![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Paulus , laat je toch niet gek maken..Sjok is tegen registratie van criminaliteit op basis van origine, Albi trouwens ook..
Zij vinden dat dit enkel mag wanneer je ook andere factoren onderzoekt, niet dat er wordt uitgelegd waarom dit nodig is wanneer je doorsimpel cijfers wilt over welke groepen vertegenwoordigt zijn in welke vormen van criminaliteit, dat natuurlijk niet. Voor hen is dit onmiddellijk een onderzoek naar factoren die criminaliteit bevorderen, dat is dus niet zo, het is enkel registratie van feiten, origine, nationaliteit en voorkomen als dader. Een duidelijke weergave van de realiteit is niet iets van Sjok of Albi willen, maak je er niet langer druk over en laat wat minder met je voeten spelen, een ernstige discussie komt er toch niet van, ookal is dit wel jou intentie! Denk je dat één van beiden kan uitleggen waarom die bijkomen voorwaarden zouden moeten? Want dat is natuurlijk de vraag, warom mogen niet gewoon feiten worden geregistreerd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#622 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal het kort maken. Er is toch geen zeggen aan.
Citaat:
Simple like that. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#623 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien enkel de origine wordt geregistreerd bij criminaliteit ben ik tegen.Dat vertel ik al de hele tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#624 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#625 |
Banneling
|
![]() Alice en Paulus zien blijkbaar nergens een uitleg staan waarom het nodig is dat ook andere factoren geregistreerd en onderzocht worden!
Dat vind ik straf. Waaraan ligt het dat ze die uitleg niet zien staan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#626 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vervolgens heeft u, in dezelfde posting, mij proberen belachelijk te maken. Je riep daartoe ook anderen op. Je vroeg openlijk welke naam je aan mijn bevinding zou geven en dat waren niet de mooiste dingen. bron: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=451 Later in de thread zei je dat enkel de registratie, niet voor onderzoek kon dienen, en je daarom tegen was. Nochtans werden vele keren andere redens dan onderzoek, aangetoond en opgenoemd, waarvoor de registratie nuttig kon zijn en dat bijgevolg, uw reden dus, geen goede reden is, om het te verbieden. Er werd ook gezegd, dat iedereen het er over eens is dat voor onderzoek naar oorzakelijke verbanden er inderdaad meerdere gegevens nodig zijn, maar dat het in de thread, conform de openingspost, daarover niet ging. Noemt u d�*t constructief discuteren? Is dat uw interpretatie van samen op zoek gaan naar de waarheid ipv naar het groot gelijk? Ik, en ik niet alleen, noem dat met de mensen hun voeten spelen. Duidelijk met de bedoeling anderen te 'pakken' ipv samen, constructief naar de waarheid te zoeken en van elkaar te mogen leren. Weet u wat het grote verschil is tussen u en mij Artisjok? Ik probeer vooruit te komen in een discussie op basis van stevige argumentatie. Jij probeert vooruit te komen door anderen, naar beneden te duwen. Je gaat daarin zo ver, dat de discussie onmogelijk wordt gemaakt. Je maakt er een uitputtingsslag van. Misschien zie ik het verkeerd, maar dit is in elk geval de indruk die je bij me nalaat. En dat is heel jammer. Zowel voor jou als voor het imago van ons forum. Heel erg jammer. Probeer te begrijpen, dat ik, gezien de indruk die je bij me nalaat, je voor een tijdje zal negeren. Ik verwacht van jou geen verontschuldigingen, enkel natrapperij en leedvermaak. Volledig conform de indruk die je me geeft. Jammer. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 21 oktober 2011 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 21 oktober 2011 om 11:36. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#628 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
als wij registreren op basis van inkomen bijvoorbeeld, als het dan toch om registratie te doen is, dan zullen wij vinden, ik herhaal ik ben op voorhand zeker over wat wij zullen vinden, dan zullen wij vinden dat mensen met een laag inkomen meer drugkoerier spelen (het feit zij koerier spelen voor zij met een hoger inkomen zal er niet bij vermeld staan), meer handtassen roven, meer diefstal plegen uit winkels. In't kort enkel de uitvoerende onderdelen van de criminaliteit zullen in beeld gebracht worden, achterliggende controlerende structuren krijgen je met een loutere registratie der gepleegde feiten niet te zien. Zal er ook aandacht uitgaan naar de registratie van zware feiten? Als daar zijn verduistering, witwassen criminele fondsen e.d. zullen we belichten wie eigenlijk ervoor zorgt dat criminele organisaties blijven draaien ver weg van de uitvoerende onderdelen van die organisatie? Jullie reacties tonen een fixaties om uitvoerende mensen (zij die werken dus) te controleren en te demoniseren terwijl zij die de effectieve opdrachten geven buiten schot blijven. Precies een manier van denken die je op vele vlakken in onze samenleving terugvindt.
![]() |
![]() |
#630 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#631 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ten tweede is het onderzoek zoals gij het zou willen voeren wetenschappelijk onverantwoord. Ge neemt aan dat iets is, en gaat dan proberen er bewijzen voor te zoeken. Zo werkt het niet. In ieder geval moet men bij dergelijk onderzoek zoveel mogelijk gegevens verzamelen, niet alleen die gegevens die men zelf belangrijk vindt. pas dan, als alle gegevens opgeslagen zijn, kan men het onderzoek beginnen en eventuele oplossingen bieden. Een onderzoek dat men voert op basis van een stelling die men bewezen wil zien, heeft geen enkele waarde.
![]() |
![]() |
#632 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we praten over de gevangenispopulatie bijvoorbeeld, dan spreken we toch over bewezen gepleegde feiten waar meer dan 3 jaar gevangenisstraf op staat. We weten immers dat gevangenisstraffen beneden de drie jaar al geruime tijd niet meer worden uitgevoerd in ons land. Dat gaat over serieuze feiten. We spreken dan over gewelddadige verkrachtingen, al dan niet in groep, diefstal met geweld, overvallen, doodslag, moorden, enz... Allemaal serieuze feiten. Welnu, stel dat uit de verdere registratie zou blijken dat deze allochtonen zeer laag geschoold zijn, de taal niet goed spreken, arm zijn, enz... Wat ben je daar dan eigenlijk mee? Is het laag geschoold zijn, de taal niet goed spreken, arm zijn enz... een goed excuus om dergelijke misdaden te mogen plegen misschien? Ik dacht van niet. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 21 oktober 2011 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is wat men tot nog toe probeerde:
Resultaat? 0/10 Een andere oplossing die al jaar en dag wordt voorgesteld door het Vlaams Belang, namelijk de 0-tolerantie invoeren. Dat hebben ze geprobeerd in St.Niklaas en in Molenbeek omdat bovenstaande niet werkte. Resultaat? Onmiddelijke voelbare daling van de criminaliteitscijfers. Zet dat dan echt niemand aan tot nadenken? Mij alvast wel. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 21 oktober 2011 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is geen onderzoek naar factoren die criminaliteit al of niet bevorderen, u wilt dit er zo graag van maken, maar dat is het niet. Het is gewoon het registreren van wie als dader te registreren valt binnen de meest voorkomende vormen van criminaliteit.. IK vind het straf dat ge dit blijft negeren, en net doet alsof dit nog niet werd toegelicht! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#635 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want samen met onvolledig citeren gebruikt u dit om de discussie te manipuleren, wat erg vervelend is! Hoe vaak moet hetzelfde u trouwens gevraagd worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#636 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is totaal niet onverantwoord of onwetenschappelijk om wie als dader van een veel voorkomende vorm van misdrijf werd geregistreerd te koppelen aan andere gegevens waaronder nationaliteit en origine. Die gegevens zijn er, je moet ze enkel in kaart brengen. Ik doe geen hypothese en vertrek niet van ene stelling, waar haalt u dat vandaan? Integendeel, ik wil naakte cijfers die gebaseerd zijn op feiten. Dat dit onwetenschappelijk zou zijn moet een opmerking om te lachen voorstellen, dat hoop ik toch! Wanneer ik die cijfers heb, dan kan ik ene hypothese ontwikkelen en onderzoeken, alle andere pogingen daartoe, dat is pas koffiedik staren! Je moet helemaal geen andere gegevens bijvoegen, ik wil gewoon weten hoeveel mensen van en bepaalde origine voorkomen als dader bij de meest voorkomende vormen van criminaliteit! Mag dat misschien niet en waarom eigenlijk niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#637 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#638 |
Banneling
|
![]() Toch raar dat men niet naar de origine mag kijken, maar wèl naar de sociale achterstandspositie.
Enkel bij de witteboordcriminelen moét men dan weer naar de origine kijken (zelfs verwijzen naar de klederdracht in de naam van de criminaliteit, wat dacht U van djellaba criminaliteit?)) want stel je voor dat men naar de sociale positie zou verwijzen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#639 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#640 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van het registreren van andere gegevens is er eveneens geen enkele sprake in de openingspost en doet dus niet ter zake in deze thread. Dit alles werd meermaals gezegd. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 21 oktober 2011 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |