![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Interessante opmerking. Ik dacht al zoiets. Je bent de rooien die je hier rauw lusten voor geweest, Liberaal! Ik ken niet zoveel van je posts, dus ik weet niet wat ze tegen je hebben en of er ergens iets bij is waar ik het mee eens zou kunnen zijn (waarschijnlijk niet), maar deze nuttige aanvulling op de post van CDude lijkt me toch wel heel merkwaardig als ze van een "racist" zou komen.
De rooien zijn tegenwoordig voor zowat alles waar ze ooit tegen waren, behalve de zieltogende kerken: daarop moeten ze kunnen blijven natrappen; ik noem het een duivelspact, die antizionistische islamfilie van al-lang-niet-meer-echt-links.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#622 |
Minister
|
![]() En we moeten dat maar aanvaarden of wat?
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#623 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#624 |
Minister
|
![]() Of ze kunnen de eervolle weg kiezen en strijden om te kunnen overleven, strijden voor hun zelfbeschikkingsrecht en strijden voor gelijkwaardigheid.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#625 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#626 |
Minister
|
![]() Zoals Emiliano Zapata zei: Het is beter om rechtstaande te sterven dan om te leven op je knieën.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 30 mei 2010 om 21:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#627 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#628 |
Minister
|
![]() Het alternatief voor de Palestijnse vrijheidsstrijd is verderleven als tweederangsburgers in een zionistische staat.
![]() |
![]() |
![]() |
#629 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#630 |
Minister
|
![]() Ik heb het over de praktijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#631 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#632 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#633 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De woordvoerder van Ashton, Europese Unie vertegenwoordiger voor buitenlandse zaken riep op tot een onmiddelijke, volgehouden, en onvoorwaardelijke opening van de (alle dus) grenzen voor de toevoer van humanitaire hulp, commerciële artikels en personen van en naar Gaza. De oproep is te zien in het licht van het convooi met hulpgoederen voor de kust van Gaza.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#634 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#635 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#636 |
Minister
|
![]() Ok, nu weet ik meteen tegen wat voor iemand ik bezig ben...
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is en blijft abjecte onzin. De ambitie om een Joodse staat te grondvesten dateert van eind 19de eeuw, dus decennia daarvoor. Uw stelling houdt geen steek, het is klinklare propaganda en onzin. Zoals Theodor Herzl in zijn boek schreef en na het eerste Zionist Congres (1897) zei: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar de VN-resolutie die ik vermeld, geldt nog steeds: Palestijnse vluchtelingen hebben het recht om terug te keren, ook al verzet Israël zich tegen de uitvoering van de resolutie. Citaat:
Dat de religieuze Hamas een andere mening is toegedaan weet ik, maar die zijn pas in 1987 opgericht, met steun van Israël, zowel praktisch als financieel. U mag zich eens hardop afvragen waarom Israël zoiets doet. Citaat:
Ik ben een tegenstander van elke vorm van rabiaat nationalisme dat te vuur en te zwaard in de praktijk wordt gebracht. Ik verwerp en bestrijdt elke vorm van racisme en elke instelling of staat die daarop gegrondvest is. Ik verwerp elke militarisering van elke staat en elk land en zeker een bewapeningwedloop vooral als die onevenwichtig is, ongecontroleerd en met kernwapens gepaard gaat. Daarom bestrijd ik de politiek van Israël. Da's iets heel anders dan 'Joden verketteren'. Citaat:
2) Palestijnen hoeven in Palestina niet welkom te zijn of zich aan te passen zoals men vraagt van Marokkanen hier. Het is hun eigen land, ze doen daar wat ze willen en richten hun samenleving in zoals hen dat goed dunkt. 3) Of je de regeltjes van de Palestijnen idioot vind of niet, doet niets ter zake en het doet niets af van hun rechten om soeverein zichzelf te besturen. Dat is overigens een liberaal principe dat u natuurlijk al lang in de kast gestopt hebt.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 30 mei 2010 om 22:47. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#638 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is zowiezo de bedoeling van Israël. Opgepast echter met die logica. Als je te veel wil zou je wel eens hard kunnen vallen. Sommigen vergelijken de staat Israël met een moderne kruistocht. In dat opzicht is een veroveringsmentaliteit korte termijnpolitiek want ze stimuleert een op lange termijn volgehouden 'terug' in zee drijf mentaliteit. Ook Israël gokt dus als het de palestijnen stimuleert van Saladin te dromen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#639 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#640 |
Europees Commissaris
|
![]() Het zijn de Palestijnen geweest die elk concreet vredesvoorstel hebben afgewezen. Varierend van het VN-verdelingsplan tot Camp David.
|
![]() |
![]() |