![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat betreft nieuw vervoer per spoor is dat dikwijls gewoon een verschuiving. NMBS wimpelt meer en meer verspreid vervoer af en dat eindigt dan op de weg. Tegelijkertijd zijn zowel NMBS als privé bezig om te proberen homogene ladingen naar het spoor toe te trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het IC/IR plan was geen grote reorganisatie ofzo ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#623 |
Minister-President
|
![]() Zeg eens eerlijk, Scherven, is het echt zoveel beter bij ons? Met ons statuut, de compleet gepolitiseerde top én subtop, de vakbonden die nagenoeg alles tegenhouden, vooral als het de positie zou aantasten van al die binnendiensten...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#624 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar in België staat de liberalisering van het vrachtvervoer per spoor nog in de kinderschoenen. In Duitsland, het VK en Nederland is er een forse groei. Dus je kan niet volhouden dat liberalisering een maat voor niks is, en enkel maar voor verschuivingen zorgt.
![]() |
#625 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Iedereen statutair maken? Dat lijkt zelfs in Cuba niet meer te werken... Citaat:
![]() |
![]() |
#626 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het IC/IR plan was wel een reorganisatie, waar de trein meer logica volgde van vaste ritten per uur of per half uur, met piektreinen etc. Het plan komt trouwens uit mijn hersenbolletje en werd geformuleerd aan shoupke op een koude winteravond toen de spoorwegen ongeveer bij elke wissel vastliepen. Ik heb hem toen uitgelegd hoe hij dat kon organiseren dat de treinen niet meer vastliepen... En dat hebben ze dan ook gedaan. Het IC/IR plan was een logisch verlengstuk daarvan, want je rijdt in feite quasi zonder wissels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#627 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() gisteren weer het competentieniveau mogen aanschouwen van de politiek benoemde wagengebruikers aan de nmbstop. 1 ontsporingkje en de ganse dag onmogelijk nog verkeer op die lijn...
Me dunkt dat wanneer je met vervoer over spoor werkt je er van uit zou gaan dat er daarvan uitzonderlijk wel eens ene van zal ontsporen en dat ze desgevallend dus voldoende opvang- en aanpassingsmogleijkheden zijn zo dit weinig impact heeft...Niet dus bij de competente veelverdieners aan de nmbstop, daar investeert men in reclamecampagnes en vriendjes die studies moeten doen..
![]() |
#628 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#630 | |
|
![]() Citaat:
De voornaamste inkomstenbron van de NMBS is op dit moment belastingeld. Dat is geld onder dwang afgenomen van mensen die daar hard voor hebben moeten werken. Mag ik dan van de NMBS medewerkers vragen dat ze niet hardnekkig blijven vasthouden aan privileges die al die werkenden die de belastingen opbrengen die de NMBS boven water houden niet hebben? Een privilege in stand houden ten kosten van arbeiders die dat privilege niet hebben is gewoon asociaal.
![]() |
![]() |
#631 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En over welke privileges heb je het ? Is het een privilege dat een arbeider in de farmacie dubbel zoveel verdient als een arbeider in de textiel ? Ben je nu plots voor gelijk loon voor iedereen ofzo ? CEO of kuivrouw, als je naar vermogen bijdraagt verdien je evenveel ? Ik ga onmiddellijk akkoord hoewel ik mijn twijfels heb bij de uitwerking ervan. Voor mijn part mag de gehele transportsector genationaliseerd worden trouwens als je ziet hoe het er in de privé aan toe gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#632 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#633 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Neen helemaal niet en het lijkt me wel duidelijk dat privatiseringen en liberaliseringen enkel leiden naar een kleiner wordende "middenklasse" en een grotere ongelijkheid in inkomens en eigendom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat is net een van de hoofdreden van het vierkant draaien; net zij die weinig tot niks bijdragen aan de algemene welvaart parasiteren het meest en lopen weg met exuberante lonen terwijl bespaart wordt bij de mensen die onze maatschappij dragen. De profiteurs krijgen bonussen, wagens, gratis ziekteverzekering, enz. en de werkende mensen krijgen een maaltijdchequeje.
![]() |
![]() |
#635 | |
|
![]() Citaat:
Laten we hopen dat onze ondernemers het niet kollektief beu worden om altijd maar weer voor parasieten versleten te worden en massaal vertrekken. De enige grote groep mensen waar zowel "exhuberante lonen" als "geen bijdrage leveren aan de samenleving" samenkomt zijn de EU ambtenaren. Maar daar hoor je links relatief weinig over...
![]() |
![]() |
#636 | |
|
![]() Citaat:
De middenklasse is niet aan het verdwijnen. En de welvaartsongelijkheid neemt nog steeds af. (Links moet eens ophouden met te stellen dat alles om geld draait...)
![]() |
![]() |
#637 | |
|
![]() Citaat:
Het feit is dat de doorsnee directeur best de job van kuisvrouw kan uitvoeren, maar dat de doorsnee kuisvrouw niet de job van directeur aan kan. Het is juist omdat bepaalde vormen van talent schaars zijn dat bepaalde jobs beter betaald worden. Als je niet bereid bent schaars talent beter te vergoeden dan gaat het elder heen. Of het gaat simpelere dingen doen. De realiteit is dat dommige mensen meer kunnen dan andere. Het is goed voor de samenleving dat iedereen dat doet wat hij het beste kan. Het is een verspilling van talent als een chirurg als taxichaufeur werkt (zoals in Cuba bijvoorbeeld...) En omdat sommige dus meer keuze hebben waar ze hun talenten kunnen inzetten, is er ook meer nodig om ze te overtuigen hun talenten ten voordele van jou land, bedrijf of organisatie in te zetten. Je zal ze dus meer moeten betalen, daar kom je niet onder uit. De dag dat schoonmaken even goed betaalt wordt als programmeren dan wordt ik subiet schoonmaker.
![]() |
![]() |
#638 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En vanuit dat openbaar netwerk moet de NMBS een AANBESTEDING doen om een bepaalde lijn te exploiteren met hun 'treinstellen' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#639 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#640 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er een verschil mag zijn..... Als ik JL zijn vergoedingen zie, wordt ik gewoon ziek. Met zijn talent is hij reeds goedbetaald al EUparlementslid.
![]() |