![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enfin, ik weet niet of het bepalen van de juiste volgorde dit gegeven gaat verhelpen. Feit is dat het met integratie gedaan lijkt te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welke bestaande cultuur en zeden? De jouwe of de mijne? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#623 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#624 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grappig, kan U me even vertellen welke aantallen immigranten en nageslacht een bepaalde religie aanhangen?
![]() |
#625 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#626 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als u het zo minimalistisch wil stellen neem ik aan dat we het over uw cultuur hebben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | |
Banneling
|
![]() Wat beweer je hier dan?
Tot wat een falend integratiebeleid kan leiden. Mede in de hand gewerkt door verheerlijking van multiculturalisme waarbij de noodzaak vervalt tot een harmonisering met de bestaande cultuur, zeden en wetten van het gastland. Citaat:
Ik zie individuen. Bij die individuen zijn er die denken dat vrouwen gelijkwaardig zijn, en anderen denken van niet. Die individuen vind je bij alle groepen. Maar bij de ene groep wordt dit aanvaard en bij de andere niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#628 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#630 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om een onderlegde mening te kunnen vormen.
Maar aangezien U de cijferdame bent, vraag ik het U. Ik ga ondertussen nog een stukje lassen. Ik zie de cijfers wel verschijnen hoop ik.
![]() |
#631 | ||
Banneling
|
![]() En er zal zeker nooit een verdere evolutie plaatsvinden naar meer uitzonderingen naargelang het multiculturalisme meer als een ideaal wordt aanzien?
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#632 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | ||
Banneling
|
![]() En streeft die evolutie steeds naar een beleid van uitzonderingen? Kijkt u eens naar het voorbeeld van het vroegere Ottomaanse rijk. Er werden daar tal van uitzonderingen toegelaten voor christenen en joden. Enerzijds kan men stellen dat dit zeer liberaal was. Maar de achterliggende reden was dat men de christenen en joden wilde segregeren in de samenleving.
Dit verklaarde ook het zgn. millet-systeem, waarbij religieuze leiders van de gemeenschappen verantwoordelijk waren voor de iniing van belastingen van hun achterban. Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ten andere, multiculturalisme streeft naar het schijnt voor gelijke rechten voor alle culturen. Citaat:
Het "code"-woord is er verdraagzaamheid. Citaat:
"Misschien houdt u er buiten dit forum totaal andere ideeen op na?" Citaat:
Cultuur van de meerderheid impliceert dat een minderheid niet die cultuur (volledig) volgt. Is dat verboden? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#635 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
De Sharia-wetgeving mag dan nog niet in voege zijn maar bestaat wel degelijk als eis op de politieke agenda. Citaat:
Citaat:
Ik stel voor dat we dit laten vallen. Ik weet dat u graag spijkers zoekt op laag water maar het draagt eigenlijk niet bij tot een discussie. Citaat:
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 24 januari 2012 om 20:48. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#636 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is toch niet : iedereen dezelfde rechten, dat is ieder zijn eigen wetten. Citaat:
Dat is toch niet een relatief kleine aanwezigheid van moslims. There are about two million ethnic Tatars and a million and a half ethnic Russians, along with significant numbers of Chuvash, Mari, and Udmurts, many of whom are Tatar-speaking. The Ukrainian, Mordvin, and Bashkir minorities are also significant. Most Tatars are Sunni Muslims, but a small minority known as Keräşen Tatars are Orthodox and some of them regard themselves as being different from other Tatars even though most Keräşen dialects differ only slightly from the Central Dialect of the Tatar language.[21] There is a fair degree of speculation as to the early origins of the different groups of Tatars, but most Tatars no longer view religious identity as being as important as it once was, and the religious and linguistic subgroups have intermingled considerably. Nevertheless, despite many decades of assimilation and intermingling, some Keräşen demanded, and were awarded, the option of being specifically enumerated in 2002. This has provoked great controversy however, as many intellectuals have sought to portray the Tatars as homogeneous and indivisible.[22] Although listed separately below, the Keräşen are still included in the grand total for the Tatars. Another unique ethnic group, living in Tatarstan only are the Qaratay Mordvins.http://en.wikipedia.org/wiki/Tatarstan Citaat:
Citaat:
We hadden het over cultuur, cultuur van de meerderheid en cultuur van de minderheid. Is het toegestaan dat ik een andere cultuur volg dan jij? Ik heb geen boodschap aan de materialistische cultuur die nu opgang vindt. Ik vind andere zaken belangrijker. Is het toegestaan? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Rare kronkels heeft die artisjok, ze aanvaardt niet de voorzichtige schatting van 500.000.000 moslim-dwingers, het gaat enkel om enkelen, maar ze weet wel te stellen van dat het om minderheden gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En toch. Er is nog nooit zoveel verticale sociale mobiliteit geweest als vandaag. De overheid voorziet in bijna kosteloos onderwijs, organiseert in samenwerking met vakbonden en werkgevers een uitgebreid sociaal vangnet, neemt (gecontesteerde) initiatieven om minderheidsgroepen aan bod te laten komen (positieve discriminatie, quota, etc.), er worden taallessen georganiseerd, centra, vzw's, noem maar op... Mijn vader kon indertijd - eind jaren '50 - niet lang naar school gaan. Daar was geen geld voor. Hij ging op z'n zestiende werken. Mijn generatie heeft wel de "luxe" gehad om verder te studeren. Ook al hadden we het niet breed en misten mijn ouders nogal wat culturele bagage - ik kon gaan studeren. Net als een aantal van mijn neven en nichten. De sociaal-economische drempels zijn grondig verlaagd. Maar je moet wel je been optillen natuurlijk, of als ouder je kinderen de drempel helpen nemen. Niets gaat vanzelf. Datzelfde proces, waarbij de nieuwe generatie de vorige overtreft, zien we ook bij migrantenkinderen, maar in veel mindere mate. Ze starten al met een taalachterstand omdat hun ouders onvoldoende Nederlands kennen of naar de Turkse televisie kijken. Die ouders hebben vaak ook geen aangepast verwachtingspatroon en denken dat het volstaat kinderen een aantal jaar naar school te sturen om ze vervolgens zo snel mogelijk te laten werken. Ondertussen worden geldoverschotten niet in de kinderen geïnvesteerd, maar getransfereerd naar familie in het "thuisland" of besteed aan een woning in datzelfde "thuisland" (terwijl ze in België in de bunkers van de sociale woningmaatschappijen samenhokken alsof het "hier" maar een bijzaak is). Armoede en kansarmoede zijn ook maar erfelijk in zoverre men die erfenis niet als onwenselijk ziet. Het ontbreekt veel migrantenouders echter aan ambitie, aan inzicht in onze maatschappij en aan wat die te bieden heeft. In plaats van die mensen via het multiculturalisme een platform te bieden waarop ze hoofdzakelijk elkaars onwetendheid kunnen delen, komt het er dus op aan mensen te integreren in een manier van denken en een maatschappelijke attitude die uitzicht biedt op sociale mobiliteit. Eigenlijk denk je heel klassiek Marxistisch: de economische positie is voor jou allesverklarend (de onderbouw). De realiteit is echter complexer: culturele factoren beïnvloeden evengoed de economische status - zeker in een samenleving die - anders dan de klassenmaatschappij ten tijde van Marx en tegelijk mede dankzij "links" - sociale mobiliteit faciliteert. Jammer dat een van de grote verwezenlijkingen van links - de mogelijkheid tot emancipatie, tot scholing, tot economische vooruitgang - door sommige linksen niet meer naar waarde wordt geschat... Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 25 januari 2012 om 00:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#639 |
|
![]() Een samenleving is meer dan een verzameling wetten. Strikt genomen is er geen enkele wet die stelt dat je je kinderen moet motiveren om goed hun best te doen op school. Maar dat is wel wat er van je als ouder wordt verwacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#640 | ||
|
![]() Citaat:
Als verschillende culturen naast elkaar bestaan, zijn we alleen nog gebonden door wetten. En in extreme gevallen zelfs daar niet door. Dat is een al te broze basis om nog harmonisch samen te leven, vrees ik. Hoe solidair wil je dat mensen met elkaar zijn als alleen de botte wet hen met elkaar verbindt? Citaat:
![]() Ik ken de situatie daar niet, dus ik ga me er niet over uitspreken, maar het is niet omdat een moskee en een kerk op een paar tientallen meters van elkaar liggen dat Kazan een voorbeeld van tolerantie is. Alleen op basis van die (oppervlakkige) reportage zoiets concluderen zou getuigen van een wel erg onkritische blik. |
||
![]() |
![]() |