![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En moslims hebben vrijheid van Godsdienst, ze kunnen de vijf pijlers van hun geloof vrij beleven, net zoals anderen die kunnen, maar het is achterlijk als opvatting daarom ieder gedrag (zogenaamd om religieuze redenen )te verdedigen met het argument godsdiensvrijheid,blijkbaar minacht u gelijkheid man en vrouw, holebirechten en scheiding kerk en staat, vrijheid van mening...want vaak is dat "religieuze" gedrag een regelrecht aanfluiting van die rechten! Nog eens goed nadenken over jou "argumenten"! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 |
Europees Commissaris
|
![]() Beste collega, naar mijn mening zouden we 'hetzelfde' kunnen gebruiken wanneer we twee of meerdere objecten met elkaar willen vergelijken waarbij deze objecten zowel structureel als entitair gelijk zijn; met structuur bedoel ik de opbouw van de basis tot toepassing, entitair is eigenlijk de inhoud (waarde en beschrijving) van het object als entiteit.
Stel wij zien drie vrienden: iemand die zichzelf muslim noemt of tot de islam beweert te behoren (muslim wanne be), een christin wanne be en een atheïst wanne be. Ze zijn samen en ze beslissen om een blinde man in een drukke circulatie omgeving de straat over te steken. Laten we dit een gedrag, beslissing of gewoon actie noemen. Het lijkt, fenomenologisch, dat deze actie dezelfde is, maar eigenlijk is het niet op het moment dat we structureel en entitair gaan denken, waarbij dus de vragen wat en waarom worden gesteld. Kan je een voorbeeld noemen van 'achterlijke opvatting' met een toelichting waarom dat zo is? Van Dale woordenboek zegt: ach·ter·lijk bn, bw achter in ontwikkeling Er is mogelijk sprake van 'ontwikkeling' als er synchronisch ook sprake is van doelbewustheid, dus je hebt een systeem dat niet spontaan is gebouwd/ontstaan/gemaakt/.. met een bepaald doel; naarmate je richting het doel gaat, is er een ontwikkeling en het andersom is achteruitgang. Je moet dit in het acht nemen om een voorbeeld te noemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#623 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#624 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe? Heeft Allah een vrouw? Dus is "hij" mannelijk? Staat een god niet ver boven de menselijkheid, waarom zou een god een geslacht hebben? Straks gaat u nog beweren dat hij bij zijn vrouw die hij in de derde persoon mannelijk enkelvoud aanduidt een resem kinderen en kleinkinderen heeft verwekt. Ik hoop dat ze - pardon hij - gemakkelijke bevallingen had.
![]() |
#625 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#626 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#627 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#628 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan leer ik ook nog iets bij. (Uiteraard graag met citaat en link) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#630 |
Banneling
|
![]() Wat ben je kort van geheugen. Dan kruip je gedurende 25.000 bladzijden door het stof voor de islamitische Blood&Honour hoofddoek, effe later doe je of je neus bloedt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#631 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Uw geheugen even opfrissen, kerkelijk en burgelijk recht...maar dat de kerk achterlijke opvattingen heeft over vrouwen, seks, onthouding, anticonceptie en homo's; zeker weten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#632 |
Banneling
|
![]() Bedankt voor je duidelijk antwoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik minacht helemaal niets met de bedoelde post. Ik toon alleen aan hoezeer je Islamofobie u oogkleppen bezorgt. Net zoals in vele van uw xenofobe posts kent ge eigenschappen toe aan vreemdelingen die eigenlijk eigenschappen zijn van een bepaalde andere groep.
![]() |
![]() |
#634 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#635 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die van het Islam- en vreemdelingen-bashing type, ge weet wel. Indien ge geen Islamofoob zijt, dan begrijp ik uw obsessie daaromtrent niet. Of hebt ge liever dat ik spreek over Islamhaat ipv fobie?
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 16 september 2010 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#636 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge zit op het randje makker en ik pik je beledigingen niet langer, uitleggen dus! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=627 Laatst gewijzigd door artisjok : 16 september 2010 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#639 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Graag met citaat met link. edit http://nl.wikipedia.org/wiki/Heilig_boek (en daar geschreven met hoofdletter) Laatst gewijzigd door artisjok : 16 september 2010 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#640 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier gaat het om een alledaags artikel met een alledaagse titel. Als die titel "het heilig boek" was geweest, dan zou "het" met een hoofdletter geschreven zijn.
![]() |