Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2009, 22:48   #621
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Jij zou beter het opiniestuk "Gun ook moslims waarachtige godsdienstvrijheid" -De Morgen online van vandaag eens lezen, ivp je haat en scheldpartijen te storten op iedereen die bedenkingen heeft bij de islam.

Dat artikel is precies op jouw maat geschreven. Je zal jezelf moeiteloos kunnen identifceren met de "culturele elite" die dè waarheid in pacht en iedereen de huid vol scheldt die het aandurft een islamkritische bedenking te formuleren.
Ik heb zo het vermoeden dat die uitspraak als een boemerang naar je gaat terugkomen. Wat dat (overigens mooie) artikel doet, is erop wijzen dat niet elke kritiek op de islam van tafel geveegd moet worden als zijnde islamofoob. Dat artikel stelt geenszins dat je geen kritiek mag hebben op mensen die zich op irrationele (of racistische zo je wil) grond kanten tegen alle moslims. Uw comment raakt dan ook kant nog wal.
Oud 29 januari 2009, 23:05   #622
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
De lijders aan Bush-fobie, VB-fobie, bijbelfobie, Vlamingen-fobie dan zijn zeker ook?
die woorden voeg jij hier samen maar hebben geen inhoud.

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 januari 2009 om 23:18.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 23:07   #623
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buzz Bekijk bericht
Ja de wetgever legt er beperkingen op, maar de wetgever is fout, en hij moet vrije meningsuiting weer vrij maken, anders mag je het geen "vrije" meningsuiting meer noemen.

Een cartoon, video of theater is voor sommige mensen een andere manier om hun mening uit te drukken, en de overheid heeft geen recht om zo'n dingen te censureren.
> Quiconque rêve d'une liberté sans limites et sans frein porte en soi le germe du fascisme, même s'il crie son antifascisme �* tue-tête.
[Maurice Schumann]
Extrait de Angoisse et certitude

http://www.evene.fr/citations/mot.php?mot=antifascisme
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 23:11   #624
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ik heb zo het vermoeden dat die uitspraak als een boemerang naar je gaat terugkomen. Wat dat (overigens mooie) artikel doet, is erop wijzen dat niet elke kritiek op de islam van tafel geveegd moet worden als zijnde islamofoob. Dat artikel stelt geenszins dat je geen kritiek mag hebben op mensen die zich op irrationele (of racistische zo je wil) grond kanten tegen alle moslims. Uw comment raakt dan ook kant nog wal.
Jouw voorlaatste zin is een modelvoorbeeld van de kern van dat artikel: hoe de culturele elite de gewoonte heeft elke islamkritische noot te smoren met scheldpartijen (het misbruiken van de term racisme - terwijl de moslims geen ras zijn,etc) of intentionele insinuaties/verdraaiingen/leugens zoals jouw voorlaatste zin.

Deze draad gaat dan ook over de perceptie van de islam en de redenen die daar de oorzaak van zijn. Je kan de islam niet los zien van de mensen die die religie/cultuur/idelogie belijden.
Wordt de islam belicht, dan komen de moslims evident in beeld. Dat kritische geluiden pijnlijk ervaren worden door de dogmatici van de maakbare happy multiculture samenleving, is hun probleem. Zij hoeven hun frustraties omwille van hun gefaalde dogma's niet uit te leven via scheldpartijen op diegenen die hun zeepbel doorprikken terwijl ze tussen hun scheldpartijen door claimen de verdraagzamen te zijn. Verdraagzaam zijn ze allerminst mist ze enkel de vrijheid van hun mening tolereren. In geloofsafval vinden ze zich terug in de moslims, die evenzeer allergisch zijn voor (zelf)kritiek en die precies op dezelfde manier erop reageren : minstens met veel gestampvoet en gescheld.

Je kan nu kijken naar Phara en hopelijk iets bijleren.

Laatst gewijzigd door Gilette : 29 januari 2009 om 23:19.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 23:14   #625
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
die woorden voeg jij hier samen maan hebben geen inhoud.
Toch wel. Jij geeft ze inhoud.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 23:17   #626
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nu nog aantonen dat die redenering opgaat voor een groot deel van de hier verblijvende moslims, alsook dat die minachting de oorzaak is van bvb criminaliteit of ander gedrag van 'hangjongeren'.
Dat is al te simpel.

Vraag aan een moslim die hier woont wat hij hoger in waarde acht: de Belgische wetgeving of de Koran. Hij zal het je met fierheid zeggen. Mij zal je wellicht niet geloven.

En lees vervolgens wat de koran zegt over niet-moslims.

Zoek eens op wat de islam bedoeld met 'het huis van de islam' en kijk vervolgens naar het dagdagelijkse nieuws over de grenzen van het islamitische rijk. Ik help je even...

Ex-joegoslavië, Israël, Soedan, Iran, Irak, Afganistan, Pakistan, Tjetjenië, Indonesië...

Niks dan religieus geweld over grondbezit en/of koraninterpretaties.

Je kunt ook de gevangenispopulatie vergelijken met de verhouding in de maatschappij...

Niks aan de hand zegt u?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 23:29   #627
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik meen mij te herinneren dat de Minister van Agitatie al had aangetoond dat de joden geen ras vormden. Maar dat wist u ongetwijfeld al.
Neen dat heeft hij niet. Hij denkt dat alleen maar.

Citaat:
Islamofobie voldoet overigens aan alle voorwaarden (op de raciale begrenzing van de geviseerde groep na dan) van racisme. In dat opzicht is er geen verschil.
Er is weldegelijk een verschil tussen angst en haat. Ook de redens waarom verschillen.

Citaat:
En wanneer op dit forum alle moslims en allochtonen op een hoopje gegooid worden, dan lijken me termen als islamofobie en racisme (in z'n meeste enge, raciale betekenis) wel degelijk inwisselbaar.
Kijk eens:

Toen ik nog school liep, gooide iemand een propje tegen het bord, dat bleef hangen. De ganse klas werd gestraft, als de dader zich niet bekendmaakte.

Toen ik in het leger was, mocht niemand in weekend vertrekken voor men wist wie de WC zo volgebraakt had.

Toen ik ging werken, sloot men het breaklokaal en vervangde ze door een automaat waar je niet mocht blijven staan, omdat enkelen nogal lang in de breaklokaal bleven hangen tijden het werk.

Ik vraag mij af, wat er nu in godsnaam verkeerd is aan 'veralgemenen'. Volgens mij zou men het beter juist wel doen. En weet je waarom?

Omdat je dan, en alleen dan een mooie kans hebt dat de moslims hun eigen kwajongens eens aanpakken.

Zo denk ik erover.

Je mag wel veralgemenen. En dat heeft niks met racisme te maken, maar alles met een degelijke aanpak van de gangbare problemen, met inspraak van alle partijen om tot een oplossing te komen.

En weet je wat islamofobie is?

Dat is de eigen wetten aanpassen in het voordeel van de islam uit vrees dat je deze mensen toch niet in de hand zal kunnen houden. D�*t is islamofobie.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 29 januari 2009 om 23:39.
Oud 29 januari 2009, 23:29   #628
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
> Quiconque rêve d'une liberté sans limites et sans frein porte en soi le germe du fascisme, même s'il crie son antifascisme �* tue-tête.
[Maurice Schumann]
Extrait de Angoisse et certitude

http://www.evene.fr/citations/mot.php?mot=antifascisme
In plaats van een citaat naar mij te gooien, kan u even uitleggen hoe precies de vrijheid van meningsuiting gelijk staat aan fascisme?

Het lijkt wel alsof u enkel de mensen met rechtse meningen het zwijgen wil opleggen, maar dan moet u ook iedere moslim die naar sharia vraagt of anti-westerse/joodse uitspraken maakt, doen zwijgen. Het is tenslotte helemaal niet eerlijk om 1 groep het zwijgen op te leggen en de andere niet, dan geef je de die meer rechten en dat is discriminatie. Of denkt u soms dat moslims niet racistisch of onverdraagzaam kunnen zijn? Best is gewoon iedereen laten zeggen wat ze willen, zo is iedereen zeker gelijk en gaat de ene politieke stroming de andere niet onderdrukken.
Buzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 23:51   #629
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Neen dat heeft hij niet. Hij denkt dat alleen maar.
Hij heeft vrij stevige argumenten aangedragen om zijn punt te maken, i.e. de studies van Schlomo Sand (sp?). Aangezien er niemand - ook u niet- bij machte is gebleken die argumenten te weerleggen, staat zijn punt (en dat van Schlomo) nog altijd overeind.
Citaat:
Er is weldegelijk een verschil tussen angst en haat. Ook de redens waarom verschillen.
Er is een verschil tussen angst en haat. Er zijn mensen die schrik hebben van moslims omdat ze er geen kennen en alleen de haatpropaganda zien. En daarnaast zijn er mensen die de islam en moslims op een irrationele manier haten. Die laatste groep is bijzonder sterk vertegenwoordigd op dit forum.
Citaat:

Kijk eens:

Toen ik nog school liep, gooide iemand een propje tegen het bord, dat bleef hangen. De ganse klas werd gestraft, als de dader zich niet bekendmaakte.

Toen ik in het leger was, mocht niemand in weekend vertrekken voor men wist wie de WC zo volgebraakt had.

Toen ik ging werken, sloot men het breaklokaal en vervangde ze door een automaat waar je niet mocht blijven staan, omdat enkelen nogal lang in de breaklokaal bleven hangen tijden het werk.

Ik vraag mij af, wat er nu in godsnaam verkeerd is aan 'veralgemenen'. Volgens mij zou men het beter juist wel doen. En weet je waarom?

Omdat je dan, en alleen dan een mooie kans hebt dat de moslims hun eigen kwajongens eens aanpakken.

Zo denk ik erover.

Je mag wel veralgemenen. En dat heeft niks met racisme te maken, maar alles met een degelijke aanpak van de gangbare problemen, met inspraak van alle partijen om tot een oplossing te komen.
Het gaat dan ook niet over kwajongens die opgevoed of militairen die gedrild moeten worden. Het gaat over mensen die dezelfde rechten zouden moeten hebben als hun meesters. Uw vergelijkingen gaan niet op.

Daarnaast: als die leerlingen met propjes zouden blijven gooien, zou de meester dan de bus witte fosfor boven gehaald hebben?

Wat die inspraak van alle partijen betreft: was u dan voor onderhandelingen met pakweg Hamas?
Citaat:
En weet je wat islamofobie is?

Dat is de eigen wetten aanpassen in het voordeel van de islam uit vrees dat je deze mensen toch niet in de hand zal kunnen houden. D�*t is islamofobie.

Paulus.
Mijn woordenboek geeft een andere definitie. Maar dat is dan ook al een gedateerd woordenboek.

Laatst gewijzigd door Andy : 29 januari 2009 om 23:54.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 23:57   #630
jones
Banneling

jones's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N

Zo denk ik erover.

.

Moslims vormen allemaal 1 groot front , men gaat nooit hun gebreken tonen aan andere volkeren !

gebreken= kwajongens
jones is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 00:05   #631
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen angst en haat.
Blij dat je het toegeeft.

Citaat:
Er zijn mensen die schrik hebben van moslims omdat ze er geen kennen en alleen de haatpropaganda zien. En daarnaast zijn er mensen die de islam en moslims op een irrationele manier haten. Die laatste groep is bijzonder sterk vertegenwoordigd op dit forum.
Je vergeet de groep die de islam wel kennen.

Citaat:
Het gaat dan ook niet over kwajongens die opgevoed of militairen die gedrild moeten worden. Het gaat over mensen die dezelfde rechten zouden moeten hebben als hun meesters. Uw vergelijkingen gaan niet op.
Sederd wanneer heeft een gast dezelfde rechten als zijn gastheer?

Citaat:
Daarnaast: als die leerlingen met propjes zouden blijven gooien, zou de meester dan de bus witte fosfor boven gehaald hebben?
Waar slaat dat nu weer op?

Citaat:
Wat die inspraak van alle partijen betreft: was u dan voor onderhandelingen met pakweg Hamas?
Onderhandelen met iemand met een groep die zich juist groepeert om je te vermoorden?

Je negeert natuurlijk volkomen de inhoud van wat is schrijf.

Waar zijn de moslimprotesten tegen moslimgeweld? Welke iman zal vragen om de hoofddoek juist niet te dragen als zo duidelijk blijkt hoe aanstootgevend ze kan zijn in de westerse cultuur? Welke moslim protesteert tegen spotprenten van Christus?

Maar zo ver durf je niet meedenken natuurlijk.

Citaat:
Mijn woordenboek geeft een andere definitie. Maar dat is dan ook al een gedateerd woordenboek.
Ik geloof je

Elke fobie heeft met angst te maken, of je het nu leuk vindt of niet. Ook in jouw woordenboek.

Paulus.
Oud 30 januari 2009, 00:11   #632
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je vergeet de groep die de islam wel kennen.
Indien die groep bestaat, waar zijn dan de argumenten die aantonen dat de islam effectief een bedreiging of wat dan ook is.
Citaat:
Sederd wanneer heeft een gast dezelfde rechten als zijn gastheer?
In ons land heeft iedere Belg dezelfde rechten. Sedert wanneer dat dat zo is, weet ik niet uit het hoofd, maar 1831 is een goede gok.
Citaat:
Waar slaat dat nu weer op?
Op de collectieve bestraffing die Israël de Gazanen presenteerde.
Citaat:
Onderhandelen met iemand met een groep die zich juist groepeert om je te vermoorden?
Niet vermoorden. Alle pogingen ten spijt is er ook op dit forum nergens aangetoond dat Hamas alle Joden of Israëli wil vermoorden. Het wil dat de staat Israël zich anders gedraagt, conform het internationaal recht bvb.
Citaat:
Waar zijn de moslimprotesten tegen moslimgeweld? Welke iman zal vragen om de hoofddoek juist niet te dragen als zo duidelijk blijkt hoe aanstootgevend ze kan zijn in de westerse cultuur? Welke moslim protesteert tegen spotprenten van Christus?

Maar zo ver durf je niet meedenken natuurlijk.
Dat is het hem nu net. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat een hoofddoek synoniem zou zijn met gelijk welke onderdrukking. Tal van niet-onderdrukte islamitische vrouwen dragen die hoofddoek ook.
Citaat:
Ik geloof je

Elke fobie heeft met angst te maken, of je het nu leuk vindt of niet. Ook in jouw woordenboek.

Paulus.
Sommige woorden veranderen van betekenis als je er een ander woordje voor plaatst. Islamofobie lijkt me zo'n woord.
Oud 30 januari 2009, 00:31   #633
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien die groep bestaat, waar zijn dan de argumenten die aantonen dat de islam effectief een bedreiging of wat dan ook is.
Dat is al te simpel.

Vraag aan een moslim die hier woont wat hij hoger in waarde acht: de Belgische wetgeving of de Koran. Hij zal het je met fierheid zeggen. Mij zal je wellicht niet geloven.

En lees vervolgens wat de koran zegt over niet-moslims.

Zoek eens op wat de islam bedoeld met 'het huis van de islam' en 'het huis van de oorlog'. Kijk vervolgens naar het dagdagelijkse nieuws over de grenzen van het islamitische rijk. Ik help je even...

Ex-joegoslavië, Israël, Soedan, Iran, Irak, Afganistan, Pakistan, Tjetjenië, Indonesië...

Niks dan religieus geweld over grondbezit en/of koraninterpretaties.

Je kunt ook de gevangenispopulatie vergelijken met de verhouding in de maatschappij...

Niks aan de hand zegt u?

Citaat:
In ons land heeft iedere Belg dezelfde rechten. Sedert wanneer dat dat zo is, weet ik niet uit het hoofd, maar 1831 is een goede gok.
Dat is helemaal niet zo. De koning heeft meer rechten dat jij en ik. Maar ik begrijp je wel. Je bedoelt dat het eerste artikel uit de grondwet van 1830 waarin staat dat elke Belg gelijk is voor de wet. Helaas is de wet niet gelijk voor alle Belgen.

Bovendien vergeet je een belangrijke groep de geen Belg willen worden.

Citaat:
Op de collectieve bestraffing die Israël de Gazanen presenteerde.

Niet vermoorden. Alle pogingen ten spijt is er ook op dit forum nergens aangetoond dat Hamas alle Joden of Israëli wil vermoorden. Het wil dat de staat Israël zich anders gedraagt, conform het internationaal recht bvb.
Dit negeer ik even omdat we anders te ver zouden afdwalen, maar ik nodig je vriendelijk uit op het passende forum die voor deze problematiek werd opgericht.

Citaat:
Dat is het hem nu net. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat een hoofddoek synoniem zou zijn met gelijk welke onderdrukking. Tal van niet-onderdrukte islamitische vrouwen dragen die hoofddoek ook.
Waar het om gaat is dat het dragen van een hoofddoek, in bepaalde gevallen, niet conform is met de Belgische wetgeving + de kwestie wie zich hier moet aanpassen.

Citaat:
Sommige woorden veranderen van betekenis als je er een ander woordje voor plaatst. Islamofobie lijkt me zo'n woord.
Ik weet dat het jouw zo lijkt, maar het betekent angst voor de islam. En die angst is er weldegelijk en niet geheel onterecht. Ook in ons land werden reeds verschillende keren bomaanslagen verijdeld die gepland waren door een groep van religieuze mensen met een welbepaalde visie op de islam. Maar dat is wat anders dan haat uiteraard.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 30 januari 2009 om 00:33.
Oud 30 januari 2009, 15:29   #634
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De reden waarom er een discrepantie is ontstaan tussen datgene wat 'linkse journalistiek' genoemd wordt en het rechts-populistisch racistische discours lijkt me vooral te liggen in een verregaande infantilisering van (een belangrijk deel van) dat rechtse discours.
Nogal arrogante houding van de "linkse elite". Al hetgeen niet tot de linkse kerk behoord is infantiel
Citaat:
Indien er in de beheersovereenkomst van bvb de VRT morgen duidelijk zou staan dat men de islam moet propageren of bepaalde issues niet aan bod zou mogen laten komen, dan zullen zowel vrt als andere media daarop springen. In het verleden bleek de bewaking van de eigen persvrijheid (in de betekenis van: het tegenhouden en melden van beïnvloeding vanuit de politiek) vrij efficiënt.
Ze zullen dan wel vergeten te springen, als het hun tegenstanders zijn die gedemoniseerd worden. Trouwens heb alleen Mia Doornaert nog maar weten springen bij de demonisatie van rechts Amerika. Bij de demonisatie van het vb heb ik zelfs niemand weten springen.
Citaat:
Het is niet omdat de moslims geen ras vormen, dat islamofobie geen racisme meer zou zijn. De Joden vormen ook geen ras, toch spreekt men evenzeer over antisemitisme als een vorm van racisme. Ook de wetgever heeft de definitie van racisme al lang buiten het raciale kader geplaatst. Voor mij is racisme maar een term. Als je liever de term islamofobie hoort, mij niet gelaten hoor.
Verkies wel degelijk islamofobie. Weet iedereen duidelijk waar het over gaat. De term racisme is zodanig overtrokken, en veralgemeend, dat hij meer een scheldwoord is geworden, dan een weergave van een karaktertrek.
Citaat:
Ik had zo de indruk dat zij dat met de regelmaat van de klok deden. Nav 9/11 is menig journalist die vraag al gaan stellen, en heeft menig representatief orgaan in ons land extremistische daden afgekeurd. Maar zoiets haalt veelal het voorpaginanieuws niet.
Dat is dan positief. Maar de tienpuntenvraag blijft dan toch, waarom men er geen voorpaginanieuws van wil maken.
Citaat:
Toegegeven: allochtonen en moslims zullen er wellicht nog wel andere opinies op nahouden mbt het conflict in Gaza dan de mainstream media in dit land, maar dat lijkt me niet problematisch indien die andere mening gefundeerd is.
Heb nochtans den indruk dat de opinie van de gesubsidieerde media (vrt) dichter bij deze van de moslims staat, dan bij deze van doorsneeVlaanderen.
Ben eigenlijk verwondert van de heftige kritiek op Anciaux zijn uitspraak. Maar denk dan ook dat deze louter politiek zijn. Anciaux moet en zal hangen.
Citaat:
Jij vind niet dat er vraagtekens geplaatst mogen worden bij de vrijheid van meningsuiting? In ons land heeft de wetgever dat nochtans gedaan, net zoals in andere Westerse democratieën.
Andere landen kunnen misschien een democratie hebben, maar in Belgie betwijfel ik dit toch sterk Nu, in de VS zijn deze grenzen in elk geval ruimer.
Maar konkreet. Ik vind inderdaad dat spotprenten niet strafbaar moeten zijn (uitzonderd kan misschien gemaakt worden bij persoonlijke aanvallen).
Citaat:
Michael Moore kan je populisme verwijten, zoveel is zeker. Maar hij brengt tenminste nog argumenten aan. Zo wees hij bvb op het racistische discours van enkele leden van de NRA. Hij wees ook op tal van sociaal onrechtvaardige toestanden (arbeiders die niet aanwezig mochten zijn van hun werkgever op de voorstelling van zijn boek bvb). Hatespeech is nu niet direct op die man van toepassing lijkt me. Die man zijn werk op gelijke hoogte plaatsen met de mohammedcartoons lijkt me ongepast.
Alhoewel hij er volgens sommigen, niet voor terugdeinst, om zoals in Sicko, leugens te vertellen. Nu of een vergelijking met de cartoons opgaat, misschien niet. Maar een vergelijking Moore-Wilders mi wel.
Citaat:
Wat de OLV van Vlaanderen betreft: daarop zijn weldegelijk reacties gekomen (ik dacht van het VB). Toegegeven, die reacties waren langs geen kanten representatief voor de bevolking.
Alhoewel het beide spotprenten waren, die beide de bedoeling hadden om godsdiensten belachelijk te maken (mohammedcartoons- affiche olvv).
Heb alleen maar willen aantonen dat de reacties op de affiche olvv veel gematigder waren dan de mohammedcartoons, terwijl deze eerste dan nog gesubsidieerd zijn geweest met overheidsgeld.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 16:25   #635
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is al te simpel.

Simpel vraagske dan:

Wat acht u hoger in waarde?
De bijbel of de Belgische wetgeving omtrent abortus en euthanasie?

Ps: Ik heb het ondertussen ook aan een Iraanse vriend gevraagd. Hij vond de Belgische wetgeving het belangrijkst. (Redelijk logisch antwoord aangezien hij al een hele tijd atheïst is)

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 30 januari 2009 om 16:43.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 16:32   #636
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kijk eens:

Hoe veralgemeen je dan de Belgen aan de hand van dit lijstje?
  • Michel Bellen (seriemoordenaar, 1965-66 en 1982)
  • Marc Dutroux (seriemoordenaar en verkrachter)
  • Michel Fourniret (seriemoordenaar en verkrachter)
  • Patrick Haemers (ontvoerder van Minister Paul Vanden Boeynants in 1989 en overvaller)
  • Freddy Horion (moordenaar)
  • Vincent Martin (serieverkrachter)
  • Michelle Martin (zaak-Dutroux)
  • Andras Pandy (seriemoordenaar en verkrachter)
  • Hans Van Themsche (massamoordenaar)
  • Kim De Gelder (massamoordenaar)
Als je veralgemeent zijn alle Belgen (kinder)moordenaars en verkrachters.
Spijtig leeft dit beeld over de Belgen al in de buitenlandse pers.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 30 januari 2009 om 16:48.
Oud 30 januari 2009, 16:39   #637
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jones Bekijk bericht
Moslims vormen allemaal 1 groot front , men gaat nooit hun gebreken tonen aan andere volkeren !

gebreken= kwajongens
Als je dat zelf gelooft ben je dommer dan ik dacht aangezien er in de moslimwereld op zijn minst evenveel tegenstrijdige meningen zijn als in de westerse wereld.
Links en rechts bestaat ook in de moslimwereld. Ook zijn er dikwijls grote politieke geschillen tussen moslimlanden onderling. Iran vs Saudi Arabië.

Maarja een vijandbeeld vraagt nu eenmaal een singuliere visie op een bepaalde groep.

Oud 30 januari 2009, 18:00   #638
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat er bij mijn weten geen enkele studie uitwees dat dit het geval is. Als jij de evolutie van pakweg autodiefstallen door islamitische jongeren kan verklaren door religieuze trends: doe een poging. Je zou het land er ongetwijfeld een grote dienst mee bewijzen.
Toegegeven, er zijn fenomenen (besnijdenissen en eremoorden bvb) die deels vanuit religieuze opvattingen verklaard kunnen worden. Maar om deze in omvang beperkte (maar niet minder serieuze) problemen gelijk te stellen aan 'de samenlevingsproblemen' is er ver over. Merk op dat zelfs de threadstarter deze samenlevingsproblemen trachtte weer te geven dmv een afbeelding van gewelddadige betogingen. Alvast veel geluk in het koppelen van de betogingen in pakweg Parijs aan de islam.
Zou het niet kunnen dat juist die groep die door hun godsdienst te horen krijgen dat wij toch maar een minderwaardige soort zijn, zelfs "ongelovige honden" volgens sommigen enz enz, lieden die dus vanwege hun godsdienst aangezet worden om zichzelf superieur te vinden tov alle andere niet-moslims, dat die hun gedrag daar ook een beetje aan aanpassen?
Hindoes, Boedhisten enz hebben daar blijkbaar geen probleem mee, de islam-verrijkers wel...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 18:09   #639
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
islamofobie is gewoon een eufemisme voor misoxenie...
Vulgaire vreemdelingenhaat dus.
Hier kan ik je niet volgen:islamofobie slaat toch op de aanhangers van de islam en niet op alle vreemdelingen?
Oud 30 januari 2009, 18:30   #640
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Simpel vraagske dan:

Wat acht u hoger in waarde?
De bijbel of de Belgische wetgeving omtrent abortus en euthanasie?

Ps: Ik heb het ondertussen ook aan een Iraanse vriend gevraagd. Hij vond de Belgische wetgeving het belangrijkst. (Redelijk logisch antwoord aangezien hij al een hele tijd atheïst is)
En jij hebt zo iemand gevonden? Wat een prestatie!
Zou het moeilijk zijn om tien keer meer mensen te vinden die juist anders denken, en die dan op te voeren?
Denk jij nu echt dat er zoveel mensen hier nog rondlopen die de bijbel boven onze wetgeving gaat inschatten - dat is straf!
Moslims echten meer belang aan hun koran dan aan onze wetten, daar moeten we geen komedie over verkopen zeker? Hun leven loopt gevaar als ze dat niet doen en bvb eventjes naar hun landen van oorsprong terug zouden keren!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be