![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat bipolair universum is niet geldig mbt de berichtgeving van de mainstram media ivm Latijns Amerika. Bijna alle zogezegd linkse kranten zijn in handen van neoliberale entiteiten. Enkel qua lokaal nieuws mogen ze zich wat 'links' gedragen, binnen het pathetisch kleine en onschuldige speelveld dat er nog over is om wat van mening te mogen verschillen. Ze zouden beter helemaal zwijgen in plaats van dat spel mee te spelen die 'linkse' media.
Mmt anti Venezuela propaganda zijn el Pa�*s en ABC de grofste leugenaars (wat nu ook weer blijkt) in de Spaanse media. Grupo Prisa. Echt linkse jongens hoor. ![]() Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 januari 2013 om 19:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#622 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 25 januari 2013 om 20:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#623 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The big picture: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#624 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 10 februari 2013 om 13:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#625 |
Banneling
|
![]() De man is hoe dan ook een icoon in Latijns Amerika, indien hij zou sterven zal dit enkel nog maar toenemen in prestige.
Hij heeft mee een gezicht gegeven aan een heropstanding, een beweging over dat ganse continent waar grootgrondbezitters, conservatieve profiteurs en pro-Amerikaanse imperialisten op hun bakkes hebben gekregen en hun belangen werden doorkruist. Latijns-Amerikaanse naties hebben in de varianten van het nieuwe bolivarisme hun nationale trots herwonnen en de arme bevolking hoop en voorspoed geschonken die ze anders nooit zouden verkregen hebben. Het is een beweging die niet meer terug te draaien valt. De USA en vooral de financiële en industriële belangengroepen uit de USA zijn hun achtertuin waar ze zowat kondoen doen en laten wat ze wensten grotendeels kwijt. De enige rotte vlekken die ze nog hebben zijn Chili, Colombia en Paraguay. Tijdelijk nog... |
![]() |
![]() |
![]() |
#626 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() January 31, 2013
An Orgy of One-Sided Reporting Venezuela Hate-Fest by MARK WEISBROT Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 februari 2013 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#628 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() context van de devaluatie...financiële speculatie tegen Venezuela
Citaat:
Desondanks blijft Venezuela mooie resultaten neerzetten. Kijk naar de cijfers van de wereldband of het IMF, instanties die Venezuela niet vriendelijk gezind zijn maar niet om de resultaten heen kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat we waarschijnlijk minder gaan zien zijn volgende zaken... import van goedkope consumptiegoederen. Nu, Latijns Amerikanen zijn erg consumptiegericht. Zot van reuzeflatscreens, ipads en dergelijke. Daarom dat ik er 'waarschijnlijk' bij zet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#630 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij houdt zielsveel van z'n volk. Dat is z'n sterkte. Hij is een VOORBEELD voor alle politici, die naam waardig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#631 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#632 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Chavez gezondheid mag dan precair zijn, het heeft hem er niet van weerhouden een brief te schrijven en publiek te maken op 22 februari 2013, naar aanleiding van de derde ASA top (zuid America- Afrika) die nu bezig is en waarvan vele Europeanen niet eens op de hoogte zullen zijn waarschijnlijk, want het gaat om initiatieven die de ontvoogding van het zuiden nastreven, en het neokolonialisme verwerpen.
Chávez: La estrategia neocolonial ha sido dividir para crear dependencia "Chavez: de neokoloniale strategie is verdelen om afhankelijkheid te creëren." Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 februari 2013 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#634 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bollen, hebt u geen vertaling? Al die Spaanse teksten zijn nutteloos. Weinig lezers hier die Spaans kunnen, me dunkt.
Laatst gewijzigd door Antoon : 26 februari 2013 om 10:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#635 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terug on topic, het lijkt erop dat Chavez' gezondheid serieus achteruitgaat.
Nieuws van 4 dagen geleden : Hugo Chávez heeft zware ademhalingsproblemen Een reactie van een lezer op dit artikel is de nagel op de kop: "Volgens de poll heeft 52 % van de lezers sympathie voor deze communistische dictator en hater van het capitalisme. Het dagelijks demoniseren van "de rijken" en de bedrijven in onze media schijnt te werken!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#636 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
debielen stijgt en gaat een probleem vormen voor mensen die wel voor hun betere toekomst willen vechten, zoals ik onder andere. Echter ik herhaal deze gedesintegreerde debielen zijn die @#%^&$ op soort lieden a Chavez stemmen. Wellicht omdat ze onder dit soort leiders nog meer rottigheid kunnen uithalen, en hun groep exponentieel kan groeien. Mijn oplossing, het Cubaanse model maar dan op kapitalistische leest geschroeid. Daarbij invoeren, onmiddelijke legalisatie van abortus, strafkampen, lijfstraffen op scholen, minmaal 1% van de bevolking hoort thuis in de gevangenis, en godsdienst afschaffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn trouwens eerder de corporatieve media binnen en buiten Venezuela die dagelijks Chavez demoniseren en daarvoor de leugen niet schuwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#639 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() WikiLeaks revela complots imperialistas de EE.UU. contra Hugo Chávez
(spaans) Deze week gelekte documenten door Wikileaks afkomstig van Stratfor en Canvas onthullen plots van de VS tegen Chavez. Ook hier: WikiLeaks evidencia plan estadounidense para derrocar al presidente Chávez Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 februari 2013 om 13:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#640 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rigoberta Menchú: A Chávez lo necesitan todos los pueblos del mundo
Nobelprijswinnaar voor de vrede Rigoberta Menchú zei vorige vrijdag dat al degenen die rechtvaardigheid, vrijheid en emancipatie zoeken Chavez nodig hebben. Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 februari 2013 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |