Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2008, 13:06   #621
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Artisjok;
1. Discriminatie is zeker niet de enige oorzaak dat bepaalde groepen mensen het slecht doen op de arbeidsmarkt, wel een veel te klein startkapitaal op die arbeidsmarkt.
Dat begint al bij de middelbare school niet afmaken, weinig motivatie tot solliciteren, weinig arbeidsattitude, sociale vaardigheden en ouders die je niet stimuleren om aan die situatie wat te doen omdat ze zelf ook niet echt inzien dat je zelf ook verantwoordelijkheid draagt, en niet alles van de staat of onderwijs mag verwachten.
Uit de nederlandse studie van integratie blijkt dat allochtonen met hoger onderwijs even makkeljk als anderen werk vinden; dus is uw hele redenering over discriminatie al om zeep.

2. Ik zie geen enkele reden om te veronderstellen dat de motivatie voor het oprichten van de moslimpartij in de kranten komt omdat mensen dit graag lezen,waarom kan het niet zo zijn dat journalisten dit gewoon opkregen als motivatie van de initiatiefnemers?
U weet toch dat vooral onder Marokkaanse Antwerpenaren die ambitie leeft?
Ga eens naar een bijeenkomst van jongeren voor islam in Berchem!

3. jongeren voor islam zet heel duidelijk de moslimidentiteit centraal.
Om dit te promoten richten ze gesloten zittingen in, enkel voor broeders en zusters , zomerkampen in waar jongeren Fikh leren, Islamitische regelgeving over de ware weg van de moslim.Jongeren voor islam is een salafistische organisatie, gesponsord door Saoudi Arabie en Jordanie,alleen al onder jongeren zouden ze duizend leden hebben volgens de voorzitter.

2.

Laatst gewijzigd door alice : 9 november 2008 om 13:06.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 13:24   #622
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
1 Discriminatie is niet de enige oorzaak. Maar er is wel discriminatie.
Het voorbeeld dat ik gaf van de allochtoon met diploma elektricien, een knelpuntberoep is toch wel frappant.

Ik maak daar niet van dat allochtonen per definitie worden uitgesloten, ik stel dat er geen enkele reden is om een allochtoon per definitie uit te sluiten.

2 Je weet toch ook wel dat kranten die punten belichten die hun lezers graag lezen.

3 Vertel eens, wie zet enkel de identiteit als Moslim centraal?
Artisjok;
1. Discriminatie is zeker niet de enige oorzaak dat bepaalde groepen mensen het slecht doen op de arbeidsmarkt, wel een veel te klein startkapitaal op die arbeidsmarkt.
Dat begint al bij de middelbare school niet afmaken, weinig motivatie tot solliciteren, weinig arbeidsattitude, sociale vaardigheden en ouders die je niet stimuleren om aan die situatie wat te doen omdat ze zelf ook niet echt inzien dat je zelf ook verantwoordelijkheid draagt, en niet alles van de staat of onderwijs mag verwachten.
Uit de nederlandse studie van integratie blijkt dat allochtonen met hoger onderwijs even makkeljk als anderen werk vinden; dus is uw hele redenering over discriminatie al om zeep.

2. Ik zie geen enkele reden om te veronderstellen dat de motivatie voor het oprichten van de moslimpartij in de kranten komt omdat mensen dit graag lezen,waarom kan het niet zo zijn dat journalisten dit gewoon opkregen als motivatie van de initiatiefnemers?
U weet toch dat vooral onder Marokkaanse Antwerpenaren die ambitie leeft?
Ga eens naar een bijeenkomst van jongeren voor islam in Berchem!

Om dit te promoten richten ze gesloten zittingen in, enkel voor broeders en zusters , zomerkampen in waar jongeren Fikh leren, Islamitische regelgeving over de ware weg van de moslim.Jongeren voor islam is een salafistische organisatie, gesponsord door Saoudi Arabie en Jordanie,alleen al onder jongeren zouden ze duizend leden hebben volgens de voorzitter.

2.
1 We zijn het dus eens dat er discriminatie is, maar dat dit niet de enige reden is, waarom sommige groepen het slechter doen op de arbeidsmarkt.
In Vlaanderen is de sociale afkomst van een kind de meest bepalende factor bij de schoolresultaten. Dit blijkt uit elke studie steeds opnieuw.

2 Zie je ook geen reden waarom de kranten de ene kant overbelichten en een andere onderbelichten?

3 Ik dacht dat we het hier hadden over de nieuw partij, moslim genaamd.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 13:49   #623
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

[quote=artisjok;3793011]
Citaat:
1 We zijn het dus eens dat er discriminatie is, maar dat dit niet de enige reden is, waarom sommige groepen het slechter doen op de arbeidsmarkt.
In Vlaanderen is de sociale afkomst van een kind de meest bepalende factor bij de schoolresultaten. Dit blijkt uit elke studie steeds opnieuw.
Welke studie en wie zit die studie uit te voeren ? Iemand die uit politieke correctheid aan taboes blijft vasthouden die onbespreekbaar zijn zal nooit een correcte studie kunnen uitvoeren en zal steeds maar blijven aanmodderen zoals men al jaren bezig is. De oorzaak van de problemen steeds maar zitten te zoeken daar waar dat die niet te vinden is.

Citaat:
2 Zie je ook geen reden waarom de kranten de ene kant overbelichten en een andere onderbelichten?
Zoals jij steeds maar weer de discriminatie en sociale afkomst zit te overbelichten en andere zit te onderbelichten om maar niet te zeggen, straal zit te negeren.

Citaat:
Daar heeft Alice het dan ook over, wat denkt u dat een partij met de naam MOSLIM die respect voor de islamwet hoog in het vaandel voert, centraal zit te stellen ? U zit steeds maar te beweren dta u de islam niet zit te steunen, of u het nu beseft of niet, u speelt de zich steeds in de slachtofferrol wentelende islam wel regelrecht in de kaart.
Oud 9 november 2008, 15:17   #624
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
och! nooit geweten dat de sociaal achtergestelde autochtonen ook niet door hun lagere school geraakten omdat ze de juffrouw niet verstaan. Dat is nieuw voor me sé.
tja de taal achterstand is vrij groot - zeer typisch als je thuis niet de taal van het woonland spreekt .... tja wat doe je eraan zolang we een poco regering hebben
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 15:19   #625
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:

Inderdaad een nieuwe partij die duidelijk voor eigen volk en religie eerst is. Elke doosnee poco vraagt nu toch reeds een dubbele cordon sanitair aan? Wat denk jij?
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 17:36   #626
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Artisjok; ouders die geen Vlaams spreken, laag opgeleid - geletterd zijn, enkel primaire opvoeding geven bepalen de sociale klasse van het kind!
Daar zijn we het dan over eens?

Dat u geen verband ziet tussen de nieuwe moslimpartij en groepen die vooral moslim zijn als identiteit naar voor schuiven komt voor uw rekening; niet de mijne.

Waarom buitenlandse kranten wel en Vlaamse niet publiceerden wat doelstellingen zijn laat ik dit keer eens aan uw verbeelding over.

Laatst gewijzigd door alice : 9 november 2008 om 17:37.
Oud 9 november 2008, 19:37   #627
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Artisjok; ouders die geen Vlaams spreken, laag opgeleid - geletterd zijn, enkel primaire opvoeding geven bepalen de sociale klasse van het kind!
Daar zijn we het dan over eens?

Dat u geen verband ziet tussen de nieuwe moslimpartij en groepen die vooral moslim zijn als identiteit naar voor schuiven komt voor uw rekening; niet de mijne.

Waarom buitenlandse kranten wel en Vlaamse niet publiceerden wat doelstellingen zijn laat ik dit keer eens aan uw verbeelding over.
Als ik sociale afkomst schrijf, bedoel ik sociale afkomst (je begrijpt toch wel wat ik daarmee bedoel?) en niet een andere afkomst.
Mensen van een sociale lagere klasse zijn niet uitsluitend allochtonen.

Hier had je het toch niet over de nieuwe partij Moslim?
Citaat:
Vlaamse kranten hadden het ook over de doelstellingen.
afschaffen hoofddoekenverbod
maatregelen tegen de achterstand in het onderwijs en op de arbeidsmarkt.

Laatst gewijzigd door artisjok : 9 november 2008 om 19:37.
Oud 9 november 2008, 23:30   #628
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sociale klasse wordt bepaald (meestal) door je sociale klasse en omgekeerd, wat is hier uw punt?
Het protest tegen de dresscode komt uit 'behoudensgezinde' groepen ;al in 2006 verklaarde jongeren voor islam dat over hoofddoeken de stad eerst met hen hoorde te praten ( Standaard)
Om de achterstand aan te pakken in onderwijs zijn geen maatregels in het onderwijs maar binnen doelgroepen zelf nodig. De school doet al meer dan genoeg.
De positie op de arbeidsmarkt is vaak een gevolg van afgebroken schoolcarriere, in zowat iedere moskee leren jongeren de koran van buiten, inplaats van dit aan te moedigen leren kinderen in het weekend beter Vlaams; dat komt hun school ten goede; de koran van buiten leren niet.
Moeders de taal leren ook!
Oud 10 november 2008, 09:41   #629
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Sociale klasse wordt bepaald (meestal) door je sociale klasse en omgekeerd, wat is hier uw punt?
Het protest tegen de dresscode komt uit 'behoudensgezinde' groepen ;al in 2006 verklaarde jongeren voor islam dat over hoofddoeken de stad eerst met hen hoorde te praten ( Standaard)
Om de achterstand aan te pakken in onderwijs zijn geen maatregels in het onderwijs maar binnen doelgroepen zelf nodig. De school doet al meer dan genoeg.
De positie op de arbeidsmarkt is vaak een gevolg van afgebroken schoolcarriere, in zowat iedere moskee leren jongeren de koran van buiten, inplaats van dit aan te moedigen leren kinderen in het weekend beter Vlaams; dat komt hun school ten goede; de koran van buiten leren niet.
Moeders de taal leren ook!
Dat iedereen de kans moet hebben om te veranderen van sociale klasse.

Het onderwijs in Vlaanderen heeft een hoge kwaliteit, we behoren tot de top.
De ongelijkheden in het onderwijs zijn ook zeer hoog, ook daar behoren we tot de top.
De meest bepalende factor, om schoolachterstand op te lopen is de sociale klasse.
In landen als Finland en Canada is de kwaliteit even hoog, maar zijn de ongelijkheden miniem.
Het onderwijs kan dus verbeteren.

Ik vind het ook beter om talen te leren dan om naar de Koran- of Bijbel- school te gaan. Maar in België is er nog altijd godsdienstvrijheid.

Het is wachten op het programma van de nieuwe partij Moslim, om te weten welke maatregelen zij voorstaan om de achterstand weg te werken.
Oud 10 november 2008, 10:32   #630
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:

De ongelijkheden in het onderwijs zijn ook zeer hoog, ook daar behoren we tot de top.
De meest bepalende factor, om schoolachterstand op te lopen is de sociale klasse.
In landen als Finland en Canada is de kwaliteit even hoog, maar zijn de ongelijkheden miniem.

Ik vind het ook beter om talen te leren dan om naar de Koran- of Bijbel- school te gaan. Maar in België is er nog altijd godsdienstvrijheid.

Het is wachten op het programma van de nieuwe partij Moslim, om te weten welke maatregelen zij voorstaan om de achterstand weg te werken.
Je verandert niet van sociale klasse door studeren of een goede job en veel geld. Wat je nodig hebt is een mentaliteitswijziging en dat duurt op z'n minst twee generaties.
Oud 10 november 2008, 10:55   #631
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Je verandert niet van sociale klasse door studeren of een goede job en veel geld. Wat je nodig hebt is een mentaliteitswijziging en dat duurt op z'n minst twee generaties.
Studeren, een diploma halen en een goed inkomen is de manier om uit de lagere sociale klasse te komen.
Wat zou de mentaliteit van de lagere sociale klasse, waarover je het hebt, kunnen zijn? Ik begrijp niet wat die mentaliteit zou inhouden.
Oud 10 november 2008, 11:22   #632
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Studeren, een diploma halen en een goed inkomen is de manier om uit de lagere sociale klasse te komen.
Wat zou de mentaliteit van de lagere sociale klasse, waarover je het hebt, kunnen zijn? Ik begrijp niet wat die mentaliteit zou inhouden.
Wat ik bedoel is dat een bvb. boer die rijk wordt blijft denken, spreken en zich gedragen als een boer. Zijn kinderen, als ze naar een dure school gaan al wat minder, en de kleinkinderen nog minder enz.
Oud 10 november 2008, 11:34   #633
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ik bedoel is dat een bvb. boer die rijk wordt blijft denken, spreken en zich gedragen als een boer. Zijn kinderen, als ze naar een dure school gaan al wat minder, en de kleinkinderen nog minder enz.
Ik vermoedde al zoiets, maar begrijp het nog niet.
Hoe denkt, spreekt, gedraagt een arme boer of ongeschoolde arbeider zich dat anders is dan de kleinkinderen van de rijkgeworden boer of geschoolde arbeider?
Oud 10 november 2008, 12:16   #634
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vermoedde al zoiets, maar begrijp het nog niet.
Hoe denkt, spreekt, gedraagt een arme boer of ongeschoolde arbeider zich dat anders is dan de kleinkinderen van de rijkgeworden boer of geschoolde arbeider?
Tja als je nooit met een boer gepraat hebt en zijn kleinkinderen is dat moeilijk om uit te leggen, en indien wel, dan zou je dat niet vragen.

Mijn vroegere buur was boer, en eenje die er goed inzat. Ik had het grooste respect voor die man want hij was altijd vriendelijk, behulpzaam en een harde werker. Maar over iets anders dan het weer, de oogst en dorpspolitiek, -roddel kon je met hem niet praten. Zijn dochter werkte ook in de boerderij en maar had al wat meer praats maar ik zou er toch niet mee naar een chique restaurant of bal durven gaan. Zijn kleindochter heb ik ook gekend maar niet lang genoeg om er een besluit ui te trekken. Alleen dat ze heel beschaafd sprak in tegenstelling tot haar moer en grootvader.
Oud 10 november 2008, 12:20   #635
smiley

Standaard

Citaat:
Artisjok zit weer geniepig van het probleem MOSLIM weg te fietsen. Alles trachten te herleiden tot een probleem van onze samenleving of vanwege achterstelling van bepaalde dutskes (dat past nu eenmaal in het denkbeeld de verkeerde theorie van commies), terwijl de grond van het probleem elders ligt. De mentaliteit van een door de islam geindoctrineerde zal zelfs na 2 generaties niet veranderen integendeel, die zal naarmate de ummah toeneemt nog versterken. Het probleem heeft immers niets met arm of rijk te maken. Een rijke saoedier denkt nog steeds zoals voorheen toen die nog in zijn tentje zat met de koran in de hand die geen yota benul had van wat hij met die olie onder zijn zandbak kon aanvangen laat staan dat hij wist dat er olie onder zijn bedoeinententje te vinden was). Een jihadi (zoals die rijke niets te kort komende 9/11 terorristen of die in Londen Bali madrid en elders) blaast zichzelf ook niet op uit armoede of achterstelling maar wel vanwege indoctrinatie door een gevaarlijke ideologie.
Oud 10 november 2008, 12:45   #636
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Artisjok zit weer geniepig van het probleem MOSLIM weg te fietsen. Alles trachten te herleiden tot een probleem van onze samenleving of vanwege achterstelling van bepaalde dutskes (dat past nu eenmaal in het denkbeeld de verkeerde theorie van commies), terwijl de grond van het probleem elders ligt. De mentaliteit van een door de islam geindoctrineerde zal zelfs na 2 generaties niet veranderen integendeel, die zal naarmate de ummah toeneemt nog versterken. Het probleem heeft immers niets met arm of rijk te maken. Een rijke saoedier denkt nog steeds zoals voorheen toen die nog in zijn tentje zat met de koran in de hand die geen yota benul had van wat hij met die olie onder zijn zandbak kon aanvangen laat staan dat hij wist dat er olie onder zijn bedoeinententje te vinden was). Een jihadi (zoals die rijke niets te kort komende 9/11 terorristen of die in Londen Bali madrid en elders) blaast zichzelf ook niet op uit armoede of achterstelling maar wel vanwege indoctrinatie door een gevaarlijke ideologie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zbigniew Brzezinski:
Nouvel Observateur – « Quelques excités » ? Mais on le dit et on le répète : le fondamentalisme islamique représente aujourd'hui une menace mondiale…
Z. Brzezinski. – Sottises ! Il faudrait, dit-on, que l'Occident ait une politique globale �* l'égard de l'islamisme. C'est stupide : il n'y a pas d'islamisme global. Regardons l'islam de manière rationnelle et non démagogique ou émotionnelle. C'est la première religion du monde avec 1,5 milliard de fidèles. Mais qu'y a-t-il de commun entre l'Arabie Saoudite fondamentaliste, le Maroc modéré, le Pakistan militariste, l'Egypte pro-occidentale ou l'Asie centrale sécularisée ? Rien de plus que ce qui unit les pays de la chrétienté...

Propos recueillis par
Vincent Jauvert Nouvel Observateur, semaine du 15 Janvier 1998

http://hebdo.nouvelobs.com/hebdo/par...s/a19460-.html

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 november 2008 om 12:48.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 12:57   #637
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Goed; kan iemand me nu eens zeggen op welke wijze het onderwijs allochtonen discrimineert???
Graag een duidelijk antwoord!Goodwill, Artisjok en Filo???
Ga uw gang en leg me dit eens uit; het onderwijs is hier topkwaliteit maar door discriminatie krijgen bepaalde kinderen minder kansen??
Oud 10 november 2008, 12:59   #638
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed; kan iemand me nu eens zeggen op welke wijze het onderwijs allochtonen discrimineert???
Graag een duidelijk antwoord!Goodwill, Artisjok en Filo???
Ga uw gang en leg me dit eens uit; het onderwijs is hier topkwaliteit maar door discriminatie krijgen bepaalde kinderen minder kansen??
Heb ik ergens discriminatie en school in één zin gebruikt?
Je leest hier dingen die er niet staan.

Wat ik wel schreef :
Oud 10 november 2008, 14:03   #639
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb ik ergens discriminatie en school in één zin gebruikt?
Je leest hier dingen die er niet staan.

Wat ik wel schreef :
Dat kan verbeteren door:
1. responsabilisering ouders (nu gebeurt spijbelen straffeloos)
2. verplicht kleuteronderwijs (dacht dat VDB daar mee bezig is...)
3. afschaffen beide netten, met de vrij gekomen middelen investeren in infrastructuur
4. leraars af en toe les laten geven en gerust laten met hopen papperassen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 november 2008 om 14:04.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 14:26   #640
smiley

Standaard

Citaat:
Iedereen heeft die kans. Men moet ze enkel willen grijpen.

Citaat:
Dat men eens begint met minder te pamperen en de ouders van 'jongeren' op hun verantwoordelijkheid te wijzen.

Citaat:
Gevaarlijke sektes dienen geen aanspraak op enige vorm van godsdienstvrijheid te kunnen maken

Citaat:
Discriminatie invoeren, door er het woordje 'positief' voor te zetten om die discirminatie maar trachten positief voor te stellen. Dan beginnen met quota voor moslims in te voeren in scholen. Scholen verplichten om diplomas uit te reiken aan moslims om die quota te bereiken. Scholen verplichten alleen nog maar in het Arabisch les te geven en halalvoedsel te verschaffen we leven nu eenmaal in een islamculturele maatschappij, dit is een feit, de niet-moslim dient zich daar dus aan aan te passen. Quota voor moslims invoeren in bedrijven. Bedrijven verplichten om moslims in dienst te nemen om die quota te bereiken. Naast dit ook niet-moslims verplichten bij wet om respect te tonen voor de islamwet en de moslim dit op straffe van een geldboete tot zelfs gevangenisstraf bij overtreding. De niet-moslims verbieden de islam nog te bekritiseren of zelfs ook maar in vraag te stellen door de destijds afgeschafte middeleeuwse wet op de godslastering weer in te voeren. Niet-moslims op straffe van een geldboete tot gevangenisstraf verbieden om ooit nog een hoofddoekenverbod in te stellen of er zelfs nog maar aan te denken uit respect voor diezelfde islamwet en de moslim. De Belgische wet alleen nog maar respecteren zolang die niet in tegenspraak is met de islamwet of zolang die in ons islamitisch voordeel speelt totdat de ummah groot genoeg in aantal is geworden om de islamwet in haar geheel te doen gelden. De islma promoten door aan kinderen beginnen te leren dat de islam reeds vanaf de 7de eeuw een traditie is in Europa en dat de islam aldus in Europa thuis hoort zoals een Jan Goossens of een herman de ley de mensen trachten wijs te maken wie iets anders durft te zeggen is een racist en een dwingeland http://victacausa.blogspot.com/2008/...preekt-al.html. Kinderen op scholen wijs te maken dat alles wat de westerling heeft bereikt allemaal aan de islam te danken is, zelfs zijn bevrijding van de nazis in WW2. De kinderen op scholen leren dat de islam een verrijking is, de ware godsdienst en dat de 'profeet' een voorbeeld om volgen is. Een pracht van een vent en dat islam voor 'peace' staat en de hoofddoek als symbool van de emancipatie van de vrouw. Een door een seculiere staat opgelegd hoofddoekenverbod staat die emancipatie van de vrouw immers in de weg. Islam is 'progressief'. Wij zijn groen en 'progressief'. Wij zijn links en strijden tegen het kapitalisme voor de islam die staat voor 'progressief', die staat voor de islamitische soort van 'vrede' en 'rechtvaardigheid'.

Laatst gewijzigd door smiley : 10 november 2008 om 14:32.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be