![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het een sluit het ander niet uit, dat Dick Swaab voorbij de omgevingsfactoren is gelopen. Wilt niet zeggen dat er dan niet veel dingen zijn aangeboren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zit ik net lekker met Luka Magnotta en Hejsonja in een rollercoaster, en dan kom jij de pret bederven met poièsis praxis en for god's sake Hannah Arendt. Dat deel van de vraag heb je gemist, vind ik. Niet erg. Ik herformuleer. Waarom zou 'politiek' denken moeten geworteld zijn in een bepaalde traditie van auteurs ? Kan je niet beter een shortcut nemen, en langs een kortere weg proberen voeling te krijgen met je tijd ? Als je tien goeroe's tegelijk real time kan volgen op twitter, wa's dan nog het nut van zarathustra lezen ? Heb je principiële bezwaren tegen een politiek denken dat vertrekt vanuit anecdotes en 'news snippets' ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#623 |
Banneling
|
![]() Kijk. Dat zeg je, omdat het je wordt ingefluisterd door je boekenkast.
Als we de waarheid willen vinden, moeten we anders te werk gaan. Ik heb me net 'betrapt' op zo'n moment ( van 'random' gaan surfen op youtube in de hoop een mooie song te vinden ) Ik denk niet dat het nood aan spiritualiteit is. Het deed me meer denken aan iemand die dringend even buiten moet om een sigaret te gaan roken. Toeval dat een sigaret ongeveer even lang duurt als een song ? Maar misschien heb je geen bezwaar tegen 'dringend even buiten moeten' als omschrijving van spiritualiteit ? Laatst gewijzigd door Knipp : 15 juni 2012 om 17:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#624 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb eigenlijk zelfs geen boekenkast.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#625 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat talenten, intelligentie en karakter een ergelijke component hebben, dat is echter een trivialiteit, hé: uiteraard hebben intelligentere ouders gemiddeld gezien ook intelligentere kinderen. Citaat:
Citaat:
En dan wordt Swaab's these, zoals je zelf al aangeeft een trivialiteit, nl. dat "er veel dingen aangeboren zijn". Mijn neefje van zes jaar weet ook dat kinderen op hun ouders lijken en dat dat komt door het DNA.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#626 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat Zarathustra in één zin zegt, wat duizend twitteraars in vijf jaar twitteren zeggen, of liever: wat duizend twitteraars in vijf jaar twitteren niet zeggen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem nu de politieke wetenschap: al dat gezever van de modernen over "de democratie" versus "het totalitarisme" met daartussen "het autoritarisme", elk kind van vijf jaar ziet toch dat dat je reinste ideologische manipulatie om de superioriteit van de imperialistische staten aan te tonen? Neem er Aristoteles bij en je stelt vast dat wat zij "democratie" heten helemaal geen democratie is, maar een oligarchie, een representatief stelsel, dat het oorspronkelijke concept van democratie voor de modernen een vorm van totalitarisme is, enzovoort. (Onthou het maar: het totalitarisme is de democratie der modernen!) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 15 juni 2012 om 20:49. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#628 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Mensen zeggen dat hij een waanzinnige ontdekking heeft gedaan, Swaab zelf zegt dat niet. Hij stelt enkel vast. 3: Swaab stelt niet dat alles aangeboren is, hij stelt alleen dat dat grotendeels zo is. Hij zegt bijvoorbeeld dat de omgevingsfactoren erg belangenrijk zijn vooral wanneer het kindje nog in de buik zit. Denk aan moeders die roken of alcohol drinken. Ik vind alleen dat hij zich nog iets meer had mogen focussen op omgevingsfactoren, maar hij ontkent de omgevingsfactoren niet. Dat talenten, intelligentie en karaktereigenschappen voor een GROOT deel zijn aangeboren, daar is iedereen het over eens hoor. Kleine stimulatie is mogelijk, maar iemand met een IQ van 100 zal nooit een IQ van 120 krijgen zoals ik al zei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Geef mij dan maar de Mannschaft en de Russen, dat zijn tenminste dappere soldaten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 15 juni 2012 om 22:24. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#630 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En qua voetbal ben ik het wel met je eens, maja, ik steun natuurlijk mijn eigen land hè. Dat neem je mij toch niet kwalijk, neem ik aan. 2: Het is inderdaad een triviale vaststelling, maar wat maakt dat uit? Het is iets dat wij eigenlijk allang wisten, en hij stelt het nog eens echt vast door verschillende experimenten en onderzoeken. En dat over economie vind ik nogal raar, jij vindt toch gevoelsmatig wel iets duur? rationeel gezien heb je gelijk, maar jij reageert toch ook wel even verontwaardigd als je een vrouwen-tas van 2000 euro ziet? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#631 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is wel tragisch dat je dit in één adem noemt: je sociaal leven beperkt zich dus tot het bezoek van een discotheek waar je niet eens kan praten, je gehoor permanente schade toebrengt, het geheel onder de consumptie van toxische stoffen?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#632 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de kudde zijn er geen 'anderen', er zijn alleen 'dezelfden'. De collectieve intelligentie wordt er gereduceerd tot de kleinste gemene deler van het begripsvermogen van allen. Dat verklaart waarom de collectieve intelligentie daalt en blijft dalen met de grootte van de kudde. Hoe kleiner de kudde, hoe debieler de slogan moet zijn die hen samenbrengt. Maar toch is hier een spanning aanwezig, niet tussen de alteriteit en de afwijzing van de kuddegeest (want dat is twee keer hetzelfde), maar elders. Kun je raden waar de werkelijke spanning ligt?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#633 |
Banneling
|
![]() Heb je mijn antwoord hier gelezen:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=283 Gewoon ter bevestiging, kon zijn van wel, er werden twee draden samengevoegd door de moderatie. Dan gebeuren er vreemde dngen met meldingen. En verder: pleit je voor een wettelijk verplichte verdoofde gisting van Turkse Nederlanders? |
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ligt er wel heel erg dik op hoe je met frenologie en pseudo-evolutiebiologie de Lemuriërs en de Hyperboreeërs weer binnensmokkelt. Overigens lijk je op zoek naar de term "speciesisme" - en neen, de "speciesisten" zijn geen naturen die niet buitenkomen, dat geldt meer voor de anti-speciesisten; ik ben nog nooit een anti-speciesist tegengekomen in de Sahara b.v. - al biedt je term "heteromorfie" natuurlijk wel een insteek naar de discussie met Knipp aangaande "de ander". http://www.youtube.com/watch?v=nnX1Yc_ApB8 Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#635 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Восход-1 : 17 juni 2012 om 17:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#636 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dieren in gevangenschap zijn dat evengoed.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#638 |
Banneling
|
![]() Ja, maar men kan dieren wel degelijk beschaving en respect voor andere soorten bijbrengen. Denk maar aan dieren die samen van jongsaf opgroeien en elkaar beschouwen als kameraden. Zelfs katten en honden kunnen dit.
Het is dus mogelijk om het "soortisme" voor een deel weg te werken, maar de reikbreedte ervan is uiteraard beperkt door het verstandelijk vermogen ervan. Laatst gewijzigd door Восход-1 : 17 juni 2012 om 20:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#639 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet je geen dingen inbeelden die er niet zijn. Psychoses zijn niet leuk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#640 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent dus helemaal niet zo vrij als je denkt...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |