Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2011, 15:33   #621
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ik heb het je uitgelegd. Dat jij dat niet wilt of kunt snappen, is jouw probleem.
Je hebt een scheve analogie gegeven.
Je hebt nooit een uitleg gegeven; laat staan een stap voor stap uitleg.
Citaat:
Nee dat is niet hetzelfde. Maar als je zoals jij de inhoud van het woordje "recht" niet wilt of kunt begrijpen, dan houdt het gewoon op. Dan heb je niets in deze discussie te zoeken.
Negeer me dan.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2011, 15:35   #622
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hoe bedoel je?
Uitleggen wat discriminatie is, is toch niet de draad verpesten.

Ik vind dat degene die niet eens weten wat discriminatie is, en hier onzin neerschrijven de draad verpesten.
Discriminatie is een kind wegjagen omdat men tegen de politieke mening van de vader van dit kind is.
Kent u een beter voorbeeld?
Oud 7 oktober 2011, 15:35   #623
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Semantiek, het is me wat. Trouwens het woord 'ras' is gevallen! Iemand een defibrillator in de buurt voor onze linkse broeders?
Oud 7 oktober 2011, 15:36   #624
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe bedoel je?
Uitleggen wat discriminatie is, is toch niet de draad verpesten.

Ik vind dat degene die niet eens weten wat discriminatie is, en hier onzin neerschrijven de draad verpesten.
U weet niet wat discriminatie is. Het maken van onderscheid.

Wat u echter niet begrijpt is dat er een niet-juridische en juridische discriminatie bestaat. De wet maakt daar een onderscheid in. het ene is strafbaar en het andere niet. Maar waar ligt de grens tussen het strafbare en niet-strafbare?

Dus kiezen voor een blondine ipv een brunette is discriminatie maar eentje dat niet strafbaar is.

Snap je het nu?
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2011, 15:38   #625
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch niet.
1 Een (eventueel) andere lijfgeur betekent niet "stinken".
2 Blijkbaar is dit niet afhankelijk van het ras, maar van de mate van transpireren, van voedingsgewoontes en van het gebruik van "cosmetica".
Maak jezelf toch niet zo belachelijk, stop met liegen
Oud 7 oktober 2011, 15:41   #626
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
U weet niet wat discriminatie is. Het maken van onderscheid.

Wat u echter niet begrijpt is dat er een niet-juridische en juridische discriminatie bestaat. De wet maakt daar een onderscheid in. het ene is strafbaar en het andere niet. Maar waar ligt de grens tussen het strafbare en niet-strafbare?

Dus kiezen voor een blondine ipv een brunette is discriminatie maar eentje dat niet strafbaar is.

Snap je het nu?
Dit is niet volledig correct.
Discriminatie is het maken van een onderscheid waarvoor er geen redelijke verantwoording is.

Je ging je redelijke verantwoording toch nog bewijzen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2011, 16:00   #627
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch niet.
1 Een (eventueel) andere lijfgeur betekent niet "stinken".
2 Blijkbaar is dit niet afhankelijk van het ras, maar van de mate van transpireren, van voedingsgewoontes en van het gebruik van "cosmetica".
Toch wel.

1) Een andere lijfgeur dan wat men gewoon is, en die men niet aangenaam vindt, noemen zowat alle normale mensen gewoon "stinken".

2) Wat begrijp jij niet aan: "Verder lijken de lipiden-samenstelling van de huid (de hoornlaag van de donkere huid bevat meer vetten dan de blanke huid) en erfelijke factoren ook een rol te spelen in het ontstaan van lichaamsgeur" ?

En afgezien daarvan is het ook nog altijd een vaststaand feit dat mensen doorgaans vasthouden aan het diëet, de voedingsgewoontes waarmee ze opgegroeid zijn. Tevens staat in dat artikel dat er een verschil in het gebruik van cosmetica tussen verschillende bevolkingsgroepen is.

Dat draagt allemaal bij tot een andere lichaamsgeur die vaak als onaangenaam beschouwd wordt.

Kortom, een neger die van nature een vettere huid heeft dan blanken, die bovendien vasthoudt aan een traditioneel negerdiëet en daarbij ook nog eens andere cosmetica gebruikt, wordt door een doorsnee blanke doorgaans als iemand die stinkt ervaren. En als je dat niet gelooft, moet je het Kwakoe-festival in Amsterdam bezoeken en daar maar eens aan de mensen gaan snuffelen. Alhoewel, snuffelen hoeft niet eens want je ruikt die mensen gewoon van een meter afstand.
Oud 7 oktober 2011, 16:47   #628
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
een burger zou steeds het recht op vrije keuze moeten kunnen behouden; waarom discrimineer jij de bus tegenover de tram bij gelijke keuze?
Discrimineren van mensen op basis van afkomst, seksuele of politieke voorkeur vergelijken met keuze van vervoersmiddel is dom.

(sorry, ik zocht een ander woord, maar kon er geen beter vinden)
Oud 7 oktober 2011, 16:49   #629
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Uw partner, waarom die keuze?
Partnerkeuze is niet eenzijdig.
En ook die vergelijking slaat nergens op.

Niemand is tegen een keuze op basis van persoonlijke eigenschappen.
Wel tegen eigenschappen die iemand toeschrijft aan een groep.
Oud 7 oktober 2011, 16:58   #630
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Partnerkeuze is niet eenzijdig.
En ook die vergelijking slaat nergens op.

Niemand is tegen een keuze op basis van persoonlijke eigenschappen.
Wel tegen eigenschappen die iemand toeschrijft aan een groep
.
Gaat ge Thaise en Phillippijnse bruiden verbieden ?..die worden namelijk gekozen omdat ze 'makkelijke' partners zijn ..

Gaat ge het 'uithuwelijken' verbieden ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2011, 17:02   #631
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

Gaat ge het 'uithuwelijken' verbieden ?
Liefst wel ja.
Oud 7 oktober 2011, 17:03   #632
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel.

1) Een andere lijfgeur dan wat men gewoon is, en die men niet aangenaam vindt, noemen zowat alle normale mensen gewoon "stinken".

2) Wat begrijp jij niet aan: "Verder lijken de lipiden-samenstelling van de huid (de hoornlaag van de donkere huid bevat meer vetten dan de blanke huid) en erfelijke factoren ook een rol te spelen in het ontstaan van lichaamsgeur" ?

En afgezien daarvan is het ook nog altijd een vaststaand feit dat mensen doorgaans vasthouden aan het diëet, de voedingsgewoontes waarmee ze opgegroeid zijn. Tevens staat in dat artikel dat er een verschil in het gebruik van cosmetica tussen verschillende bevolkingsgroepen is.

Dat draagt allemaal bij tot een andere lichaamsgeur die vaak als onaangenaam beschouwd wordt.

Kortom, een neger die van nature een vettere huid heeft dan blanken, die bovendien vasthoudt aan een traditioneel negerdiëet en daarbij ook nog eens andere cosmetica gebruikt, wordt door een doorsnee blanke doorgaans als iemand die stinkt ervaren. En als je dat niet gelooft, moet je het Kwakoe-festival in Amsterdam bezoeken en daar maar eens aan de mensen gaan snuffelen. Alhoewel, snuffelen hoeft niet eens want je ruikt die mensen gewoon van een meter afstand.
Wéér dat hoog stormfrontgehalte...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2011, 17:13   #633
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wéér dat hoog stormfrontgehalte...
Verklaar je nader?
Oud 7 oktober 2011, 17:40   #634
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als nva'er moet ik het Belang niet verdedigen, maar ik weet wel: wat jij denkt dat het Belang is, wat hun koers, programma ... betekent, wordt uitsluitend bepaald door de propaganda-cellen van jouw communistische structuren.
Als PvDA-er en voor jou dus iemand die door onze propaganda-cellen van onze communistische structuren bepalend zijn voor het Belgisch en Vlaams reilen en zeilen (vind je het zelf niet om te lachen) kan ik je verzekeren dat ik, indien de feiten zich hebben voorgedaan gelijk beschreven, ik zelfs voor 100% akkoord kan gaan met de klacht neergelegd door Deckers. En ik hoop zelfs dat hij dit geschil wint. Omdat er hier sprake is van politieke discriminatie.
Misschien weet je ook dat we daar veel ervaring mee hebben. Tot beroepsverbod toe. Ik heb wel de ervaring dat niemand van rechtse strekking dat ooit erg gevonden heeft. Of zie jij hier een onderscheid tussen "klein links" en VB?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2011, 17:51   #635
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als PvDA-er en voor jou dus iemand die door onze propaganda-cellen van onze communistische structuren bepalend zijn voor het Belgisch en Vlaams reilen en zeilen (vind je het zelf niet om te lachen) kan ik je verzekeren dat ik, indien de feiten zich hebben voorgedaan gelijk beschreven, ik zelfs voor 100% akkoord kan gaan met de klacht neergelegd door Deckers. En ik hoop zelfs dat hij dit geschil wint. Omdat er hier sprake is van politieke discriminatie.
Misschien weet je ook dat we daar veel ervaring mee hebben. Tot beroepsverbod toe. Ik heb wel de ervaring dat niemand van rechtse strekking dat ooit erg gevonden heeft. Of zie jij hier een onderscheid tussen "klein links" en VB?
Als jij een PVDA-er bent dan zijn Arti,Filo en Alboreto ordinaire trollen, wat best kan kloppen omdat ik niet geloof dat een verstandelijk begaafde linkse zoveel zever kan verkopen als dat trio....
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2011, 17:57   #636
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof jij dat niet weet.
Wat ik wél weet:
Ik vind dat iedereen het recht moet hebben te vloeken als hij of zij dat nodig vindt.
Ik ben er niet voor dat iedereen gaat vloeken.

Ik vind ook dat iedereen het recht heeft een andere politieke mening te hebben dan de mijne. Ik ben er niet voor dat iedereen een andere politieke mening heeft dan de mijne.

Het zou een mooie boel worden zeg!
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2011, 18:04   #637
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Wat ik wél weet:
Ik vind dat iedereen het recht moet hebben te vloeken als hij of zij dat nodig vindt.
Ik ben er niet voor dat iedereen gaat vloeken.

Ik vind ook dat iedereen het recht heeft een andere politieke mening te hebben dan de mijne. Ik ben er niet voor dat iedereen een andere politieke mening heeft dan de mijne.

Het zou een mooie boel worden zeg!
Ik denk dat jij en ik elkaar begrijpen.
Oud 7 oktober 2011, 20:49   #638
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Discriminatie is het maken van onderscheid.
En ook bij ''positieve'' discriminatie is dat het geval!
Maar daar hebben sjok & co minder problemen mee.

Laatst gewijzigd door daiwa : 7 oktober 2011 om 21:03.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2011, 20:55   #639
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Vlaams Belang dient klacht in bij CGKR

Provincieraadslid Bert Deckers kreeg gisteren te horen van de onthaalmoeder van zijn tweejarig zoontje dat zijn kindje niet langer welkom is. De enige reden is dat Deckers personeelslid en provincieraadslid is voor het Vlaams Belang. De opvangmoeder uit Hulsen-Balen zei letterlijk: "Ik weet dat ik om deze reden geen kinderen mag weigeren, maar ik kan er niet mee leven dat de papa van x bij het Vlaams Belang is."

Het gezin valt daardoor van de ene dag op de andere zonder kinderopvang en één van beide ouders nu verplicht is thuis te blijven totdat nieuwe opvang is gevonden. Bij de Landelijke Kinderopvang reageert men erg verontwaardigd en kondigde men meteen aan de zaak ter harte te nemen.

In afwachting hiervan dient provincieraadslid Deckers alvast klacht in bij het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding (CGKR), wegens discriminatie op basis van politieke voorkeur. Afhangend van het gevolg dat door het CGKR zal worden gegeven zal er al da niet klacht worden neergelegd bij de burgerlijke rechtbank.

Raf Liedts
Fractievoorzitter provincieraad Antwerpen
Het Vlaams Belang is plots voorstander van het CGKR???????
Of is dat enkel wanneer het hen goed uitkomt?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2011, 20:55   #640
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er een redelijke verantwoording is, ja.
Maar daar is geen redelijke verantwoording voor. Geef anders die redelijke verantwoording.

Als werkgever in het verleden meer dan genoeg problemen gehad hebben met een bepaalde groep mensen is meer dan genoeg verantwoording.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be