Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2010, 23:37   #621
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ben jij dan echt van slechte wil, smiley?

Waarom persé dit stukje eraan toevoegen:

Ik kan er niet aan doen, het is sterker dan mezelf maar van alle islambashers vind ik dat jij de meest zachte, lieve persoon lijkt. Zo slecht ben jij volgens mij echt niet. Ik zou u graag willen beledigen en aanvallen maar iets in mijzelf laat het niet toe.
ISSlam maakt de mensen wijs dat diegenen die tegen iSSlam zijn slechte mensen zijn. Al diegenen die tegen iSSlam zijn (en terecht) zijn handlangers van de duivel. Niks is minder waar natuurlijk.
Oud 23 november 2010, 23:38   #622
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
ISSlam maakt de mensen wijs dat diegenen die tegen iSSlam zijn slechte mensen zijn. Al diegenen die tegen iSSlam zijn (en terecht) zijn handlangers van de duivel. Niks is minder waar natuurlijk.
Neen, dat heb ik nooit beweerd. En dat is ook niet de boodschap die de islam ons meegeeft.
Oud 23 november 2010, 23:39   #623
smiley

Standaard

Citaat:
Neen, dat heb ik nooit beweerd. En dat is ook niet de boodschap die de islam ons meegeeft.
Alleen de duivel kan toch tegen iSSlam zijn ? ISSlam is toch o zoooo goed nietwaar.
Oud 23 november 2010, 23:43   #624
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat moet ik, volgens u, volgens de islam doen om het eeuwige leven te beërven?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 23 november 2010 om 23:43.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 23:43   #625
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Alleen de duivel kan toch tegen iSSlam zijn ? ISSlam is toch o zoooo goed nietwaar.
Die eerste zin klopt niet. U bent tegen mijn religie, en u bent geen duivel.

De 2e zin klopt naar mijn mening. Maar dat is nu net het verschil tussen jou en mij.
Oud 23 november 2010, 23:46   #626
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Wat moet ik, volgens u, volgens de islam doen om het eeuwige leven te beërven?

Paulus.
Trek zulke zaken niet in het belachelijke. Ik heb daarnet gezegd dat mijn opinie gebaseerd is op de quran en de soennah dus uw stukje 'volgens u' hoef je niet te typen. Dat 2e stukje volstaat wel.

Ik ben enorm moe, dus bij deze wens ik jullie een fijne nachtrust.
Oud 23 november 2010, 23:46   #627
smiley

Standaard

Citaat:
Die eerste zin klopt niet. U bent tegen mijn religie, en u bent geen duivel.

De 2e zin klopt naar mijn mening. Maar dat is nu net het verschil tussen jou en mij.
Als ik het over iSSlam heb dan heb ik het over die ideologie die een zekere 'profeet' mohammed op aarde heeft gezet. Die iSSlam. En die is niet goed. Helemaal niet. En diegenen die iets anders beweren kennen die iSSlam niet of zijn onmensen, net zoals 'profeet' mohammed.
Oud 23 november 2010, 23:47   #628
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Als ik het over iSSlam heb dan heb ik het over die ideologie die een zekere 'profeet' mohammed op aarde heeft gezet. Die iSSlam. En die is niet goed. Helemaal niet. En diegenen die iets anders beweren kennen die iSSlam niet of zijn onmensen, net zoals 'profeet' mohammed.
Mag ik vragen waarom u 'profeet' typt ipv 'pedofeet'?

Ik heb u het woordje 'profeet' nog nooit zien typen (denk ik).
Oud 23 november 2010, 23:48   #629
smiley

Standaard

Citaat:

Ok slaap wel. Brave mensen die de nare waarheid over iSSlam en de zogenaamde 'profeet' hebben leren kennen verlaten die iSSlam als ze kunnen.

http://www.exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html

Laatst gewijzigd door smiley : 23 november 2010 om 23:49.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2010, 23:51   #630
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trek zulke zaken niet in het belachelijke. Ik heb daarnet gezegd dat mijn opinie gebaseerd is op de quran en de soennah dus uw stukje 'volgens u' hoef je niet te typen. Dat 2e stukje volstaat wel.

Ok morgen dan?

Paulus.
Oud 23 november 2010, 23:53   #631
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ok morgen dan?

Paulus.
Ja, Paulus stel je vraag morgen maar als je wilt.

Slaapwel.
Oud 23 november 2010, 23:55   #632
smiley

Standaard

Citaat:
Mag ik vragen waarom u 'profeet' typt ipv 'pedofeet'?

Ik heb u het woordje 'profeet' nog nooit zien typen (denk ik).
Oh ik heb 'profeet' al dikwijls detypt (altijd tussen haakjes) want hij is natuurlijk geen profeet. Pedofeet naar mijn weten nog niet. Maar ik heb hem wel al alle terechte benamingen op dit forum gegeven. Die zogenaamde 'profeet' met zijn waslijst van misdaden.
Oud 24 november 2010, 00:09   #633
smiley

Standaard

Citaat:
Weet u dat volgens uw 'goede' iSSlam van 'profeet' mohammed ik moet worden vermoord omwille van alle terechte uitspraken die ik gedaan heb tegen iSSlam. Die zogenaamde 'profeet' mohammed zou mij zelfs eigenhandig
hebben omgebracht indien die daar de kans toe had.

Koran 5.33. De vergelding dergenen die oorlog tegen God en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden

Laatst gewijzigd door smiley : 24 november 2010 om 00:30.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 00:16   #634
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Klopt het dat gij moderator zijt? Dan zou jezelf best onthouden van de discussies, anders mag je toch beginnen denken dat u wat vooringenomen bent.
Wanneer u graag een discussie begint over abortus en VS moet u op het internationale forum zijn hetzelfde voor uw voorbeeld over orthodoxe Joden, maar blijkbaar wilt u vooral veralgemenen, minimaliseren en generalizeren wat DIT onderwerp betreft?
Heeft u al een gepraat met jongeren die en lid zijn van een radicale organisatie en gepakt worden wegens straatcriminaliteit of inbraak?
Moet u eens doen, ze geven namelijk zelf aan dat stelen van ene niet moslim minder erg is dan van een moslim en voegen daad bij woord, getuige de inbraak op ons kantoor waar enkel de computers van niet moslims werden meegenomen wat ineens een aanwijzing was waarop de daders uiteindelijk gevonden werden, niet snugger maar daarom is het dan ook vee voor radicalen.
Hetzelfde werd gezegd door jonge dealers, ze verkochten enkel aan niet moslims dus wat was het probleem? U zegt maar wat, mij goed hoor maar kom dan geen lessen lezen.
Staatcriminaliteit onder jonge moslims heeft dus wel te maken met hun culturele achtergrond ( opvoeding) en soms ook met de ideeen die hen worden aangereikt bij organisaties die de " ware islam" uitdragen en duidelijk onderscheid wordt gemaakt tussen moslims en anderen.

Hoezo is die kritiek niet geldig wanner het over andere religies zou gaan? Heeft u weet van pakweg Joodse jongeren die wijken terroriseren of Jehova getuigen die vrouwen en meisjes lastig vallen omdat dit toch maar hoeren zijn? Die daders zijn steevast jonge moslims, dus wat komt u nu eigenlijk zeuren over vooringenomenheid?

Kun je even aantonen waaruit blijkt dat ik een verborgen agenda zou hebben zoals u beweert? Anders matigt u beter uw toon, uw commentaar slaat nergens op.
Waar schreef ik bijvoorbeeld dat enkel moslimjongeren zich bezig houden met criminaliteit? Boter bij die vis, en anders zwijgt ge beter.
Zie jij ergens moderator op mijn profiel staan? Je hoeft niet zo wild om je heen te schoppen omdat ik de inconsequentie in je redenering aantoon hoor... Of heb je niet begrepen wat ik schreef? Herlees het anders nog eens rustig.

Ik ben niet begonnen over andere religies, ik pikte gewoon in op de discussie en meer bepaald op een bericht van jou waarin jij het had over andere religies. En waarin je een uitspraak deed die kant noch wal raakte. Als je wil dat de mensen bij het onderwerp blijven, dan moet je dat natuurlijk zelf wel doen. Jij zat ondertussen bij straatcriminaliteit.

Deze draad gaat over één Syriër die de bevelen van een vrouwelijke agente negeerde, waarover ik eigenlijk enkel dit te zeggen heb: indien die mens mentaal in orde is en ook aangeeft bevelen van vrouwelijke agenten te weigeren louter omdat ze vrouw zijn, dan mogen ze wat mij betreft onmiddellijk zijn rijbewijs intrekken.

Er zijn ongetwijfeld moslims die vrouwen als minderwaardig beschouwen, maar die zijn evenzeer te vinden onder andere gelovigen (bijvoorbeeld bij orthodoxe joden en fundamentalistische christenen en die wonen niet alleen in het buitenland hé). De gemiddelde moslim doet dat - itt wat jij hier doet uitschijnen - echter niet. Net zoals de gemiddelde christen en jood dat niet doen.

En nog dit: cultuur is meer dan religie en cultuur interageert met de samenleving. Het is dus nogal onnozel om de factor religie eruit te willen destilleren.

Nu, ik vreesde al dat ik eraan was voor de moeite.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 00:33   #635
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Zie jij ergens moderator op mijn profiel staan? Je hoeft niet zo wild om je heen te schoppen omdat ik de inconsequentie in je redenering aantoon hoor... Of heb je niet begrepen wat ik schreef? Herlees het anders nog eens rustig.

Ik ben niet begonnen over andere religies, ik pikte gewoon in op de discussie en meer bepaald op een bericht van jou waarin jij het had over andere religies. En waarin je een uitspraak deed die kant noch wal raakte. Als je wil dat de mensen bij het onderwerp blijven, dan moet je dat natuurlijk zelf wel doen. Jij zat ondertussen bij straatcriminaliteit.

Deze draad gaat over één Syriër die de bevelen van een vrouwelijke agente negeerde, waarover ik eigenlijk enkel dit te zeggen heb: indien die mens mentaal in orde is en ook aangeeft bevelen van vrouwelijke agenten te weigeren louter omdat ze vrouw zijn, dan mogen ze wat mij betreft onmiddellijk zijn rijbewijs intrekken.

Er zijn ongetwijfeld moslims die vrouwen als minderwaardig beschouwen, maar die zijn evenzeer te vinden onder andere gelovigen (bijvoorbeeld bij orthodoxe joden en fundamentalistische christenen en die wonen niet alleen in het buitenland hé). De gemiddelde moslim doet dat - itt wat jij hier doet uitschijnen - echter niet. Net zoals de gemiddelde christen en jood dat niet doen.

En nog dit: cultuur is meer dan religie en cultuur interageert met de samenleving. Het is dus nogal onnozel om de factor religie eruit te willen destilleren.
Vind jij nu echt dat je de posting van alice ontkracht, weerlegd of wat dan ook? Ik hoop voor u van niet.

Citaat:
Zo veel is zeker.

Paulus.
Oud 24 november 2010, 00:34   #636
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht

Wat heb je dan aangetoond? Nu je toch bezig bent, toon even aan waar ik heb geschreven dat de gemiddelde moslim vrouwen minderwaardig vind.
En kun je ook even wat linken geven over Joodse jongeren die vrouwen als minderwaardig behandelen door hen verbaal en fysiek agressief te behandelen?
Fundamentalistische christenen in Vlaanderen mogen ook!

Uiteraard is cultuur meer dan religie maar sommige culturen zijn meer dan anderen op religie gebaseerd. Sommige culturen hebben juist om die reden problemen met de interactie met de samenleving, getuige de eis om steeds en overal een hoofddoek te dragen binnen een seculiere samenleving, de verwachting apart te kunnen zwemmen, de eis dat mannelijke artsen geen vrouwen behandelen, de problemen wanneer een meisje stage doet als verpleegster en dan ook mannelijke patienten moet wassen, het weigeren vrouwen een hand te geven, de verwachting dat wanneer allochtone vrouwen gebruik maken van ruimtes daar geen mannen aanwezig zijn, ook geen technici, de weigering om activiteiten bij te wonen wanneer er mannen aanwezig zijn, moet ik nog even doorgaan?

En dan ben ik onnozel omdat ik de factor religie uit cultuur zou willen halen?
Waar schreef ik dat en wat bent u dan volgens uzelf?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 01:03   #637
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat ook. Maar sta me toe zo een werkgever idioot te vinden. Een werkgever die afgaat op uw kledij en niet op uw capaciteiten is gewoon iemand die gedoemd is om te mislukken.
Hierover wil ik met u nog weleens een boom opzetten.
Soms zeggen kleren iets over iemands capaciteiten. Bijvoorbeeld over de capaciteit zich open te stellen voor andere denkbeelden en ideeen. Of over de capaciteit zich in te leven in een ander. Er zijn beroepen waarin dat nodig is.

Kunt u zich voorstellen dat in die beroepen, waarin een open instelling een vereiste is, men niet zo gauw een vrouw met een hoofddoek zal aannemen?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 01:04   #638
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
En het ergste is dat ze niet inzien dat ze net dezelfde weg aan het inslaan als diegenen die ze menen te moeten bestrijden.
idd,

En de ironie wilt dat , althans voorlopig, een deel daarvan flagrant in hun eigen gezicht terug komt gelijk nen boemerang ... ipv dan even stil te staan wat de gevolgen kunnen zijn van hun eigen optreden, gaat men dat nog diegenen verwijten die er absoluut niet om gevraagd hebben.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 01:04   #639
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Hierover wil ik met u nog weleens een boom opzetten.
Soms zeggen kleren iets over iemands capaciteiten. Bijvoorbeeld over de capaciteit zich open te stellen voor andere denkbeelden en ideeen. Of over de capaciteit zich in te leven in een ander. Er zijn beroepen waarin dat nodig is.

Kunt u zich voorstellen dat in die beroepen, waarin een open instelling een vereiste is, men niet zo gauw een vrouw met een hoofddoek zal aannemen?
Spijkers met grote koppen.

Paulus.
Oud 24 november 2010, 01:13   #640
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat jij gezoend wordt mag zou zijn tijdens jouw vergaderingen, meestal gebeurd dit niet.
Maar een hand geven is een gebruikelijke beleefdheidsvorm,
Gebruikelijk =/= norm =/= verplicht

Citaat:
dat veranderd niets aan het gegeven dat de hand van een vrouw weigeren omdat het een vrouw is discriminatie is,
1) 'omdat het een vrouw is' : dat is jouw veronderstelling.... ik wacht nog steeds tot ge die hard kunt maken.
2) 'discriminatie door weigeren van hand uit te steken' : wederom jouw veronderstelling

alice, daar je toch zo overtuigd bent... neem dan toch gewoon de proef op de som en daag iedere moslim die jou een hand weigert voor de rechter
Ach neeje .... da's waar , wat zeg ik nu ....heel het gerechtelijk systeem is reeds doordrongen van dhimmitude

Citaat:
en dus niet kan, ook niet wanneer iemand denkt dat Allah of een andere God dit vraagt. Tenzij je meent dat discriminatie op basis van een boekje mag, natuurlijk..is dat zo voor u?
En wederom leg je wat woorden in mijn mond door die suggestieve zinsbouw.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be