![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je het risico wil lopen overtuigd te worden, dan moet je bij de Overtuigers van Jehova wezen, niet bij de katholieke Kerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#623 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vergeef me dat de ongetwijfeld fijne humor ervan me enigszins ontgaat, maar hey, ik ben dan ook geen uitverkoren mohammedaan als gij die het allemaal zo fantastisch goed weet, he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#624 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er zullen je mogelijk vragen gesteld worden waarop je eerlijkheidshalve zal moeten antwoorden: "Ik weet niet zeker of het zo gebéurd is. Maar ik heb het zo wel zién gebeuren." En mogelijk zal je zelfs geconfronteerd worden met een getuige die jouw getuigenis tegenspreekt? Volgens jouw logica kan het dan niet anders of één van beide pleegt meineed. Jouw logica hé, niet de mijne! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#625 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In ons geval zegt u zelf dat u rationeel niet echt kunt weten of er een god is. Of het gezegde: geloven is aannemen zonder echt te weten. Dus u neemt uw emotionele ervaring ( hic: uw geloof in god) voor waar aan. Maar dat is geen rationele ervaring. En als het geen rationele ervaring is, hoe kunt u dan op basis van de bijbel ons komen vertellen wat God ons te vertellen heeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#626 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En dat doe ik ook met geloofszaken. Dit is een forum dat uitdrukkelijk over geloof en levensbeschouwing gaat. Wie dit forum frequenteert heeft dus de bedoeling om van gedachte te wisselen nopens zaken die niet altijd rationeel zijn. In die zin wordt ook van mij verwacht dat ik hier getuig, en op die vraag ben ik ingegaan vanaf het ogenblik dat ik besloot hier mijn eerste bijdrage neer te zetten. Wat zou ik hier anders komen uitvreten? Een forum dient niet alleen om te luisteren, hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | |||||||||||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zie je, ik ben atheïst, ik heb zo mijn eigen visie op leven & dood, het onstaan van leven, wat het einde precies is, en waar alles & nog wat vandaan komt. Ik gebruik logica én wetenschap om die visie te onderbouwen, en, nu komt ie, ik schaaf mijn visie bij als ik iets nieuws leer! Straf he? De grootste reden waarom ik atheïst ben echter, is gewoon omdat ik een goddelijkheid als een onmogelijkheid beschouw, net als ik alle bestaande religieën bezie als fabels en mythes, het bestaan van meerdere tegenstrijdige religieën die allemaal claimen om de enige ware te zijn, yea right.... and pigs fly if you kick'm hard enough. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De juistheid van uw lijstje buiten beschouwing gelaten, wat doet het ertoe dat Einstein al dan niet gelovig was? Citaat:
Citaat:
Nu, als jij per sé die energie & materie als een god wilt bestempelen, ga uw gang, maar om dat dan nog eens intelligentie aan te wrijven, én zeggen dat het met ons bezig is... sorry, mer da's erover, al eens gezien hoe groot het heelal is? Citaat:
Btw, als er een god is, en een hemel & hel, én god is allermachtig en alwetend, dan weet god reeds voor jij of ik geboren word, of we zullen zondigen of niet, en of we al dan niet in de hel zullen belanden. In andere woorden, uw eigen wil is dan niets meer dan een ilusie, en uw god een enorme rotzak & sadist. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Persoonlijk echter, leef ik voor mijzelf, mijn vrienden en familie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er is maar één god voor mij, en dat ben ik zelf. Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#628 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 21 april 2008 om 08:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 21 april 2008 om 09:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#630 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 21 april 2008 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#631 | |
|
![]() @ Averroes,
Bij ontstentenis van een reactie uwentwege, had ik graag geweten of m'n post soms niet past binnen je mohammedaanse visie en of je daar een antwoord voor over hebt. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#632 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het getuigt van weinig respekt om te denken dat God omkoopbaar is, het ruikt zelfs naar heiligschennis.
![]() |
![]() |
#634 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#635 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
NVA= Niet Veel Avance Laatst gewijzigd door Tommm : 23 april 2008 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#636 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() oei oei wat zeg je nu Tomm.
Ik begin me af te vragen of crematie nog wel zal toegestaan worden binnenkort. Weeral wat warmer.....
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#638 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gedachte dat mensen die als niet gelovig bestempeld worden of zichzelf als dusdanig bestempelen niet over moraliteit zouden mogen spreken is discriminerend, en hoe langer ik er over nadenk...gevaarlijk. Deze gedachte getuigt van 'fundamentalisme'.
Deze gedachte impliceert dat atheisme 'zonder moraal' is, en gaat voorbij aan de spiritualiteit en de niet aan godsdienst gekoppelde moraal die eigen is aan het mens zijn zelf. Er bestaat geen morele basis waarop men zich kan baseren om een levensbeschouwing het recht te ontnemen over moraliteit te spreken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#639 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() schoon gezegd Johan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |