat u zich wat gaat minderen in uw uitlatingen,want met uitspraken zoals gisteren zit u zelf heel dicht bij dat gestoord gedrag.
Alleen de toekomst zal uitwijzen wat nu wel of niet moest gebeuren ivm de multicultuur.
1 ding is zeker het zijn niet de Belgen die het moeten uitzweten door een overvloedige imigratie in ons land.
Oud 13 september 2007, 22:34   #620
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Vrijheid van betogen volgt uit vrijheid van meningsuiting.
Ik ga niet zeggen dat het er niet mee te maken heeft, maar dat het er rechtstreeks uit zou volgen?

Citaat:
Maar aangezien Belgie geen vrijheid van meningsuiting heeft (van de uitzonderingen voorzien in het evrm, waarvan de lidstaten konden gebruik maken om de absolute vrijheid van meningsuiting te beknotten, heeft Belgie duchtig gebruik gemaakt) heeft Belgie alzo ook geen vrijheid van betogen.
Ik denk dat je onder de indruk bent dat het in andere landen zoveel beter zou zijn. We zitten allemaal bij de EU. Hint, hint.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be